nagellak net als bij gel nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: nagellak net als bij gel nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 14:41

Ik hoor inderdaad heel vaak dat ej nagels van acryl dun worden en heel slecht afbreken

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:11

Ja klopt, aangezien ze eerst je nagel ruw maken,
de 'glimlaag' afvijlen... word je nagel zeker dunner Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 17:09

Agh ja misschien moet ik gwn elke dag me nagels maar lakken.. Leuke bezigheid Tong uitsteken

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:29

C_hristel schreef:
Sterre: ThnQ ik kan wat met je raad Lachen. Hoeveel ben jij dan kwijt als jij je nagels laat doen? En ze doet dat echt puur en alleen met de genoemde merken (nagellak)? Dus niet met nog een middeltje?

1 X per maand krijgen m´n nagels een "grote beurt", dat is dat echt een komplete manicure met massage e.d. en na 2 weken ga ik dan nog een keer om te lakken Bloos (Decadent hè Bloos! ! Maar toen ik het nog niet liet doen, zagen m´n nagels er altijd zó verratst uit, dat ik het er wel voor over heb.)
Ik betaal voor een "grote beurt" 25 € en voor het lakken tussendoor 15 €. (Dus 40 € p.m.)
Dat Nail Tec spul is een systeem; die hebben een onderlaag voor verschillende nagelproblemen (splijten, te hard enz.). Daaroverheen komt dan de kleur (ik heb bijna altijd French met glitterrandje erin, soms maakt ze een motiefje op een van de nagels) en daaroverheen komt de top coat. Voordat ik met m´n vingers onder de droger ga, doet ze op iedere nagel nog een drubbel "droge olie" Verward en dan zien ze er daarna dus weer keurig uit Lachen .
Ze hebben geloof ik ook nog wel andere merken, maar ik ben dol op een kleurtje van Jessica en die heb ik er dan ook bijna altijd op Knipoog .
Mijn styliste zegt wel, dat zo´n metallic lak beter houdt dan een creme lak en dat klopt ook idd wel.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 09:55

Sterre: Klinkt wel leuk zeg! Vind het ook nog niet eens zo super duur. Maar weet je of je dat spul ook gewoon bij de douglas ofzo kan kopen? Ik heb trouwens altijd al graag zo'n droger voor je nagels thuis willen hebben maar die kan ik echt nergens vinden!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:47

ik heb nog een potje french manicure witte nagellak gevonden, en ongles naturels(doorzichtig roze), ik ga dus even proberen of het wil Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 16:57

Ben benieuwd. Laat ook even weten hoe het blijft zitten Tong uitsteken

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:56

C_hristel schreef:
Sterre: Klinkt wel leuk zeg! Vind het ook nog niet eens zo super duur. Maar weet je of je dat spul ook gewoon bij de douglas ofzo kan kopen? Ik heb trouwens altijd al graag zo'n droger voor je nagels thuis willen hebben maar die kan ik echt nergens vinden!

Volgens mij kan je het Nail Tec systeem alleen maar in een nagelstudio kopen (misschien even googelen of je het ook gewoon bij die firma kan bestellen?!).
Dat spul is wel prijzig; een set van 3 flesjes (speciale onderlak, top-coat en een olie voor je nagelhuid) kost dacht ik iets van 60 € Lips are sealed , maar je krijgt er wel mooie nagels van en je doet eeuwig met dat spul.
Wat je wel bij Douglas kan kopen, is "Microcell 2000" (heb je ook in een "light" uitvoering, die werkt net zo goed).
Hiervan krijg je echt mooie, stevige nagels en als ze de lengte hebben die je wilt, kan je het als base-coat gebruiken. Het is niet zo heel duur (ong. 10 €) en je doet echt een hele tijd met zo´n flesje.
Nadeel van het spul is, dat als je er mee stopt, worden je nagels heel snel weer minder stevig en er zit formaldehyde in, waar veel mensen allergisch voor zijn Scheve mond . (Gewoon dus even stiekum proberen op een vinger als je bij de Douglas bent Knipoog . Ik had zelf nergens last van toen ik het gebruikte.)
Een hele tijd geleden zag je vaker zo´n nagellak droger en die waren volgens mij ook helemaal niet zo duur, maar mij was idd ook al opgevallen dat ze nergens meer te krijgen zijn Verward ...
Mijn nageltante wilde er wel eentje voor me bestellen, maar zo´n ding kostte iets van 80 € Wow! en dat vind ik toch wel wat veel Knipoog .

magic_lover schreef:
ik heb nog een potje french manicure witte nagellak gevonden, en ongles naturels(doorzichtig roze), ik ga dus even proberen of het wil Haha!

