Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
esther_sonja schreef:ga op jumpen![]()
dat is zooooooooooooo leuk![]()
en daar krijg je echt contitie van
samantha21 schreef:Dat is ook een 'dans'stijl. Maar eerlijk is eerlijk, het is eveneens goed voor je conditie en je krijgt er stevige benen van!
Verder kun je ook touwtje-springen. Ik merk het aan mezelf, daar krijg je ook een super conditie van!
Kit_for_ever schreef:Ik denk ook dat t voor de lol is, maar wel met een doel (voor de meeste dan) Voor sommige mensen misschien ook wel soort blessuretraining ofsow. begeleid sporten ofsow.
esther_sonja schreef:ja er is wel les in...
er zijn speciale sportscholen met afdeling dansen/ jumpen ..
Dionnee schreef:Ik wil ook op hip-hop!! Ben aan het kijken voor scholen in de buurt.. Waar ga je heen verhuizen?
Iris_ schreef:WillemYntJee schreef:HockeyIs errrg leuk en gezellig als je een teamsport wil doen, t hangt ook wel n beetje van je team af..
Hockey is echt zosport,, dan word ik ook zo kakker
sorry daar denk ik dat aan...
En ik heb niet zo veel met team sporten
noekje schreef:Iris_ schreef:
HockeyIs errrg leuk en gezellig als je een teamsport wil doen, t hangt ook wel n beetje van je team af..
Dionnee schreef:noekje schreef:
Ja want natuurlijk elke hockeyer is een kakker toch?
Ik zou iets doen zoals jazz-dance ofzo, lijkt t je wat?
Vjellko schreef:die vechtsport meditatie vorm lijkt mij heel gaaf!
is dat ook met die hele langzame bewegingen?
katiavl schreef:Vjellko schreef:die vechtsport meditatie vorm lijkt mij heel gaaf!
is dat ook met die hele langzame bewegingen?
Taiji yang is de langzame vorm, echt prachtig en in je meditatie zie je ook echt dingens.
Word vaak gecombineert met qigong. En dat is heel goed voor je lichaam.
Het is eigelijk iets waar je jezelf mee kan genezen. Bv bij revalidatie
De gevechtsport is kung fu stijl, om de simpele reden dat ze niet mochten vechten in die tijd van de keizer. Daarom hebben ze het op meditatie laten lijken. Dat geld ook voor het bovenstaande maar hier komt gevechtsport toch meer uit.
http://www.lijing.org/Taiji/taiji.html