Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Re: Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:52

Wat zegt je zusje van het feit dat je dit op internet hebt gezet? Dat ze het alleen maar erg vind voor mr. Piercer, geeft voor mij al aan dat ze niet veel zelfwaarde heeft. Ik zou me doodschamen als mijn zus zo'n verhaal over mij op internet zou zetten. Ze is waarschijnlijk een van de vele meisjes die hij inpakt. Probeer haar daar van te overtuigen, zij betekend niks voor die man. Die zit gewoon in zijn midlife crisis en is blij met alle aandacht die hij van jonge meiden kan krijgen.
Verder begrijp ik niet helemaal waarom je ouders niet ingrijpen...

Wat betrefd het spiraaltje, dan zou ik toch voor een prikpil gaan, dat is volgens mij toch net iets veiliger dan een spiraaltje. Ik kan het mis hebben, maar ik heb al vele nare verhalen over spiraaltjes gehoord.
Ik denk dat meneer piercer al met vele dames het bed heeft gedeeld en een SOA zou ik niet uitsluiten bij hem. Probeer haar daar ook bewust van te maken, daar helpt een pil of spiraal ook niet tegen.
Dus zo veilig doet ze het nou ook weer niet.

Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je zusje in gaat zien hoe dom ze bezig is.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:56

Mijn ouders vinden alles wat er gebeurd ook niet normaal !!
Maar helaas krijgen mijn ouders een nog grotere mond
Die ik van haar krijg !
Nu is ze tegen mij gelukkig heel normaal...
Maar iets inbrengen over desbetreffend persoon lukt niet ...

Nu heb ik het over de spiraal en reactie's in dit topic...
Natuurlijk wilt ze later kinderen , Nu weet ze ook dat een spiraal geen prettig gevoel is .
Dus ze ging er hard over nadenken !!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:57

woowww Ben wel heel benieuwd welke piecer zij om gaat toch niet met die van de dijk..
Ohh ohh...
Ik weet even niet zo goet wat ik reageren moet ....
Kleine meisje worden ook groot alleen soms wat sneller als je verwacht. Ik snap als zus zijnde dat je het moeilijk vind om dit aant e zien en het niet begrijpt
Probeer is met der te praten over dit.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:58

Charlie82 schreef:
@avanti4ever:
je was me net voor, bij een spiraaltje is de kans op een zwangerschap een stuk groter dan bij de pil. (Ik kan het weten, mijn moeder had ook een spiraaltje...En daar ben ik ooit doorheen gekomen!

ik dus ook

@ts sterkte ... onthou wel ze is zelf verantwoordelijk voor haar leven, je kan niet meer doen dan haar willen bijstaan.Voel je niet schuldig mocht het toch fout gaan! Sterkte Ach gut

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 15:00

Ow ja :

Momenteel gaat ze niet meer met hem naar bed ! [zegt ze]
Ze gaat denk ik zo dit topic doorlezen [want ik ga weg]
En ik hoop ook dat ze het in gaat zien ....
Haar school , haar toekomst enz enz !!
Bedankt voor alle medelevende reactie's
Erg fijn Ach gut

cashmire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:07

waarom wil je zusje een spiraaltje?

als het is omdat ze dat pil vergeet om elke dag te slikken zijn er ook andere anticonceptiemiddelen bv: nuvaring, evra pleister , implanon

verder vroeg ik me af of je ouders er ook van af weten dat ze seks heeft met een man van 50 en of ze daar niet wat aan proberen te doen ??

sterke er verder mee

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:49

Jeetje meid ik snap heel goed dat je je grote zorgen maakt om je zusje.Maar als meneer piercing nu ook met andere meiden naar bed gaat??Dan zou ik zeker een condoom aan haar aanraden,want dat is het enigste wat enigszins beschermd tegen de soa's en nog erger!!Weet ze wel dat ze ook met HIV besmet kan raken??Praat daar eens met haar over,en laat dit anders even lezen.(Het gehele topic)Dan kan ze ook meteen zien dat haar grote zus zich erge zorgen om haar maakt.Puberen??Oke maar niet met een man van 50 jaar!!Het komt op mij toch best gevaarlijk over,mag het volgens de wet eigenlijk wel dat een 15 jarige met een 50 jarige een verhouding hebben??Ik wens je heel veel sterkte met zo'n zusje.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:28

