adhd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: adhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:41

Ketaki schreef:
draumpje schreef:
tantjeuh : hele goede pist

de agressieve buien kunnen idd wel met adhd te maken hebben
in de zin van frustratie die opbouwt

ja, maar dan zul je daar elke dag en dan elke minuut wel last van moeten hebben.
niet in 1x dat het komt, het wordt minder en komt weer ineens.
dat klopt niet Knipoog

neu tuurlijk niet Lachen
als je adhd hebt hoef je niet de hele dag gefrustreerd en boos te zijn
maar frustratie kan opbouwen, te veel worden, gevolgd door een uitbarsting , dat bedoelde ik er meer mee
ik kan ook als er iets niet lukt onwijs giftig worden Tong uitsteken
.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:07

Ik heb ook ADHD en idd, dat zijn geen momenten. Je hebt er dagelijks mee te maken, al heb ik er wel meer last van als ik emotioneel ben, dan ben ik nog cahotischer dan al ik al was. Zoals tantjeuh het beschrijft is heel goed en mooi beschreven, en ik kan me heel goed in dat verhaal vinden. Ik ben best intilligent maar word afgeremd door het concentratieprobleem en dat kan soms heel frustrerend zijn. Toch haal ik hele goeie punten en ga ik over anderhalf jaar de 4 jarige niveau 4 Psychiatrisch verpleegkundige opleiding doen. ADHD hoeft niet persé een belemmering te zijn, er is best mee om te gaan maar dat ligt er natuurlijk aan in welke gadratie je het hebt, er zijn ook mensen die eht heel erg hebben, bij mij valt het gelukkig mee. Sommige mensen hebben ook soms enorme last ervan en ook mijn vriend heeft moeten leren ermee om te gaan, maar ik vind dat ik mezelf het laatste jaarnetjes onder controle gekregen heb Lachen Het is elke dag nog aanpassen, maar ik leef een heerlijk leven en ben als mensen me af en toe de mond snoeren en op de rem trekken ook best een leuk mens Haha! Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:46

Adhd is een constante factor, ze kunnen niet contant goed presteren zeg maar. Ze benutten niet hun volledige potentie van wat ze zouden kunnen. Adhd is vrij complex: de ene adhd'ers is de andere niet. De 1 doet vwo terwijl de ander met moeite het vmbo doet. De een kan zich slecht concentreren en hebben veel baat bij ritalin, de ander is hyperactief en heeft minder baat bij ritalin.
Tevens is het best lastig: de ene adhd'er heeft wat autistische kenmerken en terwijl de ander enorm makkelijk en sociaal is.
Mijn vriend is een enorme adhd'er die er niet overheen is gegroeid. Impulsief gedrag wordt minder (door de leeftijd) maar concentratie is een ramp. Met pillen kan hij een maximaal een half uur leren. Hierdoor moest hij afhaken met zijn mbo: hij kon het gewoon niet. Helaas speelt het vervolgonderwijs slecht in op 'probleem kids' waardoor er onder de adhders veel afhakers zijn.
Mijn vriend heeft tevens raakvlakken met ppd-nos wat hem soms tot een onmogelijk persoon maakt. 1 die niet goed tegen veranderingen in een planning kan, en eerst de kat een uur uit de boom kijkt. Hij is aggressief, maar alleen tegen zichzelf en de muur. Na 3 sessies gedragstherapie is hij niet meer aggressief, en hoeven we niet meer heen.
Het is voor mij soms enorm lastig, maar voor hem nog lastiger. We praten er veel over en zo ontstaat wederzijds begrip.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 01:04

Vraagje: had je vriend er vroeger dan nooit last van als kind? Dat hij uberdruk was oid?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:31

Welshcobfan schreef:
Adhd is een constante factor, ze kunnen niet contant goed presteren zeg maar. Ze benutten niet hun volledige potentie van wat ze zouden kunnen. Adhd is vrij complex: de ene adhd'ers is de andere niet. De 1 doet vwo terwijl de ander met moeite het vmbo doet. De een kan zich slecht concentreren en hebben veel baat bij ritalin, de ander is hyperactief en heeft minder baat bij ritalin.
Tevens is het best lastig: de ene adhd'er heeft wat autistische kenmerken en terwijl de ander enorm makkelijk en sociaal is.
Mijn vriend is een enorme adhd'er die er niet overheen is gegroeid. Impulsief gedrag wordt minder (door de leeftijd) maar concentratie is een ramp. Met pillen kan hij een maximaal een half uur leren. Hierdoor moest hij afhaken met zijn mbo: hij kon het gewoon niet. Helaas speelt het vervolgonderwijs slecht in op 'probleem kids' waardoor er onder de adhders veel afhakers zijn.
Mijn vriend heeft tevens raakvlakken met ppd-nos wat hem soms tot een onmogelijk persoon maakt. 1 die niet goed tegen veranderingen in een planning kan, en eerst de kat een uur uit de boom kijkt. Hij is aggressief, maar alleen tegen zichzelf en de muur. Na 3 sessies gedragstherapie is hij niet meer aggressief, en hoeven we niet meer heen.
Het is voor mij soms enorm lastig, maar voor hem nog lastiger. We praten er veel over en zo ontstaat wederzijds begrip.

