Wees je zelf??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Re: Wees je zelf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:00

Ja is toch een boeiend onderwerp om over na te denken!

ik ben in de eerste tweede derde en nu nog steeds gepest om dat ik anders ben dan die meisjes met mode kleding. Ik draag geen merk kleding maak me nooit extreem op en ik voel me goed zoals ik ben. Ik ben er nooit door verandert omdat ik gewoon zulke goeie vrienden heb! Waar ik nog steeds trots op ben!

Ondanks ik heel wat klappen heb ontvangen en hele rottige woorden heb ik mij er toch door heen kunnen zetten....

Maar soms snap ik dus echt niet van die "huppelkutjes" wat hun probleem nou is? Als ik op mijn school kijk naar de meiden die daar staan hebben ze allemaal het zelfde aan. Dezelfde kleur geblondeert haar echt vreselijk! Maar voor hun is dat normaal. Maar ik ga niet recht in een gezicht zeggen dat het er neit uit ziet net als ze bij mij doen!

En iris gewoon weer dragen waar jij je prettig in voelt!!! En laat die woorden over je heen gaan wat maakt het uit wat andere mensen zeggen!?! Uiteindelijk is IEDER MENS UNIEK!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:10

Ik denk toch dat ook wat je uitstraalt heel erg meespeelt. Ik heb vrij lang alternatieve kleding gedragen, maar ben nooit uitgescholden of gepest of wat dan ook.

Nu draag ik vrij normale kleding, maar kom ik in contact met allerlei verschillende subculturen, ook omdat ik er open voor sta. 'Vroeger' moest ik ook niks hebben van modekútjes, pas toen ik dat ging veranderen (en niet mijn kledingstijl), deden zij aardig tegen me.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:11

Héle goeie vriendin van mij was ook 'gothic' Of nouja ze droeg dat soort kleding. Ze had weinig vrienden, allemaal aparte lui en kreeg veel opmerkingen. Nu ze andere styl heeft, heeft ze ineens heel veel vrienden? mensen accepteren haar nu ineens wel..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:33

mmm, ik ben jaren gepest
ook toen ik wel kleding droeg zoals de rest etc etc
dus uiteindelijk heb ik gezegd , iedereen kan de boom in
ik ben ik , niet goed, pech
dus als ik in een fluwelen rok of jurk loop , dna loop ik daar in ,
als ik mijn wijde broeken aan heb dan heb ik die aan , als iemand daar zonodig en labeltje skater voor naar mijn hoofd wil slingeren , prima, ze doen hun best maar
mij boeit het niet meer ,
maar ik vertik het om me kwa kleding en andere uiterlijk kenmerken aan de ,eerderheid aan te passen
ik ben niet het meisje met de spijkerbroek in de laarzen en andere ongein ...ik draag wat ik mooi vind, ik jaag een piercing door mijn lip en ieder ander onderdeel van mijn lijf als ik dat mooi vind, ik laat mijn tattoos ook gewoon zitten waar ze zitten en al wil ik er nog 100 bij dan doe ik dat en mijn make up en haar doe ik ook zo als ik het mooi vind

ik voel me als ik mezelf mag zijn prettig, en als het niet mag, of mensen kunnen er niet mee omgaan, of het in ieder geval tolereren
dan zijn dat geen mensen waar ik iets mee heb , maar ik zal er niet voor veranderen

dus jezelf zijn, ja doen, gelijk , helemaal

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:36

Tja, ik verf mijn haren roze, paars en blauw.. Heb gothic stijl, maar bij mij op school is dat normaal, meer dan de helft is skater/alto/gothic. De eerste dag werd ik wel flamingo genoemd, en daar lach ik gewoon om. Dus ja, ik denkd at ik mezelf wel ben: Een heel normaal hyperactief meisje, met roze haren en een gothicstijl, maar zelf geen gothic is.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:09

hokjes denken...
daar zit het probleem bij mensen.

ieder mens is uniek!

