Wat (te) weinig eten met je doet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Wat (te) weinig eten met je doet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:02

Laura omdat ik intolerant ben momenteel voor de meeste voeding.
Koolhydraten, fruit......
En glutenvrij lukt soms wel, maar het is niet te eten. En er zitten drie keer zoveel calorien in dan in gewoon eten. Gestoord

Ik wil afvallen maar lijkt me moeilijk om dat te doen met een bar slecht samengesteld dieet.
Het gaat wel, maar het blijft er dan meestal niet af.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:04

En nee het is niet zweverig.
Mijn mesoloog die werkt niet met homeopathie.
Wel echt met kruiden, aminozuren, vitamine, mineralen en enzymen.
Groente/fruit bacterie elixer voor je darmen en etc. Olie en etc.

-lichamelijk onderzoek, zoals buikorganen, huid, gewrichten, etc.
-pols- en tongdiagnose volgens de Traditionele Chinese Geneeskunde (TCM)
en de Ayur Veda (de oudste geneeskunde uit India).
-EFD op handen en voeten worden 80 tot 100 punten gemeten.
-de filosofie, diagnostiek en orgaanfuncties van de TCM en de filosofie
-en diagnostiek van de Ayur Veda.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:05

Heeeel erg goed en duidelijk topic!
En ik ben ervan overtuigd dat er wel meer dan één persoon iets mee doet Lachen (mij heb je iig al meegekregen, wel al langer geleden Knipoog)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:05

Katiavl misschien ook naar de mesoloog? Clown

Er moet namelijk een reden zijn waarom jij zo intolerant voor zoveel voedsel bent.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:07

Ik ga al naar een prof in de acapunctuur en chinese medicatie. Ze heeft al men wereld veranderd Lovers

Ja die tong en pols diagnose. En soms oor wonderbaarlijk wat ze je dan vertellen

Edit is trouwens ook goed voor af te vallen, alleen geloof ik niet in mensen die hier opgeleid zijn Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:10

Een mesoloog werkt wel met homeopathoe
Hij kan je namelijk homeopatische pillen voor schrijven aan de hand van zijn metingen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:10

Hoeveel consulten zijn er normaal nodig Hannanas? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel vrij prijzig vond.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:12

Tnx Laura, voor je duidelijke en op feiten gebaseerde verhaal Afgod
Het bevestigt weer eens waar ik na vele jaren jojo-en gevoelsmatig als wist.

Ik weet zeker dat je hier een heleboel meiden mee op het goede spoor zet Ja

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:29

ik heb je een pb gestuurd! en wil ff zeggen dat ik dit goed vind dat je zo'n topic plaatst! er zijn al zoveel topic's inderdaad over zo weinig mogenlijk eten....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:40

KAN ja Runnikawa.

Ik zei ook dat de MIJNE dat niet snel doet.

Vandaar... ik zei ook dat je natuurlijk verschillende mesologen hebben en die hoeven echt niet allemaal hetzelfde te denken. Bepaalde zijn erg homeopatisch etc gericht. Anderen juist weer niet.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 28-01-07 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:47

Nou Urielle eigenlijk kan je dat zelf een beetje bepalen.

Ik ben nu 4 keer geweest, en helaas is ze naar breda verhuisd dus ik moet nog maar eens kijken of ik ga/een andere zoek.

Maar iig wat ze heeft gedaan... dat is al een hele nieuwe wereld.

Je zou bijv eens kunnen kijken, een eerste afspraak bijv kunnen maken, dat duurt meestal langer en van te voren krijg je een uitgebreide vragenlijst thuis gestuurd, die je zo snel mogelijk ingevuld weer terug moet sturen en die ze dan voor de afspraak ook heeft bestudeerd, en dan gaat hij/zij je helemaal nalopen. Echt een intro dus. Duurt ongeveer ook 1,5 uur.

Ze meet ook, met een meter. Je krijgt een staaf in je hand ( want het moet gelijden ) en de mesoloog heeft de andere staaf in de vorm van een soldeerbout ( dus waar een puntje op/aan zit die ze op velen plekken op je handen en voeten drukt ) nou je begrijpt dus dat die meter dus die plekken meet. Maar tussen de meter en dat soldeerboutachtige ding zit een bakje ( wederom van metaal/gelijden materiaal met allemaal gaten, rond, waar je dus staafjes met bepaalde kruiden/enzymen en ga zo maar door in kan stoppen.
Nou meet ze bijv op een punt, en het slaat echt veel ste laag uit. ( Er zijn bepaalde gemiddelde waardes voor de punten ). En dan stopt ze in het bakje bijv hennepolie of foliumzuur oid... en dan meet ze of dat verbetering brengt.

