nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 18:26

Useful schreef:
Ja, ik weet dan wel waar het vandaan komt, maar ik kan het niet tegen gaan.Huisstofmeit zit namelijk overal, in je kleren, in je dekbed.
Ik weet al die namen niet meer van die zalfjes hoor. Waren er zoveel. Haha!

dat is echt vet balen, bah! Boos! heb ook thuis bijna een apart kastje in de badkamer gekregen speciaal voor mij alleen Clown veels te veel zalven en dingen Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:29

Jup Kimmm, ik heb ook een aparte la in mijn kastje aan moeten schaffen, voor alle zalfjes en zooi

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:27

dat is wel echt balen, zoveel zooi om erop te smeren, maar dat je toch elke keer iets anders nodig hebt, omdat het bijvoorbeeld niet meer helpt Clown maar heb jij er nou meer last van sinds de herfst en de winter? nat en kou?

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:33

Ik heb het ook vanaf mijn geboorte..
ben er ook nooit vanaf geweest Boos!

Heb het over mn hele lichaam gehad.. daarna een poos minder last van en nu m'n hele arme polsen bovenkant van de hand en knie holtes en vooral in de winter...

ben als klein kind al begonnen bij een huisarts toen naar het ziekenhuis onderzoeken en een week lang snachts in teer zalf Knipoog
hielp ook niks toch weer naar huisarts .. nya dat hielp later ook niet meer
ben ik naar een dokter in duitsland gegaan hielp in het begin goed maar later dus totaal niet meer. Nu ben ik in Ommen bij een natuurgenist gweest maar dat werkte ook niet.
En ben ik gister net begonnen met een andere zalf , shampoo en een bodylotion speciaal hiervoor. ben benieuwd hoe dit zal gaan..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:36

Ik heb trouwens ook last van eczeem op mn hoofdhuid.. Echt verschrikkelijk!!!!! Stoom uit je oren

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:41

LisetCharlot schreef:
Ik heb trouwens ook last van eczeem op mn hoofdhuid.. Echt verschrikkelijk!!!!! Stoom uit je oren

echt eczeem? of hele erge droge huid van die schilfertjes? dat heb ik ook

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:43

@ lisetcharlot: heb ik gelukkig geen last van, alleen een erg droge huid. maar dat is natuurlijk ook niet alles Lachen

Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:09

Ja ik heb de laatste tijd erg last van eczeem.. Heel irritant, op de voorkant van mijn enkels, mijn pols, vingers en laatst ook op mijn voorhoofd Boos!
De zalfjes die meestal mee worden gegeven aan mij hebben vaak maar een tijdelijke werking, je bent er even vanaf en dan begint het geklooi weer. Het zit in de familie dus ik hoop dat ik net als bij de rest een moment krijg dat het voorbij is Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:22

Jootje24 schreef:
LisetCharlot schreef:

echt eczeem? of hele erge droge huid van die schilfertjes? dat heb ik ook

Nee echt eczeem Boos! Dikke korsten, en als ze open zijn word het ook nat.. Heel erg ranzig allemaal! Ik heb speciale shampoo en een lotion ervoor. 's zomers is het wel erger dan 's winters moet ik zeggen. Sommige delen zijn ook gewoon heel droog met schilfertjes, maar sommige plekken zijn echt hopeloos!! Laatst moest ik naar de kapper, krijg ik 2 dagen ervoor een enorme uitbraak.. Je kan wel begrijpen dat ik me kapot schaamde toen de kapster vroeg wat het was enzo.. Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 20:55

dat is echt vreselijk balen! wat stom! ik heb wel altijd al een droge hoofdhuid gehad en daardoor veel schilfers, de kapster stond ook de eerste keer haar ogen uit haar hoofd te kijken, maar ik wordt vast door haar geknipt, dus die weet het nu, hoef ik het gelukkig maar 1x uit te leggen. totdat je dus een keer een stagaire krijgt.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:06

Mijn dochtertje van bijna twee heeft ook atopisch exceem.
We hebben haar laten testen,gaf nergens resultaat voor.
Maar we hebben zelf ontdekt dat ze het vooral heeft na het eten van citrusvruchten(vooral appelsien of appelsiensap,en ananas) en het eten van bepaalde chocolades
Vb oplos chocolade vb nesquick geen probleem.
Brikjes gemaakte chocolade of cecemel binnen de twee dagen,exzeem.
Zwarte (pure) chocolade is geen probleem en witte ook niet maar bij melk chocolade zin er binnen twee dagen echte brubbels op haat gezichtje en die krabt ze gelijk open.
Voor de rest moeten we zeer matig zijn met banaan.
Als we die dingen laten blijft de exzeem onderdrukt.

