Ingegroeide teennagel :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: Ingegroeide teennagel :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:00

Zwartwitje schreef:
Uiteindelijk heb ik meer pijn gehad bij het verschonen van de verbandjes, die meestal vastgeplakt zaten, dan van het hele gebeuren zelf.

Iew...ja.....Ik krijg er weer de kriebels van als ik dit lees.. Bloos

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 13:01

Hihi nee niet mijn hele teen, maar mijn teennagel. Was ook naar hoor Sigaar

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:04

Tong uitsteken Okee.. ik schrok al!
maar inderdaad dingetje: dat verschonen was bij mij ook een ramp. Bleef zo lekker plakken enzo..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:04

Sorry Nagelbijten / Gniffelen
Meestal moest ik eerst weer een half uur weken in de soda, dan kwamen ze er zelf wel vanaf. 't was dus ook niet dat ik eraan ging trekken ofzo (huuuuuuuh) maar ik werd er een beetje misselijk van en dat was echt vervelend.

Norway_girl: oh ik dacht al, je hele teen eraf, dan zou je ook wel mank lopen ofzo.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:47

Ik heb wéken last gehad dat mijn teennagels ingroeiden Scheve mond. Ik ben dan weer zo'n doos die absoluut niet naar de huisarts gaat (om meerdere redenen), ik ben meer van het doe-het-zelven. Goed weken in een warm bad en met pincet natte watjes onder mijn teennagel(s) stoppen, zodat het ingegroeide 'hoekje' er uit komt. Mijn teennagels zijn nu niet meer ingegroeid en ik knip ze niet te kort af Lachen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:38

Sterre schreef:
sjorsie schreef:
...ik ben er zelf meerdere keren aan geopereerd ...

Stomme vraag, maar ehh ... doet dat zeer Nagelbijten / Gniffelen ?
Ik heb al jaren last van ingegroeide teennagels en ga braaf iedere 2-3 weken naar de pedicure. Dit helpt natuurlijk wel, maar mijn pedicure zegt zelf dat het misschien wel beter zou zijn als ik het zou laten opereren, maar dat durf ik dus eerlijk gezegd niet goed Bloos !

ik ben 3 keer op de OK van het ziekenhuis geopereerd en de laatste keer onder volledige narcose omdat ik eigenlijk niet meer wilde vanwege de pijn, ik moet wel zeggen dat ik de eerste keer een ziekenhuis bacterie heb opgelopen en daardoor complicaties kreeg, wildvlees en de bacterie tot op het bot (botvlies kun je niet verdoven) normaal moet het met een plaatselijke verdovings operatie weg zijn en dat gerommel bij de HA wat ik hier ook lees vind ik een beetje eng klinken, snijden doen ze in het ziekenhuis maar vind ik.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:38

Ohh ik hoop echt dat ik dit nooit krijg! Krijg al de bibbers als ik dit lees.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:49

Norway_girl schreef:
Hallootjes,
Ik heb vorige week mijn teennagel van mijn grote teen lelijk afgescheurd/gebroken en ik heb er nu aardig last van Bloos Ik zit af en toe in een badje met biotex, maar echt verbetering zit er niet in. De rechterkant van mijn teen is helemaal rood, dik en opgezet. En is héél pijnlijk.
Ik weet niet of er nog meer mensen hier op bokt zijn, met een ingegroeide teennagel? Maar ik vroeg mij af of er misschien mensen waren die tips hebben of zal ik gewoon naar de huisarts gaan?
Alvast bedankt Knipoog

Ik had tot voor kort ook altijd een hele zere teen, dit kwam omdat mijn nagel in twee stukken lag. (Ooit een erfenis van mijn 1e pony, die is erop gaan staan). Haha!
Maar goed. Altijd goed opgelet met schoenen, tot een jaar geleden. Ik kreeg ineens zo'n zere teen dat ik naar de ha ben gegaan. Zij heeft toen een spuit in mijn grote teen gegeven aan beide kanten en ja die deden heel erg zeer! Maar niet zo zeer als de pijn die ik op dat moment had. Ze heeft een helft van de nagel weggeknipt en eraf getrokken. Het bloedde eigenlijk helemaal niet zo erg, ondanks dat ik toen aan de bloedverdunners zat. Wel een paar dagen met een dik verband om mijn teen heen gelopen en dat zag er niet uit. Maar goed. Sindsdien heb ik nooit geen last meer gehad. Mijn nagel is ondertussen wel weer in twee gedeeltes gegroeid dus misschien krijg ik er wel weer een keer last van, maar dat neem ik dan voor lief!
Laat je niet ontmoedigen door die spuiten! Je voelt je een veel fijner mens als je nagel je niet meer pest! Heel veel sterkte.
Knuffel Kaatje77 Vingers aflikken

