Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amulet schreef:Nou, mijn oogarts die heeft niet zoveel ervaring met jonge diabeten. Zij keek dus ook raar op dat ik vóór de diagnose geen last van mijn ogen had en dat ik de weken/maanden daarna op een gegeven moment een +sterkte had, terwijl ik normaal op -3.75 n -4,5 zit. Het heeft minstens 3 maanden geduurd voor ik mijn eigen bril weer gewoon op konHet was wel een aparte gewaarwording, dat ik gewoon bijna scherp zag zonder bril hahaah.
![]()
nikki_candy schreef:@Visconti: Waarom had je zo'n hekel aan de pomp?
Ben gewoon even benieuwd omdat ik er nooooooit meer zonder zou kunnen. Ik zou het echt vreselijk vinden als ik weer zou moeten gaan spuiten.
Ik was trouwens in mijn pubertijd ook lang niet zo goed ingesteld als nu. Hoop echt voor je dat het na de pubertijd beter gaat. En gezond eten kan natuurlijk nooit kwaad.
Kun je je diabetes wel goed accepteren als je zo slecht ingesteld bent dan?
Bergje schreef:De uitspraak "ach, er is prima mee te leven", heb ik ondertussen een grondige hekel aan. Ja, er is mee te leven, maar ga er maar aanstaan.
lovebonney schreef:ik heb nu vooral dat als je bijv naar de bios gaat met je vriendinnen, ik dan bijvoorbeeld niks kan eten of drinken, want ze hadden geen sinas light en geen chips light bijvoorbeeld.
ik had het helemaal gevraagd en ze keek me aan of ze water zag branden.![]()
maar hadden jullie dat niet dan, dat jullie het te horen kregen gelijk moesten stoppen met suiker?
Citaat:maar hadden jullie dat niet dan, dat jullie het te horen kregen gelijk moesten stoppen met suiker?
Citaat:zoute popcorn bij de bios volgende keer?
Citaat:Nou, dan zal ik die uitspraak even veranderen "voor MIJ is er goed mee te leven". Ik weet dat ik iig veel liever diabetes heb dan bijvoorbeeld de ziekte van Crohn, zoals een vriendin van mij. En ja, het is iets waar je áltijd mee bezig bent en ja, ik laat er nogal wat dingen voor. Op dit moment ben ik aan het overstappen op een pomp, de pomp is vanmiddag kapot gegaan, dus dat loopt ook allemaal niet zoals het moet. En dat is vervelend. Maar ook dat zal wel weer beter gaan
Citaat:Welke pomp heb je
MoniqueT schreef:Citaat:Welke pomp heb je
Ben ik ook wel een beetje benieuwd naar. Ik heb zelf de Cozmopomp.
CarmN schreef:Heej!
Ik heb ook diabetes, nu zo'n 14 jaar...
Heb nu een half jaar een pomp en sinds toen ging het een stuk beter met me
Ik heb deze:
(de kleine versie)
Over de pomp zelf ben ik alleen niet zo tevreden, vind hem niet prettig...
Die Cozmo heeft wel weinig knopjes, of lijkt dat maar zo?