Moe, heel erg moe..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorissie

Re: Moe, heel erg moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:45

Ik heb het zelf ook al een tijdje. Ik heb ook bloedlaten prikken en was niks te zien.
De pfeiffer blijft altijd in me achterhoofd omdat me beste vriendin ook pfeiffer blijkt te hebben, en mijn vriend waarschijnlijk ook.
Veel succes verder en hopen dat jij er wel wijzer van word.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:37

misschien suiker, maar we kunenn allemaal wel speculeren, hopelijk zegt de bloeduitslag je meer, sterkte

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:42

Ach gut

Ik ben ook veel moe. Ookal ga ik vroeg slapen. Maar het is niet zo erg als jij hier schrijft. Bij mij is het moe zijn, hoofdpijn. En dat is het dan.

Ik zou niet weten wat het is. Iig sterkte ermee. Lachen

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:17

Ben benieuwd wat er uit komt Juul, zo moe zijn is echt niet leuk!
Als er niks gevonden wordt is ook erg vervelend, je bent moe maar weet niet waarom. Hopelijk komt er iets uit. Vitaminetekort m.a.g. bloedarmoede zou ook kunnen, dat is meestal eenvoudig op te lossen.

ZoekStalling schreef:
Pfeiffer is het eerste waar je aan denkt, maar er zijn nog veel meer virussen en bacterien waar je enorm moe van kunt blijven. Bijvoorbeeld;
* Na een griep blijven sommigen heel moe. Heb je kortgeleden de griep gehad (ook als was't niet zo heftig).
* Mononucleosis. Lijkt op Pfeiffer maar is het niet en als ze zoeken op Pfeiffer zien ze soms mononucleosis over het hoofd.
* Tekenbeet (Lyme). Denk even goed na of je door een teek gebeten bent!

Beetje off-topic, maar wel leuke achtergrondinfo...

Ik heb op mijn werk regelmatig te maken met Pfeiffer/MI. Het verscil tussen Pfeiffer en MI kwam mij erg onbekend voor. Ik heb dit even opgezocht en nagevraagd.
In een (oud) geneeskundig woordenboek staat idd dat er niet verward mag worden. Echter...
De test die gedaan wordt, is voor MI. Ik heb de arts nog even nagevraagd. De Pfeiffer is een klierkoorts die voorkomt bij kinderen. Het is een symptoom, geen ziekte. MI is een ziekte veroorzaakt door EB virus. Met als sypmtomen klierkoorts, (vernoemd naar Dr.)Pfeiffer dus.
Het wordt in de volksmond door elkaar gebruikt, maar er is geen verschil in ziekte/behandeling. Gewoon uitzieken dus.
De naam mononucleosis infectiosa staat voor: infectie met sijging van de mononucleaire cellen. Het zijn echter niet de monocyten die stijgen, maar de lymfocyten, forse lymfocytose, waarbij de lymfo's zulke extreme vormen aannemen dat ze op monocyten lijken.
(maar dat terzijde Knipoog leuke site-info)

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:25

Jeetje wat rot!
Ik heb er 0,0 verstand van, dus ik kan je ook niet helpen helaas...

Maarehh...heb je al een uitslag? 't Is woensdag...

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:25

Het schijnt te heersen.
Een virus dat voor vermoeidheid zorgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:45

Heb vanmiddag gebeld en met mijn bloed is niks mis..
Vrijdag moet ik weer naar de dokter om te kijken wat het dan kan zijn.. Lachen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:47

Toevallig heb ik vandaag een meisje gesproken, en die had het zelfde als
jij. Na enige tijd was ze naar de dokter gegaan en die heeft haar verder
onderzocht. Bleek dat ze al 6 maanden zwanger was!!!! Ik schrok daar erg
van, ook toen ze zei dat ze gewoon ongesteld was geworden.

Eh, ben je zwanger? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:55

Nee, haha dat niet Knipoog

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:35

Juul, heb je misschien gedacht aan winterdepressie? Daar word je ook extreem moe van (zeker als je het flink te pakken hebt!)
Je kan iig alvast wat Ginseng halen bij de drogist of de Tuinen, dat geeft je wat meer energie!

Als je meer info wilt over winterdepressie, moet je maar vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:37

Ja daar heb ik ook wel even aan gedacht. Ik heb dat vaker gehad namelijk. Maar ik voel me verder gewoon goed. Niet bang, verdrietig of wat dan ook. Lachen

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:39

Hoeft niet persé hoor Knipoog maar is wel logisch dat als je een hele tijd alleen maar moe bent, dat je dr wel stron-chagrijnig van word op een gegeven moment Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:41

Ja zeker! Ik moest een paar dagen geleden gewoon bijna huilen omdat ik zo moe was..