Ik denk dat je je vooral zorgen maakt om je zusje en niet zozeer dat ze een spiraaltje wil. Het is niet normaal dat een 15-jarige zo ingepakt wordt door een 50-jarige vent! Ik zou echt eens serieus met haar gaan praten, zo te horen heeft ze weinig zelfwaarde. Misschien eens informeren naar een psycholoog?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:32

je ouders kunnen hem aangeven bij politie , ze is minderjarig en hij niet!!

verdre , spiraaltje of niet moet ze zelf weten, iedereen die ik ken die dr 1 heeft heeft er spijt van, deed pijn!!
Dat ze iets met die man heeft, ja,,, ik denk dat puberende zusjes toch niks aannemen van anderen, ik zou dr gewon laten, en hopelijk trekt ze nog wel bij

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:33

de pil geeft ook geen absolute zekerheid en ook niet voor soa's.
Er zijn zoveel meiden met een spiraaltje. Zeker de morena spiraal die ook een hormoonafscheid wordt veel gebruikt.
Ik zeg overgens niet dat ik er een voorstander van ben. geef mij de oude vertrouwde pil!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:52

cooky schreef:
wil even een kleine reactie plaatsen ivm het spiraaltje: dit wordt meestal alleen gezet bij oudere vrouwen, vrouwen die al kinderen hebben of heel zeker zijn dat ze er geen willen. het ZOU kunnen dat het spiraaltje de vruchtbaarheid aantast.
daarbij is het helemaal niet zo veilig als de pil, kan het een onaangenaam gevoel geven en kan je er een zware en heel onregelmatige cyclus van krijgen.
het spiraaltje bij een 16jarige vind ik persoonlijk helemaal geen goed idee (maarja wie ben ik).

voor de rest blijkt wel dat je zusje een heel moeilijke puber is, wat zeggen je ouders hiervan? ik snap heel goed dat dit niet gemakkelijk is voor jou, en voor je ouders.
ik hoop dat je goed kan praten met je zusje, en haar op andere gedachten kan brengen, want dit klinkt echt niet koosjer.
veel sterkte!

Okey eerst heel even wat recht zetten over het spiraaltje. Ik ben 20 en heb sinds een half jaar een spiraaltje. De pil, daar kon ik totaal niet tegen, werd erg 'moody' enzo. Ik weet dat ik een stukje ouder ben, maar spiraaltje kan dus best, maar zal NOOIT een eerste optie zijn voor jonge meiden. Vooral omdat ze ook nog niet volledig uitgegroeid zijn.
Nu even over de veiligheid van het spiraaltje. Even een quote van www.mirena.nl :
Citaat:
Hoe betrouwbaar is Mirena?
In feite is Mirena net zo betrouwbaar als sterilisatie bij de vrouw.

Kan gebruik van Mirena tot onvruchtbaarheid leiden?
Nee.

Het spiraaltje is dus weldegelijk veilig, sterker nog veiliger dan de pil.
Voor meer info over de veiligheid van o.a. het spiraaltje kan je ook kijken op http://www.nvog-documenten.nl/ en zoek onder anticonceptie.

Na dat recht te hebben gezet, ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt om je zusje. Dat zou ik ook doen. Ik zou toch proberen op haar in te praten, probeer haar te laten in zien dan 50 en 16 echt niet samen gaat (is er sprake van pedofilie met deze leeftijd of niet? iemand die het wel weet?) Ik hoop dat je eruit komt en dat het goed komt met je zusje.

Edit: Uiteraard beschremt een spiraaltje niet tegen soa's, maar dat lijkt me duidelijk.
@ Derma... Ik vermoed dat de vervelende verhalen die jij over het spiraaltje hebt gehoord vooral met het plaatsen te maken hebben. De plaatsing is inderdaad niet prettig, maar dat ligt geheel aan je pijngrens.

Verder wil ik graag nog even zeggen dat hier heel veel onwaarheden over het spiraaltje worden vertel, wat betreft veiligheid en vruchtbaarheid. De meeste dingen kloppen niet. Ga opzoek naar betrouwbare informatie en geef niet zomaar informatie door dat je via via gehoord hebt.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:04

OMG...heerlijk zo. Ben toch wel benieuwd naar heel het verhaal...
Zoiets gebeurd toch niet allemaal zomaar ?

