annepanne schreef:neetje86 schreef:mijn mening: homeopathie werkt niet... temineste het heeft geen werkende stoffen of dat soortige maar het kan een placebo effect hebben. als je ziet wat voor wonderen de reguliere geneeskunde kan verichten waarom zou je dan in iets geloven wat niet werkt?
Misschien moet je eens een goede alternatieve arts zoeken dan? Mij heeft het op diverse vlakken wel geholpen en ik kan je vertellen dat ik in het dagelijks leven aardig cynisch ben over medicijnen (regulier of alternatief) en artsen. Maar acupunctuur, bepaalde druppeltjes hebben mij wel degelijk geholpen. En er zijn ook wel eens middeltjes waar ik niet op reageer (tegen eczeem bijvoorbeeld, helaas), maar mijn reguliere zalfje helpt tot nu toe ook niet echt, hoor.

Bij mijn dochtertje helpen de homeopathische middeltjes tegen huis-tuin-en-keukenkwaaltjes ook prima en die is nog geen eens 2 jaar oud. Zij is echt niet bezig met placebo effecten, hoor, dat zou ik al erg knap vinden.

Daarbij vind ik de werking van veel kruiden heel interessant om over te lezen, te leren en eventueel uit te proberen.
Jij vindt dat de reguliere geneeskunde wonderen verricht? Tja, die ervaring heb ik helemaal niet. Bv zeker niet wat psychische ziekten betreft, hou op, schei uit, onzin dus!