depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Re: depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:59

Ik ben ook heel lang depresief geweest, voornamelijk in de schoolperiode, werd daar altijd gepest, en was dan een depressief hoopje, alleen en eenzaam op mn kamer, en nouja, je kent het wel. Heb toen gekozen dat ik me wilde afsluiten voor de buitenwereld, ben gestopt met school [heb wel diploma] maar dan zit je hele dagen thuis, 1e paar dagen is het lekker, maar van alleen thuis zitten word je ook niet vrolijk. je hebt niks geen doelen meer, geen redens meer waarvoor je leeft, je zit iedereen in de weg, dus alsmaar commentaar, en daarvan zak je nog dieper. Ik ben er ook uitgekomen met medicijnen. Eerder had ik Sertraline, en die sloeg niet aan. Nu slik ik Fluvoxaminemeleaat, als ik dit goed typ, en dit ik niet alleen voor depressies, maar ik ben een stuk opgeknapt. Zelfs therepie heb ik momenteel afgezegd, maar moet dat wel weer gaan opnemen, en ik heb nog zat dagen dat ik me oliebol voel en diep zit, maar toch word dit beter. En dan zie je de positieve punten van het leven weer Lachen Alhoewel die vaak onbereikbaar lijken en niet te pakken zijn Lachen

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:52

Er is wel eens geopperd dat ik een bipolaire stoornis zou hebben, maar het is nooit met zekerheid vastgesteld, ook omdat de depressies zo overheersen. Ik zal het moeten afwachten hoe en wat met de nieuwe therapie die ik ga krijgen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:27

Ik voel me sinds vorig jaar lente kl*te en dacht dat het wel weer over ging als alle stressdingen weg zijn HELAAS Boos! !!!
het is niet weg en ben een beetje ingestort zeg, ben maar naar de dokter geweest alles laten checken maar alles was goed mn bloed, hart enz enz dus nu ben ik door gestuurd naar Ensis dat zit in Snisse en ik hoop dat zij me kunnen helpen want ik zie overal problemen en heb altijd stress terwijl er nix aan de hand is Ach gut het komt ook allemaal wel goed maar heb even een klein beetje hulp hierbij nodig!!!!! want ik word gek van die hyperventilatie en heb een veelste leuk leven om dit mn leven te laten beheersen!!

ik gebruik geen pillen dat wil ik ook niet want het lost niets op het onderdrukt het het zou misschien even kunnen helpen als tijdelijke oplossing maar helaas wat in je koppie zit moet je zelf oplossen!

succes en het leven is te mooi om somber te zijn!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:31

pillen lost idd niets op, je moet er nog steeds aan werken. daarom krijg ik nu een combinatie therapie wat dus inhoud medicijnen en therapie. maar zonder de medicijnen zou ik me nog rotter voelen dan nu. eigenlijk wilde ik zonder de med. alleen nog maar dood. en dat is nu minder heftig

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:40

ja in combinatie is het idd wel goed maar je moet wel zsm weer van de pillen af gaan hoor want ze zijn echt verslavend!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:35

mickey1978 schreef:
Ik ben eigenlijk altijd depressief, weet je zo'n gevoel alsof er altijd een donkere wolk boven me hangt. Lijkt wel alsof ik nooit echt gelukkig ben. Maar als ik dan later terug kijk heb ik toch wel leuke en gelukkige momenten gekent, alleen op dat moment beleefde ik dat niet zo. Kun je me nog volgen? Raar en vreemd misschien, maar het is al jaren zo. Ik weet niet goed wat ik hieraan moet doen. De bui gaat maar niet over. Ik krijg binnenkortwel weer terapie, is er misschien iemand hier die dat ook wel eens heeft, dat je denkt dat je ongelukkig bent, maar als je dan terugkijkt, heb je toch goede momenten ertussen zitten. Wie ook?

Ik heb hier helaas ook last van.
Ik neem al een aantal jaar depressie pillen (Citalopram).
Deze helpen mij er erg goed mee, maar toch merk ik dat ik nog erg depressief ben.
Ik krijg deze maand gesprekken met een pschygioloog.
Hoop dat het zal helpen.
Ik weet ook niet precies wat nou de reden is van mn depressie, ik weet wel dat het komt door dat ik mijn oma (was mijn 2e moeder) en andere oma en stiefvader (pas overleden) heel erg mis en dat niet kan verwerken.
De ene keer gooi ik al 't verdriet eruit en de andere keer prop ik het allemaal op.
Maar dat is ook niet goed want bij mij zet het verdriet om in aggeressie.
Verdrietig

Ik weet ook echt niet meer wat ik er mee aan moet, ik kan er verdero ok niet zo goed overpraten.
Ik merk wel dat dit idd niets oplost alleen de medicatie want dat houdt het alleen intoom dat ik niet nog depressiever word. ik ben wel erg zenuwachtig voor mijn gesprekken maar ik ga het iniedergeval wel proberen, ik neem ook mn zus mee die me heel goed begrijpt dus dat is wel fijn.

