Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elinee

Re: Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:22

het zou niet normaal moeten zijn.
maar het word toch echt steeds normaler.
als ik bij mezelf (op school) kijk. zie ik het ook.
1e, 2e klas. de helft rookt, drinkt en een kwart blowd.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:38

Narya schreef:
Ik vind ze daar persoonlijk een beetje te jong voor, maar als zesde klasser vind je alles jong dat onder de 17 is Haha!

Haha, maar persoonlijk vind ik het ook een beetje jong als je op je 12e high op een schoolfeest aankomt....

@ Elinee: als iemand aan mijn verteld van ja: ik heb gister geblowd en ik ga er ook mee beginnen heb ik zoiets: nouja, nog een? Hij doet maar, Hij verpest zijn leven ermee. Maar toen mijn brave vriendin dronken was ( ze kan niet tegen alcohol, ze had geluk dat ze niet in levensgevaar was gekomen ) werd ik toch wel boos...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:42

Nee, dit vind ik echt niet normaal, ik heb 'n vriend, zit nu bij mij in de klas (zat op de basisschool ook al altijd bij mij in de klas) en samen met een andere vriend en een vriendin zijn wij er eind groep 8 achter gekomen, en dankzij ons is ie gelukkig ook weer gestopt Go jij! Go jij!
Daarna hebben wij allemaal heel erge ruzie gehad met 'n paar meiden uit onze klas, en is Geert weer gaan roken (het ging ook erg slecht op school, onze leraar engels heeft de pik op hem en hij heeft ook nog 'ns dyslectie) maar ondertussen gaat het alweer een stuk beter en is ie weer opgehouden Ach gut Haha!
Gelukkig, want het is een érg goede vriend van mij Go jij! Go jij!

Zit trouwens in de 1e Knipoog

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:48

SemiR_4_LiFe schreef:
tuurlijk ik doe ook af en toe een jointje, maar kom op.. als brugklasser... waar moet dat heen als ze 16 zijn? alcohol verslaafden? drugs verslaafd?

Mag ik nou eens vragen: hoezo 'tuurlijk' Verward

Ik heb diverse vrienden gehad die vroeg zijn gaan gebruiken, een enkeling is er redelijk goed vanaf gekomen, de rest woont tegenwoordig op perron nul Als de term perron nul jullie iets zegt ..

Het is pas echt stoer om je geest te kunnen verruimen zonder daar middelen voor nodig te hebben...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:21

Ja hier ook bijna iedereen, k zit in de 2e.. Roken echt omdat het stoer is.. Tja, wat je stoer vind.. Verward

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:08

zo houden dat je niet rookt en drinkt Knipoog Ik heb zelf wel eens mee gemaakt dat een bruger de hele aula had ondergekotst op een onderbouwfeest en die staat nu nog steeds voor banketstaaf omdat hij ook de raarste dingen heeft gedaan door de alcohol.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:11

rokende alcohol drinkende brugger meld zich Haha!
even zonder grapjes,,
ik ben nu 12,, en ja, heb veel vrienden die roken... dan neem jij ook wel eens 1 of meer trekjes,, hoogstends 1x in de maand,, en ja af en toe alcohol Nagelbijten / Gniffelen naja zo heel af entoe,, het zal wel Nagelbijten / Gniffelen ik bedoel
het leven is al zo kort Knipoog je kunt maar beter genieten, en doen waar je zin in hebt... het kan zo voorbij zijn.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:12

Ja, en zo nog wel een slagje sneller....

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:13

In de brugklas heb ik ook wellis een breezertje op.. Maar nooit meer dan 1.

Vind het trouwens ook zwaar irritant van die dronken/aangeschoten wuppen op het schoolfeest. Rolleyes

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:14

Iris_ schreef:
even zonder grapjes,,
ik ben nu 12,, en ja, heb veel vrienden die roken... dan neem jij ook wel eens 1 of meer trekjes,, hoogstends 1x in de maand,, en ja af en toe alcohol Nagelbijten / Gniffelen naja zo heel af entoe,, het zal wel Nagelbijten / Gniffelen ik bedoel
het leven is al zo kort Knipoog je kunt maar beter genieten, en doen waar je zin in hebt... het kan zo voorbij zijn.

Stoer hoor! Vooral zo doorgaan!

