Hartritmestoornissen vanuit de boezems

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hartritmestoornissen vanuit de boezems

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:08

Tjee Quellian, daar wordt je toch niet goed van. Als je het nog niet aan je hart had zou je het er alsnog van aan je hart krijgen.
Loop zelf ook al een aantal jaren bij de cardioloog. Na 5 verschillende cardiologen, was nogal een apart geval vlgs hun Knipoog , eindelijk een vaste cardioloog gekregen. Deze vond m'n probleem redelijk serieus en sprak over operatie enz. Nu hebben ze ivm met een fusie met ander ziekenhuis deze ouwe pief weggepest hoorde ik en krijg ik ineens een andere cardio.
Nou, nog nooit zo'n oetløl gezien zeg! Stoom uit je oren Deze vindt dat m'n probleem maar minimaal is en dat ik zelfs maar moet stoppen met m'n medicijnen die ik al bijna 12jr slik. Heb nu besloten om een andere cardio te vragen want ik ga niet langer naar die løllo toe.

Kan daar zo pissig over worden dat je als patiënt gewoon aan die dokters overgeleverd wordt en bij sommige van die lui totaal geen inspraak over je eigen lijf hebt. Het vervelende is dat je ze nodig hebt en dat weten ze maar al te goed vlgs mij.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:11

ik heb ook een hartritmestoornis
ik heb een ongeluk gehad met een paard in april 2004. omdat ik in het ziekenhuis terecht kwam en ik 2 dagen om de 2 uur werd gecontroleerd kwamen ze er achter dat mijn hart niet helemaal goed was, ben toen op de hartafdeling terecht gekomen.
heb daar 5 dagen gelegen. een normaal hart tikt in rust tusssen de 60 en de 80 keer p/min. de mijne dus niet die zat rond de 150 keer p/min.
heb toen medicijnen gekregen en die heb ik nog steeds. mijn hart is ook onregelmatig soms maakt die 2 slagen of hij slaat een paar slagen over. ik ben er nu aangewend en heb verder er ook weinig last van af en toe hartkloppingen maar verder niet. zit nog wel elke dag aan de medicijnen maarja daar wen je aan.
ben tot nu toe goed behandeld in het ziekenhuis moet dit jaar weer op controle dus ben benieuwd.

maar vindt het wel heel erg hoe ze jou hebben behandeld!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 12:56

Had gister ook weer echt een rotdag. Was duizelig en was steeds bang om onderuit te gaan en daarbij een belachelijk hoge hartslag. Het is dat ik wéét dat ze je naar huis sturen op het moment dat je bij de huisartsenpost komt, ben er maar vanuit gegaan dat ze hun fout wel gaan inzien als het te laat is Clown

Was gister dus ook doodmoe en zit er hard over te denken de medicijnen alvast te gaan slikken, want dit werkt ook niet echt lekker. Ben constant moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:17

Ik begrijpe je huisarts ook niet zo goed. Ik heb een lül van een huisarts, maar als ik zo behandeld wordt dan zorgt hij er persoonlijk voor dat ik ergens anders binnen een week terecht kan. Kun je je verzekering niet bellen? Misschien kunnen zij iets voor je regelen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:24

Het probleem is dat de Cardioloog er nog niet eens half over heeft gedacht om de HA uberhaupt op de hoogte te stellen. Pas n.a.v. het telefoontje heeft hij gezegd dat hij volgende week (!!) een brief toestuurt. Maar geloof mij: ik ga rellen volgende week, want ik sta erop dat ik naar een ander ZH ga!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:58

Update Clown

De huisarts heeft nog steeds niets ontvangen (hij belde me maandag). Daarop heeft hij maandag contact opgenomen met de Cardioloog. Die heeft wederom z'n excuses gemaakt, want ze waren me vergeten. Binnen 2 weken is nu beloofd... Nagelbijten / Gniffelen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:37

waar heeft ie 2 weken voor nodig? Lijkt me weer afschuiven, want dat kan sneller! Heb je wel al contact met umc?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:59

