Geheugen als een vergiet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roadracer

Re: Geheugen als een vergiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:57

ellepel schreef:
dan zou ik toch naar een dokter gaan..misschien heb je een of ander tekort die dat veroorzaakt?

Kan ik me bij mij niet voorstellen, heb wel eens een bloedonderzoek gedaan (en ben daarnaast ook bloeddonor) en daar bleek niks uit. Tijdje ijzertekort gehad, daarom slik ik nu extra ijzerhoudende vitaminepillen zodat ik zeker weten genoeg binnenkrijg. Helpt helaas niet tegen geheugenproblemen.

Maar goed, iedereen is anders, kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel kan helpen!!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:01

ellepel schreef:
dan zou ik toch naar een dokter gaan..misschien heb je een of ander tekort die dat veroorzaakt?

hmmm isschien, dan zou ik bleodonderzoek moeten doen ofzo...

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:01

vitamine B12 is goed voor de hersenfunctie.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:05

maar die vergeet ik te nemen Tong uitsteken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:06

ik heb ook zo'n geheugen als een zeef!
ben nu ook alweer me sleutels dagen kwijt en was me ipod kwijt (die heb ik ondertusse alweer terug gevonde). ik vergeet gewoon waar ik die dinge heb gelaten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:06

Ik heb het zelfs de laatste tijd met de pil, eerst nam ik die altijd standaard sóchtends en nu denk ik savonds om bijvoorbeeld 18.30 wel eens oh Rolleyes Pil vergeten!!!
Maar vergeet hem gelukkig nooit een hele dag!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:07

dat heb ik ook wel vaker.. pil vergeten..

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:13

Met de pil heb ik dan weer nooit problemen gehad: standaard 's ochtends bij het tandenpoetsen, dan heb je een vast moment op de dag. Ben ik maar 1 keertje vergeten, dat denk ik tenminste...ik meende mij te herinneren dat ik 'm al geslikt had maar toen zat hij er van die dag nog in. Toen wist ik niet meer of ik dan daadwerkelijk een pil geslikt had en dat die dan van de dag daarvoor geweest was en dat ik m toen dus vergeten was, of dat ik me ingebeeld heb dat ik m al geslikt had die dag (ja, deze is moeilijk, ik weet het Clown ). Zekere voor het onzekere genomen toen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:16

Nou dat heb ik dus ook altijd, ik ben standaard of mijn telefoon, of mijn oplader, of mijn sleutels op mijn porto kwijt!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:18

opladers vergeten ben ik ook goed in Clown vooral als ik op tijd sta Clown dan moet ik met de trein naar huis en dan redden we het nog net voordat hij vertrekt Tong uitsteken en wie komt er op het laatste nippertje weer achter haar oplader vergeten te zijn? Juist Clown

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:18

ik ben nu 23 heb op mijn 20 ste een auto ongeluk gehad
en als gevolg van dat ongeluk vergeet ik ook steeds enorm veel (het ene wel en had andere niet vreemd genoeg)
voor het ongeluk had ik nooit een agenda nodig (had alles tussen de oren zitten) nu zonder ik zou niet weten hoe.

ik vergeet mijn beesten wel eens te voeren, ligje al lekker op bed half te slapen denk je er ineens weer aan (ik heb zelfs een tijd een riminder in mijn tel gehad om het maar niet te vergeten)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:30

Ik ben ook zo'n zeef hoor, ik heb een omslagkalender, een agenda en overal lijstjes met wat ik nog moet doen in huis liggen. Vergeet soms ook wel eens namen van mensen die ik al jaren ken, die komen dan 10 minuutjes later welk weer uit een stoffig laatje ergens in mijn brein Haha!
Ach, mensen die mij kennen weten dat ik zo ben, ze bellen me vaak nog even van tevoren als we een afspraak hebben zodat ik het niet vergeet. Ga denk ik maar professor worden, heb ik tenminste een excuus om vergeetachtig te zijn

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:33

Ik heb sinds ik een whiplash heb, daar ook last van.
Ik vergeet alles!
Bijvoorbeeld inderdaad opladers,telefoons, alle kleine dingen.
Maar zelfs bijvoorbeeld autorijles. Cool
Alleen dingen die op een bepaalde dag voorkomen, zoals paardrijles standaard op woensdag vergeet ik niet.
Soms dan verschuif ik het wel eens een dagje, dan sta ik bijvoorbeeld dinsdagavond klaar voor rijles, en dan kom ik er achter dat het dus niet woensdag is. Verward

Ook namen van mensen enzo vergeet ik regelmatig.
Of ik sta ergens en weet niet meer waarom ik daar nou sta. Blond
Allemaal erg lastig dus.
Heb inmiddels 2 agendas en 3 notitieblokjes haha

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:12

Nu hoop ik dat er iets aan te doen issssssssss.
Iemand tips? (naast bloedprikken)

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:16

Ik heb als gevolg van hersenvliesontsteking (i.c.m. meningokokkenvirus en bloedvergiftiging) nu 4 jaar geleden echt het korte-termijngeheugen van een alzheimerpatient. Dat virus gaat gewoon je lichaam rond en tast je organen aan en aangezien het bij mij al overal zat is dat ook enigszins aangetast, ik heb bijvoorbeeld ook een slecht evenwicht doordat mijn evenwichtsorgaan niet helemaal meer in orde is, ik weet dus waar ik dat van heb en ik houd er gewoon rekening mee en de mensen om mij heen leggen zich er maar bij neer dat ik soms ongeintresseerd overkom omdat ik dingen vergeet of niet doe.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:17

LCharlotte schreef:
Ik dacht dat ik de enige was..... Vrees dat het misschien door een verwaarloosde hersenschuddimg kwam ofzo...

