Over mij [Eetprobleem]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Over mij [Eetprobleem]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:40

Nadya schreef:
@Katiavl; dank je wel voor je lieve woorden.... Bloos
Ik vind het zo erg om te lezen (en in het dagelijks leven te zien) dat zoveel meisjes en vrouwen deze problemen krijgen/hebben. Het komt zoveel meer voor dat men denkt....

Inderdaad, vind ik ontzettend spijtig. Ik werk soms in een kledingswinkel wat ik soms te horen krijg maakt me verdrietig. Zelfs moeders die hn dochters vette koe noemen, en dan verbaast zijn dat hun dochter problemen krijgt.
Nuja moet eerlijk zeggen snap het ook niet altijd hoor, ben je zo mooi. Waar ik eerlijk soms jalours op ben. En dan vernietig je jezelf zo

Maar zoals ik al zeg, ik kan me iets inbeelden. Maar echt begrijpen denk dat je niet kunt als buitenstaander.

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:43

Ben trouwens wel bang.. dat diegene met wie ik erover praat geen zin heeft om mijn gezeur aan te horen.. Huilen
Kijk op een forum kan je er gewoon voor kiezen niet te reageren.. maar irl gaat dat niet he Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:48

Mirr schreef:
Aaahw, wat ontzettend lief zeg! Lovers

Ik ben ook zeker blij dat ik met diegene kan praten! Maar hij heeft ook wel vaker met iemand gepraat, die een eetstoornis had. Daarom begrijpt hij het ook wel een stuk meer dan gemiddeld persoon..

En wat zou ik als kind, ontzettend trots zijn op zo'n moeder zeg! Zoveel problemen gehad te hebben met eten, en dan dit nu allemaal hebben.. het leven weer op een rijtje.. OK dan! Serieus! Lachen

Nou, eh..... ook weer heel erg lief van jou, deze mooie woorden.... Ik word er helemaal verlegen van.... Bloos Bloos
Op een dag zal ik haar waarschijnlijk alles vertellen over mezelf. Ik hoop dat zij wel altijd van zichzelf zal houden en dat ze bij haar papa en mij altijd het gevoel zal hebben dat ze helemaal goed is, zoals ze is en dat we er altijd voor haar zullen zijn. Tot nu toe (ze is nog jong, hoor, bijna 2) is ze een heerlijk vrolijk, onbezorgd meisje vol zelfvertrouwen, die dol is op paarden.... Net als haar mama vroeger en nu.... Haha!

Je mag me altijd PBen, hoor. Echt fijn dat je iemand hebt, die psychologisch zo goed is onderbouwt dat hij je begrijpt. Zo iemand is mijn vriend ook. Heerlijk om zo'n klankbord te hebben en om gewoon jezelf te kunnen zijn, ook in mindere tijden. Wees goed voor hem, hoor. Liefs van mij.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:49

Mirr schreef:
Ben trouwens wel bang.. dat diegene met wie ik erover praat geen zin heeft om mijn gezeur aan te horen.. Huilen
Kijk op een forum kan je er gewoon voor kiezen niet te reageren.. maar irl gaat dat niet he Tong uitsteken

Daarom heb je bokt Ja En een echte vriendin luisterd altijd....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:50

Nou dit is niet niks.

Mijn mening: een 14jarige die al weet hoeveel kcal er in alles zit en zo... dat is iig ergens fout.

Voor zover ik zie, draait jouw probleem om angst om de controle te verliezen. Heel vaak bij eetstoornissen slaat dit op andere facetten dan het leven dan het gewicht, maar laat dat nou net een vrij makkelijk te beïnvloeden factor zijn. Het gevoel zichzelf te kunnen beheersen geeft initieel een machtig gevoel, maar hoe langer het doorgaat hoe meer men begrijpt in een vicieuze cirkel te zitten. Ik kan me inbeelden dat als je weer wilt gaan eten dat je maag daar niet meer op voorzien is.

Jouw probleem klinkt mij nu al vrij ernstig eigenlijk. Misschien kun je eens de kindertelefoon bellen?
Verder is het mss een goed idee om je ouders in te lichten? Vertel eerlijk wat je eet en wat niet, en dat je zelf ongerust bent maar even op je eentje geen uitweg ziet.
Je hoeft dit NIET alleen op te lossen! Zoek liever hulp nu voor het te laat is Ja Er zijn erg veel meiden die met dit probleem rondlopen, en niemand verwacht dat ze er allen uit komen.

Ik wens je erg veel succes en ik hoop dat je gauw beter wordt!

