Ogen laseren (Turkije)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:10

dan heb ik niks gezegd Knipoog

maar als ik jou was zou ik niet alleen af gaan op bokkers, maar ook ff gaan googelen Ja

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:16

Ik vind het maar eng, dat laseren. Óf het gaat goed en je ziet weer scherp, óf je ziet juist minder goed. Heb zelfs een keer gehoord dat er een man blind van was geworden, omdat er iets fout was gegaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 23:45

ILOVE_TARA schreef:
Ik vind het maar eng, dat laseren. Óf het gaat goed en je ziet weer scherp, óf je ziet juist minder goed. Heb zelfs een keer gehoord dat er een man blind van was geworden, omdat er iets fout was gegaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Weet je wat het is het kan met elke operatie verkeerd aflopen niet alleen met laseren, dus daar maak ik mij geen zorgen over Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:44

patjelisa schreef:
Weet je wat het is het kan met elke operatie verkeerd aflopen niet alleen met laseren, dus daar maak ik mij geen zorgen over Knipoog

Daar maak je je GEEN zorgen over?

Ik begrijp echt niet dat je dat kunt zeggen. Je hebt maar twee ogen, stel je nou voor dat het nou toevallig bij jou echt een keer hartstikke fout gaat...

Ik ben zelf van mening dat veel mensen de risico's onderschatten. Ik heb mij ook geinformeerd tav het laseren en heb zelfs een intake gesprek gehad in een oogkliniek om te laten onderzoeken of ik uberhaupt in aanmerking zou komen. Ik ben toen afgekeurd, mijn ogen waren niet geschikt, dus ben er niet op door gegaan.

Ik zou er met liefde geld voor over gehad hebben om de ingreep in Nederland te laten doen. Een oogkliniek in een groot Nederlands ziekenhuis, met zekerheid van voldoende nazorg in geval van problemen.

Als je na je ingreep terug komt in Nederland en je zou problemen krijgen (infectie of problemen met je oogbol), hoe wordt je dan verder geholpen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:21

Als je dit topic doorleest dan zie je dat ik dat al heb beschreven hoe het zit met nazorg.

Je eerste check-up is ook in Nederland, dus als blijkt dat je niet geschikt bent, dan zal je ook in Turkije niet geholpen worden. Tenzij je eigenwijs bent en naar een of andere louche kliniek gaat.

Nogmaals, Turkije is veel verder op het gebied van oogtechnieken en de artsen die je daar helpen, zijn vaak ook de artsen die naar NL worden overgevlogen en je hier dus ook helpen. Het heeft niks met goedkoper zijn te maken, wel met de economie...

Ook ik ga het dus in Turkije laten doen, in een kliniek bij dezelfde arts die mijn moeder in NL heeft behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:47

Lia_ schreef:
Ik heb het vorig jaar laten doen (6 januari 2006) bij www.excimerlasercentrum.nl en het bevalt mij echt super Ja
De eerste 2 dagen waren best erg pijnlijk, ogen wilde echt niet open, super gevoelig voor licht en een erg branderig gevoel maar daarna werd het vlug beter.
Heb de eerste tijd bij fel zonlicht consequent een goede zonnenbril gedragen en had daarmee nergens last van.
Heb verder helemaal geen "bijwerkingen" gehad als halo's of andere vervorming van het licht.
Ik heb voor deze kliniek gekozen omdat ze veel samenwerken met het Radboudziekenhuis in Nijmegen en de behandelend artsen ook in het Radboud werken als oogarts.
Ik vond het een fijn idee om gewoon een goed ziekenhuis als "achterwacht"te hebben Ja

Ik heb mijn ogen dus gewoon in NL laten doen, behandeling kostte 4000 euro en is incl. 2 jaar "garantie", dat wil zeggen als ze weer achteruit gaan wordt ik gratis weer behandeld.
Prijs was voor mij niet van belang omdat het via mijn werk werd vergoed.
Maar als ik het wel zelf had moeten betalen was ik ook naar deze kliniek gegaan, het is een hoop geld maar er staat wel een academisch ziekenhuis achter.
Moet er niet aan denken dat als er terug in NL wat mis gaat je eerst weer helemaal naar Turkije moet vliegen.....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:10

Lia_ schreef:
Lia_ schreef:
Ik heb het vorig jaar laten doen (6 januari 2006) bij www.excimerlasercentrum.nl en het bevalt mij echt super Ja
De eerste 2 dagen waren best erg pijnlijk, ogen wilde echt niet open, super gevoelig voor licht en een erg branderig gevoel maar daarna werd het vlug beter.
Heb de eerste tijd bij fel zonlicht consequent een goede zonnenbril gedragen en had daarmee nergens last van.
Heb verder helemaal geen "bijwerkingen" gehad als halo's of andere vervorming van het licht.
Ik heb voor deze kliniek gekozen omdat ze veel samenwerken met het Radboudziekenhuis in Nijmegen en de behandelend artsen ook in het Radboud werken als oogarts.
Ik vond het een fijn idee om gewoon een goed ziekenhuis als "achterwacht"te hebben Ja

