Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:18

Hmmm, als ik de post van orion zo doorlees doe ik het onbewust aardig goed. Mijn "normale" bloeddruk zit altijd rond de 95/60. Alleen helemaal aan het einde van mijn zwangerschappen zat ik op 120/80. Dat was voor mijn doen heel hoog.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:26

Ik heb als ik het goed onthouden heb 128/58. Vooral mijn onderdruk is laag. Ik heb ook snel last van zwarte vlekken voor mijn ogen en duizelig zijn. Ik gooi tegenwoordig dan ook meer zout over mijn eten. Deed ik eerst nooit. Verder is (zoute) drop eten erg goed voor mensen met een lage bloeddruk.

Ook als het ergens vrij druk is en dus minder zuurstof kan het ineens zwart worden voor mijn ogen. Flauwevallen doe ik niet. Maar af en toe moet ik me wel echt vasthouden enzo. Ben ook aardig snel uit evenwicht.

Pas vorige week kwam ik er achter dat mijn bloeddruk vrij laag is. Mijn bloeddruk is toen bij de sportschool opgemeten.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 10:45

De post van Orion komt mij ook heel bekend voor, ben ook weleens flauwgevallen toen ik uit bad kwam. Drukke plekken kan ik soms wel tegen, soms niet. Als mensen dicht bij me staan moet ik ook weg wezen.. Clown

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 12:09

Tuurlijk had ik het net weer, ik wilde per se proberen om naar school te gaan, onderweg naar school een paar keer moeten gaan lopen. En eenmaal op school keerde ik meteen weer om, leek alsof al 't bloed uit m'n hoofd wegtrok en alles om me heen draaide. Rolleyes
Laatst bijgewerkt door _Kimberley op 01-02-07 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:14

Ik heb ook een lage bloeddruk. Hierdoor ben ik dagelijks heel moe, slap, duizelig en ga zo maar door. Het is zelfs zo, als ik ongesteld ben krijg ik last van bloedarmoede, dus die week voel ik me nog beroerder dan normaal.
Vind het voor mij wel een bellemmering, vooral de moeheid zit ik erg mee.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:23

Heb er ook al meer dan 25 jaar last van, vroeger zei de dokter dat ik er wel overheen zou groeien.. nou ben benieuwd wanneer ik uitgegroeid ben Haha!

Ik ben er nu aan gewend en reargeer sneller op duizeligheid, etc.. maar vroeger als ik s'morgens opstond lag ik steevast elke ochten d op de grond. Daarna stond ik op in etappes, eerst mijn benen uit bed laten hangen, dan pas overeind komen, tijdje zitten, dan snel naar de muur waar ik nog even tegenaan kon hangen en zo ging ik maar door.

Voordeel was wel, dat ik lekker dropjes mocht eten toen ik zwanger was en de rest lekker niet Haha!

Ik heb er nu ook nog wel last van, bv even mn schoenen veteren en ik sta te tollen. Zolang ik mn hoofd maar in de lucht hou gaat het nog wel en goed door je knieen gaan als je iets laag moet doen dus niet naar voren met mn hoofd maar in zn geheel naar beneden zakken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:32

Anne_GTI schreef:
Hmmm, als ik de post van orion zo doorlees doe ik het onbewust aardig goed. Mijn "normale" bloeddruk zit altijd rond de 95/60.

Die van mij ook ongeveer. Soms kom ik bij 100/70, maar hoger dan dat is al echt enorm uitzonderlijk.
Ik heb ook regelmatig last van een lage bloeddruk. Vooral in de zomer (zeker als ik dan ook nog actief bezig ben) of 's morgens bij het opstaan. Ben er al een paar keer van flauwgevallen.
Maar het is wel met pieken. Momenteel heb ik helemaal geen last, maar het kan goed zijn dat als ik volgende week opsta alles weer zwart wordt.
Ik heb speciale pillen liggen voor de bloeddruk (toevallig begin van de kerstvakantie nog eens moeten slikken), en voor de rest moet ik heel veel drinken en zout eten.

Maar ik heb wel liever een te lage bloeddruk dan een te hoge, naar het schijnt is het ondanks de ongemakjes juist heel gezond voor je Haha! .

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:45

Ik heb ook een hele lage bloeddruk, daarom eet ik ook heel veel zoute dingen zodat het minder snel zwart word voor mijn ogen.
De post van Orion en een aantal klachten en dergelijk komen me ook heel bekend voor

Ik mijn zwangerschap was mijn bloeddruk nog lager, ik at toen heel de dag door van die zoute dropjes omdat het anders niet echt te doen was.

Ik weet alleen niet meer hoe laag mijn bloeddruk toen was, maar dan kan ik thuis wel opzoeken

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 19:23

Ik heb er eens op gelet wanneer ik duizelig wordt enzo. Iig vandaag als ik lang moest staan, maar ook vooral als ik iets moest doen wat veel moeite kost. Alleen bij de gedachte al werdt ik weer duizelig, vanmiddag een uurtje op bed gelegen en daarna ging het goed. Daarna moest ik naar Flair, dacht ik wat ik allemaal moet doen, en daar kwam het weer. Vreemd is het wel, maarja.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:35

Ik heb hier ook last van. Vooral bij het opstaan 's ochtens. En bij zwaardere inspanning.
Er werd ook vaal gedacht aan bloedarmoede(maar dat is het maar 1x geweest), en idd, ik moet er ook maar mee leren leven.

Ik heb trouwens niet ontzettend veel klachten, wel de vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid en ik kan slechte tegen warme drukke ruimtes, dan val ik erg snel flauw. Ik eet sowieso redelijk veel zout, ik zal er eens op letten of het verschil maakt als ik meer of minder zout eet, dat zou wel een oplossing zijn zeg! Haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:43

Ja Ik heb ook een lage bloeddruk. Maar dat is nog altijd beter dan een hoge. Soms lastig, maar heb er verder niet heel veel last van.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:49

ik heb ook een lage bloeddruk en heb vooral veel last met opstaan of als ik gefietst heb en dan weer stil sta.
ik kreeg de tip om zoute drop te eten als k zo'n gevoel had dat ik flauw vallen zou ofzo.
en bij mij werkt het wel! ik heb nou veel minder last dan eerst!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 19:19

Ik heb ook maar eens geprobeerd om veel zoute drop te eten, heb zowiezo veel gegeten.. Veel brood enzo. Heb geeneens zin meer in tussendoortjes zo.. Tong uitsteken Door die dropjes heb ik ook vet veel dorst, maar veel drinken schijnt ook goed te zijn.. Het heeft wel een beetje geholpen, maar niet echt super. Vanmiddag half uur met m'n lease-pony gestapt, moet eigenlijk 3 kwartier/een uur per dag, maar langer hield ik niet vol. Scheve mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:54

Ik heb een zeer lage bloeddruk (90/45), maar alleen last in de zomer als hij zakt naar 80/40 of lager.
Ik moet zeggen dat ik voor andere kwalen medicijnen neem doe voor een betere doorbloeding in de hersenen zorgen en die helpen natuurlijk zo ook tegen duizelingen en flauwvallen.

Drop brengt mijn bloeddruk zeker weten omhoog (maar dat krijg ik maar af en toe toegestuurd).

Gewoon vaak eten op een dag helpt ook, omdat dat het bloedsuiker gehalte regelt. Je kunt nl ook gewoon duizelig worden en flauwvallen als je bloedsuiker gehalte te ver is gezakt.

Gingko bilboa helpt voor een betere doorbloeding, wat kan helpen tegen faluwvalle