Killing me softly

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:31

Trouwens, ik ben het wel met de meesten hier eens hoor, 'gewone' producten vermijd ik ook niet. Maar échte zaken als oplosmiddelen enzo ... linke boel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:38

Het is al eerder gezegt: de kans dat je sterft aan een verkeersongeluk is velen malen groter dan dat je aan schoonheidsproducten sterft. In principe is alles slecht...
Haar was ik doorgaans 3 keer per week, om de dag/om de 2 dagen. Als het vet begint te worden; dagelijks je haar wassen is ook niet goed. Ik denk niet dat mijn collega's (en ikzelf) het zullen kunnen waarderen als ik mijn tanden niet meer poets en geen deo gebruik. Etc.

Er bestaat een hele mooie Keuringsdienst van Waren en als deze producten echt zo slecht zijn zullen ze vast niet te koop zijn denk ik dan maar.

Op oplosmiddelen, verf etc staat vermeld dat je de dampen niet in moet ademen en dat je moet ventileren. Imo merk je het ook wel als je dat inademt. Ik heb toen we hier bezig waren vaak die zooi ingeademd en het slaat meteen op je luchtwegen.

Voor wat betreft dat knoflookverhaal ga ik met nikkigioa mee. Ik kan me ook voorstellen dat het iets met de drukpunten in je voet te maken kan hebben?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:55

Wauw, dat jullie er allemaal zo luchtig over denken! Bloos!
Ja je hebt ws meer kans te overlijden door een autoongeluk of iets dergelijks maar valt daarbij een langzame vergiftiging in het niet???
Maakt het feit dat je meer kans hebt op een dodelijk ongeluk dit soort vergiftiging oké?

Wat te denken aan al die mysterische gevallen van kanker maar ook van vele kwalen die niet te achterhalen zijn.
Chronische moeheid, spontane ontstekingen, allergiën enz.
Doktoren en patiënten die niet begrijpen waardoor een ziekte is ontstaan of wat er aan te doen en dat alles door dingen die zijn goedgekeurd door de overheid. Diezelfde overheid overigens die ons wel blauw laat betalen aan ziektekosten omdat de kosten van de gezondheidszorg de pan uitrijzen.

Als de overheid niet kritisch is met stoffen die gebruikt mogen worden maar wel een negatief gevolg voor onze gezondheid en kwaliteit van leven hebben moeten we het volgens mij zelf doen.
Dat houdt enkel in dat je nadenkt bij de keuzes die je maakt en kiest voor minder schadelijke zeepjes, shampoos en wat al niet meer. En laat de natuurlijke produkten dan wat duurder zijn ze gaan vaak ook veel langer mee dus die kosten heb je er snel weer uit.

Maar goed, ieder heeft het recht zijn eigen keuzes hierin te maken en mijn keuze moge duidelijk zijn Clown

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:59

Haha een sm-film heet ook killing me softly Ja

Tja zo kan je eigenlijk wel blijven doorgaan he ..
Spijtig dat er zoveel dingen ongezond zijn . Maar kan jij zonder shampoo ? Ik niet hoor Haha! (en nog andere dingen .. )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:12

Je gaat een keer dood, en of dat nou van het flauwvallen is van een ongelofelijke zweetlucht omdat deo's slecht zouden zijn, of doodgaan van een heerlijk ruikende deo, maakt me ook niet uit. Haha! Haha!
Nee ik kan hier niet wakker om liggen.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:14

Bij Greenpeace op de site staan merken/produkten die door hun onderzocht zijn op ingrediënten die schadelijk zouden zijn, er zijn veel produkten die je gewoon kan gebruiken hoor!
Hier een linkje:
http://www.greenpeaceweb.org/lichaamzon ... uctGroep=2
Al staan er bij de shampoo's maar weinig bekende merken die door de keuring heen komen Cool

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:49

Dus ik mag me niet meer douchen, moet geen deo meer dragen... Mag er niet verzorgt bij lopen...

