Ervaringen met Reiki?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Ervaringen met Reiki?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:19

oh joh dat is zonde, waarom vind je dat moeilijk? kun je wel een brood bij de bakker kopen? dit moet je als hetzelfde zien, alleen even om je heen horen wie het lekkerste brood bakt zeg maar Knipoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:18

de moeder van mijn zus haar vriendin geeft het ook
ze doet het ook bij hun hondje die mishandelt is en epilepsi heeft en het bleek goed te helpen meer kan ik er niet over zseggu

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:20

Ukster schreef:
ik zou zelf ook wel een keer een reiki behandeling willen hebben.
ik sta er ook echt open voor, maar vindt het moeiijk om er mensen voor te benaderen.

Gewoon doen joh!
Je moet gewoon eens rondkijken op internet of er iemand in de buurt woont die het doet.

Ik zelf heb afgelopen vrijdag mijn Reiki 2 behaald!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:00

Is magnetiseren het zelfde als reiki
Ik ben namelijk vaak gemagnetiseerd. Ik ging voor mijn chronische hoofdpijn (spanning). Ik was een jaar of 10 denk ik. Toen ik bij die vrouw kwam, voelde ze heel veel spanningen in mijn hoofd die zijn kon weg halen. Toen ze bij mn rug kwam haalde ze haar hand weg en verwees me door naar het ziekenhuis. Waarom vroegen mijn moeder er ik. Ze zei omdat ik een afwijking heb in mn blaas nieren en rug. Hihihihi, echt ongeolvelijk. Ik lag namelijk heel veel in het ziekenhuis door die afwijkingen en daarom had ik ook last van hoofdpijn. Zij kon mij precies vertellen waar ik last van had. Terwijl wij elkaar helemaal niet kenden. Toen ben ik er dus ook in gaan geloven.
Ik had er wel baad bij, alleen had ik de eerste dagen nog meer hoofdpijn en was erg moe en had er dan ongeveer 2 weken geen last meer van, dus ik moest om de 3 weken terug komen.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:04

ik kan wel een brood bij de bakker kopen hor Tong uitsteken dat is ook wel iets anders.. voor mij dan.
ik ga wel op zoek naar iemand in de buurt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:52

ja ik snap je wel Ja hoop alleen dat je drempeltje iets lager is geworden. Lachen

magnetiseren is een aangeboren gave, reiki kan iedereen 'leren' d.w.z. je wordt ingewijdt, een aantal chakra's worden d.m.v. symbolen en mantra's open gezet.

leuk sunshine, hoop dat je er veel aan gaat hebben Ja

ik kan wel merken dat mijn 3e inwijding flink bezig is.
ik kan slecht zonder mijn bergkristal, deze leidt de energie in goede banen want ik hield het wat vast in mijn hoofd, ik slááp zelfs met deze steen, terwijl je hem normaliter af moet doen. het is een steen die energie geeft namelijk en je kan er flink van gaan dromen, onrustig slapen.

en ik merk nu dat het aura zien me iets beter af gaat en ik ben gevoeliger voor energieën. van de week ging ik naar hans anders voor een nieuwe bril maar die verkoper zat op een hele vervelende manier in mijn eigen ruimte. ik ben uiteindelijk maar weg gegaan, ik kon op deze manier niks uitzoeken, had gewoon last van hem Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:56

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:32

Mijn moeder is reiki master en heeft haar eigen reikipraktijk hier bij huis Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:35

