wie heeft er iets aan z'n schildklier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Re: wie heeft er iets aan z'n schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:15

Bergje schreef:
Mensen toch, rustig aan! Ik heb ook slechte ervaringen met huisartsen. MAAR,ook goede. Het is net wie je waar en wanneer treft. Bij mijn vorige huisarts ben ik weggegaan omdat we op 't laatst letterlijk ruzie hadden, toen heeft ze me aan een door mij uitgezochte collega overgedaan, waar ik nu dolgelukkig mee ben. Niet dat ik er zo vaak kom, maar als ik er ben word ik goed geholpen.
Mijn hasjimoto is door de internist ontdekt die mijn diabetes behandelt. Eerst alleen thyrax gehad en nu thyrax/cytomel combinatie, dat werkt iets beter. Je kan ook eens rondkijken op hypomaarniethappy.nl
En probeer je huisarts toch een beetje te vertrouwen, het kan echter geen kwaad om zoveel mogelijk informatie te verzamelen.

Overigens heb ik nooit geen 2 uur durend onderzoek gehad. Ben benieuwd wat ze in die twee uur allemaal onderzoeken dan (gewoon serieus benieuwd).

Je wordt twee en half uur in een ziekenhuisbed gelegd, nuchter en zonder Thyrax of andere medicijnen genomen te hebben. Dan moet je een half uur relaxen, je mag niet lezen of zo. Prikkels vermijden. Dan krijg je een infuus ingebracht en wordt er bloed afgenomen, een flink aantal buisjes. Dan wordt je weer een tijdje met rust gelaten, want je schildklier heeft alweer gesignaleerd dat er actie is. Na een kwartier of zo wordt er een stof via het infuus in je lichaam gebracht waar je schildklier op gaat reageren. Er wordt dan opnieuw bloed afgenomen om te zien hoe de waarden in je bloed nu zijn. Als alles getest is, krijg je een kopje thee en een broodje en mag je vertrekken. Haha!

Zie ook:
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... .me.1.html