Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vleesvervangers bevatten niet die stoffen die vlees wel heeft, en dan gaat het niet alleen om de vitamines die je vooral in vlees kan vinden maar het geheel. Daardoor kan niet iedereen gezond vegetarier zijn.
Lovely1 schreef:Ik zou iig extra vitaminen gaan nemen (kan toch bijna nooit kwaad).
Malenka schreef:Citaat:Vleesvervangers bevatten niet die stoffen die vlees wel heeft, en dan gaat het niet alleen om de vitamines die je vooral in vlees kan vinden maar het geheel. Daardoor kan niet iedereen gezond vegetarier zijn.
Zou je hier wat meer uitleg over willen geven voor ik heel hard ga roepen dat ik het er niet mee eens ben?
Citaat:Van mij hoef je er trouwens niet mee eens te zijn. Dit is echter wel wat ik op mijn studie leer, en hoop dat wat ik daar leer toch wel aardig klopt met de werkelijkheid.
Hilli schreef:Lovely1 schreef:Ik zou iig extra vitaminen gaan nemen (kan toch bijna nooit kwaad).
Dat is een misverstand. Teveel vitaminen slikken (of meer dan je nodig hebt) kan wel degelijk kwaad - niet alle overmaat aan vitaminen kan goed door je lichaam verwerkt worden. Als je gezond en uitgebalanceerd eet, dan krijg je in principe de vitaminen die je nodig hebt echt wel binnen.
Judith_ schreef:Voeding & Dietetiek