Symthonen Pheiffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

Re: Symthonen Pheiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:15

Ga gewoon even langs de huisarts, dan kun je bloed laten prikken en weet je het vanzelf.
Mocht je pfeiffer hebben, luister dan wel naar je lichaam. Zelf loop ik er al 1,5 jaar mee.
Er zijn trouwens ook veel andere dingen waardoor je moe kunt zijn hoor, denk bijv. aan bloedarmoede.
Toen ik pfeiffer kreeg was ik erg ziek, 40 graden koorts, ontzettend zweten, heeeeel misselijk, als ik maar even liep viel ik haast flauw en dat soort dingen, ook ontzettend opgezette amandelen en lymfeklieren.
Ik kwam dus ook in het ziekenhuis terecht.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:37

Dáar heb ik bijvoorbeeld (nog?) geen last van.
Heb laatste tijd wél snel hoofdpijn, en heb een periode gehad dat ik continue misselijk was, maar dat is nu juist een stuk minder.
Heb even met mijn moeder gesproken, en die denk dat ik het me maar inbeeld Nagelbijten / Gniffelen
dat zou natuurlijk ook kunnen, maar dat betwijfel ik.
Naar de huisarts wil ze nog niet, want ze denk dus dat ik het maar bedenk.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:39

Het kan dat als je te lang door blijft lopen met pfeiffer (ik had eerder aan de bel moeten trekken, maar dacht dat het tussen mijn oren zat en bleef dus door werken) dat je dan echt heel erg ziek wordt!
Ik zou om het zeker te weten even langs de huisarts gaan, het kan toch geen kwaad om een keertje bloed te prikken?

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:23

Ik had opgezette klieren ofzo in mijn nek, dus mn hele nek was dik. ook heel erg moe, en was vaak misselijk of duizelig.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:27

opgezette klieren, flinke keelpijn, hoge koorts, enorm zweten, dat zijn ongeveer de eerste symptomen.
Ik zou gewoon even bloed laten prikken, dan weet je het meteen. Ik heb vorige week nog een test laten doen, mijn vriend bleek pfeiffer te hebben, maar ik heb het gelukkig (nog) niet Lachen

choor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:30

Tja, ik zou het niet weten. Ik was ook een tijd heel moe, gewoon 8 uur naar bed en 10 uur op in de vakantie, en ben pas een maand later bloed gaan prikken, toen bleek dus dat ik in die vakantie Pfeiffer had gehad.

Edit: ik had toen wel hele opgezette klieren in mijn nek, ben daar wel mee naar de dokter geweest maar hij liet me daar geen bloed voor prikken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:39

Ik heb de uitslag van m'n bloedonderzoek en ik zou "in het verleden" Pfeiffer gehad hebben. Dus ik neem aan dat dat het was waar ik de afgelopen maanden zoveel last van heb gehad.
Sinds een week of 2 voel ik me ook weer steeds beter en heb nog geen week geleden bloed laten prikken, dus neem aan dat dat dan als "in het verleden" gezien is.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:45

Ik merkte als eerste een 'bultje' in mijn nek. Verder nergens last van. Later werd ik wat vaker moe, maar dat kon ook komen doordat ik altijd druk in de weer was. Net voor ik op vakantie ging werd ik moe en misselijk. Geen trek meer (terwijl ik normaal heel graag eet/snoep) en heel moe. Ik viel zo in slaap (terwijl ik daar normaal vaak moeite mee had). Er kwamen steeds meer 'bultjes' in mijn nek en toen we terug waren van vakantie ben ik meteen naar de dokter gegaan. Pfeiffer dus. Ik ben er flink ziek van geweest. Mijn toenmalige vriendje had het dus ook, van hem heb ik het waarschijnlijk gekregen, maar hij had veel minder last.

