Nagel-velletjesbijters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Re: Nagel-velletjesbijters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:56

jullie willen mijn vingers niet zien, serieus!
nagels zijn mega kort, En dan het 'vlees' eromheen, overal zitten losse velletjes, en rode plekjes waar ik teveel gebeten heb.
maar aan die losse velletjes irriteer ik me, dus blijf maar aant bijten.
Nepnagels moet je zowiezo nooit doen op zwakke nagels, Lijm is heel erg slecht.
Ik dach ook slim te zijn om zo te stoppen, maar werd dat fel afgeraden bij de douglas!.
ik heb een poosje geprobeerd te stoppen, omdat mijn moeder dat graag wou, en toen ik kwaad was alles er weer afgebeten Clown
maarja, het is echt een hele irritante verlaving!
Oorsprongelijk begint het wit op de plek waar je vinger stopt, omdat ik mijn nagels los van mijn vingers zegmaar heb gebeten zie je bij mij, als ik ze weer aangegroeid heb ook maar een héel klein stukje roze Clown
Heb eigenlijk van nature best lange nagels, maar nu niet meer Huilen van het lachen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:57

Ik begin altijd nagel te bijten uit verveling..
En aangezien ik me best vaak verveel thuis.. Huilen van het lachen

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:58

Ik bijt niet op mijn nagels, die zijn mooi lang. Maar ik bijt wel op mijn nagelriemen en die zien er dus soms niet uit!
Toen ik een keer aan het "bijten" was, zag een kennis van mij dat en zei dat hij dat zelf ook regelmatig deed en dat het bijten ervoor zorgt dat er een gelukshormoon (endorfine?) in je hersens vrij komt! Misschien dat we het daarom juist in periodes van stress doen?
Geen idee of het waar is maar vond het wel de moeite waard om even te zeggen...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:01

Ik bijt niet op mijn nagels maar idd op die kantjes rond mijn nagels niet an de onderkant.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:06

Niezzz schreef:
Ik bijt niet op mijn nagels maar idd op die kantjes rond mijn nagels niet an de onderkant.

Ik allebij Tong uitsteken

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:06

Dan ben jij wel een erg hardnekkig.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:07

Ik heb ook heel lang nagelgebeten, gelukkig niet zo kort dat mijn nagels er raar uit zien. Ik ben er eigelijk nog maar een paar maanden af, en dat door nepnagels te nemen. Ik plak er gewoon leuke met figuurtjes enzo op, lak ze mooi, en zorg dat ik er elke dag even mee bezig ben. Valt er een af plak ik hem er direct weer op. Ze zijn zo hard dat je er gewoon niet op bijten kan.

Zo is dus heel langzaam die bijtdrang een beetje weggegaan. Ik wist meestal niet eens dat ik beet, het was heel onbewust zowas ik er aan gewend geraakt. Maar de nepnagels helpen goed. Soms laat ik ze er een tijdje af, zodat mn nagels wat luchten kunnen (geen idee of het nodig is, maar leek me wel gezond) en dan bijt ik ook niet. En als ik merk dat ik weer te veel met mn vingers bij mn mond zit plak ik ze er weer op.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:13

ik bijt altijd de velletjes. Mijn nagels zijn gewoon

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 14:21

Niezzz schreef:
Dan ben jij wel een erg hardnekkig.

Haha ja klopt Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:28

Hier ook een nagel drama Clown
Bijt nagels en velletjes ( zojuist weer 1 tot bloedens toe Scheve mond )
En hoe graag ik er ook af wil, het lukt echt niet.
Al veel pogingen ondernomen, hield ik het een maandje vol of zo.. en dan toch bijten.
Nepnagels al vaak geprobeerd, helpt niet. Die zitten er een uurtje op en dan pulk ik ze er weer af.
En het is zó irritant, want het is zo lelijk...

Zou wel acrylnagels willen laten zetten, maar ja dat kost ook weer zoveel geld..

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:31

aaaah praat me dr niet van!
echt naar...het is ook pijnlijk he, die velltjes helemaal. ga je even in het afwaswater aaaauuuuw!!
soms zijnze heel mooi en heb ik nergens last van, volgens mij heeft het ook een beetje met spanning te maken.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:34

Ik ben inmiddels al wel aardig op weg om te stoppen met bijten moet ik zeggen.
Ik lak m'n nagels bijna elke dag opnieuw, en idd, door er elke dag even mee bezig te zijn word het minder! Ja

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:36

Ja ik ooook! Vooral die velletjes ook haha, echt een tik die ik van mn vader heb geloof ik Haha!