We hebben hier alle zalfjes gehad(ook met cortizone) nu hebben we een tube creme die zondervoorschrift te krijgen is en die de jeuk enorm stilt (je mag ze dik uitsmeren ) en ze vomt een zacht filmpje over het huidje van haar.
A - derma exomega zo noemt de zalf(creme)
echt een aanrader voor wie hopeloos is

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:12

Kimmm schreef:
dat is wel echt balen, zoveel zooi om erop te smeren, maar dat je toch elke keer iets anders nodig hebt, omdat het bijvoorbeeld niet meer helpt Clown maar heb jij er nou meer last van sinds de herfst en de winter? nat en kou?

Heb er nu wel meer last van dan in de zomer. ( dan zit ik met de zonne-allergie Clown ).

wat smeren jullie nu dagelijks?

ik smeer:

's ochtends eerst even met cetomacrogol creme
dan wat hormoonzalf op de plekken die ik dan het ergst heb
's middags vaak op school nog wat cetomacrogol
en voor het slapen gaan ook
en dan ook weer hormoonzalf.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:26

Mijn dochter van bijna 3 heeft ook constitioneel eczeem al sinds haar geboorte.Dit uit zich in rode plekken en jeuk.Hiervoor heeft ze van de dermatoloog vaseline/parafinne gekregen voor de droge huid en cutivate zalf(hormoon) deze hormoonzalf gebruiken we hooguit twee keer in de week de vaseline dagelijks 3x.Soms is het ook ergere als de andere keer.Zij heeft er voornamelijk last van als er erge droge lucht is bv met vorst etc.Zomers gaat het wat beter maar ook dan is het nog aanwezig.Zit bij haar ook in de genen zei onze dermatoloog.Ik heb zelf ook een erg droge huid en mijn vriend heeft hooikoorts dus een lekkere combinatie.Maar je wordt er soms wel erg moedeloos van

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:02

Zomers heb ik last van eczeem Ja
Ik heb het aan de binnenkant van me voeten, en dan blijf ik krabben maar dan komen der allemaal bultjes.
Ik gebruik dan ook zalf voor eczeem Lachen.

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:58

Heb er nu wel meer last van dan in de zomer. ( dan zit ik met de zonne-allergie Clown ).

dat heb ik dus ook.. in de winter last van eczeem en zomers van de zonne - allergie

maar ik smeer 's ochtends er vetzalf op
en 's avonds een lotion.

ik ben gestopt met de hormoonzalf omdat mijn huid er heel erg dun van is geworden

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:04

Echt fijn dat er hier een toppic voor is. Ik heb ook al mijn hele leve last van eczeem. Toevallig ben ik vandaag doorgestuurd na een dermatoloog ik heb nu hele erge eczeem op mn hand en in mijn nek. Veder zijn mijn lippe altijd rood en schraal ofjah eigelijk niet mijn lippen maar er omheen en mijn voorhoofd is erg schraal. Ik haat het echt en ik denk wel meerdere van jullie. Soms schaam ik me er ook wel voor bijvoorbeeld op het werk ik sta nu op de deli/kaas afdeling en ik ben dan toch bezig met vleessnijde en soms zie ik de klante dan zo na mijn hand kijken van gadver!! Dit vind ik wel erg ik hoop dat het ooit overgaat de dokter zegt dat ik er mee moet lere leve en misschien dat ik er nog overheen groei. Maar ik vind het echt super erg en ik hoop dat ik nu goede creme van de dermatoloog krijg zodat ik niet meer 3x per dag met vaseline hoef te smere.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:17

sinds het herst/winter is geworden, zie je de rode plekken weer opkomen door de nattigheid/vocht. vreselijk!

@ elbeauty: ik werk bij de mac Clown ik heb me ook vreselijk geschaamt, zeg maar echt doodgeschaamd. maar ondertussen weet iedereen het en niemand kijkt er meer raar van op als ik weer helemaal onder het eczeem aan kom zetten Lachen nieuwe mensen staren altijd wel een aantal keer, maar dan leg ik het ze gewoon uit en probeer er voor mezelf zo luchtig mogelijk over te doen. als ik weleens aan de kassa staan dan kijken de meeste gasten ook naar mn handen/armen, vooral omdat ik ook werk met voedsel, net zoals jij. het voelt tegenwoordig allang niet zo vervelend meer als een paar jaar geleden. het heeft lang geduurd, maar echt, je gaat het accepteren, je kan het niet weghalen en je kan er niets aan doen. de mensen zullen het ook moeten accepteren!

