Verkracht, waar of niet waar???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Verkracht, waar of niet waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 07:21

Britty schreef:
Nogmaals: ik zeg niet dat alles gelogen is, maar het verhaal over de verkrachting klopt in ieder geval niet...

Dat idee had ik ook maar zoiets is toch te bizar om te verzinnen?
Ik weet uit eigen ervaring hoe erg het is, en kan me gewoon niet voorstellen dat je met zoiets gaat spotten, dan ben je echt niet goed!! Scheve mond

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:20

Zonnebloem schreef:
Dat idee had ik ook maar zoiets is toch te bizar om te verzinnen?
Ik weet uit eigen ervaring hoe erg het is, en kan me gewoon niet voorstellen dat je met zoiets gaat spotten, dan ben je echt niet goed!! Scheve mond

@ zonnebloem: Geloof me, er zijn mensen die alles doen om aandacht te vragen. Het is, zeker als je dit zelf mee gemaakt heb, je niet voor te stellen dat mensen zoiets bedenken. Maar ze zijn er echt wel!

In de tijd dat ik in de brugklas zat, zat er in mijn klas een meisje wat beweerde verkracht te zijn door haar broer en deed ook aangifte. Het hele verhaal bleek van A tot Z gelogen. Haar broer zat wel met een bedoezelde naam. Hij zat op dezelfde school en ondanks dat het juiste verhaal uiteindelijk op tafel kwam (dat er niets aan de hand was) heeft die jongen er toch voor gekozen om naar een andere school te gaan.

Onlangs hoorde ik van een zusje van een vriendin van me, die nu in de 2e van het voortgezet zit, dat een meisje had verzonnen dat ze zwanger was. Die kinderen zijn 13/14 jaar! Ook moeilijk voor te stellen dat ze zoiets verzinnen, maar het gebeurd....

Ik ben zelf van mening dat mensen die zo'n verhaal verzinnen of aandikken op die manier aandacht op zich proberen te vestigen. Er zal dus wel een probleem zitten, maar dit hoeft niet perse met, in dit geval, een zedendelict te maken te hebben. Maar goed....das mijn mening...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:45

Als de band met je ouders slecht is, kan ik me voorstellen dat die er niet in betrokken zijn.

@TS, ik snap dat je het vervelend vind. Je ziet een beetje je broer van je wegdrijven en hebt het idee dat zij de oorzaak is en dat hij er niet gelukkiger van wordt. Maar dat moet hij zelf beslissen.

Hier je verhaal neerzetten met de vraag of ze de waarheid verteld schiet niet op. Daar kan niemand over oordelen vind ik, we kunnen alleen maar mee gaan in jouw bevooroordeelde opgeschreven twijfels.

Ik denk dat je twee opties kunt doen:
1. niet teveel twijfelen en gewoon er zijn voor je broer en zijn vriendin, niet iedereen is hetzelfde en de ene persoon heeft van nature meer drama om zich heen dan de ander. Het zal niet altijd even leuk zijn, bv zoals met Kerst maar vloek dan even stil en leg je erbij neer.
2. Ga er tegen in, praat op je broer in en weerleg alles wat zij zegt en ga de confrontatie aan.

Let wel, ik denk dat als je voor 2 kiest dat je je broer tegen je in het harnas jaagd. Als je kwaad over haar spreekt, maar hij nog niet wil accepteren dat ze misschien niet zo geschikt is voor hem, krijg je dat hij tussen twee partijen in staat. Met als gevolg dat hij mogelijk voor haar kiest en liever geen contact meer met je wil.

Ik snap dat het moeilijk is, maar laat haar ook in haar waarde. Ze zal het wel niet zo makkelijk hebben ook en niet iedereen is misschien zo sterk als jij. Zoek een vriendin waar je af en toe je beklag kan doen en probeer er verder te zijn voor je broer. Als ze niet geschikt is voor je broer moet en zal hij er vanzelf wel achterkomen, daar kun je niet bij helpen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:38

Naar verhaal zeg,

Het wordt wel steeds meer 'hot' om te vertellen dat je verkracht bent, of andere nare seksuele ervaring hebt meegemaakt ! "Jaa ik ben vroeger verkracht". één keer geloof je het, 2de keer, 3de, 4de keer, maar echt opeens iedereen begint er mee .. Dan wordt het ook steeds moeilijker om te geloven !