En als ik een weekje niet bij m'n paard ben geweest zien mn nagels er ook een stuk beter uit Nagelbijten / Gniffelen
Ze zijn nu wel redelijk lang en ik vijl ze vrij regelmatig, en naja af en toe trek ik nog wel es die velletjes eraf maar probeer te stoppen Bloos

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:43

Al een overwinning dat ik hier post, want ik bijt ook en schaam me heel heel diep ervoor. Ik doe het ook zolang ik me kan herinneren denk vanaf me 4e ofzo? Geen idee waarom ik er mee begonnen ben maar ik kan er ook niet mee stoppen.
En ik schaam me diep voor die lelijke nagels, probeer altijd mijn vingers te verbergen als mensen op me handen kijken. Heb echt alles al geprobeerd, dat antibijt spul, nepnagels eigen gel en acryl, dan van 1 afblijven en lang laten worden maar het lijkt wel zodra ik voel dat de nagel 'lang' is (dat wil zeggen langer dan normaal me korte bijtnagel) dat ik dan drang krijg om em eraf te bijten. Lang voelt ook gewoon niet lekker omdat ik het niet gewend ben. Ik bijt onbewus dus en probeer dan maar is te stoppen.
Ik wil er zo graag eens vanaf komen, maar ik vrees dat dat er niet in zit. Ik zou niet meer weten hoe in ieder geval. Verdrietig

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:50

ik ben een nagelbijtertje geweest, na een tijd was ik die lelijke handen zat en ben ik ze gaan verzorgen, ik heb nu erg mooie nagels (ook lang). alleen mijn rechterduim is erg kort en daar kluif ik zo nu en dan ook weleens op. maar die heeft toch al een rare vorm en groeit niet meer omdat ik al zo'n 12 jaar duim. Nagelbijten / Gniffelen

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:07

regine schreef:
Al een overwinning dat ik hier post, want ik bijt ook en schaam me heel heel diep ervoor. Ik doe het ook zolang ik me kan herinneren denk vanaf me 4e ofzo? Geen idee waarom ik er mee begonnen ben maar ik kan er ook niet mee stoppen.
En ik schaam me diep voor die lelijke nagels, probeer altijd mijn vingers te verbergen als mensen op me handen kijken. Heb echt alles al geprobeerd, dat antibijt spul, nepnagels eigen gel en acryl, dan van 1 afblijven en lang laten worden maar het lijkt wel zodra ik voel dat de nagel 'lang' is (dat wil zeggen langer dan normaal me korte bijtnagel) dat ik dan drang krijg om em eraf te bijten. Lang voelt ook gewoon niet lekker omdat ik het niet gewend ben. Ik bijt onbewus dus en probeer dan maar is te stoppen.
Ik wil er zo graag eens vanaf komen, maar ik vrees dat dat er niet in zit. Ik zou niet meer weten hoe in ieder geval. Verdrietig

Hier precies hetzelfde!
Ik merk wel dat mijn nagels er beter uitzien in tijden van vakanties en dergelijke, toch minder spanning en stress.
Zodra er echter ook maar 1 nagel wat langer is heb ik meteen de drang om het eraf te bijten.
Vaak kan ik dan net op tijd stoppen maar soms doe ik het ook onbewust en is die (eindelijk) lange nagel er binnen no time weer af.
Ik weet echt niet meer wat ik eraan moet doen. Verdrietig

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 15:33

Misschien is het een oplossing als we de aller duurste acryl nagels er laten zetten die er zijn en dan maar denken niet knagen is duur kost me 5 euro per nagel Tong uitsteken

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:54

helpt niks.... been there done that

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:49

Ik had wel eerst van dat spul dat je er moet lakken, maar dat helpte niet bij mij Clown
Zo kort zijn mijn nagels ook weer niet, maar niet lang Clown

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:51

Heb altijd nagel gebeten, nu heel af en toe nog.
Maar nu idd die velletjes.. ziet er niet uit..Tong uitsteken

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:54

Nagels bijten... doe ik ook al zolang ik me kan heugen Clown Ik ben vooral een stress-knabbelaar Bloos Knipoog

Heb al vanalles geprobeert, van vies spul tot handschoentjes aan toe. Eigenlijk maken andere mensen er een groter probleem van dan ikzelf Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:25

Jamezy schreef:
Nagels bijten... doe ik ook al zolang ik me kan heugen Clown Ik ben vooral een stress-knabbelaar Bloos Knipoog

Heb al vanalles geprobeert, van vies spul tot handschoentjes aan toe. Eigenlijk maken andere mensen er een groter probleem van dan ikzelf Knipoog

Jaa dat is vaak zo

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:29

Fleur_Laura schreef:
ik bijt altijd de velletjes. Mijn nagels zijn gewoon

Ik ook. Haha!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:42

Die van mij.. zien er ook niet uit Lips are sealed
ik heb ondertussen 2 'laagjes' nagels lijkt het wel.
( 1 laag gewone nagel.. en de andere heeft net zo'n heel dun wit randje.. maar is gewoon vel )
Ik doe het ook heel erg.. en zeer doet het zelfs niet meer: ben het gewoon gewend!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:57

hier nog 1 hahaha
mijn nagels heb ik vorig jaar even met rust kunnen laten, maar helaas is het weer helemaal terug... ook mijn nagelriemen en velletjes moeten eraan geloven....
mijn duimen zijn het ergste daar is het vel eraf tot over het eerste kootje!! Boos!
daar komen dan weer randjes en velletjes aan en die wil ik er weer af bijten. zo blijf ik aan de gang, insmeren helpt wel, maar dat prikt als je weer eens te ver bent gegaan en ik vind het zo irri dat je dan van die vette handen hebt. maar het wordt er allemaal wat zachter van zodat je minder last hebt van de velletjes en ze ook eerder met rust laat... maarja...