Het plan om idd een weekschema op te stellen met aantal calorieën is een goed idee!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:52

@ Poes ; met mijn ouders heb ik het er liever niet over.. Ik vind het vooral irl een erg zwaar onderwerp om over te praten.. en ik hoop dat het wat beter gaat worden na mate ik vaker met diegene praat. Mijn andere problemen probeer ik idd te onderdrukken door controle te hebben over eten..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:57

Katiavl; ik snap die moeders (of ouders) ook niet, hoor, dat ze zoiets tegen hun dochter zeggen. Gelukkig heeft nog nooit iemand zoiets tegen me gezegd destijds. Lijkt me vreselijk.
Kan het me ook niet voorstellen zoiets tegen mijn meisje te zeggen in de toekomst. Daarbij vind ik een persoon heel wat meer dan alleen de buitenkant.

Niemand is perfect en dat hoeft ook helemaal niet. Ik erger me rot aan al die bladen en foto's van bekende mensen die zo bijgewerkt zijn (zowel plastische chirurgie als photoshop). Al die jonge meiden meten zich daaraan en dat is gewoon geen doen.

Ik word nu ouder en soms vind ik dat een raar idee (dat ik niet meer zo'n glad gezichtje heb als 10 jaar geleden), maar ik ga echt niet aan de botox, hoor. Mijn vriendinnen en ik maken nu vaak geintjes over grijze haren (ik ben gelukkig blond, dus dan zie je ze niet), onze 'kraaiepootjes' en eventueel de extra kilo's. Het hoort erbij, he, als je wat 'ouder' wordt (pffff, we zijn pas 36)..... Knipoog

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:59

Heey meiss

Ik wil zeggen dat ik het heel vervelden vidn voor je.. Ik herken mezelf wel in jou verhaal, ik heb dus (ook al vind ik het heel moeilijk om toetegeven) anorexia gehad.. Ik werd gepest in de 1e en ik dacht dan mensen mij lelijk en dik vonden.. Het gevolg was dat ik niks op school at, gewoon broodkruimels maakte bij het ontbijt en zo min mogelijk avond eten at.. Ook mijn drinken bestond uit water,thee en light producten.. Het gevolg was dat ik in 3maand/half jaar bijna 20 kg ben afgevallen en nergens meer energie voor had. Als ik iets wou eten ging ik eerst kijken hoeveel kcal erin zaten.

Nu ben ik bijna 2 jaar verder en k heb er af en toe nog steeds moeite mee.. Een klein stemmetje in mijn Hoofd zegt nu npog steeds als ik heb gesnoept: dat moest je niet doen, nu wordt je weer ontzetten dik! Erg vervelend.. Vooral omdat ik er laatst achterkwam dat ik sinds me dieptepunt zo'n 15 kg ben aangekomen.. Ik was toen ong 1.55 en woog 28/29 kg.. Nu bedenk ik bij mezelf dat dat noooit gezond kan zijn, bovendien staarde iedereen naar me en vroegere klasgenootjes vroegen aan mij wat er was gebeurd.

Met hulp van vriendinnen en moeite be ik weer enigszins gewoon geworden en normaal op gewicht.. Ook heb ik een heleboel gehad aan paardrijden..

Dus om een lang verhaal kort te maken: als je er ooit over wilt praten stuur dan maar een pbtje, ik begrijp heeel goed hoe je je voelt Knipoog Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:02

Mirr schreef:

Vraag hem (het is toch een mannelijk persoon?) gewoon tijdens gesprekken of hij het gezeur vindt. Deed ik ook altijd bij mijn vrienden, toen ik er eenmaal open in was geworden. En dat viel me allemaal erg mee, hoor. Ze wilden me juist heel graag helpen, voelden zich zo machteloos. Je moet maar zo denken; jij mag je uiten, de ander dus ook. Toen ik eenmaal in klinieken had gezeten (daar leer je lotgenoten kennen) kon je alle details ook zo delen. Dat vond ik met mensen die het niet hadden, wel heel erg moeilijk. Heb jij dat niet?

De vader van mijn kindje heb ik pas op mijn 32e ontmoet en hij heeft me door de laatste jaren eetstoornissen heen gesleept. En hij is niet vertrokken! Nu is onze relatie weer gelijkwaardig, maar ik was echt een hoopje ellende in het begin van onze relatie. Maar hij zei altijd: 'Lieverd, je bent heel wat meer dan je problemen'. De schat.....

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 00:05

@ Merrietje ; wow, 20 kg in 3.5 maand! Hadden jouw ouders dan niks door?
Mooi dat het weer redelijk goed met je gaat.. dat kleine stemmetje gaat bij velen helaas niet weg.. Boos!