hmm.. vind dit ook wel erg ver gaan.. en misschien is het allemaal wel schadelijk... maar dat is buiten lopen ook.. en als je helemaal niet meer buiten komt is het ook niet gezond..

beetje raar als je je om alles druk moet gaan maken..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:12

ja jeetje wat een gezever zeg!!! wat een bangmakerij. van melk krijg je tegenwoordig ook al kanker.

ik snap het nut niet van dit stukje, er worden alleen maar mensen bang mee gemaakt.
trouwens, dat aliumiumspul van de deo, dat blijkt dus een grote fabel te zijn. ik heb het laastst gelezen op de -als ik het goed heb- consumentenbond site.

dus, mensen. zullen we allemaal niet meer douchen, geen tanden meet poetsen en geen deo meer opdoen? dan krijgen we toch wel weer kanker, maar dan van aardstralingen of de eerdergenoemde melk.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:17

Inderdaad best wel even schrikken MAAR =>
Citaat:
Tegenwoordig kan je geeneens meer ademen of het is kankerverwekkend...
Inderdaad. Wie kan hier nog uit z'n hoofd 30 of zelfs 20 producten zeggen die niet kankerverwekkend zijn?!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:55

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:03

Ik weet niet of ik dit allemaal moet geloven. Dan kan je beter niks meer smeren en eten want volgens mij is alles slecht en ongezond. (niet te hopen)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:17

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:31

haha dat lijkt er wel op ja..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:32

Story of my life:

's ochtends rolt ze haar bed uit, wast ze haar gezicht met koud water, poetst ze haar tanden, borstelt ze haar haren en doet ze wat make-up op.
Vervolgens begeeft ze zich naar beneden, gevolgd door 2 katten die eten willen en zodanig voor haar voeten lopen dat ze bijna van de trap af valt (en dus wel haar nek kan breken).

Na haar ontbijt genuttigd te hebben verlaat ze het huis, om de frisse buitenlucht op de snuiven.
Op slechts 5 kilometer afstand hemelsbreed van haar woonplaats bevind zich de Europoort, een van 's werelds omvangsrijkste petrochemische industriegebieden. Zij heeft dus het genoegen iedere dag deze --> Afbeelding rookwolken in te ademen.

Wanneer ze in de metro zit, verbaast ze zich erover hoeveel mensen er eigenlijk in zo'n wagon passen. Éen foutje van de bestuurder en de metro ontspoort. En nog maar niet te spreken over die terroristen van tegenwoordig. In de gemiddelde metro richting Rotterdam tijdens spitsuur zouden ze genoeg slachtoffers kunnen maken...

Na een half uur is ze bijna aangekomen op de plaats van bestemming. Ze loopt over Centraal Station en moet nog 3 minuten lopen voordat ze op haar opleiding is. Ze steekt over, en hoopt maar dat de auto's stoppen. Voor je het weet, lig je namelijk op de voorruit.

Eindelijk is ze er dan, en kan ze met een gerust hart de rest van de dag vervolgen.
Als er tenminste geen vliegtuig neerstort, geen aardbeving of vulkaanuitbarsting plaatsvindt of misschien wel een komeet inslaat....

Gelukkig is ze nuchter en laat ze zich niet van slag brengen door allerlei schrikbarende verhalen Vork

Het leven is al zo kort, dus geniet ik liever van iedere minuut dan dat ik me zorgen maak of hetgene wat ik doe mijn leven kan verkorten.
Natuurlijk probeer ik gezond te leven, neem ik geen onnodige risico's.
Garantie op een eeuwig leven heb ik toch niet, en ik leef liever 5 jaar korter dan me druk te maken om dingen die nog nooit bewezen zijn Ja

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:44

kortom; je kunt niets meer eten, drinken, smeren of spuiten.

misschien zijn we over 3 jaar wel allemaal uitgestorven, door alle ''gevaarlijke'' producten *LOL*

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:05

Joh als je weet wat je dagelijks inademt zou je het liefst nooit meer willen ademhalen.

