ben de hele dag moe!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:57

nee ik heb geen bult. wel heb ik woensdag een afspraak bij de dokter...

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:50

nope heb ook geen bult :S heb er ook al veel langer last van hoor, ik zelf heb er meer last van in de wintermaanden maar kan het ook zo in de zomer hebben hoor dat komt alleen iets minder voor...
laat ff de uitlag weten als jij dat wil Lachen misschien hebben we er wat aan

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:03

Deze symptomen kunnen natuurlijk verschillende oorzaken hebben, maar het zou ook wel eens je schildklier kunnen zijn.

Ik weet dit, omdat ik er zelf last van heb gehad. Nooit van gehoord, maar je schijnt het zo op te kunnen lopen als een koudje.
Hij werkte dus te langzaam, wat betekent, te weinig hormonen afgeven en dus te weinig verbranden, dus te weinig energie.
Je kan slapen wat je wil 12 uur op een nacht en nog sta je moe op. Je wordt dikker doordat er niet veel vet/koolhydraten verbrand worden. Je voelt je slap, alsof je elk moment kan flauwvallen.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:15

Sjadron013 schreef:
en heb jij een bult?
pfeiffer kan niet altijd gevonden worden met bloedtests!

Jawel, dat wordt wel gevonden met een bloedtest. Je hebt alleen 2 bloedtesten. Bij de een wordt het niet altijd gevonden (bij mij dus ook niet, terwijl ik het wel had en in het ziekenhuis lag). Toen hebben ze een dure test gedaan (dat doen ze natuurlijk niet meteen Koe ) en als je pfeiffer hebt komt het er dan gegarandeerd uit.
Als het er dus niet uitkomt en je vertrouwd het toch niet gewoon vragen om nog eens te prikken en andere test te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:16

Mischien heb je wel bloedarmoede.
Of de Ziekte van Pfeiffer

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:16

mcsjelle schreef:
Deze symptomen kunnen natuurlijk verschillende oorzaken hebben, maar het zou ook wel eens je schildklier kunnen zijn.

Ik weet dit, omdat ik er zelf last van heb gehad. Nooit van gehoord, maar je schijnt het zo op te kunnen lopen als een koudje.
Hij werkte dus te langzaam, wat betekent, te weinig hormonen afgeven en dus te weinig verbranden, dus te weinig energie.
Je kan slapen wat je wil 12 uur op een nacht en nog sta je moe op. Je wordt dikker doordat er niet veel vet/koolhydraten verbrand worden. Je voelt je slap, alsof je elk moment kan flauwvallen.

klopt ik zelf heb hashimoto een chronische schildklierziekte waarvoor ik dagelijks een tabletje moet nemen
daarvoor was ik moe en moe en moe en mijn huisarts wimpelde altijd af met voorjaarsmoeiheid etc want uit bloedprikken kwam niks
was 10 kilo aangekomen maar ja kon ook van de pil komen Clown en altijd steenkoud ,kon wel in de kachel kruipen bij wijze van spreken
standaard word niet op schildklier gecheckt nml Knipoog dus komt er geen bloedarmoede uit verzoek ook eens schildklierwaardes te checken
extreme dorst en moe kan ook suikerziekte zijn

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:06

Moyra, hoe was het bij de dokter? Is er iets uitgekomen?

Ik moet morgenochtend bloed laten prikken. Ik heb helemaal geen zin om te gaan...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 00:33

katrien214 schreef:
Moyra, hoe was het bij de dokter? Is er iets uitgekomen?

Ik moet morgenochtend bloed laten prikken. Ik heb helemaal geen zin om te gaan...

mag ik je een hand geven ? ik moet ook morgen en kijk er zoooooo tegen op.

hij vermoed pfeifer en als er niks uit die test komt is het chronishe moeheid volgens de dokter..

ik moest tevens ook voor me rug omdat ik op 12-08-06 van me paardje was afgevallen en sinds dien verschikkelijke pijn in me rug. ik heb een hekel aan dokters ( zit tussen me oren) daarvoor niet eerder gegaan. het blijkt dat vanaf me onder rug tot halverwege me rug alles scheef staat van de val. word dus fysio

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:45

Pff.. Wat een pech heb jij! Hopelijk komt alles weer goed! Ach gut

Het bloedprikken viel gelukkig mee. Er hingen een heleboel posters waar ik me op kon concentreren. Tong uitsteken
Over zeven dagen is de uitslag er. Helaas kan ik de uitslag pas 7 februari ophalen omdat ik op vakantie ga. Hopelijk komt er iets uit, omdat een heleboel mensen zeggen: 'je kan niet ziek zijn, je ziet er normaal uit'. Echt stom dat niemand ziet hoe moe ik ben...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 12:26

katrien214 schreef:

Het bloedprikken viel gelukkig mee. Er hingen een heleboel posters waar ik me op kon concentreren. Tong uitsteken
Over zeven dagen is de uitslag er. Helaas kan ik de uitslag pas 7 februari ophalen omdat ik op vakantie ga. Hopelijk komt er iets uit, omdat een heleboel mensen zeggen: 'je kan niet ziek zijn, je ziet er normaal uit'. Echt stom dat niemand ziet hoe moe ik ben...

bij mij zou het maar 2 dagen gaan duren vandaag had ik me verslapen dus ga ik morgen ochtend voor me stage

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:04

moyra schreef:
katrien214 schreef:

bij mij zou het maar 2 dagen gaan duren vandaag had ik me verslapen dus ga ik morgen ochtend voor me stage

Haha, ik kon mijn bed ook niet uitkomen.. Ik moest er al om kwart over 8 zijn. Veel te vroeg.