Enja..uiteindelijk kun je ook niks meer doen, ze komt er vanzelf wel achter ( alleen vrees ik dat dan dan wel heel laat is )

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:07

Kimmie_girl schreef:
woowww Ben wel heel benieuwd welke piecer zij om gaat toch niet met die van de dijk..
Ohh ohh...
Kleine meisje worden ook groot alleen soms wat sneller als je verwacht. Ik snap als zus zijnde dat je het moeilijk vind om dit aant e zien en het niet begrijpt

Juist , die is het !!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:09

Charlie82 schreef:
@avanti4ever:
je was me net voor, bij een spiraaltje is de kans op een zwangerschap een stuk groter dan bij de pil. (Ik kan het weten, mijn moeder had ook een spiraaltje...En daar ben ik ooit doorheen gekomen!

dit is NIET waar. Een KOPERspiraal is inderdaad onveiliger dan de pil. Echter de MIRENA spiraal is zelfs veel veiliger dan de pil!

Dat je 2 maanden buikpijn kan hebben is dan haar eigen keus lijkt mij, maar ik vind dit nogal overdreven. Ik heb toevallig gisteren mijn mirena laten plaatsen en heb er nu al geen last meer van! 2 maanden last van hebben zou best mogelijk zijn, maar dat verschilt per persoon..

ik zou je zusje juist aanraden op een mirena-spiraal te nemen! Het kan even pijn doen met het inbrengen, maar dan heb je er ook 5 jaar plezier van!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:11

sweetheart schreef:
Verder wil ik graag nog even zeggen dat hier heel veel onwaarheden over het spiraaltje worden vertel, wat betreft veiligheid en vruchtbaarheid. De meeste dingen kloppen niet. Ga opzoek naar betrouwbare informatie en geef niet zomaar informatie door dat je via via gehoord hebt.

Klopt, en volgens mij komt dat voornamelijk doordat het koperhoudende spiraaltje en de Mirena (hormoonspiraaltje) door elkaar gehaald worden hier. En de Mirena wordt tegenwoordig al heel vaak geplaatst bij jongere vrouwen die (nog) geen kinderen hebben gehad. Ja De Mirena is ont-zet-tend betrouwbaar!

De spiraaltjes van 'vroeger' werden inderdaad vaker geplaatst bij vrouwen die al kinderen hadden gekregen maar tegenwoordig zijn ook de koperspiraaltjes al enorm verbeterd (en er zijn kleinere varianten), de ontwikkeling staat niet stil!

Maar dat terzijde, dat lijkt me nu niet het grootste probleem als ik het verhaal zo lees...

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:12

Voor de 2 bovenstaande reactie's weer Bedankt !
Ik ga haar daar zeker over informeren ....

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:14

Derma schreef:
Wat betrefd het spiraaltje, dan zou ik toch voor een prikpil gaan, dat is volgens mij toch net iets veiliger dan een spiraaltje. Ik kan het mis hebben, maar ik heb al vele nare verhalen over spiraaltjes gehoord.

Over de prikpil wil ik ook even iets rechtzetten. Die injecties blijven 3 maanden in je lijf zitten, dus mocht je een reactie op de stoffen krijgen die je niet bevalt, kun je niet even je spiraaltje of je implanon eruit halen. Je zult dus moeten wachten tot de stof is uitgewerkt!
Ook kan het zijn dat vrouwen een jaar lang nadat ze gestopt zijn na de prikpil nog onvruchtbaar zijn. Mocht je dus aan kinderen willen beginnen, moet je al heel vroeg van te voren plannen en stoppen met de prikpil!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:26

Citaat:
De spiraaltjes van 'vroeger' werden inderdaad vaker geplaatst bij vrouwen die al kinderen hadden gekregen maar tegenwoordig zijn ook de koperspiraaltjes al enorm verbeterd (en er zijn kleinere varianten), de ontwikkeling staat niet stil!

dan ben ik idd nog een beetje van de 'oude stempel'. Bloos ik had het ook over het koperspiraaltje. (en mijn opleiding biologie ligt al een tijdje achter mij, dus hélemaal up to date ben ik geloof ik niet meer!) mijn excuses.
het is niet zo dat ik zomaar wat zit te vertellen, ik heb het allemaal niet viavia, maar inderdaad, mijn info was misschien wat 'verouderd' Gestoord

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:28

Kimmie_girl schreef:
Ohh ohh...

idd als het die daar bij de bas is.. kan ze zich wel laten testen. die doet het met iedereen. en raar genoeg hij is super lelijk maar krijgt elk meisje in bed. met name meisje.. heb daar me navel piercing laten zetten. en hij had er altijd tegen me vriend het grootste woord over. hoe jonger hoe beter..maar daarbuiten kan je echt lachen met hem..