Risje80 schreef:
Is magnetiseren het zelfde als reiki
Ik ben namelijk vaak gemagnetiseerd. Ik ging voor mijn chronische hoofdpijn (spanning). Ik was een jaar of 10 denk ik. Toen ik bij die vrouw kwam, voelde ze heel veel spanningen in mijn hoofd die zijn kon weg halen. Toen ze bij mn rug kwam haalde ze haar hand weg en verwees me door naar het ziekenhuis. Waarom vroegen mijn moeder er ik. Ze zei omdat ik een afwijking heb in mn blaas nieren en rug. Hihihihi, echt ongeolvelijk. Ik lag namelijk heel veel in het ziekenhuis door die afwijkingen en daarom had ik ook last van hoofdpijn. Zij kon mij precies vertellen waar ik last van had. Terwijl wij elkaar helemaal niet kenden. Toen ben ik er dus ook in gaan geloven.
Ik had er wel baad bij, alleen had ik de eerste dagen nog meer hoofdpijn en was erg moe en had er dan ongeveer 2 weken geen last meer van, dus ik moest om de 3 weken terug komen.

Ik weet niet, reiki is door middel van energie, ik denk dat het ongeveer het zelfde is :p

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:05

die mensen van Usui plukken je idd aardig kaal Nors opkijken en dat is onnodig.

ik heb voor de eerste 2 160,- per cursus betaald, en voor 3a heb ik 250,- betaald. dat waren 5 theorie/oefen avonden en de inwijding. Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:20

Pellie schreef:
die mensen van Usui plukken je idd aardig kaal Nors opkijken en dat is onnodig.

ik heb voor de eerste 2 160,- per cursus betaald, en voor 3a heb ik 250,- betaald. dat waren 5 theorie/oefen avonden en de inwijding. Ja

Is wel een aardig verschil seg Wow!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:11

Mijn eerste was geloof ik € 125.- en dan bleef ik tussendemiddag nog heerlijk eten.
En een mooi certificaat gekregen.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:01

Ik heb Reiki 1, jammer genoeg doe ik (nog) niet veel mee. Soms help ik mezelf, als ik onrustig ben en niet in slaap kan komen, en soms help ik mijn kinderen van allerlei pijntjes af.

Ik wil in de toekomst wel meer gaan doen, wellicht Reiki 2.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:58

Evenstar schreef:
Ik heb Reiki 1, jammer genoeg doe ik (nog) niet veel mee. Soms help ik mezelf, als ik onrustig ben en niet in slaap kan komen, en soms help ik mijn kinderen van allerlei pijntjes af.

Ik wil in de toekomst wel meer gaan doen, wellicht Reiki 2.

Ik ook. Ik wil er nu in ieder geval wel al meer mee gaan doen. Maar ben nog niet toe aan 2. Maar ooit ga ik die wel halen.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:00

bij mijn vriendin had een omgezwikte voet en onze mentor die ging dus reiki doen.. ze voelde warmte en dat was ook zo want je hebt warme handen. Verder heeft het absoluut helemaal niks geholpen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:02

Mijn moeder is Reiki Master en ik heb zelf niveau 1.
Het werkt absoluut en dieren vinden het ook heerlijk!
En natuurlijk ben ik super trots op mijn moeder, ze heeft een kinderboek geschreven over Reiki
Kiki tovert met Reiki http://www.kikitovertmetreiki.nl/
ze geeft playshops om kinderen te introduceren aan Reiki en ze heeft een eigen praktijk.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:38

Ukster schreef:
ik kan wel een brood bij de bakker kopen hor Tong uitsteken dat is ook wel iets anders.. voor mij dan.
ik ga wel op zoek naar iemand in de buurt.

Ik zie dat je in Barendrecht woont? Een vriend van mij heeft reiki 1 gedaan en ik geloof dat zijn moeder reiki-master is. Zij wonen ook in Barendrecht.

Ik heb zelf de reiki 1 cursus gedaan. Ik gebruik het veel, maar met vlagen. Soms hele periodes niet, soms heel veel. Ik behandel vooral mezelf. Ik voel er dan niet altijd evenveel van, maar op de één of andere manier heb ik toch steeds de neiging om het te blijven doen - zal dus wel werken. Knipoog Ik heb ook weleens vrienden behandeld, dat vond ik erg leuk om te doen. Eentje daarvan heeft toen zelf ook de cursus gedaan, de andere nog niet maar is wel aan het rondkijken.