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:45

Gelukkig zie ik de trend van ´hot om verkracht te worden´ niet..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:46

Bienotje schreef:
Gelukkig zie ik de trend van ´hot om verkracht te worden´ niet..

Kom hier paar weekjes wonen, en vraag is aan jongens hoe vaak meisjes het al gezegt hebben.
Echt ziek

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:49

Zou er ook geen kern van waarheid in kunnen zitten? Ik woon trouwens in dezelfde regio als jouw dus wat dat betreft, vraag ik me af over wat voor ´jongens´ jij het hebt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:52

Bienotje schreef:
Zou er ook geen kern van waarheid in kunnen zitten? Ik woon trouwens in dezelfde regio als jouw dus wat dat betreft, vraag ik me af over wat voor ´jongens´ jij het hebt.

Stond er niet in het aanrandingsslachtoffer topic, dat 1 op de drie vrouwen ooit in haar leven aangerand word.

Als de cijfers fout zijn vergeef het me

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:54

Als je verkracht bent, dan vertel je dat toch niet open en bloot bij een biertje in de kroeg ?

"Oh ja, even tussen door ik ben verkracht. "
"Oh echt ? Ik ook ! "
"Nee maar, wat toevallig zeg ! Echt poedersuiker he ?!"

Nou sorry hoor.. Daar kan ik niet tegen.
Veel vriendinnetjes hier, denk aan jaar of 14/15 zeggen tegen hun vriendjes, ik ben verkracht vroeger... Ja, maar na hoeveel van die verhalen moet je dat nog geloven ? (En vaak kennen ze elkaar allemaal onderling)

Ik heb vaak mijn twijfels erbij, maar ik houd natuurlijk wel mijn mond tegen die gene.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 14:22

Gisteren weer gesprek gehad met de maatschappleijk werker (vanwege rouwverwerking etc) Maar het verhaal van mijn broer en zijn vriendin kwam toch te sprake (niet de verkrachting) Wij hebben onze gevoelens uitgesproken en ook de msw zegt dat het geen gezeur is maar dat wij alleen bezorgd zijn. Maar alles wat je tegen mijn broer zegt is "zit tochj niet te zeiken of hou je bek toch". tuurlijk is het moeilijk als wij "negatief"zijn over zijn vriendin, niet dat we het zijn we zijn alleen bezorgd.
Maar ook de msw zei het beste is gewoon even zo min mogelijk zeggen en hij moet toch een keer op zijn bek gaan"om er achter te komen dat ze zo verkeerd bezig zijn.

Gisteravond dachten mijn moeder en ik ah fijn rustig avondje, komen ze met z'n tweeen om half 8 aankakken. Ik zat in de keuken dus de deur van de kamer en de keuken werd al dicht gesmeten want ik mocht niks horen (heb alles door de deur heen gehoord maar goed...)
Maar het was alleen maar huilen en verwijten naar mijn moeder dat ze hara niet mag, en dat ze beter naar haar zoon moest luisteren (als er één goed kan luisteren is het mijn moeder wel). Zei ging gewoon ff de les lezen hoe mijn moeder het moest doen, dor zo'n snotaap van 17 das toch niet normaal!!
Sorry dat ik zo reageer maar het zit me echt dwars en je kunt gewoon niks doen.
Dit gaat dus niet meer over de verkrachting, maar ja zoals ik al zei er spelen zoveel dingen rondom dat meisje...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:26

Mag je moeder haar graag?

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:14

jeetje lastig verhaal.... het klinkt allemaal erg ongeloofwaardig maar goed een bewijs of de verkrachting echt is gebeurd zal je nooit meer krijgen... en het zegt niets dat zee uitdagend gekleed gaat... slachtoffers van seksueel misbruik nemen heel vaak een dader rol in.... of ze kruipen in hun schulp dus daar kun je niet van op aan..... verder blijft dit erg lastig en liefde maakt blind... ga in ieder geval niks forceren als je broer echt verliefd op haar is zal hij toch haar kant kiezen..... dus als je ruzie gaat maken met je broer maak je de kloof alleen maar groter.... succes ermee!!!

