Bodies The Exhibition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Bodies The Exhibition

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:42

Patricia20 niemand durft met mij mee, dus als je zin hebt Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:47

Eerlijk gezegd vind ik het een vertoning die ik principieel niet hoef te zien. Ongetwijfeld fascinerend. Maar zoals al eerder iemand aanhaalde gaat het hier om mensen die tentoongesteld worden die nooit toestemming hebben gegeven daarvoor (krijgsgevangen o.a.)..

Ik vind het maar bizar dat zonder eigen toestemming iemand op zo'n 'uitgekleedde' manier de wereld over reist..

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:52

Ik ben er ook geweest. Ik vond het erg interessant en apart.

sjanniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:55

Ik ben ook geweest, erg intressant!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:59

Daar gaan we me school heen binnenkort!! Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:33

ben er vandaag geweest, vond het echt wel de moeite waard, erg interessant en leuk! Lachen

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:02

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:16

Bienotje schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een vertoning die ik principieel niet hoef te zien. Ongetwijfeld fascinerend. Maar zoals al eerder iemand aanhaalde gaat het hier om mensen die tentoongesteld worden die nooit toestemming hebben gegeven daarvoor (krijgsgevangen o.a.)..

Ik vind het maar bizar dat zonder eigen toestemming iemand op zo'n 'uitgekleedde' manier de wereld over reist..

Voor zover ik weet kun je je lichaam aan hem ter beschikking stellen...

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:50

Kit_for_ever schreef:
Bienotje schreef:

Voor zover ik weet kun je je lichaam aan hem ter beschikking stellen...

Dat geld idd voor die man in Duitsland, maar daar is deze tentoonstelling niet van. Het is nog twijfelachtig waar deze "mensen" vandaan komen.

Toch ben ik wel gaan kijken, vond het voor mijn studie erg interesant. Maar kan me wel voorstellen als mensen om de voorgenoemde reden niet gaan.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:14

K heb de video gezien. Ik vond t waaanzinnig!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:20

body worlds: daar ben ik naartoe gegaan toen die in Brussel was.
Erg interessant om te zien allemaal. we hebben toen minder inkom moeten betalen omdat we ter plaatse met een aantal mensen een "groepje" hebben gevormd Haha!

is Bodies the exhibition hetzelfde als bodyworld?

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:45

Meld zich!!
Ben er vrijdag geweest en vond het erg interessant.
Echt de moeite waard om heen te gaan.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:14

ik ga vanavond , ik ben benieuwd Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:04

Veel plezier Soraya!

Wirobelgje: nee, het is niet hetzelfde. Deze voorstelling is wat duisterder qua herkomst van lichamen. De Bodyworldszaken zijn helder. Allemaal mensen die zich ter beschikking hebben gesteld en ook de exacte wijze van plastinatie is duidelijk. Bij the exhibition is het allemaal net wat vager.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:36

Ik ben vandaag geweest en het was DRUK!!!! Echt dringen inderdaad voor de vitrines... minder. Verder had ik verwacht dat er wel meer bodies zouden staan, maar volgensmij *telt het nog een keer in dr hoofd* stonden er 9? De organen vonden we erg klein overkomen, maar dat komt natuurlijk door de type mensen die hiervoor gebruikt zijn. Ik bedoel, chinese zijn een stukje kleiner dan wij europeanen. Daarom vond ik het af en toe niet helemaal realistisch overkomen.
Vond het sowieso bijna "nep" om te zien. Als je mij van te voren had gezegd dat het poppen waren had ik het ook geloofd. Ik dacht niet constant "oh het is een dood mens, een lijk". Terwijl we dat eigenlijk wel gedacht hadden dat we daar wel mee bezig zouden zijn.
Vooral de foetussen vond ik erg indrukwekkend... en de body waarbij ze stalen gewrichten hadden geplaatst.

Vond het erg leerzaam en indrukwekkend, maar moet zeggen dat het anatomisch museum in Nijmegen ook erg veel indruk op mij heeft gemaakt Lachen Vond het een vrij duur toegangskaartje en heb gehoord van mensen die naar bodyworlds zijn geweest, dit een beetje slap aftreksel is. Vind het ook jammer dat er niet goed in wordt gegaan op de techniek die ze toepassen op de lijken. (misschien wel een bepaalde reden voor na bovenstaand verhaal te hebben gelezen, wist ik niet) Op het eind staat wel in het kort beschreven dat de lijken eerst in ditje worden gelegd en daarna in datje en dan in een luchtdichte kamer etc. Maar vertel mij nou eens hoe ze die botten, uit die arm met alleen die bloedvaten, hebben gehaald! Haha! Dat zou ik wel eens willen weten.
Ben blij dat ik het gezien heb.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 02:15

Ok, je vraagt er zelf om.

Bij een full-body plastinaat wordt het lichaam eerst geconserveerd door het inbrengen van formaline; dit stopt de ontbinding helemaal.

Vervolgens wordt er bekeken wat het precieze plastinaat wordt; welke weefsels er intact moeten blijven. Dit is het moment waarop weefsels die niet nodig zijn verwijderd worden. De arm bv waarover je het hebt wordt in feite gewoon gevild, en stuje bij beetje wordt alle weefsel dat geen bot is, verwijderd. Scalpels en pincetten doen de truc. Dit werk wordt vaak gedaan door medisch studenten en kost 500 tot 1000 uur werk.

Volgende stap is het verwijderen van water en overgebleven vetjes; dit dmv een ijskoud acetonbad. Afhankelijk van de grootte blijft een lichaam daar 2 weken tot 3 maanden in rondzwemmen.

Hierna wordt het lichaam in een vacuum met vloeibare siliconen (soort van) gelegd; door het vacuum wordt de aceton aan het lichaam onttrokken vervangen door de siliconen (ziet eruit als een bruistablet Clown ) Duurt ook weer 2 tot 5 weken.

Het lichaam is dan in principe al geplastineerd, alleen nog niet gevormd. Mbv katrollen, touwen, alle mogelijke fixatiemiddelen wordt het lichaam gepositioneerd, en vervolgens in een soort tent gezet, die met gas gevuld wordt en het hardingsproces regelt.

Niet al te ingewikkeld toch Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 02:17

Oeps, zie nu pas dat ik het verkeerd las; bij de arm met alleen bloedvaten laten ze de botten etc zitten, deze worden volgens mij pas verwijderd als de bloedvaten minder kwestbaar zijn; dus voor het positioneringgebeuren.