De kunst is om het witte randje er mooi op te krijgen Nagelbijten / Gniffelen . (Dat lukt bij de ene hand altijd beter dan bij de andere Schijnheilig !).
Als je dat er zonder dikke klodders/streperig op hebt weten te krijgen, heb je al veel gewonnen, want dat stoot je er als eerste af Frusty !
Mijn nageltante lakt ook altijd de onderkant van de nagel wit en het voorste randje! Daarna lak je je hele vinger met de lichte kleur (dus ook over het witte heen).
Goed laten drogen. Als je het leuk vind, kun je daarna nog met een glitterlak een randje op de overgang wit/roze maken. Dit lukt het mooiste met een lak die een heel dun kwastje heeft.
Vaak hebben de meest grote drogisten wel een schap met van die French manicure/kunstnagel dingen en daar heb je ook van die glitterlakken bij staan die niet zo duur zijn (heb er gisteren eentje voor 1,49 € op de kop getikt OK dan! !)
Als dat ook goed droog is, doe je de top-coat er overheen.
Ook weer goed laten drogen voordat je iets gaat doen, anders heb je er zo een buts in zitten Frusty !

Oja, mocht je tijdens het drogen toch ergens tegenaan gestoten hebben (gebeurt mij vaak Rolleyes ), kan je met een vinger een drupje nagellakremover nemen en daarmee de deuk weer glad maken Lachen . Mocht de lak er daarna een beetje mat uit zien, doe je er gewoon nog een keertje de topcoat overheen Lachen .

Dames, succes ermee OK dan! !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 09-02-07 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:59

C_hristel schreef:
Ben benieuwd. Laat ook even weten hoe het blijft zitten Tong uitsteken

nou heb het er alweer af..
ten 1e is het een hele kunst om erop te krijgen Haha!
en dat witte gaat er heel snel weer af...
dus nee geen succes Clown

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:00

Sterre schreef:
magic_lover schreef:

De kunst is om het witte randje er mooi op te krijgen Nagelbijten / Gniffelen . (Dat lukt bij de ene hand altijd beter dan bij de andere Schijnheilig !).
Als je dat er zonder dikke klodders/streperig op hebt weten te krijgen, heb je al veel gewonnen, want dat stoot je er als eerste af Frusty !
Mijn nageltante lakt ook altijd de onderkant van de nagel wit en het voorste randje! Daarna lak je je hele vinger met de lichte kleur (dus ook over het witte heen).
Goed laten drogen. Als je het leuk vind, kun je daarna nog met een glitterlak een randje op de overgang wit/roze maken. Dit lukt het mooiste met een lak die een heel dun kwastje heeft.
Vaak hebben de meest grote drogisten wel een schap met van die French manicure/kunstnagel dingen en daar heb je ook van die glitterlakken bij staan die niet zo duur zijn (heb er gisteren eentje voor 1,49 € op de kop getikt OK dan! !)
Als dat ook goed droog is, doe je de top-coat er overheen.
Ook weer goed laten drogen voordat je iets gaat doen, anders heb je er zo een buts in zitten Frusty !

Dames, succes ermee OK dan! !

hahaha ja dat had ik door....
links wou prima.. maar mijn rechterhand ging toch een stukkkk moeilijker Bloos

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:04

magic_lover schreef:
...en dat witte gaat er heel snel weer af...

Wat voor lak heb je gebruikt: een beetje "dunne" (die je er eerst 3 x op moet smeren voordat het mooi wit is) of een wat "dikkere"?
Met een wat dikkere gaat het beter Knipoog .
Veel oefenen dan maar Tong uitsteken !

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 09:30

Sterre: jij weet er egt veel vn. bedankt voor je tips. heb er ckr wat aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:23

Ik heb ook lange nagels, en doe mijn nagels altijd op de franse manier.

Ik doe eerst nagelverharder op mijn nagels, dan lak ik de randjes wit, dat herhaal ik twee keer, en daarna gaat er een glanscoating overheen, die ze ook weer laat glimmen, en ik ze dus niet hoef te polijsten.

