Vriendje Of Vriendinnetje Selecteren op Uiterlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Vriendje Of Vriendinnetje Selecteren op Uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:02

Voor mijn vrienden enzo maakt het me echt niet uit hoe hij of zij er uit ziet. Voor mijn vriend eigenlijk ook niet
Ik wil gewoon gelukkig kunnen zijn en dat kan beter met iemand die heel erg lelijk is maar met een hart van goud dan iemand die heel erg knap is en een vreselijke l*l Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:32

SAKKIA schreef:
Voor mijn vrienden enzo maakt het me echt niet uit hoe hij of zij er uit ziet. Voor mijn vriend eigenlijk ook niet
Ik wil gewoon gelukkig kunnen zijn en dat kan beter met iemand die heel erg lelijk is maar met een hart van goud dan iemand die heel erg knap is en een vreselijke l*l Knipoog

Okee daar geef k je gelijk in.

Maarja ik stap toch echt niet zomaar op iemand af die ik niet ken die erg lelijk is.
Misschien arogant ofzo maar daar loop ik voorbij ,

EN voor me vrienden maakt het me echt niet uit hoe ze er uit zien..
Maar voor iemand die je niet ken stap je toch sneller op een knap iemand af dan op een lelijk iemand.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:47

sja maar kimmie, knap vind ik zo erg relatief

okej, we zijn het er wellicht allemaal over eens dat iemand met een skibril, vette, te lange ongekamde haren, een ruitjesbloese met een wibraspijkerbroek en lelijke schoenen onder lelijke mensen vallen,
maar als die persoon nu eens gepimpt wordt, naar de kapper gaat, een leuke bril neemt, of lenzen, en kleren koopt die hem betre staan,
wat denk je dan van die persoon,
ik bedoel het voorkomen van iemand is zoo belangrijk.
en tuurlijk heb je hele knappe mensen , denk aan johnny depp ofzo Haha!
die zijn veelal onbereikbaar, of hebben een ego van hier tot tokyo of hebben meerdere vriendinnen...
er is een verschil tussen mensen die knap zijn en dat niet weten, en mensen die knap zijn en dat wel weten en uitbuitten

sja en wat is dan knap??
kijk eens in de topic van kijk mijn vriendje..
9 van de 10 keer denk je ugh niet mijn smaak,
en terecht want smaken verschillen,
dus wat is knap dan ?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:49

Citaat:
dus wat is knap dan ?

Gewoon wat je zelf knap vind. Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Ik kan iemand heel knap vinden, terwijl jij hem helemaal niet je type vindt. Jij zou kunnen valleen om iemand in kapotte kleren met lange onverzorgde dreads en 10 piercings in zijn gezicht, terwijl ik die persoon helemaal niet aantrekkelijk vind. En gelukkig maar dat iedereen een andere smaak heeft, anders zouden er een heleboel mensen ongelukkig alleen blijven *LOL* .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:54

heb je helemaal gelijk in kathleentje
smaken verschillen gelukkig!

ik heb een nieuw topic gemaakt over dit onderwerp, en ik hoop op een leuke discussie met foto's of illustraties

want dit topic gaat puur over je sexuele voorkeur qua uiterlijk zeg maar

viewtopic.php?f=136&t=718548&start=0&st=0&sk=t&sd=a

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:00

Daar gaaat me topic Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:03

jouw topic gaat ergens anders over, over vriendje of vriendinnetje, sexuele aantrekkingskracht dus

mijne gaat puur over het knap vinden van een persoon Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:04

crossmonster schreef:
jouw topic gaat ergens anders over, over vriendje of vriendinnetje, sexuele aantrekkingskracht dus

mijne gaat puur over het knap vinden van een persoon Knipoog

Was ook maar een grappie !

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:57

Ik heb ooit deze zin gehoord, ik denk dat die een groot deel verklaard. Zo ben ik op mijn vriend gevallen..

Je valt op het uiterlijk, maar je houdt van het innerlijk.

Soms bepaald inderdaad het uiterlijk van iemand of je erop afstapt. Ik denk dan inderdaad dat het innerlijk van die persoon bepaald of je er nog langer blijft hangen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:32

Kimmie_girl schreef:

Was ook maar een grappie !

ohw okej ik schrok al Bloos!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:14

Het oog wil ook wat zeg ik dan maar...Natuurlijk is iemand die wat aantrekkelijker der uit ziet veel sneller iemand waar je een praatje mee begint, daar ben ik het volledig mee eens. Maar aan de andere kant iemand die onwijs knap etc is en een kwal van karakter is nou ook weer niet mijn type....

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:27

ik denk dat je toch in eerste instantie verliefd word op iemands uiterlijk, natuurlijk kijk je ook naar karakter maar ik denk dat dat later pas komt.. tenzij je natuurlijk verliefd word op iemand die je al langer kent...