@ Nadya ; hij zegt van niet, dat hij me wil helpen. Maar hij heeft ook zijn eigen problemen, en naja ben gewoon bang dat als ik hem vraag of hij weer een keer wil praten, hij dan mischien zelf ook bezig is met zijn problemen.. en naja dan heeft hij natuurlijk al helemaal geen zin in mijn gedoe!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:07

Ow mijn ouders hadden genoeg door, maar ik was zeg maar verslafd geraakt aan niet eten... Het klikt wel gek, maar zomaar gaan tene was heel moeilijk voor mij

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 00:09

Dat snap ik heel goed.. maar als ik in een keer zoveel zou verliezen (okee, dan zou ik nu ook niet meer leven denk ik), zouden mijn ouders alleen ingegrepen hebben.
Die zouden mij niet eens de kans geven zo veel af te vallen..

Sorry, heb nog een vraag als je niet wil beantwoorden is ook goed uiteraard, maar: hoe reageerden jouw ouders erop dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:11

Mirr schreef:

@ Nadya ; hij zegt van niet, dat hij me wil helpen. Maar hij heeft ook zijn eigen problemen, en naja ben gewoon bang dat als ik hem vraag of hij weer een keer wil praten, hij dan mischien zelf ook bezig is met zijn problemen.. en naja dan heeft hij natuurlijk al helemaal geen zin in mijn gedoe!

Misschien kun je hem ook helpen met zijn problemen? Naar hem luisteren, wat raad geven? Dan is het meer geven en nemen..... En dat is juist de basis voor een prachtige vriendschap of relatie. Gewoon vragen of het hem uitkomt, dat je hem even belast met je verhaal. Dan kan hij ja of nee zeggen. Toch? Ik heb in mijn leven altijd klaar gestaan voor al mijn vrienden. En weet je, wat je geeft, krijg je ook echt terug over het algemeen.

Ik vind het al heel knap van je dat je je afvraagt of hij er op zit te wachten. Je hebt ook mensen die de energie bij andere mensen opzuigen en dan rennen mensen vaak weg (ik wel in ieder geval Haha! ). Maar als je zelf ook 'geeft', kun je veel kwijt bij mensen, hoor. Dat geloof ik echt. Het is een kwestie van goed communiceren en de ander de ruimte geven....... Ik ga zo lekker slapen trouwens. Beetje vroeg voor de zaterdagavond, maar ik ben erg moe en wil morgenochtend met mijn paardje aan de slag. Dus eh..... slaap lekker en misschien tot later in dit topic. X

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 00:13

Hij is iemand van school, niet iemand uit een vriendenkring dus. Hij heeft me ook wel op een soort "spelerige" manier voor gewaarschuwd dat hij soms ook erg met zijn problemen zit.. en daardoor dus soms er geen zin in kan hebben.
Maar ook dat hij op elk ander moment dan ook altijd tijd voor me zal vrij maken, etc. Lachen

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:21

Mirr schreef:
Dat snap ik heel goed.. maar als ik in een keer zoveel zou verliezen (okee, dan zou ik nu ook niet meer leven denk ik), zouden mijn ouders alleen ingegrepen hebben.
Die zouden mij niet eens de kans geven zo veel af te vallen..

Sorry, heb nog een vraag als je niet wil beantwoorden is ook goed uiteraard, maar: hoe reageerden jouw ouders erop dan?

Mijn ouders ware wel erg ongerust,ze hebben me ook naar de huisarts gestuurd en die gaf een doorstuurbriefje voor de dietiste.. Ik mog dat mens echt helemaaaaal niet dus ik ging alleeen maar door met afvallen..In het begin viel ik ook maar heel weinig af, na een tijdje ineens heel veel..Ik heb veel ruzie gehad met mijn ouders omdat zij mij ongeveer wel dwingden om te eten, op dat m,oment zag ik neit dat ze gewoon ongerust waren

