Welke douchegel voor supergevoelige huid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Welke douchegel voor supergevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:11

Linda schreef:
Zwitsal is best agressief spul, ik zou of Balneum nemen of Neutral.

Nou dat is ook niet helemaal waar dat Zwitsal agressief spul is Knipoog
Er zitten zeker op babyproducten strenge controles. Daar komt bij dat Zwitsal speciaal voor de baby/kinderhuid is gemaakt en dat is toch ook heel anders dan dat van een volwassen persoon.
Ik heb al die tijd Zwitsal gebruikt voor mijn dochtertje, op het consultatiebureau zeiden ze ook dat het geen fijn spul was (ze zat toen behoorlijk onder de uitslag) Dat kwam alleen niet van de verzorgingsproducten maar van koemelk. Zo zie je maar weer hoe snel het op de verzorgingsproducten gegooid word Knipoog Mijn dochter heeft nog steeds een gevoelig huidje maar ik gebruik altijd Zwitsal waardoor haar huid weer lekker aanvoelt en het ruikt ook nog eens heerlijk!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:30

Laar schreef:
ik raad je aan alleen nog maar ongeparfumeerde, zeep en alcoholvrije producten te gebruiken, met een ph-waarde van 7 idd.

Ik gebruik momenteel Eucerin, dit is verkrijgbaar bij de apotheek.
Misschien is een goede Sanex-douche gel ookal goed, maar dat had vrij weinig nut bij mij.

succes ermee!

Sebamed is ook zeepvrij, en valt nog best mee in prijs. Tegen de 5 euro dacht ik voor een fles.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:36

Ik gebruik Eucerin, koop ik gewoon bij de kruitvat. Heb er het douche-spul en de bodylotion van. is ook regelmatig in de aanbieding en dan sla ik weer even in.
(tegen jeuk kun je trouwens ook heel goed cardiflor halen van VSM is echt voor huidproblemen, calendulan is meer voor wondjes.)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:11

flyinglady schreef:
Tegenwoordig gebruikt hij Ombra med van de Aldi is Ph neutraal en speciaal voor de gevoelige huid (zeepvrij).
Ombra med is eigenlijk een goedkopere versie van de Seba med maar werkt net zo goed.

Dat gebruik ik ook en ben er erg tevreden over.
Staat trouwens op alle produkten of ze dierproefvrij zijn? Ik heb het eigenlijk nog nooit ergens gelezen Bloos .
Wel weet ik dat alle produkten van de Body shop dierproef-vrij zijn Lachen .
Ik heb er een gezichtsreinigingsmelk en -lotion van en een masker. Alles voor droge huid, is echt heerlijk spul en niet zo duur.
Daar kan je vast ook een fijne douchegel vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:06

Als iets dierpeoefvrij is,staat er vaak een symbooltje op met een konijntje.
Als dat er nietopstaat,zou je kunnen checken op
www.dierproefvrij.nl
daar staat een lijst op met merken van vanalles die dierproefvrij zijn.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:26

Dank je DC OK dan! !
Ik woon niet in NL en wist dus niet dat er zo´n symbooltje op stond, maar de meeste merken die in jouw link staan, heb je bij ons ook. Goed om te weten!

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:29

Vichy en 'echte' badedas, heeft mijn moeder ook een tijdje gebruikt toen haar huid ook zeer gevoellig was.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:38

MISTRAL94 schreef:
Linda schreef:
Zwitsal is best agressief spul, ik zou of Balneum nemen of Neutral.

Nou dat is ook niet helemaal waar dat Zwitsal agressief spul is Knipoog
Er zitten zeker op babyproducten strenge controles. Daar komt bij dat Zwitsal speciaal voor de baby/kinderhuid is gemaakt en dat is toch ook heel anders dan dat van een volwassen persoon.
Ik heb al die tijd Zwitsal gebruikt voor mijn dochtertje, op het consultatiebureau zeiden ze ook dat het geen fijn spul was (ze zat toen behoorlijk onder de uitslag) Dat kwam alleen niet van de verzorgingsproducten maar van koemelk. Zo zie je maar weer hoe snel het op de verzorgingsproducten gegooid word Knipoog Mijn dochter heeft nog steeds een gevoelig huidje maar ik gebruik altijd Zwitsal waardoor haar huid weer lekker aanvoelt en het ruikt ook nog eens heerlijk!

Zwitsal is hartstikke geparfumeerd en wanneer je een droge of gevoelige huid met eczeem hebt, is het beter dat niet te gebruiken. Fijn dat jouw dochter er tegen kan (ruikt inderdaad erg lekker), maar als je al snel uitslag en jeuk hebt, moet je gewoon iets neutralers proberen Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:47

Ik kan idd ook niet goed meer tegen zwitsal, of ja 'niet goed'.. eigenlijk ook helemaal niet meer.
jammer want Zwitsal ruikt idd lekker Haha!

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:55

MarianneR schreef:
Laar schreef:
ik raad je aan alleen nog maar ongeparfumeerde, zeep en alcoholvrije producten te gebruiken, met een ph-waarde van 7 idd.

Ik gebruik momenteel Eucerin, dit is verkrijgbaar bij de apotheek.
Misschien is een goede Sanex-douche gel ookal goed, maar dat had vrij weinig nut bij mij.

succes ermee!

Sebamed is ook zeepvrij, en valt nog best mee in prijs. Tegen de 5 euro dacht ik voor een fles.

Ik heb ook een best gevoelige huid. Ik was me altijd met Ombra-med, de Aldi variant van Sebamed, en volgens mij is het (bijna) hetzelfde. Ik weet niet hoe het met de ph zit tussen deze twee (ombra-med ph waarde 5,5 dacht ik?), maar ombra-med is iig ook heel mild (ook voor gezicht en haar 'enzo' Knipoog ). Een fles hiervan kost maar €1,30.