Het allermooiste vond ik dat mijn pony een tijdje wat hoeste bij het begin van het rijden. Ik heb haar toen uitgebreid reiki gegeven. Normaal moet ze daar niet zoveel van hebben, maar toen vond ze het erg fijn. Vooraan de luchtwegen (net onder de kaak, zeg maar) voelde ik een hele warme plek en die heb ik toen regelmatig behandeld. Na een paar dagen is het overgegaan en nu hoest ze eigenlijk nauwelijks nog. Ook onze kat reageert er goed op.

Het feit dat het ook bij dieren werkt, is voor mij voldoende 'bewijs'. Mijn eigen gevoel zou me kunnen bedriegen, maar dieren kun je niet voor de gek houden door er zelf lekker hard in te geloven.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:25

ik ben zeer geintereseerd in reiki. gister een soort mini behandeling gehad op mijn knie... en mijn pijn was over.
ik ben zeker wel geinteresseerd geraakt. ik weet wel dat er iets is. als mijn vriend rugpijn heeft kan ik het "weghalen" ik ben dus wel vanplan om te kijken of ik een cursus kan doen... maar nu inderdaad de juiste bakker nog vinden Knipoog

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:37

mijn vader, moeder en mijn zus zijn alle 3 reiki master. als ik of de kinderen pijn hebben ergens behandelen ze ons op afstand. dit werkt goed.
ook sturen ze mij energie als ik nergens geen fut meer voor heb.
mijn zus doet ook reiki bij dieren en bach therapie enzo.
ik wil zelf ook wel reiki gaan doen, maar heb hier thuis een vriend zitten die het allemaal 'hocus pocus' vindt en het dus niet goed vind dat ik die cursus ga doen Slapen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:35

eertjuh22 schreef:
mijn vader, moeder en mijn zus zijn alle 3 reiki master. als ik of de kinderen pijn hebben ergens behandelen ze ons op afstand. dit werkt goed.
ook sturen ze mij energie als ik nergens geen fut meer voor heb.
mijn zus doet ook reiki bij dieren en bach therapie enzo.
ik wil zelf ook wel reiki gaan doen, maar heb hier thuis een vriend zitten die het allemaal 'hocus pocus' vindt en het dus niet goed vind dat ik die cursus ga doen Slapen

'

Mag je toch zeker wel zelf weten ?
Hij hoeft het niet te doen namelijk.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:56

Even een vraagje, misschien dat jullie het weten. Ik heb een flinke griep. Mag je jezelf dan Reiki geven? Als ik mijn handen neerleg, voel ik het gelijk gaan stromen. Maar dat hoeft natuurlijk niet naar mijn lichaam te gaan. Hoop dat jullie het weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:10

Een aantal maanden geleden ben ik 'behandeld' door iemand die al jaren Reiki geeft. En ik merkte wel degelijk het verschil......ik had last van heel veel stress en spanning en ik voelde me echt opgelucht en ontspannen nadat ik de behandeling had ondergaan. Deze persoon geeft ook Reiki-trainingen en ik denk dat ik me daar wat verder in ga verdiepen..... Vond het eerst allemaal wat lachwekkend en geloofde er nooit zo in, maar heb nu gevoeld dat het dus echt iets met je doet.....Mijn ervaring is dus zeer positief! Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:15

eertjuh, waar is je eigen mening en wil??

spokie, natuurlijk mag dat Ja de energie komt uit de kosmos dus als jij je handen op je eigen lichaam legt kan de energie alleen maar in je eigen lichaam stromen. altijd doen!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 06:23

Mijn moeder heeft de Reiki cursus gedaan 3 of zo geloof ik

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:07

Pellie schreef:
eertjuh, waar is je eigen mening en wil??

ja ik weet het, ik zou het ook eigenlijk gewoon moeten doen. maar dan zal ik toch ergens anders geld vandaan moeten halen Knipoog