Als ik de pillen (heb ze nu al een week niet op want moet ze nog steeds op halen bij de Apotheek) niet neem merk ik wel dat ik me veel verdrietiger en aggeresiever voel dan normaal. Ga ze zometeen meteen weer ophalen.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 16:37

De medicijnen die ik slik zijn niet verslavend, alleen de oxazepam, maar daar gebruik ik maar heel weinig van. Bovendien is het maar een lage dosering.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:26

ik zal je ff uit een droom helpen als je elke dag pillen slik word je verslaafd aan die pillen hoor
of het nu asprine is of weet ik veel wat volgens mij is alles verslavend

ook kan je niet zomaar stoppen met anti-depresiva dan word je nl nog depresiever
je moet afbouwen en dat duurt zeker een paar maanden!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:02

@DunjaR, tuurlijk moet je afbouwen met anti-depressiva, dat is altijd zo, heel logisch ook. En wat betreft verslavingen en pillen, je hoeft niet per se verslaafd te worden, ik denk dat dat heel erg aan de persoon in kwestie ligt, ik slik al heel erg lang medicatie en ik kan ook heel goed stoppen. Ik ken wel mensen die er aan verslaafd zijn/waren, maar ik ken meer mensen die dat niet hebben. Is trouwens allemaal niet aanvallend bedoeld hoor DunjaR. Zo bedoel ik het in ieder geval niet.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:18

Ik ben een tijd gestopt geweest met medicijnen heb daar behalve stemmingswisselingen lichaamelijk helemaal geen last van gehad. Dus niet alle medicijnen die je tegen depressies slikt zijn verslavend echt niet kijk maar op de beschrijvingen die in het doosje zit.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:47

@Melody_Star oke dat wist ik niet Haha! geen probleem zo leer ik nog wat OK dan! ik dacht
dat ze allemaal verslavend waren!!

Overigens ben ik naar de Yoga geweest gisterenavond en het werkt heel onspannend
misschien een tip om te gaan doen, ik heb alleen overal pijn in mn spieren maar het was
heerlijk heb ook super geslapen en voel me vandaag echt goed!!!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:44

Ik heb hier ook wel last van. Erfelijk belast.
Maar ik heb nu therapie en ik zie dat dat wel kan gaan werken, op langere termijn, maar ook pas over een langere tijd. Vroeger veel gekloot gehad met psychologen enz. die het in mijn geval eerder de andere kant op hielpen. Nu kan ik toch wel zeggen dat het heel professionele mensen zijn, en dat is ook wel nodig. ( Ik heb dan therapie op een afdeling psychologie in het ziekenhuis, n.a.v een test op een bipolaire stoornis die negatief bleek te zijn maar toch wat anders bleek te zijn.)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:46

Helpt de omgang met de paarden jullie niet om uit je depressie te komen?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:58

Depressief moet een diagnose voor gesteld worden toch.. Ik voel me in elk geval niet happy, de verhalen komen me bekent voor.. Het is ook niet zo dat dit constant zo is, maar idd afwisselend met mooie momenten.. Komt bij mij door een zware studie en einde relatie en nog wat problemen thuis.. Voel me vaak lelijk en alleen en denk dat ik dan altijd alleen zal blijven.. Maar als ik dan kijk in m'n vriendenkring en hoe lief die altijd zijn, voel ik me weer schuldig dat ik zo negatief over het leven denk.. Alles voelt zo dubbel.. Maar denk niet dat ik zo ver heen ben, dat ik medicijnen of therapie nodg heb.. Maar gewoon eens praten met een onbekend vertrouwenspersoon, zal denk ik weleens fijn zijn.. Heb best veel meegemaakt, dan niet in de vorm van mishandeling, of seksueel geweld, maar andere dingen waar ik liever niet zo over praat, wegens veel bekenden op bokt..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:05

Bij mij is er vastgesteld dat ik Borderline heb, en daar zit nou eenmaal depressie bij, maar volgens mij -dat weet ik niet zeker- moet er voor depressie wel een diagnose voor vastgesteld zijn voor je kan zeggen dat je depressief bent. Ik ken veel mensen die zeggen dat ze depressief zijn maar dan is het eigenlijk een dip. Maar dat is verder niet mijn zaak natuurlijk.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:44

depressief word idd tegenwoordig nog al snel geroepen.. Maar hetzelfde geldt dat de conclusie; borderline snel getrokken wordt.. vooral als het niet helemaal duidelijk is.