Heb wel een hersenschudding gehad..

Maar ik heb het ook. WIl ik iets zeggen, twee sec later weet ik al niet meer wat. Dan zit ik eenkwartier te denken wat ik nou wilde doen/zeggen/vragen etc.. Word er helemaal gek van af en toe..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:21

Ja dat heb ik ook, dan bel ik mn moeder, en dan heb ik haar aan de lijn en weet ik niet meer waarvoor ik bel...

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:37

ik heb het ook, ik zeg bv iets op msn, klik het schermpje weg, vervolgens krijg ik antwoord en moet ik eerst vragen waar het overging.
Of ik zeg iets, iemand reageerd niet meteen, en 5min later zegt die persoon hè wat zei je.. nou al sla je me dood dan weet ik het niet meer hoor.. echt heel erg. Maar je kand at van stress krijgen bijvoorbeeld volgens mij, teminste denk dat het dat geval is bij mij

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:36

LCharlotte schreef:
Nu hoop ik dat er iets aan te doen issssssssss.
Iemand tips? (naast bloedprikken)

noteren noteren noteren
ik schrijf bijna alles op vergeet je het ook haast niet meer

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:57

Ja ik heb overal briefjes hahaha
Maar nee er moet toch iets mogelijk zijn dat ik die briefjes niet nodig heb?

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:00

Ik heb hetzelfde probleem en zit in de erkenningsfase sinds een jaar Clown .

Vroeger wist ik niet waar ik mijn sleutels, schoenen, jas voor het laatst had gelaten. Dan werd ik kwaad op m'n zus of moeder, omdat ik dacht dat zij het hadden verlegd (ik lijd dus ook aan paranoia Haha! ). Dan kom je vb. je sleutels terug tegen en na diep nadenken, blijkt dat je ze er zelf hebt gelegd.

Maar sinds een jaar gaat het verder dan dat. Dagelijks gebeurt het meermaals dat ik dingen vergeet, vooral wanneer ik meerdere to-do's in mijn hoofd heb. Dan ga ik vb. voor 2 zaken naar een collega en bij aankomst (0.5 minuut later) weet ik er nog maar 1, maar dan heb ik al een andere 3de vraag klaar voor die collega waar ik onderweg dan weer opkwam.
Heel mijn PC hangt vol met post-it's met de stomste boodschappen op: X bellen, mappen ordenen, broodje halen, Y controleren ...

En dan nog vergeet ik de helft. Een half uur later (wanneer het te laat is) weet ik het dan wel weer Cool .

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:02

heb er ook heel erg last van... ik schrijf tegenwoordig alles op in mijn agenda..

Raak ik nou vorige week mijn agenda kwijt! Drama.. Clown

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:10

timokyana schreef:
hebben jullie ook dat je bijvoorbeeld ergen heen loopt om iets te doen of te pakken en je komt er dan aan dat je weer vergeten bent wat je nu moest doen?

Ja! En dan loop je terug, en dan weet je het ineens weer! Verward
Ik ben ook zo vergeetachtig... maar het ligt altijd aan ofwel slechte concentratie (als het niet zo belangrijk is bijvoorbeeld) ofwel aan stress en aan teveel dingen tegelijk moeten denken.

Ik vergeet ook altijd iedereens verjaardag Nagelbijten / Gniffelen ookal kan ik het hele jaar de datum noemen waarop ze jarig zijn en de dag ervoor nog denken dat ik ze morgen moet bellen!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:29

Ronja schreef:
Ik vergeet ook altijd iedereens verjaardag Nagelbijten / Gniffelen ookal kan ik het hele jaar de datum noemen waarop ze jarig zijn en de dag ervoor nog denken dat ik ze morgen moet bellen!

Oja, das ook bekend, das 1 van de ergste!!! Denk er de week vantevoren aan, de dag vantevoren, de ochtend als ik opsta, de middag (op het werk), in de trein naar huis, en thuis tijdens het koken. En dan nog vergeten om daadwerkelijk te bellen. Totdat ik in bed lig, om 12 uur opschrik en me realiseer wat ik vergeten ben en dat het dan te laat is Koe

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:02

ja hoor hier nog een vergiet.
echt verschrikkelijk,vergeet zo vaak dingen.
waar ik me sleutels leg waar mijn jas is ,mijn schoenen noem maar op.
weet dat ik ze op een vaste plek moet leggen maar tegen de tijd dat ik ze weg wil zetten ben ik weer met iets anders bezig en plof ik ze neer waar ik sta,met als gevolg dat ik ze daarna weer moet zoeken. Bloos
als ze zeggen vergeet je dit of dat niet en ik draai me om ben ik het vaak weer al vergeten.
mischien willen we te veel te snel ,alles te gelijk weet het ook niet wordt soms niet goed van me zelf.
maar als we het dan niet vergeten kunnen we elkaar troosten Ach gut haha.
groetjes