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:46

Hier dan nog een ridderkerker die weet waar het over gaat.. Ben er een aantal keer geweest en ben goed geholpen (Laat dat ff duidelijk wezen, hij weet waar hij mee bezig is!) Daarbij heeft ie inderdaad een vlotte babbel, wat voor jonge meisjes erg interresant is.. Nou weet ik het niet zeker hoor, maar volgens mij moet je voor geslachtsdelen piercings 18 zijn.. (daarvoor toestemming ouders)
Wat je nou met je zusje aanmoet weet ik niet zo goed.. Als ze nou echt sex met hem heeft zou ik der aan der haren meetrekken naar de politie en zorgen dat ze een dnamonster kunnen nemen ofzo (haha best raar als ik dat zo zeg:P )
Met het spiraaltje.. tja.. beter iets dan geen bescherming (tegen zwangerschap!)
iig sterkte met je puberzusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:52

Charlie82 schreef:
@avanti4ever:

de huidige spiraaltjes en met name de Mirena hebben een hogere effectieve betrouwbaarheid dan de pil. Simpelweg omdat je ze niet kunt vergeten in te nemen en bijv braken of medicijngebruik de betrouwbaarheid niet aantasten.

De hoeveelheid hormonen die je met de Mirena in je lijf krijgt is vele malen kleiner dan wanneer je de pil slikt.

De meeste vrouwen hebben juist veel minder menstruatie en bijbehorende klachten met de Mirena. Met een koperspiraal kan je cyclus verzwaren maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

De betrouwbaarheid van de Mirena is groter dan die van een koperspiraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:54

Wat het gedrag van je zusje betreft: lijkt me lastig daarmee om te gaan. Enerzijds kan ik me voorstellen dat hoe harder je het haar gaat verbieden, hoe meer moeite ze gaat doen om wel bij haar "vriend" te zijn.

Ik weet wel dat als ik op die leeftijd met een piercing en een getatoeerde vriend was thuisgekomen ik er waarschijnlijk niet zonder klappen vanaf was gekomen en het huis de eerste tijd niet meer alleen uit was gekomen Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-07 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:54

@ MaestroE en sharir :

Hij weet inderdaad heel goed waar hij mee bezig is ,
Hij pierct niet voor niks al 35 jaar !
Ik zeg ook niet dat ze er niet heen moeten om te laten piercen ,
Maar jonge meiden of ouders met jonge meiden kunnen er beter oppassen ...
Zeker meiden die er "aanleg" voor hebben zijn zo ingepakt bij hem.
Ikzelf heb ook mijn tongpiercing & navelpiercing bij hem gehaald,
Hoewel hij het 9 van de 10 keer over sex heeft heb ik totaal geen last van hem !
En je kan inderdaad best met hem lachen , Hij heeft de gekste opmerkingen....
Toch oppassen geblazen Haha!
Mijn zusje moet a.s week naar de dokter en ik zal haar eens verbazen door mee te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:57

Rhiannon schreef:
Derma schreef:

Over de prikpil wil ik ook even iets rechtzetten. Die injecties blijven 3 maanden in je lijf zitten, dus mocht je een reactie op de stoffen krijgen die je niet bevalt, kun je niet even je spiraaltje of je implanon eruit halen. Je zult dus moeten wachten tot de stof is uitgewerkt!
Ook kan het zijn dat vrouwen een jaar lang nadat ze gestopt zijn na de prikpil nog onvruchtbaar zijn. Mocht je dus aan kinderen willen beginnen, moet je al heel vroeg van te voren plannen en stoppen met de prikpil!

De prikpil is echt rotzooi, daar moet je niet aan beginnen als je het anders op kunt lossen.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 18:00

De prikpil wil ze niet !
Ze wilt een spiraaltje dus ik zal die ene even haar oren in prenten Ach gut