Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rhiannon schreef:marleen_usar schreef:Als het trombose zou zijn, was je al niet meer op deze aardbol.
dat is een rare opmerking Marleen...
ik heb 5 weken met een trombose rond gelopen en 1 week met een longembolie. De artsen stuurden mij steeds terug naar huis met pijnstillers en de mededeling dat het een griepje of stress is.
babbel7 schreef:Ik merk dat ik na de longembolie minder vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Hebben jullie dat ook? Als ik hartkloppingen heb of me slapjes voel of een hoge ademhaling heb,denk ik snel van ojee als ik maar niet weer hetzelfde heb.
Ann_S schreef:Wat een trieste verhalen lees ik hierIk zie nu wel dat ik het al gemerkt zou hebben mocht er iets aan de hand zijn, maar de bijsluiter van de pil is er ook niet duidelijk over, er staat simpelweg dat steken in je linkerschouder kunnen wijzen op trombose en dat je dan meteen naar de ha moet gaan. Ik ben iig blij dat ik niks heb, ik was er best wel bang voor..
babbel7 schreef:Ik sta nu een half jaar op de wachtlijst voor zelfmeetapparatuur en hoop dat ik snel aan de beurt ben,want het lijkt me ideaal om zelf te kunnen prikken wanneer mij het uitkomt en niet steeds naar het ziekenhuis hoef.
whissie schreef:Bij mij is de vermoedelijke oorzaak: erfelijkheid, factor V Leiden, in combinatie met de pil die het dan wel duidelijk versterkt als je de afwijking hebt.
Ik wordt hier volgende maand voor getest, pas zo laat omdat ik eerst van de bloedverdunners af moest en dit niet vertrouwd was om het binnen een half jaar te stoppen.
Mijn zus is meteen getest toen ik in ziekenhuis belande. zij heeft de heterozygote vorm ervan. Zij moet nu ook stoppen met de pil.
_yvonne schreef:die kous vind ik ook erg vervelend en altijd die blikken van mensen ik denk dan altijd, vraag me gewoon wat er is!
whissie schreef:Ann_S schreef:Wat een trieste verhalen lees ik hierIk zie nu wel dat ik het al gemerkt zou hebben mocht er iets aan de hand zijn, maar de bijsluiter van de pil is er ook niet duidelijk over, er staat simpelweg dat steken in je linkerschouder kunnen wijzen op trombose en dat je dan meteen naar de ha moet gaan. Ik ben iig blij dat ik niks heb, ik was er best wel bang voor..
wat zei HA dan?
Rhiannon schreef:kaatje: woon jij misschien in Belgie? Want daar kennen ze geen trombosedienst?
Ik heb aan elk been een kous tot de lies (klasse 3 overigens) dus dat ziet er al iets minder gek uit dan 1 been tot de knie. Mensen kijken wel, maar ik trek me daar niets van aan. Sinds ik trombose heb draag ik zelfs veel meer rokjes en jurkjes.. zelfs 's winters! 't is toch warm genoeg zo'n ding!
@Mandy: meestal zit je een half jaar vast aan bloedverdunners (verschillend per patiënt), dus moet je een half jaar prikken. In heb begin is dat elke week, maar als je INR stabiel is kunnen er ook wel eens 4 weken overheen gaan voor je je weer moet laten prikken.