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:45

nu goed, het is iig een idee om even na te vragen bij de HA.. en haal die ginseng maar eens..is gewoon homeopathisch, kan geen kwaad, maar is wel een steuntje in de rug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:48

Dat is idd wel een idee ja! Zal het meteen even opschrijven. Lachen

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:51

ik heb hetzelfde ook...precies de zelfde verschijnselen als jij hebt heb ik ook gehad...het word nu gelukkig wat minder...bij mij was ook alles in orde zei de dokter, maar moest toch maar even bloedprikken. ook daar is niks uitgekomen. een aantal stofjes waren wat aan de lage kant, maar dat kon niks met de moeheid te maken hebben...hij zei dat het toch door stress kwam. waar ik op reageerde, waar moet ik nou weer gestresst van zijn? toen heb ik mijn hele weekschema op tafel moeten gooien en zei hij dat het misschien niet druk overkwam, maar je hersenen moeten ook alles verwerken, en dan kan soms veel energie van je vergen...ik woon bijv. 1.5 uur reizen van mijn school af, dus moet met de bus en de trein naar school, voor mij is dit de normaalste zaak van de wereld, maar in mijn hoofd moet wel iedere ervaring worden verwerkt. nu ik dit wat meer begrijp, neem ik ook tussendoor eventjes rust...even helemaal niks, zo geef ik mezelf ook de kans om even rustig te worden (al is dit in de trein, even verstand op nul) ik moet zeggen dat dit wel werk! ik kan langere dagen maken zonder elk moment van de dag te willen/gaan slapen...succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:58

Mijn moeder had het ook steeds over dat het iets met stress zou kunnen zijn idd. Maar ik heb eigenlijk best een rustig leventje. Ik woon 10 minuutjes fietsen van school af. Ga 3 keer in de week waarvan 1 dag in het weekend naar mijn verzorgpony die een kwartiertje fietsen van mijn huis staat. En op zaterdag heb ik paardrijles wat op 3 kwartier fietsen van mijn huis is. Verder heb ik geen verplichtingen..

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:34

susje schreef:
nu goed, het is iig een idee om even na te vragen bij de HA.. en haal die ginseng maar eens..is gewoon homeopathisch, kan geen kwaad, maar is wel een steuntje in de rug!

Dat ginseng is dat gewoon te krijgen bij een drogisterij? Misschien ga ik dat wel proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:35

Heb het net even aan mijn moeder gevraagt van die Ginseng. Als de dokter niks weet verder wat er aan gedaan kan worden gaat ze dat voor me halen. Lachen

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:51

gewoon doen...idd gewoon bij de drogist, of bij De Tuinen of een alternatief winkeltje ofzo... je hebt meerdere homeopatische middeltjes voor meer energie, maar Ginseng is het meest gangbare... je moet beetje proberen wat het beste bij je aanslaat Ja

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:04

Anoniem schreef:
Heb vanmiddag gebeld en met mijn bloed is niks mis..
Vrijdag moet ik weer naar de dokter om te kijken wat het dan kan zijn.. Lachen

Aan de ene kant fijn dat er niks gevonden is, maar aan de andere kant ook weer vervelend. Ik moet binnenkort ook weer naar de ha, omdat ik zo moe blijf en de andere klachten van de hyperventilatie wel verbeteren. Maar mijn bloed is ook prima in orde, geen infectie, virus of ander probleem te bekennen...

@Salinicky; bij mij is er ook getest op CMV, is dat hetzelfde als MI of weer iets anders? Het was wel zoiets als pfeiffer iig.

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:39

Citaat:
@Salinicky; bij mij is er ook getest op CMV, is dat hetzelfde als MI of weer iets anders? Het was wel zoiets als pfeiffer iig.

CMV is cytomegalie virus. Kunnen wel dezelfde klachten zijn. Staat in het woordenboek ook verwijzing naar MI/Pfeiffer. Maar is wat anders. Overigens niet (zo makkelijk) over te dragen zoals MI/Pfeiffer (kissing disaese), eerder via bloed (transfusie), moeder of sex. contact.
Komt ook erg weinig voor. Gelukkig dat dat het niet is!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:43

Ik heb hier ook last van. Maar bij mij was het in eerste instantie een gastritus (maagontsteking) waardoor ik misselijk werd. Dat heb ik nu 6 weken en ben ook al 7 kilo afgevallen, terwijl ikdat totaal niet nodig heb(was juist bezig met aankomen Nagelbijten / Gniffelen). Ik heb ook bloedlaten testen en daar kwam uit dat ik een aantal virussen heb. Waaronder het virus van pfeiffer.. ze zijn nu aan het checken of ik ook echt pfeiffer heb..
maar het is heel herkenbaar, Ik werd snel misselijk als ik moest rennen, en later zelfs ook met paardrijden.. nu is het dus nog wachten op die uitslag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:28

Ik heb het ook met paardrijden ja, dat ik snel misselijk word..

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:06

Ik heb het ook. Ik ben constant moe! Al ga ik vroeg naar bed, ik blijf moe. Ik kan het gewoon niet meer volhouden, gisteren lag ik er al om kwart over acht in, en nog ben ik vandaag weer moe. Ik kan me ook slecht concentreren. Heb woensdag ook bloed laten prikken. En inderdaad, aan de ene kant hoop ik dat er wat uit komt en aan de andere kant natuurlijk niet. Maargoed, het blijft vervelend. Merk het ook met paardrijden: halverwege de les wordt ik al moe, terwijl ik dat normaal nooit heb!
Ik hoop dat er wat gevonden wordt, en dat je weer meer energie krijgt, en minder moe bent.