Maargoed... de vervolg afspraken mag je dus zelf weten. Kijk ze wil je natuurlijk helpen, en je weet wat er bijv allemaal aan schort en zal dat nooit in 2 keer goed krijgen. De ene keer krijg je dingen erbij, en de andere keer kan je met bepaalde drankjes/pillen oid stoppen.

Ik ben vergeten welke verzekeringen het verzekeren, of gedeeltelijk, maar die zijn er wel degelijk!

Het is helaas erg prijzig. Maar het is het dubbel en dwars waard.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:23

Laura schreef:

Ik herinner me je topic van 2 jaar geleden nog erg goed.
Toen zat ik in een rotperiode en het heeft me enorm geholpen om beter te gaan eten en gezonder met m'n lichaam om te gaan. Lachen
Ik hoop dat er meer meiden verstandiger met eten om gaan, want sommige weten niet waar ze mee bezig zijn. Ik ondervind er nog elke dag problemen van dat ik mijn lichaam bijna een jaar lang uitgehongerd heb met alle gevolgen van dien. Laat dit voor anderen idd een eyeopener zijn.
Super dat je het hier weer neerzet, Laura!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:40

supertopic laura!!

hopenlijk zien veel zichzelf haast uithongerende meiden nu eindelijk in hoe slecht het voor je is om zo weinig te eten!

t resultaat van zo weinig eten zie ik bij mn zus(anorexia) t heeft lang geduurd voor ze weer normaal kon eten zonder direct aan te komen! en nog veel meer dingen maar die kwamen niet alleen door het extreem weinig willen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:07

Mooi topic Ja

Maar ff een vraagje, ben niet zo thuis in waarin nu koolhydraten en eiwitten enz zitten.

Wat zou nu voor iemand met een kantoorbaantje, die daarnaast licht knolhobbelt, maar niet echt flink sport, nu moeten eten op een dag?

Zou je een voorbeeld willen geven voor een gezonde dag?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:25

Maar runnikawa dat is ook weer voor ieder persoon verschillend he.

Het verschilt zo van persoon wat iemand nodig heeft. Zo zijn er mensen die leven op 2 boterhammen als lunch, maar ook vrouwen die er dan wel 8 eten.

Eet gezond, dus lekker brood/roggebrood met 20+kaas en komkommer, drink een boullionnetje om 4 uur bijv.
En ja, een notenpasta ( zoals bij de biowinkel, en dat hoeft geen pindapasta(kaas) te zijn maar bijv walnotenpasta.) is ook gezond op zijn tijd. Honing is ook erg gezond, maar neem dan wel een zuivere honing en niet met toegevoegde suikers. Dit zijn maar enkele voorbeelden.

Er kan vanalles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:32

Maar ik doel eigenlijk nu ff op de basis behoefte.
Het deel wat je iig nodig hebt om alles gezond draaiende te houden

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:38

wauuw wat goed dat je het hier neer zet!!! Ik heb zelf 6 maanden aan crash dieten gedaan, en wat is er gebeurd ik ben 10 kilo aangekomen!! met de kerstdagen heb ik wat extras gehad en hup zo weer 6 kilo die blijft zitten!! Ik heb zitten huilen en doen, omdat ik helemaal niet teveel heb gegeten!! Nu weet ik wel dat streng dieten niet veel helpt!! Ik vind het ook zo erg van die kilo's maja wat doe jer nu aan ik ben nu te laat!!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:27

Weer een inspirerend stuk moet ik zeggen Laura!
Ik vind het echt goed dat je zulke dingen op bokt zet! Ja

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:23

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:34

Mietje schreef:
Weer een inspirerend stuk moet ik zeggen Laura!
Ik vind het echt goed dat je zulke dingen op bokt zet! Ja

en hier heb ik helemaal niets aan toe te voegen of te veranderen! gewoon ontzettend goed werk, laura! Ja

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:09

En voor de slecht gelovigen: Mensen met een maagband (die dus echt praktisch niets eten) kunnen na verloop van tijd zelfs aankomen...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:38

Tja ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Zelf ondervonden, veel te weinig eten en dat werkt op den duur echt niet meer. Lachen
Nu wil het afvallen niet echt meer lukken, mijn lijf moet echt weer op gang komen en dat kost flink wat tijd. Maar eet nu iig voldoende. Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:25