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:44

Mensen die zeggen dat ze niet voor een uiterlijk vallen, hebben daarin niet 100% gelijk. Je kan er niks aan doen, maar als je iemand aantrekkelijk vind (hou daarbij rekening dat smaken verschillen), valt die persoon je gewoon sneller op, en ben je daar eerder in geïnteresseerd. Daar kan je niks aan doen.

Mensen die niks met iemand willen met als hoofdreden dat het uiterlijk niet aanstaat vind ik heel erg oppervlakkig en kinderlijk.

Maar het is nou eenmaal bewezen dat je instinctief (en geheel onbewust) op uiterlijk selecteert.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:33

Het hangt er vanaf waar.
Op een fuif ga je meestal af op mensen waar je je uiterlijk tot aangetrokken voelt.

Als je vb gewoon een gezellig avondje op café zit met vrienden en er sluiten zich mensen bij je aan die je van haar noch pluim kent, dan speelt gezelligheid en spontaniteit zeker een even grote rol.

Een relatie die puur op het uiterlijk gebaseerd is is veeleer van korte duur.

En dan is het ook nog voor elke persoon zeer verschillend op wat voor type hij/zij valt.
Iemand mag dan nog niet superknap zijn, het kan een detail zijn die opvalt en waarvoor je valt.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:49

korfbalchick schreef:
Ik heb ooit deze zin gehoord, ik denk dat die een groot deel verklaard. Zo ben ik op mijn vriend gevallen..

Je valt op het uiterlijk, maar je houdt van het innerlijk.

Soms bepaald inderdaad het uiterlijk van iemand of je erop afstapt. Ik denk dan inderdaad dat het innerlijk van die persoon bepaald of je er nog langer blijft hangen..

ik ken em als: uiterlijk brengt je samen, innerlijk houdt je samen.
Mijn vrienden zijn stuk voor stuk gewoon supergezellige mensen, die voor me klaarstaan en waarvoor ik klaar sta. Heeft helemaal niets met uiterlijk te maken.
Met vriendjes ben ik toch wel iets kieskeuriger (ooh wat klinkt dat slecht zo Schijnheilig ) kwa uiterlijk. Ze hoeven niet echt heel knap te zijn, maar aan uiterlijk wel íets hebben dat me aantrekt. En innerlijk natuurlijk ook Ja

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:07

Ik heb niets gelezen in dit topic, toch wil ik even mijn mening geven.
Ik heb mijn ex-vriend leren kennen op msn, hij was toen echt mijn type! Ik kon met hem praten, we dachten over veel dingen hetzelfde en blabla. Maar toen ik hem irl zag schrok ik wel even, echt knap was ie niet! Toch heb ik anderhalf jaar met hem gehad.

Maar normaal gesproken ga ik altijd af op uiterlijk, ik denk dat het niet iets verkeerds is. Iedereen vind iemand anders knap, iedereen heeft een ander type.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:18

Ik kende mijn vriendje eigenlijk al 1 jaar voor we verkering kregen : hij werkte in een cafe waar we al wel ns kwamen. Hij was een echte sul toen : foute kleding, fout kapsel,...
Hij was ook heel onhandig : zo liet hij ns n spaghetti op mn broek vallen.
We wonen in hetzelfde dorp en zagen mekaar al wel ns op fuiven...

Had hem al een hele tijd niet gezien tot hij opeens in hetzelfde cafe opdook en hij zag er veel volwassener en mannelijker uit. We zijn aan de praat geraakt : hij liep toen met krukken en ik ook ( door val van mn paard) en dat was eigenlijk zo grappig dat we ons echt rot geamuseerd hebben, en toen had ik wel zoiets van oh ja ik heb wel wat vlug geoordeeld...
Ondertussen zijn we al 1 jaar en 3 maand samen...

Heb ook wel vriendjes gehad die waanzinnig knap waren maar waar eigenlijk geen land mee te bezeilen viel...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:19

Het eerste waar je naar kijkt is toch wel het uiterlijk.
Bij liefde moet je je ook aangetrokken voelen tot het uiterlijk van de ander.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:07

Veirl schreef:
Ik heb niets gelezen in dit topic, toch wil ik even mijn mening geven.
Ik heb mijn ex-vriend leren kennen op msn, hij was toen echt mijn type! Ik kon met hem praten, we dachten over veel dingen hetzelfde en blabla. Maar toen ik hem irl zag schrok ik wel even, echt knap was ie niet! Toch heb ik anderhalf jaar met hem gehad.

Maar normaal gesproken ga ik altijd af op uiterlijk, ik denk dat het niet iets verkeerds is. Iedereen vind iemand anders knap, iedereen heeft een ander type.