Echt verschrikkelijk pfeiffer, ik heb er nog steeds last van. (anderhalf jaar geleden geconstateerd) Kwam voordat ik pfeiffer had nooit bij de dokter en het afgelopen jaar ben ik er minstens 6 keer geweest, en ik ga dus écht niet graag naar de dokter! Nog steeds vaak moe en hoofdpijn.. Boos!

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:00

Mijn eerste symptonen waren dikke vingers, dikke tenen en niet meer op mn benen kunnen staan van moeheid en hoofdpijn enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:06

joske_vuran schreef:
Ik merkte als eerste een 'bultje' in mijn nek. Verder nergens last van. Later werd ik wat vaker moe, maar dat kon ook komen doordat ik altijd druk in de weer was. Net voor ik op vakantie ging werd ik moe en misselijk. Geen trek meer (terwijl ik normaal heel graag eet/snoep) en heel moe. Ik viel zo in slaap (terwijl ik daar normaal vaak moeite mee had). Er kwamen steeds meer 'bultjes' in mijn nek en toen we terug waren van vakantie ben ik meteen naar de dokter gegaan. Pfeiffer dus. Ik ben er flink ziek van geweest. Mijn toenmalige vriendje had het dus ook, van hem heb ik het waarschijnlijk gekregen, maar hij had veel minder last.

Echt verschrikkelijk pfeiffer, ik heb er nog steeds last van. (anderhalf jaar geleden geconstateerd) Kwam voordat ik pfeiffer had nooit bij de dokter en het afgelopen jaar ben ik er minstens 6 keer geweest, en ik ga dus écht niet graag naar de dokter! Nog steeds vaak moe en hoofdpijn.. Boos!

Ruim anderhalf jaar terug is het ook bij mij vast gestelt en heb er nog steeds last van. Heeft de dokter kunnen helpen?

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:10

Mijn lieve vriendje had me besmet Tong uitsteken
Maar nu kunnen we samen moe zijn op de bank Clown
T is niet fijn!! Maar wij samen hebben dr nu niet zo heel veel last meer van, ikzelf krijg t 1x de 3,4 maanden weer, dan lig ik hele dagen op bed,

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:51

Hadden jullie ook last van alleen maar koud hebben!! Ik had het aldoor zoooooo koud, terwijl ik helemaal geen koukleum ben Nagelbijten / Gniffelen
Ik merk nu dat het minder wordt, doordat ik me te warm kleed Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:53

Jah ik had het ook, alleen ben ik al zowiezo een koukleum.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:59

Ik juist helemaal niet, moet heel koud zijn voordat ik het koud had... Maar zat af en toe in huis gewoon uren lang te rillen met de kachel op 22c Nagelbijten / Gniffelen

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:02

Ik ben ook bang dat ik Pfeiffer heb. (Vergeef me deze tijd; moet zo werken). Ik ben de laatste tijd écht zo moe. ondanks ik genoeg slaap enzo. Sporten gaat wel, maar meer dan dat niet. School gaat ook, maar dan heb je het wel gehad.
Keelpijn heb ik nog steeds, hoofdpijn heb ik ook, maar ik heb volgens mij niet echt last van opgezette klieren..
Ik ga toch maar een keertje langs de dokter, en dan zien we wel wat het is. Ik hoop eigenlijk dat ze wat kunnen vinden, dan weet ik dat tenminste zeker. Tis misschien niet zo leuk, maar dan weet ik tenminste wat het is!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:14

Idd gewoon naar de dokter gaan, peelemeisje, verwijst hij je door om bloed te laten prikken een een aantal dagen later heeft hij de uitslag voor je.
Ik heb er eigenlijk iets te lang mee gewacht Nagelbijten / Gniffelen

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:13

Judith_ schreef:
joske_vuran schreef:

Ruim anderhalf jaar terug is het ook bij mij vast gestelt en heb er nog steeds last van. Heeft de dokter kunnen helpen?

