Geknak in je lichaam ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Re: Geknak in je lichaam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:33

Lavandula schreef:
Ik heb het als ik te lang in een houding heb gezeten en dan voornamelijk met mn enkels... Geen idee hoe het komt of waardoor/waarom. Zolang ik er maar geen last van heb vind ik het prima Knipoog

Same here... I kheb het ook als ik de trap op loop; knakknakknak, iedereen weet altijd gelijk dat ik eraan kom Tong uitsteken

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:36

Is niet schadelijk hoor Lachen Volgens mijn dokter iig Knipoog
Wat dat betreft heb ik veel "lucht" in mijn lichaam: kaak, nek, schouders, rug, knieen, enkels, tenen, vinger.. duss Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:44

Ik heb het veel in mijn rug, en ik kan zelfs mn stuitje knakken.
Ook mijn vingers en polsen knak ik veel, waardoor ze zeer gaan doen, maar ik kan dr niet mee stoppen.
Oja en mn nek Nagelbijten / Gniffelen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:50

arinda schreef:
Wat dat betreft heb ik veel "lucht" in mijn lichaam: kaak, nek, schouders, rug, knieen, enkels, tenen, vinger.. duss Haha!

Dat doet m'n vriend ook...
Word er zelf helemaal raar van Nagelbijten / Gniffelen
Tis zo'n goor gehoor als je dat hoord. bah.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:05

Hhaha Tong uitsteken Ik kan mn grote teen onbeperkt knakken Tong uitsteken

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:10

ahh, dat heb ik ook.
heb het altijd met elke stap die ik doe, met mn enkels. je hoort me dan al aankomen, klik, klik, klik.
ah echt irritant, alleen als ik op sokken loop btw.
maar ook vaak last van mijn knieen.
een keer naar de dokter geweest en doorgestuurd naar de sport-medisch-adviseur die zei dat het komt van het groeien, dat veel dat hebben. en oefeningen gekregen, die trouwens het alleen maar erger maakten maargoed.
heb het nu nog steeds, zonet ook even de hond aaien voor de kachel. ik ging op mn knieen zitten en toen was het toen ik er dus druk op zette, keihard KLIK, en toen de andere ook.
maar doet niet zeer, gewoon irritant.

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:12

Je hebt het vaak als je in de groei bent, dat weet ik toevallig wel ervan Haha!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:14

Hier nog zo'n rare knakker, ik heb het in me enkels en knieën, alle 4 sinds dat ik daar een blessure heb gehad, heel vreemd.

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:21

Ik kan mijn kaak gwn knakken, doet geen pijn niets....het is zelfs een beetje een tik geworden Tong uitsteken

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:24

Knie nek enkels heup rug ik kan het allemaal Tong uitsteken, mijn knieen zijn het ergst.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:34

Ik heb het ook Ja
Vooral mijn tenen Clown

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:42

ja mijn tenen ook Tong uitsteken

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:50

Mijn hele lijf kraakt, behalve vingers en tenen. Heb ook een blessure, al 10 maanden. Ben vorige week ermee naar de dokter geweest. Had daarbij ook nog pijn aan bekken/heup van de blessure. Het hoorde zo zei die. Naja, ben ik niet met m eens. Ik ben 17, ik hoor niet te kraken. Mn oma van 85, die mag kraken. Had zowiso al een afspraak staan vrijdag bij de osteopaat, moest maar kijken wat hij ervan zei. Naja goed, ben dus weer gegaan. Als ik weet wat de osteopaat ervan zegt laat ik t wel weten

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:01

ik kan soms mijn bekken laten knakken als ik veel gestaan heb ofzo, dan beweeg ik mijn been zijwaarts (omhoog als je staat) en dan voel je een knak in je heup/kom van je been.... of als je zit je linkerbeen schuin naar links en naar voren dan voel je het ook in je bekken..
en soms het midden van mijn rug, als je zit draai je je bovenlichaam zo ver mogelijk naar rechts en daarna naar links...

mijn vader (huisarts) zegt dat het knakken komt door verplaatsing van gewrichtsvocht in het kraakbeen.... tja... dat je met een snelle beweging druk veroorzaakt.... maar hij heeft zich er niet in verdiept dus weet het niet 100% zeker Clown haha

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:50

aukje91 schreef:
Ik heb het veel in mijn rug, en ik kan zelfs mn stuitje knakken.
Ook mijn vingers en polsen knak ik veel, waardoor ze zeer gaan doen, maar ik kan dr niet mee stoppen.
Oja en mn nek Nagelbijten / Gniffelen

haha dit doe ik nou ook Knipoog ik zie het niet vaak bij mensen, maar vriendinnen van mij doen het ook Tong uitsteken ik heb het van iemand anders geleerd/overgenomen, ik probeer er vanaf te komen maar lukt niet echt Tong uitsteken mijn rechterenkel knakt bij elke tree van de trap Clown best wel irritant als je zachtjes moet doen (aangezien mijn enkel niet echt bepaald zacht knakt Vork ) Verder knakt mijn rug weleens (als ik zelf verkeerde bewegingen maak want heb rugklachten dus mag eigenlijk niet knakken met mijn rug..) verder mijn knieën, polsen en vingers.. ooh ja en tegenwoordig mijn ellebogen ook, hoe ik het voor elkaar krijg (gewoon mijn armen helemaal rechtuitstrekken met ineens een harde kracht erachter Tong uitsteken ) en dat was het geloof ik wel Clown