Ja wilde ik ook schrijven. Stel je ontmoet iemand via het internet. Je praat met elkaar, word erg gezellie. Dit gaat door tot je verliefd word op de internet persoon, je word dan verliefd op iemand die je nooit gezien heb. Dan word je verliefd op iemand zijn innerlijk denk ik. En ja dan is een leuk uiterlijk uitaad prachtig meegenomen.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:10

ja dat lijkt me inderdaad.. als je verliefd op iemand ben dan vindt je die persoon toch ook aantrekkelijk? Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat ik een relatie zou hebben met iemand die ik 'lelijk' zou vinden.. geldt dat niet voor iedereen dan? Tja en wat dan aantrekkelijk is, dat is weer voor iedereen anders.. gelukkig maar!

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:12

Toen ik mijn vriendje (zie profiel) leerde kennen 3 jaar geleden, had ik zoiets van iellllll Clown
En nu, 3 jaar later ben ik nog steeds hopeloos verliefd.
Mn vriend heeft een beetje flaporen, maar daar kijk ik niet naar.
Dus niet op uiterlijk selecteren Clown

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:23

mensen kiezen vriendje/vriendinnetje uit op uiterlijk....
dus relatie vaak gebaseerd op lust/lustgevoelens...
want denk er maar eens over na....je hebt geregeld momenten dat je lust gevoelens voor een persoon hebt..dat je gezellig het bed wilt verwarmen Knipoog

een goede relatie met een echt goede fundering begin vaak met vriendschap, echt vriendschap....
dus geen lust vriendschap, echt vriendschap dat je gewoon met die persoon om kan gaan, dingen doen zonder over seks te denken , of lustgevoelens....

de meeste funderingen is lust van een relatie, dat is niet echt sterk...
zelfde effect als huis op zand bouwen Knipoog

uiterlijk is tijdelijk, dan gaan de 'gevoelens' dan weg voor een persoon...
daarom hebben mensen ook veel seks en vooral ook snel...

verliefdheid, ook zoiets....
dat komt en gaat, je hele leven....
maar je eerste echt liefde is altijd anders....

verliefdheid maakt je misselijk, verdrietig {als je persoon paar daagjes niet ziet}, geen honger meer etc.

maar houden van dat ligt zoo ontzettend diep, dat gaat niet weg...dat is het ene gevoel als het uit is zeg maar....
je geeft om dat persoon, je doet alles voor zo'n persoon {uiteraard positief en niet obsessie} je maakt een keuze om bij zo'n persoon te blijven....
je trouwt in goede en slechte tijden....
slechte tijden, vaak gevoel van niet dat gevoel hebben...dat gebeurt vrijwel iedereen..
maar je houdt nog steeds van dat persoon.....je voelt het alleen veel minder...
als je zo'n liefde voor een persoon hebt, echt houden van iemand is dat je dan voor hem blijft kiezen....voor dat persoon en dingen gaat uitpraten, en tijd gunnen.....

houden van is absoluut niet egocentrisch het overgestelde juist....
je doet dingen voor de ander, en verwacht niets terug...mooier is er niet...
daar word vrijer van, blijheid, je gaat je echt super voelen, je maakt den ander blij...je toont hem/haar genegenheid...caring, loving..
je denkt NIET aan jezelf, maar om de ander....
daar gaat het om, je trouwt niet voor elkaars gezelschap...
het gaat zooo ver dieper dan dat...
je trouwt voor de ander, omdat je die lief hebt en van houdt.....

houden van is niet aan je zelf denken, integendeel, je denkt aan de ander....

best apart, aangezien de wereld van tegenwoordig....iedereen aan zijn eigen hagje denkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:26

ja, als iemand jouw niet aanstaat van uiterlijk ga je niet kijken of zjin innnerlijk je aanstaat Nagelbijten / Gniffelen ik tenminste niet. Stel nou dat ik gewoon met iemand in contact kom ,dan maakt het mij niet zo uit. Maar als ik toch kan kiezen selecteer ik op uiterlijk Knipoog

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:28

Farouche schreef:
ja, als iemand jouw niet aanstaat van uiterlijk ga je niet kijken of zjin innnerlijk je aanstaat Nagelbijten / Gniffelen ik tenminste niet. Stel nou dat ik gewoon met iemand in contact kom ,dan maakt het mij niet zo uit. Maar als ik toch kan kiezen selecteer ik op uiterlijk Knipoog

Als je 20 bent denk je daar heel anders over, wedden? Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:43

iedereen gaat onbewust toch op beaalde uiterlijkheden af
is toch een beetje natuurlijke selectie/instinct
die ook deels bepaald word door omgevingsfactoren (tijdens opgroeien)

ik ga in zoverre op uiterlijk af, het eerste waar ik naar kijk zijn ogen , die doen het hem in eerste instantie

verder, sja boeiend
het gaat er meer om hoe iemand zich verzorgd bij mij