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:16

Iris_ schreef:
even zonder grapjes,,

ja en door roken en alcohol gaat het sneller voorbij Knipoog je kunt ook heel goed genieten zonder dat hoor !! ik geef liever me geld uit aan me paard ! maar je moet het zelf weten

bij mij in de eerste viel het echt reuze mee !! ik drink niet en rook niet (iel gatver te vies Bloos! ) en drugs al helemaal niet.. vind het onodig.. een cola is toch ook goed ... Lachen vind dat allemaal nu nog echt onodig !!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:27

biertje op z'n tijd schijnt gezond te zijn... maar dit is wel erg overdreven^^ helemaal in de 1e Nagelbijten / Gniffelen

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:33

Miemserik @ dat vind ik ook Nagelbijten / Gniffelen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:37

zit in de 1e, en drink ook wel eens een paar breezers of rook ooit een sigaretje, maar ik ben niet ''verslaaft'' en kan het niet betalen als ik heel veel zou roken.
En vind dat je van roken uitje mond gaat stinken, dus daarna meteen mara een kauwgom
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 25-01-07 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:44

echt heel veel in de eerst hebben we is een trekje genomen .. Bloos! ik echt nog nooit hoor Bloos! en dat wil ik ook zo houden ook Lachen

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:48

Ik was 13 toen ik begon met roken, niet goed idd. Ik ben wel van plan om echt te stoppen volgend jaar, evt met hulp. Ik heb ook geblowed toen ik een jaar of 15 was, ben ik ook niet trots op. Van al die mensen die ook blowden zijn er maar weinig die idd niet op perron nul terecht gekomen zijn. Het begint met blowen maar het wordt al veel te snel xtc, speed, cocaine enz. Ik ben blij dat ik bij die "vriendengroep" weggegaan ben en er niets meer mee te maken heb. Blowen zal ik eveneens nooit meer doen wordt je alleen maar onstabiel van. Drinken heb ik nooit gdaan tot een aantal jaar geleden af en toe een breezertje ofzo. (ik ben nu 28). Ik ben nog nooit echt dronken geweest.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:51

Verkeerd gelezen

maar tuurlijk is het niet normaal. maar je ziet het zovaak. moet je je niet druk om maken
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 25-01-07 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:54

3Hearts schreef:
Ik zit in de 2e dan ,1tje rookt en een aantal blowt wel is Verdrietig Zelf drink ik wel is een red bull of breezer maar bij 3 trek ik echt de grens! Knipoog wil niet inneens naast een engerd wakker worden Ach gut

In Red Bull zit geen alcohol hoor. Vind 3 Breezers voor iemand die in de tweede zit ook onbeschoft veel.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:59

Manon88 schreef:
3Hearts schreef:
Ik zit in de 2e dan ,1tje rookt en een aantal blowt wel is Verdrietig Zelf drink ik wel is een red bull of breezer maar bij 3 trek ik echt de grens! Knipoog wil niet inneens naast een engerd wakker worden Ach gut

In Red Bull zit geen alcohol hoor. Vind 3 Breezers voor iemand die in de tweede zit ook onbeschoft veel.

ik zit in de 1e, en drink er ook wel eens 3/4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:05

Ik ben 16 en drink nog meestal niet meer dan 1 glaasje op een avond. Ik kan er gewoon niet goed tegen en wil niet de volgende ochtend half dood wakker worden, heb wel meer te doen dan slapen op een dag. Ja

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:08

Als brugklasser zijnde is het ronduit dom, maar dat telt net zo goed als voor een zesde klasser.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:09

Natasja91 schreef:
Als brugklasser zijnde is het ronduit dom, maar dat telt net zo goed als voor een zesde klasser.

Idd voor iedereen is het niet goed!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:22

Is in de mode tegenwordig Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:23

Tiffany schreef:
Is in de mode tegenwordig Koe

Ja idd. Ik kan wel leukere modes verzinnen. *LOL*

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:25

Idd, het is zo dat het zogenaamd 'stoer' is.
Ik zit in de tweede en ik rook niet. drink afentoe en zit niet aan de drugs. En weetje ? Ik voel me echt happy Clown
Veel vriendinnen van mij worden beetje deprisief als ze geen sigaretten hebben. En hé Lachen ik voel me veel stoerder als ik niet rook in een rokers groep Lachen

Drugs en Roken is 9 van de 10 keer om stoer te doen.