Goed initiatief Laura.
Ik hoop dat bij veel mensen nu eens de ogen open gaan dat je JUIST moet eten om af te vallen of op gewicht te blijven. Het is alleen een kwestie van je levensstijl aan te passen aan veel beweging en gezonde gevarieerde voeding.
Toppie Laura OK dan!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:08

Goed stuk! Dit is al jaren algemeen bekend en vrij weinig mensen doen er wat mee en heb mij er zelf ook schuldig aan gemaakt Knipoog
Ben bv nu aan de Sonja Bakker, puur om te leren gevarierd te eten, mn lichaam te laten schrikken telkens en om de overbodige kilo's kwijt te raken waardoor ik mij een stuk aangenamer zal voelen.
Wat wel het vreemde is, zit nu in week 3, 2 weken 4 kilo afgevallen, inmiddels alweer 2 kilo erbij (nee heb niet gezondigd en zit ook niet voor mn menstruatie)..dus hoe dat kan?? Broeken die strakker om mn benen zitten als voor ik met Sonja Bakker begon.zoek er nog steeds een verklaring voor. Weet dat haar calorieen weinig per dag zijn en je ook niet die 2 stuks fruit per dag binnen krijgt, dus daar kan het mss aan liggen..maar als ik anderen die Sonja doen hoor, die vallen als de raven af en ik?? Ik niets meer, kom zelfs langzaam weer aan.
Dus mocht je toevallig weten waar dat aan ligt dan hoor ik het erg graag, want dit demotiveert wel..ga ermee door om die 9 weken af te maken (en omdat het zo verschrikkelijk handig is niet elke dag weer een maal te verzinnen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:11

Laura schreef:
Okee, als je wiskundig gezien zou uitrekenen dat je elke dag 1000 kcal minder eet dan je nodig hebt, en je dus een tekort van 7000 kcal per week krijgt. Elke pond opgeslagen lichaamsvet bevat 3500 kcal, dus 1000 kcal per dag minder eten zou dan twee pond per week gewichtsverlies geven.
Helaas, in de praktijk werkt dit misschien een week of twee. Maar dan val je niks meer af. Hoe komt dat?

Het uithongerings-survivalmechanisme
Je kan maanden leven zonder eten. ieder kent die verhalen van mensen verdwaald in de woestijn wel. Hoe kan dit? Omdat je lichaam zijn snelheid van het verbranden van calorieen bij kan stellen. Als je lichaam merkt dat je te weinig binnen krijgt, zegt het tegen zichzelf: "Het lijkt erop alsof dit alles is waar we op moeten leven voor een tijdje, dus laten we er maar lang over doen het te verteren en onze energie bewaren" Dit is een gevolg van de evolutie, waarbij jagers noooit met zekerheid wisten wanneer het volgende maal zich aandiende. In tijden van extreme hongersnood begint het lichaam langzaam reserves te gebruiken, eerst vet, dan spieren en uiteindelijk zelfs organen. Als dat op dezelfde snelheid ging als je lichaam er normaal over deed, dan zou je snel 'op' zijn, dus door de verbranding te vertragen leef je langer. Leuk, als je verdwaald bent in de woestijn.

Als je probeert gewicht te verliezen werkt dit principe je echter tegen. Je lichaam kan het verschil niet herkennen tussen dieten en hongersnood! Drastisch verminderen van je calorie-inname stuurt je lichaam in die overlevings-stand. En daar kan je niks aan doen, behalve voorkomen dat je te weinig eet.

Zeven redenen waarom je NOOIT erg laag in je calorieen moet gaan zitten:

Zoals bovengenoemd, het is onvermijdelijk dat je verbranding vertraagd. De resultaten daarvan zijn: langzamer metabolisme, grotere opslag van vet-vasthoudende enzymen en hormonen, minder activiteit van de vet-afbrekende enzymen en hormonen, minder goed werkende schildklier. Daarnaast gaat je eetlust omhoog, je hebt meer kans op gewichtstoename, minder energie en kracht.

1. Te weinig eten zorgt voor een langzamer metabolisme
Als je minder eet, verbrandt je lichaam minder. Als je meer eet, verbrandt je lichaam meer. Als je te weinig binnenkrijgt, vertraagt je metabolisme met tenminste 20-30%. Studies laten zien dat bij drastische calorie-reductie je basale metabolisme (wat je in rust verbrand zonder iets te hoeven doen) soms wel 45% minder kan functioneren! Dat verklaart waarom je na een lange tijd veel te weinig eten, je bij nog minder eten nog steeds niks afvalt.

