ervaring met mensen die denken ziek te zijn maar niks hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Re: ervaring met mensen die denken ziek te zijn maar niks he

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:02

Ik had een oom die dit had, in sterke mate. Hij had volgens zijn eigen gevoel altijd alles. Op gegeven moment kreeg hij kanker, maar omdat hij 'altijd iets had te zeuren' is er niet zo heel vlot aandacht aan besteed. Hij is een paar maanden geleden overleden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:12

Dat is echt triest dovish Scheve mond
En aan de TS, bedenk ook dat het voor je opa waarschijnlijk nog vele malen vervelender is dan voor jullie! En dat je iemand er ECHT niet van kunt overtuigen dat het niet zo is Knipoog Als je opa het zal erkennen dan zal t al veel makkelijker worden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:21

loulou hoe oud is je opa? bespreek het eens met de huisarts , laat die beste man een kalktabletje voorschrijven ..als er serieus iets is zal dat dus niet werken , en kan de arts alsnog verder zoeken

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:12

jeetje wat veel reacties, dat had ik niet verwacht Haha!

flyinglady schreef:

Ik weet niet hoe het met de opa van loulou is maar diegene die ik hierboven heb beschreven,
zegt ook daadwerkelijk ondraagelijke pijnen te hebben,
ene keer in het hart, de andere keer in zijn gewrichten, noem maar op....

mijn opa zegt ook daadwerkelijk pijnen te hebben. het schuift steeds op. eerst had hij pijn aan z'n longen. toen uit onderzoek bleek dat daar niks zat kreeg hij pijn aan z'n darmen.... enz

tuurlijk snappen wij dat het voor hem het ergste is.... hij denkt serieus dat hij dood gaat.
maar voor ons en mijn oma is het ook erg vervelend. hij wil niks meer. zit de hele dag alleen maar in huis. controleert een paar x per dag zijn bloeddruk, staat tig x per dag voor de spiegel of hij iets verdachts ziet enz....

en op de vraag hoe oud hij is. ik weet t niet precies Bloos maar begin 70 ongeveer.

ons pap gaat vandaag de dokter van mijn opa bellen. hij wil voor volgende week een afspraak maken samen met opa en dan de dokter uitleggen wat wij denken dat het is...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:30

Mijn overoma schijnt vanaf haar 40e te hebben geroepen "ich sterbe, ich sterbe" (was van Poolse afkomst, duits sprekend en woonde in Slovenië). Vrouwtje is 101 geworden.... En behoorlijk kwiek geweest tot die leeftijd, zeker geestelijk. Maar dus al die tijd ervan overtuigd geweest dat ze dood ging. Uiteindelijk ging ze dat ook, maar wel wat later dan ze zelf dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:23

Mijn oma had het ook.. Ze dacht ook altijd wat te hebben maar had dan uiteindelijk niets.. Nu is het naar mijn idee een beetje omgeslagen en heeft ze inderdaad áltijd wat..
Ook krijgt ze alle bijwerkingen die in de bijsluiters staan van medicijnen.. Ze leest altijd eerst aandachtig de bijsluiter door voordat ze wat inneemt.. Staat er in de bijsluiter dat ze er hoofdpijn en een opgeblazen gevoel van kan krijgen, dan krijgt mijn oma dit ook...
Heel vervelend voor haar! Maar ook af en toe voor ons.. omdat wij ook niet meer weten wanneer het nou écht ernst is of niet..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:01

mijn moeder heeft dat heel erg heeft ze hoofdpijn is t migraine heeft ze migraine is t een tumor enz

Ook als een ander bijv zegt zo ik heb pijn in mn oor bijvoorbeeld heeft zij het altyd 10 keer erger , wat het ook is zij heeft t altyd erger heel irritant slikt ook half doosje aspirines op mn dag
en dan nog allerlei andere medicatie, dat haar (sommige wel echte) klachten daar van daan komen wil ze niet snappen want ze is zielig Verward

Dat aspirines niet meer helpen met de hoeveelheid die zij slikt wil ze ook niet snappen....
Ze belt ook wel eens de huisarts met een zielige stem, heeft ze wat ze wil en hangt ze op praat ze weer gewoon ..

Best frustrerend voor de omgeving.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:04

mn ex schoonmoeder, wat een ramp is dat mens, bah bah
altijd zielig doen, mankeerd vanalles, elke week naar de dokter, en alleen om aandacht te kijgen. al ze weer eens aan tafel zat te klagen en niemand er op inging deed ze ineens weer normaal. ook als ik iets had, ziek was of een wond had, altijd had zij iets wat erger was. En had ze zoooooveel last van dr voeten zodat ze bijna kroop als wij er bij waren, zo makkelijk liep ze rond als ze alleen was ( liep net trap af en keek door glazen deur en mevrouw gewoon lopen, ik kom deur door en ineens weer kreupel lopen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:07

@lynn nikita , Ja herkenbaar ... vermoeiend he en dan worden ze nog boos ook als je aangeeft geen zin te hebben in dat gezeur Knipoog

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:17

Mijn vriend is hypochondrisch... Ik vind het soms best vervelend, maar aan de andere kant lijkt het mij voor hem vervelender. Altijd maar denken dat je iets ernstigs hebt als je ergens een pijntje voelt.
Wat ook vaak gebeurt, als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb en dat tegen hem zeg, dan heeft hij ook ineens hoofdpijn... Rolleyes Best vermoeiend Bloos

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:10

Niet te vergeten een vriend van m'n vader, die sloeg toch een figuur in de kroeg! Hij had ook altijd alles wat anderen hadden. Totdat hij een keer half luisterde naar een vrouw met menstruatiepijn. Jaaaah, dat had hij ook altijd zo erg..... Koe Koe

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:10

hahaha nou das wel heel vaaag hij zou t voor de gein eens moeten voelen maar dan echt Tong uitsteken

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:03

Me tante.. Damn,,

Altijd in rust tehuisen en in ziekenhuis voor operaties.
In rolstoel

En wanneer ze bij me oma is kan ze lopen en alles. Ik snap er niks van dat het kan. Ze heeft nog nooit van der leven gewerkt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:13

Er zijn ook mensen die anderen ziek praten of expres ziek maken zoals hun eigen kinderen, kan even niet op komen hoe het heet..

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:25

Munchausen by Proxy.
Is vaak een schreeuw om aandacht, ziekelijk en triest dat dat gebeurd.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:34

Het is ook ziekelijk Ja, het is een stoornis in de hersenen, dat kan niet anders.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:03

De moeder van mijn vriend heeft dit ook... Gaat minstens 1x per week naar de dokter, heeft altijd overal last van terwijl er niets is. Zit de hele dag naar haar handen te kijken en eroverheen te wrijven bijvoorbeeld omdat ze denkt dat de aderen opzetten.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:28

Er is ook een verschil tussen aanstellers (die je hier veel voorbij ziet komen) en mensen die er echt bang voor zijn. Want ik denk dat dit voor je opa nog vervelender is dan voor jullie. Hij is zich er nu waarschijnlijk van bewust dat hij op een leeftijd is waarop de kans op verschillende ziektes groot is en daar wordt hij bang van.
Misschien kan een van jullie een keer samen met 'm naar de ha om een en ander te bespreken en misschien naar een psycholoog?