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:56

Verdovings spuiten zijn heel erg k*t.
Had ze in mn buik zij en rug, Nou Gillen dat ik deed Clown
ik hoop echt, Nooit, maar dan ook nooit dat mn teennagel ingroeid Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:54

Dames, bedankt! Jullie hebben me helemaal overtuigd: ik laat me dus mooi niet opereren Haha! !
Mijn pedicure moet maar flink d´r best blijven doen; tenslotte redden we het op die manier al een heel aantal jaren om mijn nagels enigermate "in toom" te houden Knipoog .

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:02

sorry Sterre Ach gut
Ik zit hier ook met een stemmetje in mijn achterhoofd dat zeurt: "bel de kaakchirurg, want je verstandskiezen moeten eruit"
Maar dat wil ik nieeeeet Scheve mond

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:14

Moeten de bovenste eruit, of de onderste?
Bij de bovenste kan ik je gerust stellen: dat doet echt geen zeer Lachen .
Die van mij zijn er uitgehaald toen ik 8 mnd. zwanger was en dus achteraf ook geen pijnstillers kon nemen.
Wilde eerst wachten tot na de bevalling, maar ik had zoveel last van die verstandskiezen, dat ik het nog voor die tijd heb laten doen.

Hoe het met de onderste zit, kan ik je helaas niet vertellen, want die heb ik nog Clown .

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:35

Ik zie hier een heleboel rampverhalen, maar ik ben er ook aan geopereerd (wel door een arts in opleiding...misschien scheelt dat). Ik kreeg welgeteld twee prikken in mijn teen...stiekie om de teen heen tegen het bloeden en ze is wel een half uur bezig geweest.
Ze heeft een helft van mijn nagel van mijn grote teen weggeknipt en een heel stuk van het nagelbed / nagelriem / zijkant van het vlees (ja...ik liep al eventjes).
En ik heb echt helemaal niks gevoel. Wat ik wel heb gedaan (en dat moest ook volgens arts, is 1,5 week op krukken gehobbeld) lopen ging ook niet echt moet ik zeggen. Maar echt pijn...nee eigenlijk niet.
Mocht pas na 2 dagen het verband voor het eerst wisselen...en aangezien ik alleen thuis was (was 18 ofzo) heb ik dat doodleuk gewoon zelf zitten doen, zag er wel viezig uit en rook niet al te fijn (ze hadden er een of ander stofje tegen het groeien ingedaan) maar echt pijn deed het niet.
Ik ben wel heel duidelijk geweest dat ik losse voeten krijg van gepriegel aan mijn voeten....misschien dat ze toen dacht....dan maar wat meer verdoving? Tong uitsteken

En btw...bij de kaakchirurg....ook geweest (3 x zelfs) ze hebben er 3 kiezen uitgesneden bij mij en het deed echt geen pijn. Die verdovingsprik is even gemeen, maar ja...daarna is praktisch je hele mond gevoelloos (waardoor ik vol in mijn lip beet en een extra hechting kreeg Bloos ) maar ja...het viel wel mee.

Maar ook hier...ik bijt in handen als het pijn doet...mijn reacties zijn zeg maar zeer ongeremd en dat geeft artsen doorgaans stof tot nadenken hihi

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:42

Sterre, volgens mij moeten ze er eigenlijk allemaal uit, maar die nu doorgekomen zijn, zijn rechtsonder en rechtsboven. van het weekend had ik waarschijnlijk een soort gewrichtsontsteking aan mijn kaak, waar die kiezen een grote rol bij speelden (is nu wel weer over, maarja, het komt vast terug).
Maar je stelt me wel een beetje gerust door te zeggen dat het meevalt Lachen wat bikkels van je zo zonder pijnstillers, en dan ook nog zwanger.. Ziek

Ik zal me in mijn achterhoofd houden dat ik het aan gort knippen van mijn teennagel heb overleefd, dus dat die verstandskiezen ook wel zullen gaan Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 09:36

