Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sillief schreef:Staat dit hier goed?
Ik heb heel erge last van faalangst.
Voorbeelden:
- Ik ben heel slecht in wiskunde, als ik het dan eindelijk snap en lang voor een proefwerk geleerd heb, denk ik: dit keer een voldoende! Als het proefwerk dan voor mijn neus ligt, ben ik alle formules en regeltjes kwijt en haal ik weer een onvoldondes. Waarna ik te horen krijg dat ik beter moet opletten/leren etc. Ook niet echt motiverend
_Summerly_ schreef:Ik heb ook last van faalangst.
Ook vooral met repetities enzo dat ik dingen spontaan vergeet. Mijn ouders zeggen bij wiskunde alleen maar dat het komt doordat ik te weinig doe voor wiskunde en dat ik meer moet maken (goed, verzinnen jullie de sommen?) terwijl ik juist daar overal aantekeningen van maak, altijd m'n huiswerk maak enz.
Alleen door school lopen durf ik ook niet, heb echt het idee dat ik dan door iedereen aangestaard word. Met leraren praten of dingen vragen durf ik meestal ook alleen als er iemand bij is, anders word ik bloednerveus en heel erg verlegen.
lovekomeet schreef:Ik kan echt ontzettend druk en impulsief, maar idd, als ik met iets als hints moet mee gaan doen dan klap ik opeens dicht als het ware en ben ik het liefst zo stil mogelijk. Ook bang dat iedereen gaat lachen ofzo._Summerly_ schreef:Ik heb ook last van faalangst.
Ook vooral met repetities enzo dat ik dingen spontaan vergeet. Mijn ouders zeggen bij wiskunde alleen maar dat het komt doordat ik te weinig doe voor wiskunde en dat ik meer moet maken (goed, verzinnen jullie de sommen?) terwijl ik juist daar overal aantekeningen van maak, altijd m'n huiswerk maak enz.
Alleen door school lopen durf ik ook niet, heb echt het idee dat ik dan door iedereen aangestaard word. Met leraren praten of dingen vragen durf ik meestal ook alleen als er iemand bij is, anders word ik bloednerveus en heel erg verlegen.
dat heb ik ook, heel vervelend is dat....laatst gingen we hints doen ik zei tegen iedereen ga jij maar... ik durf dat niet ben zo bang dat iedereen me uitlacht enzo...
maar voor een groot publiek durf ik dank wel weer op te treden met dansen (deed ik in groep 7,8)
lovekomeet schreef:_Summerly_ schreef:Ik kan echt ontzettend druk en impulsief, maar idd, als ik met iets als hints moet mee gaan doen dan klap ik opeens dicht als het ware en ben ik het liefst zo stil mogelijk. Ook bang dat iedereen gaat lachen ofzo.dat heb ik ook, heel vervelend is dat....laatst gingen we hints doen ik zei tegen iedereen ga jij maar... ik durf dat niet ben zo bang dat iedereen me uitlacht enzo...
maar voor een groot publiek durf ik dank wel weer op te treden met dansen (deed ik in groep 7,8)
Met dingen in de klas zeggen enz. heb ik dan ook weer geen problemen en voor groot publiek iets zeggen boeit me ook niet, maar als er iemand op straat oid wat aan mij vraagt... oei, eng!
_Micha_ schreef:Zoiets heb ik ook, ik denk dat ik meer mensen angst heb. Maar een spreekbeurt voor de klas ofzo of iets vragen aan iemand ofzo vind ik zo verschrikelijk. Als ik met meerdere mensen ben, vrienden ofzo heb ik er helemáál geen moeite mee. Ben ook heel spontaan naar vrienden toe enzo en met vrienden ook om nieuwe mensen te leren kennen, maar in m´n eentje ik moet er niet aan denken. Volgensmij heeft ook niemand het bij mij door omdat ik met vrienden nergens last van heb.
Annemarie schreef:_Micha_ schreef:Zoiets heb ik ook, ik denk dat ik meer mensen angst heb. Maar een spreekbeurt voor de klas ofzo of iets vragen aan iemand ofzo vind ik zo verschrikelijk. Als ik met meerdere mensen ben, vrienden ofzo heb ik er helemáál geen moeite mee. Ben ook heel spontaan naar vrienden toe enzo en met vrienden ook om nieuwe mensen te leren kennen, maar in m´n eentje ik moet er niet aan denken. Volgensmij heeft ook niemand het bij mij door omdat ik met vrienden nergens last van heb.
Precies hetzelfde hier!
Sillief schreef:Dingen instuderen doe ik ook weleens.Hier ook, met presentaties klap ik helemaal dicht. Nu kijk ik gewoon naar blaadje en naar de muur achter de kindertjes. Ook vind ik het wel handig om van te voren het al in te studeren, zodat ik zeker weet dat ik geen domme versprekingen maak enz. Dan lijkt het iets minder eng.