Wat ik hier mee bedoel is dat je er niet te veel moet over nadenken, ik heb zelf nog nooit over iemand gehoord die is overleden aan tandpasta.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 28-01-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:05

Elinee schreef:
misschien zijn we over 3 jaar wel allemaal uitgestorven, door alle ''gevaarlijke'' producten *LOL*

Als het dan maar snel en pijnloos is. Nagelbijten / Gniffelen

Nja tja, als je zo gaat denken zit je jezelf alleen maar gek te maken denk ik.
Dood gaan we toch, vroeg of laat. En dan liever na een leven waar ik me niet alleen maar druk heb zitten maken over wat allemaal zo slecht is. Lachen
[Al moet m'n zusje dit maar niet lezen, die denkt bij ieder pijntje dat ze dood gaat, ook niet gezond. Sigaar]

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:13

Onze leraar van Aardrijkskunde zegt dat we iedere moment kunnen doodgaan omdat er een vulkaan al een (heel) aantal jaren moest uitgebartsen zijn . Dus die kan ieder momement uitbarsten en dan is heel de wereld KAPOT Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:17

Miss_Maya schreef:
Onze leraar van Aardrijkskunde zegt dat we iedere moment kunnen doodgaan omdat er een vulkaan al een (heel) aantal jaren moest uitgebartsen zijn . Dus die kan ieder momement uitbarsten en dan is heel de wereld KAPOT Ja

Hier zag ik volgens mij ooit een documentaire over op Discovery Channel. Maar dat was dan een vulkaan die ergens in Afrika staat en ook ieder moment kan uitbarsten, maar niet dat de hele wereld de pijp uit gaat. Eerder 3 kwart Bloos!. (redelijk off-topic Clown)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:20

nikkigioa, perfect verwoordt! Ik heb net trouwens even met knoflook onder mijn voet rond gehupst, en ja, ik proefden het. Maar zat inderdaad te bedenken dat dit wel door mijn reukvermogen móét komen, omdat het toch nooit met mijn bloed oid mee kan gaan, want dat is niet in 3 sec. in mijn mond.

Ach het zal best allemaal, maak je er toch niet druk om!

Dat zou trouwens best rot zijn, zo'n mega vulkaan Clown

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:25

suus_ schreef:
Miss_Maya schreef:

Hier zag ik volgens mij ooit een documentaire over op Discovery Channel. Maar dat was dan een vulkaan die ergens in Afrika staat en ook ieder moment kan uitbarsten, maar niet dat de hele wereld de pijp uit gaat. Eerder 3 kwart Bloos!. (redelijk off-topic Clown)

Ik heb toen zo'n docu-drama gezien, ging over een vulkaan onder Yellowstone park.
Volgens onderzoekers bestaat er inderdaad een kans dát die reuzenvulkaan uitbarst, het is alleen niet gezegd wanneer...dit kan net zo goed volgend jaar als over 150 jaar zijn Ja

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:14

Wow, en ik liep afgelopen zomer nog in Yellowstone rond ... en volgend jaar wil ik weer. Linke soep dus Haha!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:24

Water is bij grote hoeveelheid ook giftig, dus drink geen water meer Clown

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:52

Miss_Maya schreef:

Ieeeh!!! ja maar dan vergeet je ook nog die reuze komeet die ze proberen te vernietigen. dat was laatst toch op het nieuws? die komt ook op ons af.

ze willen ons dood hebben!!!!!! aaaaaaaaah Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:54

je unt idd niet alles buitensluiten
en de meeste dingen kun je langdurig gewoon gebruiken

ik probeer wel zo veel mogelijk op te letten
en gebruik zo veel mogelijk niet toxische , en niet chemische middelen
niet alleen voor mezelf, maar ook voor het millieu