je moet je kleden/en gedragen zoals JIJ je fijn voelt, je hebt al genoeg mensen die op elkaar lijken.
en juist die mensen zijn jarloers, omdat ze het niet durven om jezelf anders te kleden!
ik ken genoeg mensen, heb dan ook verschillende mensen in mijn kring, punk,ghotic,hiphop,mode,en gewoon normaal. ik kan het met allemaal heel erg goed vinden, dus uiterlijk telt bij mij niet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:12

Tja ergens is het natuurlijk gedrag vooral bij pubers, zelf ben ik nooit zo geweesd en nog niet. Ik kan met alles goed overweg van skater tot gabber Knipoog

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:25

Ik ben altijd vriendelijk tegen andere mensen en behulpzaam.
Maarja, ik loop er bij als een zogenaamde 'gothicslet'...
Ik heb dat al zeker honderden keren mogen aanhoren en ik word er alleen maar onzekerder door..
We zijn nu het 2de trimester en bijna niemand in heel m'n klas praat tegen me.
En ja hoor,ik ben de enigste van de hele school (het is een nogal klein schooltje, met 260 leerlingen) die een beetje anders gekleed loopt...De meisjes van m'n school dragen meestal de laatste mode enzo, en de jongens dragen dan een skatebroek+te wijde pulls enzo..+ Iedereen luistert naar dezelfde muziek <_<
Ik heb ook al veel opmerkingen gekregen over m'n oorringen ("Kerel, piercingsl*t, rot op", "..."), laarzen, kleren,...
Clown HUN PROBLEEM!!
Ik was hierdoor zeker 2 jaar heel onzeker, en ik heb een tijdje 'gewone' kleren gedragen, maar ik voelde me nog minder op m'n gemak ..
Nu denk ik zo : " Screw them, ik draag wat ik wil ! Ik ben tenminste niet zo'n meelopertje zoals de rest vd school.."

Ik was ook zo een tijdje knalverliefd op een jongen van m'n klas (vorig jaar), en hij vond me ook leuk...Màààààr...Ik was te gothic voor hem en al die oorringen moesten eruit.
M'n besluit was dat hij me gewoon probeerde te veranderen enzo, want ja, een populaire jongen heeft toch geen gothic lief met 8 oorringen ?!?!?!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:41

[quote="kadeetje"]
Ik was ook zo een tijdje knalverliefd op een jongen van m'n klas (vorig jaar), en hij vond me ook leuk...Màààààr...Ik was te gothic voor hem en al die oorringen moesten eruit.
M'n besluit was dat hij me gewoon probeerde te veranderen enzo, want ja, een populaire jongen heeft toch geen gothic lief met 8 oorringen ?!?!?![/quote]

goede keuze! een echt leuke jongen, neemt je zoals je bent, en probeert je niet te veranderen!

hij is gewoon een mega-pussy, want hij was bang voor de reacties van de andere huppelk*tjes enz.
kom op zeg, als ik iemand leuk vind, maakt het mij echt niet uit hoe hij erbij loopt hoor (zolang hij z'n onderbroek maar eenheeft)

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:44

Sja, hij was blijkbaar alleen maar bekommerd over z'n populariteit Knipoog
Die gast is zoveel veranderd...Hij is dit jaar alleen maar verergerd.
Hij is dan misschien knap en populair, maar echt slim is hij niet. En als hij me niet kan nemen, zoals ik ben, dan is het maar zijn probleem.
Achja, veel trekt hij daar zich niet van aan, hij kan zo het ene meisje achter het andere krijgen <_<
Zo heeft hij bv. een lief, en dan geraakt dat uit na 2 weken, en dan gaat het aan tussen zijn beste vriend en dat meisje, ...
Clown onbegrijpelijk vind ik dat..
Laatst bijgewerkt door kadeetje op 26-01-07 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:46

mensen willen dat je 'gewoon' bent en vooral niet 'raar' doet.
toen ik me dus bekeerde tot de Islam en bedekkende kleren en een hoofddoek ging dragen, gingen mensen heel raar naar me kijken, en me anders behandelen.
maar dat moeten zij zelf weten, ik blijf dit dragen. of ze het nou leuk vinden of niet.