Verder smeer ik me na het douchen altijd in met nivea body lotion voor de extra droge huid oid? Een blauwe fles iig.

Nu is mijn huis niet zo heel erg gevoelig en kan ik me wel een keer met iets anders wassen, maar als ik me niet insmeer gaat alles wordt alles rood en bulterig en krijg ik overal jeuk en kriebels.. Daarom dat ik het eigenlijk altijd hierbij houd.

edit: Misschien dat dit een idee is om een keer te proberen, het is iig een stuk goedkoper Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:09

Linda: Kinderen hebben over het algemeen een gevoelige huid omdat het huidje nog nergens tegen kan. Vreemd dat het als babymerk nummer 1 staat. Raar dat het al jaren 1 van de meest verkochte producten blijkt te zijn. Maar je hebt gelijk het is door en door slecht voor de huid Rolleyes

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:14

En als je eens gaat kijken bij produkten voor mensen met exceem en psoriasis? Dodezeezout Body Butter heb ik nu. Even als test op mijn ene been gesmeerd en die voelt beduidend beter aan dan mijn andere. Ze hebben een hele lijn, inclusief douche en shampoo spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:17

Dove staat er nogal om bekend juist NIET geschikt te zijn voor gevoelige huidjes.

Zwitsal is absoluut niet dierproefvrij, was het maar zo.

Ik heb zelf ook een extreem gevoelige huid plus een verzameling allergieën waar je u tegen zegt, maar ik gebruik al een aantal jaren met grote tevredenheid de douche gel van de Body Shop. Heb wel alleen ervaring met de shea, almond en brazil nuts (ben dol op noten Haha! ).

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:48

MISTRAL94 schreef:
Linda: Kinderen hebben over het algemeen een gevoelige huid omdat het huidje nog nergens tegen kan. Vreemd dat het als babymerk nummer 1 staat. Raar dat het al jaren 1 van de meest verkochte producten blijkt te zijn. Maar je hebt gelijk het is door en door slecht voor de huid Rolleyes

Slapen Misschien moet je gewoon even lezen, waar heb ik gezegd dat het slecht voor de huid is? Ik heb alleen gezegd dat het agressief (doordat het zo geparfumeerd is) is Rolleyes

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 14:00

Nouks schreef:

Niet? Verdorie dan gebruik ik die ook niet meer.
Die ombra-med van de Aldi wil ik wel eens proberen, is die wel dierproefvrij?

Die extra vettende babylotion van Etos eigen merk is wel een echte aanrader, vind ik. Daar wordt je huid superzacht van!

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:07

Ik heb nu die douchegel van Neutral. Die schijnt ook erg goed te zijn voor een hele gevoelige huid. Op hun site kun je overigens een gratis proefverpakking aanvragen, misschien een tip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:55

GreyHorses schreef:
[***] schreef:

Niet? Verdorie dan gebruik ik die ook niet meer.
Die ombra-med van de Aldi wil ik wel eens proberen, is die wel dierproefvrij?

Die extra vettende babylotion van Etos eigen merk is wel een echte aanrader, vind ik. Daar wordt je huid superzacht van!

Nope. No way dat die dierproefvrij zouden gaan.

Etos is wel allemaal dierproefvrij ja. Hoe dat met de Ombra-med van de Aldi zit, weet ik eigenlijk niet. Heb die jaren terug wel veel gebruikt, maar ik vond hem stinken (plus dat ik toen een beetje issues ging krijgen met dat dierproefvrij of niet, kon er destijds niet achter komen hoe dat met de Aldi zat).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:38

Cheveyo schreef:
En als je eens gaat kijken bij produkten voor mensen met exceem en psoriasis? Dodezeezout Body Butter heb ik nu. Even als test op mijn ene been gesmeerd en die voelt beduidend beter aan dan mijn andere. Ze hebben een hele lijn, inclusief douche en shampoo spul.

Heb me gister na het douchen ingesmeerd met de Sealine Body Butter en mijn benen zijn nog steeds niet droog en de jeuk is ook een stuk minder.
Ik ga dus ook de douche variant halen denk ik.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:41

Ik gebruik al enige tijd de douchegel van de bodyshop, de olijf variant.
Ik ben er zelf erg over te spreken. Zelfs tijdens mijn vakanties wist ik hiermee mijn droge plekjes in toom te houden.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:19

Cheveyo schreef:

Waar kun je deze kopen? Heb net op de site gekeken van http://www.heelnatuurlijk.nl die zag ik ook ergens op bokt langskomen Clown
Zelf gebruik ik zeepvrijewasgel van de c1000 wat wel goed helpt.
En zelf gebruik ik van Alfons Ven douchegel en shampoo werkt ook super.
http://shop.wasnoot.nl/Alfons_Ven_Huidverzorgende_Douchegel_500ml_N_art_242.php

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:40

Heb het bij het reformhuis in ons dorp gekocht, het is een donkerblauwe verpakking.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:42

Hier had ik ook altijd last van!
Gebruik sindsdien Zwitsal, en helpt bij mij erg goed!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:50

Mijn vriend baat heel goed bij de douchegel van de Aldi, ik helaas niet. Het is natuurlijk ook per mens zo verschillend hoe ze erop reageren, na jaren testen kwam voor mij de douchegel van Jaffra het beste uit de bus (niet in de winkel te koop) hier zit een soort bijenspul in waardoor smeren eigenlijk overbodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:51

Ik heb olie van Balneum.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:31

Ik zou niet weten of de ombra-med dierproefvrij is.. Ik ga er eens naar op zoek.
En stinken? Ik vind het juist heel neutraal.. Clown