Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charlie82 schreef:@avanti4ever:
je was me net voor, bij een spiraaltje is de kans op een zwangerschap een stuk groter dan bij de pil. (Ik kan het weten, mijn moeder had ook een spiraaltje...En daar ben ik ooit doorheen gekomen!
cooky schreef:wil even een kleine reactie plaatsen ivm het spiraaltje: dit wordt meestal alleen gezet bij oudere vrouwen, vrouwen die al kinderen hebben of heel zeker zijn dat ze er geen willen. het ZOU kunnen dat het spiraaltje de vruchtbaarheid aantast.
daarbij is het helemaal niet zo veilig als de pil, kan het een onaangenaam gevoel geven en kan je er een zware en heel onregelmatige cyclus van krijgen.
het spiraaltje bij een 16jarige vind ik persoonlijk helemaal geen goed idee (maarja wie ben ik).
voor de rest blijkt wel dat je zusje een heel moeilijke puber is, wat zeggen je ouders hiervan? ik snap heel goed dat dit niet gemakkelijk is voor jou, en voor je ouders.
ik hoop dat je goed kan praten met je zusje, en haar op andere gedachten kan brengen, want dit klinkt echt niet koosjer.
veel sterkte!
Citaat:Hoe betrouwbaar is Mirena?
In feite is Mirena net zo betrouwbaar als sterilisatie bij de vrouw.
Kan gebruik van Mirena tot onvruchtbaarheid leiden?
Nee.
Kimmie_girl schreef:woowww Ben wel heel benieuwd welke piecer zij om gaat toch niet met die van de dijk..
Ohh ohh...
Ik weet even niet zo goet wat ik reageren moet ....
Kleine meisje worden ook groot alleen soms wat sneller als je verwacht. Ik snap als zus zijnde dat je het moeilijk vind om dit aant e zien en het niet begrijpt
Probeer is met der te praten over dit.
je was me net voor, bij een spiraaltje is de kans op een zwangerschap een stuk groter dan bij de pil. (Ik kan het weten, mijn moeder had ook een spiraaltje...En daar ben ik ooit doorheen gekomen!
sweetheart schreef:Verder wil ik graag nog even zeggen dat hier heel veel onwaarheden over het spiraaltje worden vertel, wat betreft veiligheid en vruchtbaarheid. De meeste dingen kloppen niet. Ga opzoek naar betrouwbare informatie en geef niet zomaar informatie door dat je via via gehoord hebt.
Derma schreef:Wat betrefd het spiraaltje, dan zou ik toch voor een prikpil gaan, dat is volgens mij toch net iets veiliger dan een spiraaltje. Ik kan het mis hebben, maar ik heb al vele nare verhalen over spiraaltjes gehoord.
Citaat:De spiraaltjes van 'vroeger' werden inderdaad vaker geplaatst bij vrouwen die al kinderen hadden gekregen maar tegenwoordig zijn ook de koperspiraaltjes al enorm verbeterd (en er zijn kleinere varianten), de ontwikkeling staat niet stil!
Kimmie_girl schreef:woowww Ben wel heel benieuwd welke piecer zij om gaat toch niet met die van de dijk..
Ohh ohh...
Ik weet even niet zo goet wat ik reageren moet ....
Kleine meisje worden ook groot alleen soms wat sneller als je verwacht. Ik snap als zus zijnde dat je het moeilijk vind om dit aant e zien en het niet begrijpt
Probeer is met der te praten over dit.
Rhiannon schreef:Derma schreef:Wat betrefd het spiraaltje, dan zou ik toch voor een prikpil gaan, dat is volgens mij toch net iets veiliger dan een spiraaltje. Ik kan het mis hebben, maar ik heb al vele nare verhalen over spiraaltjes gehoord.
Over de prikpil wil ik ook even iets rechtzetten. Die injecties blijven 3 maanden in je lijf zitten, dus mocht je een reactie op de stoffen krijgen die je niet bevalt, kun je niet even je spiraaltje of je implanon eruit halen. Je zult dus moeten wachten tot de stof is uitgewerkt!
Ook kan het zijn dat vrouwen een jaar lang nadat ze gestopt zijn na de prikpil nog onvruchtbaar zijn. Mocht je dus aan kinderen willen beginnen, moet je al heel vroeg van te voren plannen en stoppen met de prikpil!