2. Te weinig eten zorgt dat je spieren verliest
Het meest ernstige gevolg van te weinig eten is het verlies van spieren. Zodra het lichaam hongersnood uitroept, gaat het zoeken naar alternatieve manieren van energie verkrijgen om in leven te blijven. Spieren verbranden is zo'n alternatief. Maar spieren zijn juist actieve weefsels, die zelf vetverbranden! Spieren verbranden is makkelijk voor het lichaam. Hierbij zijn zowel skeletspieren als organen, je hart is ook een spier!! Een heleboel studies hebben aantegoond dat bij dieten door weinig te eten zonder beweging, 40 a 50% van het gewichtsverlies komt door het verlies van spier. Ook is waterverlies veelvoorkomend. Hte snelle gewichtsverlies in de eerste week(en) van zo'n hongerdieet misleiden en geven de illusie van succes. Zelfs met sporten erbij, als de voedselinname te weinig is zal er nog steeds spieren afgebroken worden ipv vet.

3. Weinig eten bevordert de activiteit van vetopslag enzymen en belemmeren de werking van vet-afbraak
Het vetopslagenzym heet Lipoprotein Lipase (LPL). Als je te weinig calorieen binnen krijgt, prodcueert je lichaam meer LPL en minder vetafbrekende enzymen. Anders gezegd, als je te weinig eet verandert je lichaam de chemische balans om het makkelijker te maken om vet op te slaan in de toekomst.

4. Te weinig eten vermindert werking van de schildklier
De schildklier is verantwoordelijk voor het regele van je basale metabolic rate (wat je verbrand in totale rust) Als je lichaam merkt dat je erg weinig binnen krijgt, scheidt de schildklier minder hormonen af wat resulteert in een langzamer metabolisme en minder calorieen verbrand in rust.

5. Te weinig eten verhoogt de kans op gewichtstoename (jojo!)
Bijna iedereen verliest gewicht als ze veel te weinig eten, maar het duurt meestal niet lang voordat het lichaam zich dus aanpast. Als je op een plateau geraakt bent, wordt het steeds lastiger gewicht te verliezen. Hierdoor, en door trek, honger en vreetbuien, zorgt er meestal voor dat mensen uit frustratie het opgeven. Het gewicht komt langzaamaan weer terug; en ze hebben weer evenveel vet als waarmee ze gestart waren - maar nu minder spier en een langzamer metabolisme!! Hierdoor komen mensen meestal zelf nog meer aan dan hun startgewicht. Met elke lijnpoging daalt je metabolisme en daardoor kom je in een vizieuze cirkel terecht; je wordt dik van nog minder eten!

6. Te weinig eten zorgt voor meer trek en vreetbuien
ALs je lichaam de hongersnood uitroept, zijn vreetbuien en trek een respons om je aan te zetten tot meer te eten. Deze vreetbuien en cravings maken het heel moeilijk je dieet vol te houden en alles waar je aan kan denken is eten... eten... eten. Weinig mensen hebben genoeg discipline om het dan niet te doen.

7. Weinig eten vermindert je energie en kracht
Je bent minder goed in staat om activiteiten te verrichten en dingen voelen zwaar aan. Je hebt geen erngie om te sporten.

En dan hebben we het nog niet over wat er gebeurt als je tekorten aan vitaminen en mineralen krijgt.

Nu even zeven simpele Do's:
* Ga niet op DIEET maar verander je levensstijl permanent
* Zorg dat je je spieren behoudt zodat je een vetverbrandings-machine blijft!
* Ga maar max 15-25% onder je dagelijkse benodigde behoefte zitten (zie ander topic om die uit te rekenen)
* Gebruik liever sport om vet te verbranden dan een dieet, laat je voeding ondersteuning zijn
* Reken je minimale caloriebehoefte uit en ga daar NOOIT onder zitten
* Eet regelmatig (5-6xpd) en sla geen maaltijden over
* Wees geduldig en lief voor je lijf. Je zal er nog je hele leven mee moeten doen. Denk lange termijn.
Vrij vertaald naar Tom Venuto, Copyright 2003, Fitness Renaissance, LLC http://www.fitren.com

dit vond ik een beter uitgebeide4r uitgelegt verhaal van jou Knipoog
ik plaats het dus ook hier even Lachen