Hallo Quellian,
Ik heb ook een hartafwijking, namelijk het Wolff-Parkinsson-White Syndroom. Klinkt allemaal heel erg eng, maar het komt erop neer dat zo nu en dan mijn hart "op hol slaat". Hij gaat dan heel snel achter elkaar kloppen en wil niet meer terug naar een normaal ritme. De eerste keer dat dit gebeurde is nu al bijna 6 jaar geleden. Sindsdien slik ik ’s ochtends en ’s avonds medicijnen hiervoor (sotalol). Dit werkt voor mij echt, want als ik ze bijvoorbeeld een keer vergeet en ik ga sporten, dan gaat mijn hart meteen gek doen. Maar als ik gewoon altijd op tijd inneem, dan gaat het goed en merk ik helemaal nergens iets van gelukkig. Ik moet 1x per jaar op controle komen bij de cardioloog en ik moet 1 of 2x per jaar een holter. Dat is een kastje dat een etmaal lang een filmpje (vergelijkbaar met ecg) maakt van je hart. Verder kom ik dus nooit meer in het ziekenhuis. De cardioloog maakte vorig jaar wel een opmerking over een eventuele operatie waardoor ik er daarna nooit meer last van zou hebben. Ik weet nog niet of ik dat doe, want het is een vrij riskante operatie…
Ik hoop dat ze bij jou snel vinden wat het is en dat ze je nu wel normaal behandelen. Dit is echt belachelijk!!
Groetjes Sanneke