Nee, het blijft maar gissen steeds. Volgende week begin ik met accupuntuur.. Misschien dat dat helpt.. ik heb al zoveel geprobeerd.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:15

Sjadron013 schreef:
Afbeelding

Daar zit die van mij, aan de rechterkant

[EDIT] Als je je nek strekt heb je meer kans om hem te voelen.

Daar heb ik dus heel vaak bulten (gehad). Is het dan altijd pfeiffer?
Edit: heb al gelezen dat het ook andere dingen kunnen zijn.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:17

Hoe groot zijn die bultjes eigenlijk? Want ik heb daar allemaal kleine bultjes sinds een tijd Scheve mond

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:20

Mijn vriend heeft het ook gehad. Het begon met keelpijn en opgezette klieren. Daarna begon hij steeds meer moe te worden, zelfs als hij een uur of 10 geslapen had liep hij er als een zombie bij.
De keelpijn hoorde na een dag of 5 weer over te gaan zei de dokter, maar dat was bij hem niet zo. Wat bleek; hij had er nog een keelontsteking bij gekregen. Hij heeft 2 weken lang alleen maar zacht of vloeibaar voedsel kunnen eten (wat zelfs ook nog pijn deed) en is daardoor een kilo of 6,7 afgevallen. Nagelbijten / Gniffelen

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:22

Ik ben er ook op getest. Gelukkig had ik het niet en was het gewoon over vermoeidheid.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:23

ILOVE_TARA schreef:
Mijn vriend heeft het ook gehad. Het begon met keelpijn en opgezette klieren. Daarna begon hij steeds meer moe te worden, zelfs als hij een uur of 10 geslapen had liep hij er als een zombie bij.

Mijn record is 17 uur slapen een paar week terug Nagelbijten / Gniffelen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:40

Ik heb Pfeiffer, tenminste dat zegt de dokter, want uit de test kon het niet blijken omdat Pfeiffer maar een aantal dagen in je bloed actief is, dus over 6 weken weer een test. Lachen

Opgezette keelklieren(constant keelpijn), moeheid in het hele lichaam, pijnlijke spierpijn, opgezette zweetklieren. Zoiets was het volgens mij. Lachen

Ik heb ook vaak op school dat ik helemaal duizelig word en het gevoel heb dat ik flauw val, en ben gewoon lusteloos, ben kapot na een uurtje paardrijden terwijl ik vroeger het liefst nog uren door wilde gaan, en eigenlijk constant keelpijn. Ja, het is geen pretje.
Laatst bijgewerkt door Mariss op 31-01-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:51

Mariss schreef:
Opgezette keelklieren(constant keelpijn), moeheid in het hele lichaam, pijnlijke spierpijn, opgezette zweetklieren. Zoiets was het volgens mij. Lachen

Die opgezette keelklieren, heb ik alleen rechts?
Moe ben ik ook al een hele tijd (ben de laatste 2 maanden veel ziek geweest, gewoon niet lekker en veeeeel moe) ik slaap nu ook heel veel.
Spierpijn heb ik ook sinds gister, zonder dat ik iets gedaan heb waar het van kan komen.
Dinsdag was ik al vroeg uit school, en was met lunch dus thuis. Eerst nog even tv gekeken, en toen ik opstond was ik ineens heeel misselijk en spierwit, na een minuut of 10 was het weer gewoon weg en ben ik maar gaan eten, heel raar.
Vanochtend was ik ongelooflijk moe, tot ong. half 12, toen werd ik ineens een soort 'wakker'.
En nu ben ik weer moe... heel raar.
Als dit nog een tijdje zo door gaat ga ik ook maar bloed laten prikken (een vriendin van een vriendin van me heeft het ook, en die vriendin van me was ook al een tijd moe enzo, dus die heeft het misschien ook, dus ik kan het wel via haar hebben)...

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:54

God, dat lijkt precies op hoe ik het had. Alsmaar ziek en moe, spierwit en misselijkheid.. spierpijn uit het niets, soms stopten mijn spieren ook ineens, ze konden niet meer. Nagelbijten / Gniffelen