Hmm toch ook wel positieve verhalen Go jij! Go jij! Gelukkig maar.
Ik ben ook bang dat ik er later aan moet geloven om mijn kiezen te laten trekken. Mijn tanden gaan helemaal over elkaar staan Bloos Brrr dat lijkt me echt veel enger...
Ik verga trouwens. Het vriest hier nu -20 graden en met koude voeten en tenen is een ingegroeide nagel dus helemaal geen pretje!! Verdrietig Ik ga zo snel mogenlijk een afspraak bij de HA maken, want dit trek ik niet meer, dan maar een paar spuiten Sigaar

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:30

Vervelend zo´n ingegroeide nagel, ik weet er alles van. Ben er net vanaf maar ben er wel maanden zoet mee geweest. Wat helpt is een antibioticakuurtje en betadinezalf. Dan wordt het gebied rustig en hoeven ze niet in je nagel te gaan snijden waardoor je een deel van je nagel vergoed kwijt bent. Gewoon uit zo´n tube betadinezalf flink dik op je teen helemaal ermee insmeren en dan een pleistererop. Twee keer per dag vervangen. Daarnaast biotexbadjes en antibioticum. Als je nagel weer begint te groeien dan stukjes tissue eronder proppen. Het is heel pijnlijk, lastig en vermoeiend maar inmiddels heb ik wel weer een gezonde nagel.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:15

Sabri: dat stuk wat ze bij mij hebben weggeknipt is gewoon weer teruggegroeid hoor, zowel de huid als de nagel Lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:35

Bij mij niet hoor, dat hebben ze goed doodgemaakt... Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:48

Mijn broer en een klasgenootje hebben het gehad..

Mijn broer heeft het 2x moeten laten opereeren en nu heeft hij de nagel verwijdert tot de nagelriem ofzo? Iig kan er geen echte mooie nagel meer opgroeien.. Mijn klasgenootje heeft het ook al 2x moeten doen (het was niet goed gegaan!). Ze hebben wel biotext badjes genomen.. hielp heel verzachtend.

Maar iig het schijnt écht heel pijnlijk te zijn!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 02:41

Ik heb meerdere malen tijdens mijn stage moeten assisteren bij het verwijderen van een teennagel. Alle andere ingreepjes vond ik geen punt maar die stomme teennagels zijn niet mijn favoriet Bloos
Als een teennagel echt ingegroeid is krijg je het er niet zomaar uit, dan moet de huisarts dit verwijderen. De verdoving is pijnlijk maar dan voel je na die tijd ook niets meer Knipoog Krijgt idd zo'n mooi postbodelastiek om de teen om bloeden zoveel mogelijk tegen te gaan de eerste keer heb ik met verwondering staan kijken toen hij het elastiek om de teen van een patient heen deed Haha!
Sappige details zal ik achterwege laten voor diegene die er nog tegenaan zitten te hikken Duivel
Je moet nagels idd niet te kort en recht afknippen maar bij sommige nagels zie je dit gewoon vaker omdat het doorde vorm van de nagel gewoon snel ingroeid. Succes als de nagel verwijderd is of een stuk afgeknipt geeft het iig heel wat verlichting van de pijn Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 16:21

Ok thanks Mistral94! Ik ga van de week een afspraak maken bij de HA.
Maar ff tussendoor...groeit die nagel wel weer aan??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:25

Dat hangt er vanaf, soms behandelen artsen de teen ook met een bepaald middel dat de nagel niet meer aangroeit. Vaak doen ze dit als patienten meerdere malen terug komen voor een ingegroeide teennagel. Dit zal ook per huisarts verschillend zijn Knipoog

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:26

Zo snel mogelijk naar de huisarts gaan! Mijn broer is er 3 of 4 keer aan geopereerd en het heeft in totaal 4,5 jaar geduurt. Zo snel mogelijk wat aan laten doen voordat je een verminkte teen hebt.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:36

Ik heb het nu heel erg loop der al 3 maanden mee maar durf dus echt niet naar de huisarts.. Pff terwijl het nu toch echt heel veel pijn begint te doen ...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:42

Je hebt jezelf ermee, die verdoving is even vervelend maar het weegt niet op tegen die pijn die je er nu van hebt Knipoog
Maar goed ik ben dan ook van mening, als dingen ECHT pijn doen dan ga je wel, dan wil je daar zsm vanaf zijn Haha!