Ik heb mijn ogen dus gewoon in NL laten doen, behandeling kostte 4000 euro en is incl. 2 jaar "garantie", dat wil zeggen als ze weer achteruit gaan wordt ik gratis weer behandeld.
Prijs was voor mij niet van belang omdat het via mijn werk werd vergoed.
Maar als ik het wel zelf had moeten betalen was ik ook naar deze kliniek gegaan, het is een hoop geld maar er staat wel een academisch ziekenhuis achter.
Moet er niet aan denken dat als er terug in NL wat mis gaat je eerst weer helemaal naar Turkije moet vliegen.....

En dat hoeft dus niet. De nacontroles en nabehandelingen krijg je gewoon in Nederland. Alleen het laseren gebeurd daar.

Nogmaals, afhankelijk van de kliniek uiteraard. Want er zullen ongetwijfeld klinieken zijn die hier anders mee omgaan.

Maar de betere klinieken bieden de voor- en nabehandelingen in Nl. Als er iets fout gaat wordt je ook in Nl verder behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:14

Maar als je dan nogmaals gelaserd moet worden?????
Kun je het net zo goed in 1x in NL laten doen Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:19

Nee, want waarom zou je nog een keer gelaserd moeten worden? Dat hoeft in Nl veelal ook niet.

En laten we niet vergeten dat de apparatuur in Turkije beter is
als in Nl.

En als dat wel zou moeten, dan had je in Nl zowiezo ook voor een tweede keer moeten gaan.

Dus, dan maakt het nog steeds niet uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:22

Suelza schreef:

En als dat wel zou moeten, dan had je in Nl zowiezo ook voor een tweede keer moeten gaan.

Dus, dan maakt het nog steeds niet uit...

Ik vind het verschil in afstand tussen Nijmegen en Ankara net iets te groot Knipoog
Maakt voor mij dus wel uit.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:29

Dat zeg ik net... als je nog een keer zou moeten, dan gebeurt dat in NL.

Ik zou zeggen, ga even op onderzoek uit op internet, of bel een aantal artsen. Dan hoef ik niet 5 keer hetzelfde te vertellen Knipoog

HEt voorgesprek is in een Nederlandse kliniek, de laserbehandeling zelf is in Turkije, 1 of 2 nacontroles in Turkije en alle overige nacontroles etc. vinden plaats in een Nederlandse kliniek.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:26

Wat ook een groot nadeel is, is dat als het daar misgaat je niet verzekert bent. Als je het in Nederland laat doen, kun je nog geld krijgen van je verzekering. Gaat het in het buitenland mis, is er geen instelling meer waar je schade op kunt verhalen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:29

Lous schreef:
Wat ook een groot nadeel is, is dat als het daar misgaat je niet verzekert bent. Als je het in Nederland laat doen, kun je nog geld krijgen van je verzekering. Gaat het in het buitenland mis, is er geen instelling meer waar je schade op kunt verhalen.

Dat klopt ook niet. Bepaalde klinieken staan gewoon op de lijst bij een aantal verzekeringsmaatschappijen. Gaat het mis, ben je dus gewoon verzekerd. Dit heeft te maken met het feit dat het vanuit Nederland wordt geregeld. Vandaar ook de voor- en nacontroles die hier zijn.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:47

Helaas kan ik m'n ogen niet laten laseren doordat ik blind ben aan één oog (teveel risico voor m'n andere oog dus), maar ik zou echt zomaar niet naar het buitenland gaan om te laten laseren. het gaat wel om je ogen! Dan maar wat meer betalen en desnoods wat langer wachten dan achteraf jezelf voor je hoofd slaan als het mis gaat..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 14:50

Mazzel-meid schreef:
Helaas kan ik m'n ogen niet laten laseren doordat ik blind ben aan één oog (teveel risico voor m'n andere oog dus), maar ik zou echt zomaar niet naar het buitenland gaan om te laten laseren. het gaat wel om je ogen! Dan maar wat meer betalen en desnoods wat langer wachten dan achteraf jezelf voor je hoofd slaan als het mis gaat..

Er staat in het topic ook nog verdere info erover en dan kun je zien dat er ook is gezegd dat Turkije veel verder is op dat gebied en de voor en nazorg in nederland word gedaan. Knipoog