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:52

Palhaço schreef:
ik kan soms mijn bekken laten knakken als ik veel gestaan heb ofzo, dan beweeg ik mijn been zijwaarts (omhoog als je staat) en dan voel je een knak in je heup/kom van je been.... of als je zit je linkerbeen schuin naar links en naar voren dan voel je het ook in je bekken..
en soms het midden van mijn rug, als je zit draai je je bovenlichaam zo ver mogelijk naar rechts en daarna naar links...

mijn vader (huisarts) zegt dat het knakken komt door verplaatsing van gewrichtsvocht in het kraakbeen.... tja... dat je met een snelle beweging druk veroorzaakt.... maar hij heeft zich er niet in verdiept dus weet het niet 100% zeker Clown haha

Het heeft inderdaad ook effect op het kraakbeen, maar doordat je knakt slijt het kraakbeen!! maar dit moet je echt proberen te verminderen (als je dit expres doet) want als je helemaal geen kraakbeen meer bent kan je al botten breken als je ergens tegen aan stoot!! Boos! en dat is niet fijn lijkt me..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:00

kan elk gewricht kraken, zelfs mijn heupen kraken geregelt. Nagelbijten / Gniffelen

Als ik bvb het gevoel heb dat iets vast zit, dan kraak ik die. (je hebt van die speciale bewegingen enz voor je spieren te rekken enzo, dan kraakt het bij mij ook ineens en dan voelt het echt veel losser, wanneer er niets kraakt bij die beweging blijf ik 'vast' zitten.

Ik heb ook geregeld, alsk bvb iets zwaar op neem van een tafel oid en ik wil het neerzetten op de grond dan lijkt mijn ellenboog ineens 'vast' te zitten. Dan kan ik echt niet verder. Als ik dan met behulp van mijn spieren in mijn armen toch 'door trek' dan hoor je een hele luide knak en dan voelt het ineens veel losser..? Wat is dat eigenlijk? Clown Het doet geen pijn, maak me er ook geen zorgen om. Maar ben er wel erg benieuwt naar Haha!

Zandoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:03

Ik heb dat nooooooit.. Haha!

iemand ging dat ooit expres doen, en ik ging het ook proberen, maar lukt me niet Vork

Heb trouwens ook nog nooit iets gebroken, dus miss ist wel goed Cool
En al mijn broers ook nooit.. Tong uitsteken

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:18

ik heb het ook, vooral in mijn knieën...is erg komisch als je voor een sport-medische keuring 20 knie buigingen moet maken...knak, knak, knak, knak....of toen ik examen had en mijn pen op de grond viel...doodse stilte en dan uit het niets, KNAK...iedereen kijkt Bloos
mijn enkels doen het ook, soms ook mijn borstbeen als ik me uitrek...

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:53

Ik heb dit ook, in mijn polzen en knie. Maar bij mij doet het ook nog verschrikkelijk veel pijn. Die polzen heb ik al 2 jaar maar de dokter kan niks vinden (denk wel aan peesontsteking) en die knie heb ik nu 3 maanden ofzo.
Af en toe heb ik ook men rib die knakt. Als ik dan buk en weer recht ga staan zit die rib ergens achter vast ofzoo en dan moet ik naar achter leunen en dan knakt die weer los Clown
Verder mijn duim ook nog.. Steeds als ik hem buig knak knak knak hahaha.
Dat was het wel.. Clown

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:56

m'n vriend loopt ook altij zn vingers enzo te knakken, dat vin'k echt vreselijk! lijkt me echt niet goed voor je!

Bij mij knakken alleen me knieen, vooral als ik idd een beetje stijf ben. dus net uit bed of lang stil gezeten ofzo.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:21

Mijn knieën knakken, als ik loop valt het wel mee, dan is het vaag gekraak. Als ik door mijn knieën moet in een stille ruimte, dan hoor je dat echt heel hard. En mijn kaak knakt soms ook keihard. Spreekwoord maar veranderen in "knakkende wagens lopen het langst".

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:24

ik heb het soms bij elke stap die ik zet in mijn voet
1 maar geloof niet dat het iets is dat erg is oid, mijn beide broers hebben het ook.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:34

ik heb het gelukkig niet maar stoor me er wel heel erg aan

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:55

Wat ik overigens niet helemaal snap... Ik lees hier dat sommige mensen zeggen dat het niet schadelijk is.
Ik heb het zo erg gehad dat ik bij 2 verschillende dokters ben geweest, die zeiden dat het niet goed voor je was, en ik kreeg er pilletjes voor...