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:29

Even een korte reactie. Uit ervaring weet ik dat ouders niet altijd worden ingelicht. Ik was 16 en voerde alle gesprekken alleen met de politie, ook al waren mijn ouders wel op de hoogte. De politie mag je ouders niet eens inlichten als jij dat niet wilt.
En als je laat aangifte doet (dus na weken of maanden), wat veel gebeurt, heb je niet veel meer aan een lichamelijk onderzoek.
Het is vaak lastig, zeker als het jouw woord tegen het zijne is. Zelfs als je met meerdere meiden aangifte doet is het nog lastig om iemand veroordeeld te krijgen.

Ik oordeel er dus niet over of zij liegt of niet, ik wil alleen aangeven dat het verhaal wel kan kloppen.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:56

katiavl schreef:
Mag je moeder haar graag?

Graag is een groot woord. Mijn moeder ziet wel dat ze veel problemen heeft en maakt zich bezorgd om haar en mijn broer.
Maar als zei keer op keer hierkomt en mijn moeder verwijt dat ze hier niet welkom is en dat ze hulp nodig heeft en dat zei mijn moeder de les gaat lezen over hoe ze haar zoon zou moeten opvoeden, kan ik me voorstellen dat graag mogen al gauw minder wordt. Ik zie haar liever verdwijnen dan komen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:13

[quote="tamtam"]
Even een korte reactie. Uit ervaring weet ik dat ouders niet altijd worden ingelicht. Ik was 16 en voerde alle gesprekken alleen met de politie, ook al waren mijn ouders wel op de hoogte. De politie mag je ouders niet eens inlichten als jij dat niet wilt.....
quote]

Ff gewoon om wat bij te leren:
Geldt dat ook als je 14 bent? Lijkt mij dat zoiets dan toch met de ouders besproken wordt, al is het alleen maar om wat extra op je te kunnen letten. Je bent toch nog wel heel erg minderjarig op je 14e? Politie heeft toch niet, net als bijvoorbeeld een huisarts, een zwijgplicht tegenover je ouders?

On topic: denk dat dit meisje niet vraagt om aandacht, maar schreeuwt om aandacht. Maar als ze niet wilt praten over wat haar dwars zit, kan "trekken" aan haar alleen maar zorgen voor tegenover gesteld resultaat. Dus wat maatschappelijk werk zegt, lijkt me heel zinnig: "negeer" het feit dat ze problemen heeft, betrek haar misschien zelfs wat meer bij de familie, zodat ze zich beter op haar gemak gaat voelen. Vraag haar eens mee shoppen, of vraag of ze komt eten. Ik zou vragen als "hoe gaat het nou met je" een beetje proberen te omzeilen. Als er dan echt wat mis is, komt het er vanzelf uit. Of niet, maar dan krijgt het wellicht bij jullie en bij haar "een plaatsje", waardoor het wel een leefbare situatie wordt. Stel je voor dat je broer zo dol op haar is dat ze serieus verder gaan, samen wonen, misschien trouwen en kinderen....als jullie band met haar dan zo slecht is, bevordert dat de band met je broer in de toekomst zeker ook niet.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:21

Geen reactie's doorgelezen maar je schrijft dat ze soms heel uitdagend gekleed gaat, en dat je denkt dat iem die verkracht is dat niet doet. De ene laat niets meer zien van haar lichaam de ander gaat juist zo kleden omdat ze zich toch al minderwaardig voelt en ze wil uitstralen dat het haar niets doet, terwijl diegene van binnen zo bang is. Daarbij ik kan 'snappen' dat je twijfelt, maar als je dat aan haar kenbaar wil maken doe het op een subtiele manier,Want echt als het wel waar is en jij zegt bijwijze van heel hard het is niet zo dan voelt zij zich nog meer afgewezen en dat zal haar niet helpen. Ze zal of dichtklappen of de bevestiging voor zich zelf hebben dat ze niks waard is of dat iedereen tegen dr is. Waarna ze of opstandiger word of niets meer durft te zeggen,vanwege het ongeloof
Ik denk niet dat ze enkel voor aandacht zo doet .maar goed kan me vergissen.