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 05:24

Ik heb je verhaal gelezen en herken mij er ook wel in, ik heb mijn verhaal hieronder gezet, misschien heb je er wat aan, of niet Knipoog Je mag me altijd pb'en.
Ik heb mezelf ook altijd te dik gevonden, vorig jaar had ik ook weer een ingeving dat ik te dik was. Wat dus helemaal niet zo is. Ik ben toen gaan afvallen (ik voelde me overigens erg depri, zat niet lekker inj mijn vel) ik ben toen in 2 maanden 20 kilo afgevallen. Echt veel te veel. Ik dacht dat ik door het afvallen alleen maar gelukkiger zou worden, maar het tegendeel bleek waar. Ik was in die tijd diep ongeluk, en werd als maar ongelukkiger. (tuurlijk het gaf een kick, elke kilo die eraf ging was er één, maar die kick duurde maar even, alleen maar als ik op de weegschaal stond.) Ik ben in die tijd naar een psycholoog gegaan, die heeft me er een beetje bovenop geholpen, maar ik ben al vrij snel daar weg gegaan. Nu volg ik voetreflexologie (daar wordt ik elke keer een uur gemasseerd) Zo verdwijnt de spanning uit mijn lichaam, ook praten we over van alles en nog wat. (koetjes en kalfjes, maar ook diep gaande gesprekken) Hiernaast volg ik sindskort ook yoga, dit helpt mij ook om te ontspannen. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik wou graag dat je ook wist hoe je er ook mee om kan gaan. Op dit moment ben ik tevreden over mezelf. Tuurlijk heb ik nog een paar onzekerheden, maar probeer daarvan ook het positieve van te zien. Ook tegen mij is vaak gezegd dat ik te dik was. (zo vatte ik het altijd op in ieder geval, het was meer als grapje bedoelt) Ze vonden mij een dikke kont hebben, en ik ging mijn moeder en tante achterna (die zijn redelijk stevig) Ik ben dat gaan geloven en daar is dit o.a. uitgekomen. Ik was/ben er super onzeker door geworden..

Heel veel sterkte.. Hoop dat je hieruit kan komen, en ook fijn dat je er irl met iemand over kan praten.
Liefs Marloes

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:52

Valt me zo erg op dat zó veel meiden/vrouwen zich zelf ''uit hongeren''
Ik doe het zelf ook, wil het niet maar ik moet van mezelf omdat ik echt mezelf te dik vind.
ben nu en eens week 4 kilo afgevallen, me ouders zien wel dar ik weinig eet maar het gaat er ook gewoon egt niet meer in, m'n maag zit vol!
Ze weten niet dat ik op school mijn eten weg gooi.
Mirr; fijn dat je er met andere over kunt praten!
merrietje; heel dapper dat je hier je verhaal kwijt wilt goed dat je er weer boven op bent.
Nadya; heb heel je verhalen door gelezen.. so hee, weet wel dat het fout is en wat er kan gebeuren,
is nu wel cker weer verduidelijkt, maar ik kom er niet van af.
ik fiets iederedag 2 uur, zonder veel te eten dus ik verbrand veel

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:32

Jessbub schreef:
Valt me zo erg op dat zó veel meiden/vrouwen zich zelf ''uit hongeren''
Ik doe het zelf ook, wil het niet maar ik moet van mezelf omdat ik echt mezelf te dik vind.
ben nu en eens week 4 kilo afgevallen, me ouders zien wel dar ik weinig eet maar het gaat er ook gewoon egt niet meer in, m'n maag zit vol!

Hoe jij dat zo beschrijft heb ik dat ook gehad.. (heb het af en toe nog steeds) Zodra ik ook maar eventjes gestresst ben, zit mijn maag vol, alsof er een deurtje op slot gaat.. Heel apart, en poedersuiker..
Heel veel vrouwen hongeren zich inderdaad uit. Maar dat is op zich niet zo heel gek, als je het "ideaal beeld" van de vrouw ziet, of ligt dat aan mij?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:38

Citaat:
Nu zullen jullie wel zeggen dat ik gewoon weer moet gaan eten, je wilt toch geen anorexia krijgen, etc. Ik wil aan de ene kant ook wel normaal kunnen omgaan met eten. Maar aan de andere kant: ik wil de controle niet kwijt! Ik heb nu de controle over eten, het is zo'n geweldig gevoel voor mij als ik weinig heb gegeten, en veel verbrand.

Ik weet niet wat jij denkt dat je dan hebt??!?!
Maar je hebt al een eetstoornis/ je hebt al anorexia.
Knoop dat goed in je oren.

Zoek hulp. Ga naar een dietiste om samen te werken aan wederopbouw.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:41

Citaat:
@ Merrietje ; wow, 20 kg in 3.5 maand! Hadden jouw ouders dan niks door?
Mooi dat het weer redelijk goed met je gaat.. dat kleine stemmetje gaat bij velen helaas niet weg

Tuurlijk hebben ouders het wel door. Maar wat moeten ze dan?
Meteen doorhebben dan hun kind zich doodhongerd?
Dat is niet de eerste gedachte van ouders.
Ze hebben het door, maar ze staan ontzettend machteloos!
Moeten ze een trechter in je keel duwen en je eten er doorheen stampen?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:52

Mijn ouders wisten het begin inderdaad niet wat ze moesten doen, vooral omdat ik niet luisterde, ik wou gewoon niet eten..