Bij mij blijft het aardig lang zitten, zeker 4 weken, en dan werk ik de hele dag met mijn handen, en rijd ik nog paard!

Punt is, met zoveel lagen is het héél belangerijk dat je eerst alles goed laat drogen, want ook al denk jij dat het droog is, zal de onderste laag nog nat zijn, en zitten er al heel snel weer deuken in. Ik hou soms even de föhn erbij, ik ben denk ik max een kwartiertje bezig, maar neem dan wel echt de tijd om ze goed te laten drogen, er is niks lelijkers dat nagels met stootrandjes erin.

Iedereen denkt altijd dat ik nep nagels heb.. en dan moet ik ze op alle manieren aantonen dat het écht niet zo is!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:43

ShannaY: 4 weken... Oh my god.. Het is mijn droom dat dat ooit eens zolang blijft zitten.. En doe je dat echt met gewone nagellak? Welk merk? ik wil dat ookk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:45

Ik gebruik Heróme.... Je betaald er wat voor, maar ik doe er zeker een jaar mee!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:46

En het blijft echt 4 weken zitten Gaaaap.. onverstelbaar gewoon.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 12:50

ShannaY: hoe duur is dat ongeveer per potje? En ik heb net nagelverharder via een nagelstyliste gekocht, ben ik ook dik tevreden over. Zou ik die dan kunnen combineren met herome?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:00

Sterre schreef:
magic_lover schreef:
...en dat witte gaat er heel snel weer af...

Wat voor lak heb je gebruikt: een beetje "dunne" (die je er eerst 3 x op moet smeren voordat het mooi wit is) of een wat "dikkere"?
Met een wat dikkere gaat het beter Knipoog .
Veel oefenen dan maar Tong uitsteken !

ja die dunne idd Clown
ach het scheelt dat ik het niet speciaal er voor gekocht heb... Tong uitsteken

heb nu gewoon die roze/doorzichtige alleen op... ziet er ook wel leuk uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:06

C_hristel schreef:
ShannaY: hoe duur is dat ongeveer per potje? En ik heb net nagelverharder via een nagelstyliste gekocht, ben ik ook dik tevreden over. Zou ik die dan kunnen combineren met herome?

Ja denk het op zich wel hoor... denk dat je rond de 8 euro per potje zit,.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 14:54

Wow valt mee. ik moet dus nu de witte kopen.. En dan iets voor de toplaag. Welke heb jij dan? Je doet er dus 3 lagen op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:02

Ja eerst de sterkste nagelverharder (die is rood van herôme), daarna doe ik mijn witte randjes, eerst 1 laagje (ligt eraan hoe dik de nagellak is, ik ga liever voor midden, niet dik en niet dun) en daarna het tweede kaagje, na het drogen, en als dat droog is, gaat de top coat erover heen, hoe die heet moet ik even checken thuis, maar het is allemaal van herôme.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:15

ShannaY schreef:
Ik gebruik Heróme.... Je betaald er wat voor, maar ik doe er zeker een jaar mee!

Ik gebruik het ook.
Werkt echt super en blijft (meestal) tot een week of vier zitten. Het mislukt me ook nog weleens een keer, dan heb ik geen tijd of zin om alles goed te laten drogen. Na een week lijkt het dan al nergens meer op.
Bij het Kruidvat verkopen ze ook nog een ander merk, beviel me ook wel goed, maar zat iets minder lang.

Raad je echt aan om Herome 'ns te proberen Knipoog

Een (paar) extra laagjes topcoat kan ook geen kwaad.
Succes!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 15:59

ShannaY: verkopen ze het ook in een verpakking ofniet? (en weet je hoe duur) Als het goed is moet ik dus 4 flesjes hebben: De rode, dan de witte randjes, dan een lagje erover en dan de topcoat?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 19:16

k heb een setje gekocht.. ben nu bezig om het erop te doen. was 19,50 kwijt en het eerste laagje ziet er mooi uit Haha!!

ShannaY: welke nagellak heb jij nadat je dat witte randje erop gedaan heb? ik kon kiezen uit een beetje rozig tintje of een doorzichtige met hele fijne glitter, heb de laatste gekozen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 01:12

Is het na alle tips een beetje gelukt dames Lachen ?!