Je kan ook nooit over ADHD groeien, wel ermee om leren gaan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:43

sweetrebecca schreef:
mn moeder zegt altijd dat ik een gebruiksaanwijzing heb is ook zo maar die moet je wel kennen
dan kan je leren ermee ongaan
het zit in mn famielie:
mn moeder:adhd
mn vader:dyslexie(heeft er nix mee te maken)
mn oudste zus:heeft uh hoe heet dat..
mn zus daarna:nix
mn zus daarnaa:adhd
mn broer:dyslexie
en ik:weten ze niet

t heeft wel een beetje met elkaar te maken. adhd en dyslexie gaat vaak samen.
t is namelijk allebei een rijpingsstoornis in de hersenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:00

Je kan wel degelijk over adhd heen groeien, slechts 20 procent van de volwassen die als kind adhd hebben: houden de concentratieproblemen. Dat wil zeggen dat 80 procent over de adhd is heen gegroeid.
Adhd en dyslexie gaan niet vaak samen op: dyslecie is slechts een lokaal probleem die alleen tot uiting komt bij lezen/schrijven en adhd is altijd aanwezig.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:46

Die vriend heeft wel dyslexie, dat is al vroeg vastgesteld. Ik weet het niet. We moeten de behandelingen maar afwachten. Ze zullen het uitgebreid testen, daar ga ik tenminste vanuit. Ik weet niet of hij vroeger erg druk was, zo goed ken ik hem ook weer niet. Heb hem en zijn ouders er niet specifiek over horen praten in ieder geval.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:33

Welshcobfan schreef:
Je kan wel degelijk over adhd heen groeien, slechts 20 procent van de volwassen die als kind adhd hebben: houden de concentratieproblemen. Dat wil zeggen dat 80 procent over de adhd is heen gegroeid.
Adhd en dyslexie gaan niet vaak samen op: dyslecie is slechts een lokaal probleem die alleen tot uiting komt bij lezen/schrijven en adhd is altijd aanwezig.

kan absoluut niet, je kan er mee om leren gaan meer niet!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:58

met doorzettingsvermogen en wilskracht alles kunt bereiken zolang je jezelf af en toe ook aanpast aan je omgeving

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:03

sweetrebecca schreef:
mn moeder zegt altijd dat ik een gebruiksaanwijzing heb is ook zo maar die moet je wel kennen
dan kan je leren ermee ongaan
het zit in mn famielie:
mn moeder:adhd
mn vader:dyslexie(heeft er nix mee te maken)
mn oudste zus:heeft uh hoe heet dat..
mn zus daarna:nix
mn zus daarnaa:adhd
mn broer:dyslexie
en ik:weten ze niet

als jij dyslectie hebt gebruik je nou aardig veel msn taal.
nix= niks.
misschien beter op je taal letten. Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:25

www.hersenstorm.com

Op die site kun je hele nuttige informatie vinden waardoor je mensen met ADHD beter gaat begrijpen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:27

Solvej schreef:
www.hersenstorm.com

Op die site kun je hele nuttige informatie vinden waardoor je mensen met ADHD beter gaat begrijpen.

Ja klopt, die site heb ik ook al eens een paar keertje helemaal doorgekeken.
Mensen die ADHD niet begrijpen geef ik die site ook altijd.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:25

het kan wel een vorm van adhd zijn, maar als hij het heeft, heeft hij dan geen pilletjes?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:24

Precipitator schreef:
het kan wel een vorm van adhd zijn, maar als hij het heeft, heeft hij dan geen pilletjes?

niet iedereen die adhd heeft gebruikt pilletjes.

ik zou alleen pillen gebruiken als het echt niet anders kan. ritalin enz is echt rommel.
heeft eigenlijk dezelfde werking als cocaine.....

een vriend van mijn broer heeft ook adhd (een ook in beste erge mate) en die gebruik homeopathische pillen. dat zou ik dan eerder proberen. hij zegt zelf dat ze goed helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:56

Therapie is in veel gevallen ook aan te raden, soms hoeft daardoor helemaal geen medicatie te worden voorgeschreven.
En nogmaals: over adhd kun je wel degelijk heen groeien, je zult dan net zo goed functioneren als een normaal mens. Maar: dit geldt alleen voor de jeugdadhders. Als je er op je 20ste nog last van hebt, zul je er niet overheen groeien: hooguit zullen de symptomen minderen.

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 15:55

Ik heb last van autisme , soort ADHD maar dan meer met sociale problemen
Heb 3 jaar ritalin genomen en ben nu concerta aan het proberen (hetzelfde als ritalin ,alleen werkt het de hele dag)