Ik denk dat het vooral goed is om met therapie te beginnen en/of verder te gaan. Alleen kun je het vaak niet oplossen, en hoe sneller je dingen kunt relativeren hoe beter voor jou. Ik denk dat weinig mensen die ooit écht depressief geweest zijn weer helemaal positief tegen de wereld aan kijken. Ik denk wel dat je straks dingen beter op een rijtje kunt zetten, wat belangrijk is, waar je je mee bezig houdt en de minder belangrijke dingen.

Pillen zou ik proberen te vermijden, ze kunnen helpen, maar ik denk dat je dan nog wat te verduren krijgt zodra je er mee stopt/minderd. Ik heb veel nadelige bijwerkingen er van gezien, dus zou eerder andere opties overwegen. Maar dit is ieder voor zich, ze zijn er natuurlijk niet voor niks.

Omgang met paarden is voor mij altijd een veilige plek geweest. Op het moment dat je er bent leef je in een ander wereldje, een zonder zorgen. Maar daarmee is je andere wereld niet afgesloten, daar moet je toch terug naar. Het kan een goede uitlaatklep zijn, en iets om door te zetten, voor te leven.

Zelf heb ik vanaf mijn 18e klachten, en wordt het nu eindelijk serieus genomen. Het heeft veel effect op je leven, en zorgt ook voor andere bijkomende klachten. Bij mij heeft het onder andere gezorgt voor faalangst daarbij enorme onzekerheid over jezelf.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:43

Bij mij is de depressie wel degelijk vastgesteld, ik ben zelfs 2 jaar gelden een tijdje opgenomen geweest op een paaz afdeling omdat het echt niet meer ging. Ben daar wel wat opgeknapt destijds omdat je je dan in een andere wereld bevindt. Paardrijden is echteen uitlaatklep voor mij, even mijn gedachten ergens anders. Heerlijk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:30

bij mij is het ook vastgesteld

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:19

Ik ben in 2005 opgenomen geweest voor depressie en Borderline. Ik vind dat de conclusie Borderline echt niet snel getrokken wordt, ja door de mensen met klachten wel, maar verder vind ik dat het reuze meevalt. En zo iets kun je niet echt concluderen zonder dat er ook echt iets is. of alleen als het onduidelijk is, Borderline heeft namelijk best wel duidelijke symptomen en goede testen. Maar dat is gewoon wat ik vind. Mijn mening.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:42

Ik heb niet gelezen dat ik iemand aanwees, het was niet persoonlijk op iemand gericht. En idd meer dat mensen zichzelf tegenwoordig snel wat toekennen. Knipoog .Om het maar een 'naam' te geven. Zoals iemand met een winterdip oid meteen in een depressie zit.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:51

Aangezien we toch op [MW] zijn; let ook op je voeding. Zorg dat je niet teveel suikers (ook geen light-producten, daar zitten kunstmatige zoetstoffen als aspertaam in) en andere ongezonde dingen eet. Wanneer je zelf een stuk gezonder leeft, ga je je ook beter voelen. Sporten helpt natuurlijk ook!

Het is niet altijd zo, maar ik neem aan dat je (ik bedoel niet specifiek iemand) er alles aan wilt doen om je beter / gelukkiger te voelen, dus vandaar de tip om eens op de lichamelijke conditie te letten.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:52

Ik eet zeer gezond en snoep bijna nooit, ik let heel goed op mijn voeding. Ik rij bijna ieder dag op mijn pony, dus sporten doe ik ook veel.

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:07

Hoi

Ik zit in een depressie momenteel. Is ook vastgesteld. Ik slik Efexor XR 225 mg en af en toe oxazepam. Daarnaast krijg ik therapie van een psycholoog. Zit op dit moment in een dal en voel me steeds verder afzakken. Waarom wordt het nou niet beter? Ik weet dat een groot deel van dit nare klote gevoel uit de verhoging van mijn efexor komt. Sinds gister heb ik er 75 mg oer dag bij. Heb het gevoel dat mijn bloed uit mijn aderen wil springen. Nog meer mensen met hoge bloeddruk hier trouwens??

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:06

Nee ik heb geen hoge bloeddruk, ik heb wegens duiziligheid een tijdje gelden alles na laten kijken, maar er was niets aan de hand. Ik slik ook efexor, maar heb geen bijwerkingen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:33

nee heb geen hoge bloeddruk.
verder rijd ik haast elke dag op mijn pony en fiets veel. dus beweging krijg ik wel, kost wel veel moeite omdat ik constant doodmoe ben