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:50

Dat vind ik dan ook weer zo dom, mensen oordelen gewoon zo over elkaars uiterlijk/geloof/....

Ik snap eigenlijk écht niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet wanneer iemand ietsje anders gekleed loopt dan de rest. Ikzelf accepteer iedereen hoe ze zijn. Dik, dun, lang, kort, ...
Het enigste wat ik niet kan verdragen bij mensen zijn vooroordelen, grofheid, ...
Ik heb een vriendin die wat molliger is, en bij zwembaden word er wel eens gekeken naar haar en gefluisterd en ze is ook erg veel gepest geweest..En dat terwijl ze juist een heel lieve meid is met een prachtpersoonlijkheid!!! Ik ben blij dat ze dit/vorig jaar opengebloeit is Lachen Alleen maar doordat ze 2/3 goede vriendinnen had en doordat er veel pesters weggingen naar andere scholen!
Ik ben zo blij dat ze eindelijk wat is opengebloeit..
Maargoed, ik ga wat offtopic ..

Waarom kunnen we eigenlijk allemaal niet gewoon mensen accepteren hoe ze zijn , het zou alles een stuk gemakkelijker maken!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:03

Ik ben het volledig met je eens hoor, TS. We leven in een wereld vol vooroordelen (wat klinkt dat ernstig Nagelbijten / Gniffelen ).
Ik betrap mezelf er ook op dat ik me verschrikkelijk erger aan mensen die meteen een oordeel vellen over iets wat iemand nieuw heeft (of doet). Dit klinkt een beetje vaag, maar ik zal een voorbeeldje geven (niet op waarheid gebaseerd hoor; gaat in dit geval over een meisje). Stel iemand draagt een sjaaltje op haar hoofd, omdat diegene dat leuk vindt staan. Vervolgens komt diegene bij haar vriendinnen, waarvan er een zegt: 'Haha, wat heb jij nou weer op je kop'. Vast een 'leuk' bedoelde opmerking, maar eentje die volkomen verkeerd kan vallen. Persoon in kwestie heeft het sjaaltje bewust op haar hoofd gedaan en vind het er leuk uit zien. Als er dan zo 'guitig' en 'modepoppig' op gereageerd wordt, kan ik me verschrikkelijk kwaad maken. En zelfverzekerd type zal denken, pff alsof jij er leuk uit ziet, maar een onzeker type kan zich erg rot gaan voelen en nóg onzekerder worden.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is; laat iedereen lekker in zijn/haar waarde. Ik doe gelukkig gewoon waar ik zelf zin in heb, trek aan wat ik mooi vind/wat lekker zit en als ik geen zin heb om make up te dragen, doe ik dat niet. Mijn (kleding)smaak is overigens niet héél erg afwijkend, maar ik ben geen 'persé-mode-dragertje'. Veel commentaar zal ik dus niet krijgen, maar waar het om gaat is dat het commentaar wat wél gegeven wordt, ook prima achterwege gelaten kan worden. Je maakt er iemand simpelweg niet gelukkiger van. Het belangrijkste wat je kan doen, is zorgen dat iedereen zich op z'n gemak voelt. Dan pas kan men zichzelf zijn en zich daar naar gedragen. Helaas schijnen veel mensen hier nog niet achter te zijn...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:39

Lastig.

Ik zelf heb op het moment steeds meer schijt aan wat andere mensen van me denken, ik probeer gewoon te uiten wie ik ben en hoe ik me voel.

Heb ik een dagje geen zin, trek ik gerust een lelijke wollen coltrui, en een spijkerbroek met afgetrapte gympen aan, maak een knot op m'n hoofd en ga naar school...
Zit ik goed in m'n vel sta ik wat langer voor de spiegel, trek ik wat leuks aan en zo Lachen
Ik krijg er nooit commetaar op eigenlijk... Mensen kennen me nu gewoon zo, en de meeste meisjes uit m'n klas zijn er best wel jaloers op dat ik dat 'durf' te laten zien.....