Het heeft geen nut om contact te leggen met het UMC, want ze doen niets zonder doorverwijzing... En het is nu dus weer 2 weken afwachten of ik uberhaupt wel een doorverwijzing krijg naar het UMC.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:12

Oke, waar is die regel dan voor dat je zelf vrij bent om een ziekenhuis en arts te zoeken? Houden ze allemaal elkaar een beetje de hand boven het hoofd?
2 weken zeg, vind het echt een beetje te lang als je al vergeten bent en al even wacht!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:35

Ik zou een klacht gaan indienen bij het ziekenhuis, elk ziekenhuis moet een klachtencommissie hebben, je wordt gewoon onjuist bejegend en behandeld. Zou gewoon lekker gaan rellen en dreigen met een advocaat (en die de stressmomenten laten doen... Tong uitsteken) Zijn ze helemaal gek geworden daar.
Die cardioloog moet gewoon zijn werk doen, aarghh..kan daar echt zo de kriebels van krijgen als artsen zo doen ... Blegh

En neem eens contact op met je zorgverzekeraar .... wie weet kan je via hen makkelijker een second opinion regelen...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:02

Ik weet niet meer hoe mijn overstap is gegaan dus ik kan je geen nuttige informatie geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:16

Tja, shoot me too... Ik had geen eens meer zin om er tegenin te gaan, er wordt toch niet geluisterd.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:35

Hallo Quellian,
Ik heb ook een hartafwijking, namelijk het Wolff-Parkinsson-White Syndroom. Klinkt allemaal heel erg eng, maar het komt erop neer dat zo nu en dan mijn hart "op hol slaat". Hij gaat dan heel snel achter elkaar kloppen en wil niet meer terug naar een normaal ritme. De eerste keer dat dit gebeurde is nu al bijna 6 jaar geleden. Sindsdien slik ik ’s ochtends en ’s avonds medicijnen hiervoor (sotalol). Dit werkt voor mij echt, want als ik ze bijvoorbeeld een keer vergeet en ik ga sporten, dan gaat mijn hart meteen gek doen. Maar als ik gewoon altijd op tijd inneem, dan gaat het goed en merk ik helemaal nergens iets van gelukkig. Ik moet 1x per jaar op controle komen bij de cardioloog en ik moet 1 of 2x per jaar een holter. Dat is een kastje dat een etmaal lang een filmpje (vergelijkbaar met ecg) maakt van je hart. Verder kom ik dus nooit meer in het ziekenhuis. De cardioloog maakte vorig jaar wel een opmerking over een eventuele operatie waardoor ik er daarna nooit meer last van zou hebben. Ik weet nog niet of ik dat doe, want het is een vrij riskante operatie…

Ik hoop dat ze bij jou snel vinden wat het is en dat ze je nu wel normaal behandelen. Dit is echt belachelijk!!

Groetjes Sanneke

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 00:57

Sanneke, bedankt voor je reactie Lachen

Ik heb ook Sotalol voorgeschreven gekregen, maar ik wil het nog niet slikken. Wil gewoon weten wat er precies aan de hand is, maar het blijkt nogal moeilijk voor ze om over de brug te komen ofzo... Ik blijf dus maar in het duister tasten en tot die tijd wil ik gewoon niets slikken.

De holter heb ik ook gehad. Daar kwam dus uit dat ik hartritmestoornissen vanuit de boezems heb, de uitslagen van de andere onderzoeken weet ik verder niet...

Weet eigenlijk helemaal niets. Dit is me ook maar telefonisch medegedeeld door een assistent en ik heb een receptje via de post ontvangen Scheve mond

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:18

Echt raar zeg dat ze maar niet vertellen wat het precies is. Ik zou tot die tijd ook niets slikken, misschien moet je straks weer andere medicijnen gaan gebruiken. Ik hoop dat ze het je iig snel gaan vertellen, want nu zit je jezelf ook alleen maar op te vreten denk ik Boos! Bij mij zit het trouwens ook in de boezems, er komt daar dan een soort van extra bloedbaantje en dan gaat mijn hart gek doen. Ik weet niet of dat bij jouw ook zo is??