Dit is de eerste keer dat ik er zo over praat, ik heb het altijdeen moeilijk onderwerp gevonden, het lucht wel weer op.. Het gaat nu wel goed met mij, ik kijk gewoon nooit meer op de weegschaal. Ik weet dus ook niet hoeveel ik weeg en ik wil het eigenlijk ook niet weten

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:57

je laat het veel te ver komen meid!!

je hebt maar 1 leven, gebruik dat om te LEVEN en niet om je druk te maken!!

Ik zie het bij mijn zus, die is nu 28, getrouwd 2 kinderen, en boulimia
ze is al verplicht opgenomen in een kliniek
ze komt er echt nooit meer vanaf en weet je wat dat doet met de omgeving ook? ze heeft 2 kids.
dus probeer er mee op te houden, probeer anders te denken.
iedereen denkt wel eens dat ie te dik is of niet mooi genoeg..

maar zeg nou zelf eerlijk, zijn de knapste mensen superdun??
Mensen die STRALEN, die lol hebben, zelfvertrouwen.. die zijn veel mooier!!
Denk aan jezelf, en maak wat moois van je leven
dan verdien je.. zoals iedereen dat verdient

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:05

om je spijsvertering op gang te houden moet je gewoon je aan maaltijden houden dat weet je toch?
ik neem aan dat je je spijsvertering toch wel op gang wil houden, zodat WAT je dan toch binnenkrijgt ook nuttig verteerd wordt en niet omgezet in vetten ofzo

bovendien.. ik zal het even op mezelf zetten
in de pubertijd woog ik meer dan nu. ik ging over de 60 kilo heen. nu, ik ben 171-172 en ik weeg er amper 54
ik let ECHT NIET op wat ik eet. ik eet vaak, snoep veel. maar heb wel een druk leven.
En.. van een keer eten (of snoepen) is echt je dag niet verpest!! je komt echt niet meteen bij van een reep chocolade oid!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:07

Marshaha, ik weet natuurlijk niet wat precies de reden is van je zus die een gezin heeft en boulimia heeft met alle ellende erbij. Maar niet alle mensen hebben boulimia om 'schoonheidsidealen'. Ik heb het jarenlang gehad (afgewisseld met anorexia), omdat ik niet van mezelf hield, omdat ik misbruikt ben e.d. en omdat de eetbuien en het overgeven mijn gevoelens verdoofden. Natuurlijk zijn er mensen die eetstoornissen krijgen, omdat ze zichzelf niet mooi of te dik vinden (en of dat waar is is dan weer een tweede). Maar meestal ligt de echte oorzaak ergens anders. Of is het een combinatie van factoren. Zo'n stoornis levert iemand iets op, anders ga je er niet mee door.

Ik wil dit alleen maar zeggen, omdat ik uit jouw reactie een beetje proef alsof het alleen om 'je druk maken' gaat (en dat klinkt een beetje oppervlakkig), terwijl er vaak veeeeeeeeel meer aan de hand is. Ik wil alleen maar zeggen dat je je daar niet in moet vergissen. Het is echt een afschuwelijke rotziekte en als je er eenmaal in zit, kom je er heel moeilijk weer vanaf. Maar het kan wel, kijk maar naar mijn verhaal. Knipoog

Sterkte voor je zus, het lijkt me niet makkelijk om dat aan te moeten zien.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:09

Marshaha schreef:
je laat het veel te ver komen meid!!

je hebt maar 1 leven, gebruik dat om te LEVEN en niet om je druk te maken!!

Ik zie het bij mijn zus, die is nu 28, getrouwd 2 kinderen, en boulimia
ze is al verplicht opgenomen in een kliniek
ze komt er echt nooit meer vanaf en weet je wat dat doet met de omgeving ook? ze heeft 2 kids.
dus probeer er mee op te houden, probeer anders te denken.
iedereen denkt wel eens dat ie te dik is of niet mooi genoeg..

maar zeg nou zelf eerlijk, zijn de knapste mensen superdun??
Mensen die STRALEN, die lol hebben, zelfvertrouwen.. die zijn veel mooier!!
Denk aan jezelf, en maak wat moois van je leven
dan verdien je.. zoals iedereen dat verdient

Mooi gezegd!! Heel veels sterkte met je zus!!