Sterkte met de situatie.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:09

Ik vind het een vaag verhaal....

Als ze echt aangifte heeft gedaan MOETEN haar ouders' daarin betrokken zijn geweest. Dus die zouden ook hier ook het een en ander vanaf moeten weten.

Bovendien is het gebruikelijk dat je na zo'n aangifte vrijwel direct doorgestuurd wordt naar een politiearts die je binnenstebuiten keert om bewijsmateriaal op te sporen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:10

Sharmila schreef:
Ik vind het een vaag verhaal....

Als ze echt aangifte heeft gedaan MOETEN haar ouders' daarin betrokken zijn geweest. Dus die zouden ook hier ook het een en ander vanaf moeten weten.

Bovendien is het gebruikelijk dat je na zo'n aangifte vrijwel direct doorgestuurd wordt naar een politiearts die je binnenstebuiten keert om bewijsmateriaal op te sporen.

Als je bovenste reply leest blijkbaar niet, of die moest ook liegen Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:13

@sharmila, je kan ook alleen aangifte doen of met iem die je vertrouwd als haar band met dr ouders niet goed was bijv en ze zegt dat nadrukkelijk.
daarbij word je bijv als het een verkrachting betreft van langer geleden dus weinig kans op sporen) niet binnenste buiten gekeerd hoor

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:14

Nou ik heb dit ook meegemaakt toen ik 16 was. En ik ben direct naar de politie gerend. Het 1e wat er werd gedaan is naar mijn huis bellen om mijn ouders' in te lichten.

Ik mocht kiezen of mijn ouders' bij het aangeven aanwezig mochten zijn of niet. Ik koos ervoor om ze daar niet in te betrekken.

Daarna word je meegesleurd naar een arts. Naja nie leuk allemaal.

Het politierapport wordt opgemaakt en dat krijg je mee. Mijn ouders hebben dit ook ondertekend.

Als ze dus echt aangifte zou hebben gedaan zou ze een rapport moeten hebben EN haar ouders zouden van het voorval af moeten weten. Daar blijf ik bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:15

vind de conclusie die je trekt van ze draagt spannende kleren dus ze is niet verkracht wel erg simpel...

weet je hoeveel misbruikte en verkrachte meisjes in de prostitutie etc belanden?

en iedereen reageert anders op dit soort trauma's..
ik zou zeggen dat iemand onschuldig is tot schuld bewezen is..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:18

Vjellko schreef:
vind de conclusie die je trekt van ze draagt spannende kleren dus ze is niet verkracht wel erg simpel...

weet je hoeveel misbruikte en verkrachte meisjes in de prostitutie etc belanden?

en iedereen reageert anders op dit soort trauma's..
ik zou zeggen dat iemand onschuldig is tot schuld bewezen is..

amen mee eens. goed gezegt!
Afgod

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:23

In ieder geval wij weten niet wat er gebeurt is, het is een verhal geschreven door iemand die haar ten eerste al niet zo hoog draagt. En dat vind ik al een belangrijke factor

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:30

Ja we weten niet wat er gebeurt is. Van die blote kleren...tja daar kan je ook geen conclusie uit trekken vind ik.

Maar ja ik blijf toch hangen aan dat politierapport. Vraag gewoon eens aan haar of je dat mag zien ( je moeder of broer kan dat misschien beter vragen). 2 Voordelen, je begrijpt haar verhaal misschien beter en de twijfel is ook weg.

Als ze zegt dat ze het niet meer heeft kan het altijd opnieuw worden opgevraagd bij de politie. Heeft ze dat rapport niet of wilt ze het perse niet laten zien dan weet je genoeg vind ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:32

ik begrijp niet zo goed waarom ze dat zou moeten bewijzen aan de TS Verward waarom zou ze weer rapporten moeten gaan opvragen en wellicht dingen oprakelen omdat TS haar niet geloofd?