Jij krijgt de uitslag snel! Maar ja, Spanje is overal langzaam mee. 7 dagen is dus eigenlijk best snel. Haha!

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:23

Ik zou ff naar de dokter gaan want je hebt waarschijnlijk een zouten of iets dergelijks tekort

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 17:24

Precipitator schreef:
Ik zou ff naar de dokter gaan want je hebt waarschijnlijk een zouten of iets dergelijks tekort

lees even een paar reacties hier boven daar in staat dat ik al naar de dokter ben gegaan Haha!

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:08

Diabetes? Ik heb dezelfde symtonen , ook dorst en ik moe ook nog even kijken of ik het heb.
suc6 iedergeval

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:40

Wat zijn er nou superveel mensen met deze klachten...

Ik zelf heb het namelijk ook... Maar alsjeblieft, als de dokter niets vind, laat hem gewoon doorzoeken..
Ik heb 4 jaar terug de ziekte van Pfeiffer gehad, maar ben nog altijd moe..
Omdat de moeheid maar niet over ging dacht huisarts altijd aan spanningen, maar ik wist van binnen wel beter...
Na 4 jaar denken ze eindelijk te weten wat ik heb,
heb een poos in ziekenhuizen gelopen en na lang aandringen kon ik naar een internist..
en die wou ook niet opgeven met zoeken.
Nadat ze mijn hele lichaam "binnenste buiten hebben gekeerd" konden ze nog niks vinden,
en ze denken nu dat ik het PDS heb, Prikkelbaar Darm Syndroom.
Daar zijn gelukkig wel medicijnen voor, maar het is maar de vraag of ze aanslaan en of het helpt.
Uberhaupt weten ze nooit 100% zeker of dit het is.

Sowieso moet je altijd je rust nemen als je wel de ziekte van Pfeiffer blijkt te hebben,
veel mensen die er mee door lopen hebben later veel kans op ME/CVS..

Het is sowieso supervervelend als mensen opmerkingen maken van : ga dan eerder op bed, ben je ook niet moe...
Daar weet ik alles van en hoe moeilijk het ook is, probeer het te nergeren..
Iedere keer erop ingaan kost namelijk ook veel energie, die je wel beter kunt gebruiken... Knipoog

Liefs Karin

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:59

Hmm toevallig was ik de laatste tijd ook moeier dan moe, na uitslapen zelfs nog het gevoel geradbraakt te zijn.

Nou heb ik medicijnen gekregen om de problemen die ik heb met reizen met de trein, boot, vliegtuig etc te overwinnen, maar die werken ook op je slaap. Ik slaap nu minder diep, herinner me 's ochtends alle dromen nog etc. Maar ik word wel een stuk uitgeruster wakker. Prettige bijwerking van Efexor, de andere bijwerkingen zijn minder.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:07

ben vandaag bloed wezen prikken ma-di de uitslag ben benieuwd

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:38

ik ben de laatste dagen ook zo moe.. ik word een beetje chaggorijnig van mezelf, maar ik heb ook een beetje slaap tekort geloof ik.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:39

Moyra, heb je de uitslag al?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 22:44

nee morgen de uitslag heb nog wel een fikse blauwe plek zitten.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:49

Pfeiffer?

Heb ik ook, is vandweek vastgesteld met bloedtest, kan ook leukemie zijn Gaaaap Zou vragen om een bloedtest.

Edit: Oo sorry heb je al gedaan.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 16:26

ik heb geen pfeifer het is chronishe moeheid

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:50

hmm, dat is niet best! Ik vind ook dat ze het wel erg snel constateren, of heb je al allerlei andere onderzoeken gehad? Want chronische moeheid constateren ze niet zomaar

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:10

Volg dit al een tijde en las net een stukje erover:

Bij onverklaarbaar lange moeheid blijkt 20 procent van de gevallen een lichamelijke oorzaak te hebben, is 20 procent het gevolg van een psychosomatische klacht en blijft 60 procent onverklaard. Pas na zes maanden aanhoudende klachten krijgt de patient het etiket 'chronisch vermoeid' opgekleefd.

Volgens mij zegt ongeveer leke dokter wat anders, ben zelf ook al een tijdje veel moe.
Ik probeer gewoon veel uit te rusten, maar als het langer gaat duren ga ik ook naar HA.

Sterkte ermee!

(ik ga nu ff de slaaptest doen op www.slaaptest.nl)

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:34

Deze klachten heb ik ook, heb vorige week moeten bloedprikken en alles was goed,
nu moet ik eigenlijk 2 weken rusten van mijn dokter, maar dit wil mijn leidinggevende van het werk niet hebben, erg vervelend, want heb nu al genoeg aan mij zelf en krijg je er ook nog is gezeur van het werk erbij, maja moet straks werken, en krijg waarschijnlijk volgende week een weekje vrij om bij te tanken,
Ik weet nu wel wat het probleem bij mij is, ik ben alles aan het inplannen wat ik allemaal nog moet doen per dag, echt verschrikkelijk zoals gisteravond zat, ik al te bedenken hoelaat ik ging paardrijden, hoelaat ik boodschappen ging hoelaat dit en etc etc. dit moet ik dus afleren, wat ook weer erg moeilijk is, maar verheug me nu wel op een heerlijk weekje niks doen, naja proberen dan he Tong uitsteken