voor degenen die een vriend/vriendin hebben, ehm... mn beste vriendinnetje heeft sinds een aantal maanden ook een vriend en ze komt regelmatig enthousiast naar me toe dat haar vriend vind dat ze zo'n mooie en vooral zachte huid heeft Bloos mijn vriend kan dit nooit tegen me zeggen. ik heb altijd wel rode vlekken, gaan de vlekken weg, dan heb ik het vaak nog helemaal onder de korsten zitten, vanwege de jeuk. heb het hier weleens met hem over gepraat, nouja, eigenlijk regelmatig. hij vind het niet erg dat ik eczeem heb voor hem, maar voor mij vind hij het echt vreselijk.

hoe gaat jullie omgeving ermee om? heb mn moeder een paar weken geleden huilend gevonden op de badkamervloer, ze vond het zo erg dat ik helemaal gek werd van de jeuk en het allemaal even niet meer zag zitten. mn vriend accepteerd het, netzoals de rest van de familie. vaak pakt hij de tube hormoonzalf en smeert me in.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:29

Kimmm, ik ben vaak bang dat mijn vriend het smerig vind, of lelijk.
Omdat ik het zelf zo godsgruwelijk lelijk vind Boos!
Maar hij is er nu aan gewend, in de tijd dat wij wat hebben ben ik van wat 'uitslag' in mn gezicht naar dit gegaan. dus hij weet wat het me doet en ik kan er soms ook echt om huilen als ik voor de spiegel sta.

Mijn vader en zijn vriendin vinden het ook heel vervelend voor me, en proberen me ook een beetje te helpen met het zoeken naar een oplossing.

Ikzelf, heb eigenlijk periodes dat het me niets uitmaakt.
Tijdens het uitgaan wil ik óók graag leuke truitjes aan, met een blote hals oid. en als ik daar dan helemaal onder de rode vlekken zit, dan voel ik me zo verrot.
Maar soms interesseert het me vrij weinig, ik probeer er vaak ook zo luchtig mogelijk over te doen. zo van: "ja, I know.. dat is eczeem. is niets vies hoor"

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:35

ik heb lange perioden gehad waarin ik niet eens het lef had om voor de spiegel te staan, naakt. ik durfde niet te kijken, ik wilde niet kijken hoe ik eruit zag. zodra ik het 'per ongeluk' wel zag voelde ik me ook zo lelijk, zo vies. weet waar je over praat laar! steven (mn vriend) weet hoe moeilijk ik het op sommige momenten heb en hij doet erg zn best om het me naar mn zin te maken.
twee jaar geleden heb ik de eerste week niet gezwommen, omdat ik geen bikini aanwilde, omdat iedereen het dan kon zien. gelukkig ben ik die periode al een beetje voorbij, maar toch vind ik het nog een beetje moeilijk om in mn bikini in het zwembad te verschijnen. de laatste tijd is het gelukkig minder Lachen

inderdaad, probeer er ook zo luchtig mogelijk over te doen, maar als ik in een dipje zit, dan kan ik dat echt he-le-maal niet.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:41

vorige week waren we in centerparcs en toen gingen we dus ook zwemmen, ik heb daar toen zó tegen op gezien.

want ook op mijn borsten heb ik veel eczeem ( gelukkig is het de afgelopen dagen daar steeds minder geworden Haha!) en chloor water is voor mijn huid ook niet echt een pretje. maargoed gewoon gezwommen. en ik heb achteraf maar 1 opmerking gekregen Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:44

Hier nog een eczeem klant Boos!

Wordt er al jaren door geteisterd in vlagen, het is nu rustig gelukkig Lachen heb het heel erg op m'n hoofd, waarschijnlijk psoriases

heb ook al verschillende zeer zeldzame huidziekten gehad, dus het stukje schamen voor jezelf herken ik wel.

'gelukkig' beperkt het zich nu alleen tot mn hoofdhuid, hoewel dat heel veel ongemak en pijn kan geven

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:44

laar, lekker joh! ik kan niet zwemmen in chloorwater, het brand teveel en het doet me echt teveel zeer. echt heel erg jammer! Boos! maar heb je het verder wel naar je zin gehad? Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:46

Mijn dochterje van nu 6 heeft ook last van eczeem klachten. Sinds kort heeft ze daarbij ook een hele droge schilferige huid. Ook in haar gezichtje heeft ze nu droge schilfers. Nou is er bij de drogist een zalfje te verkrijgen ( parvenac) wat ik op haar gezicht kan smeren waar ze niet slecht op reageert( ze word niet vurig of dat t brand). haar snoetje ziet er dan heel de dag netjes uit en s avonds mogen we weer smeren. Voor hij lichaam zijn we weer van alles aan t proberen. Andere hormaanzalf en baby lotion die extra vet is( krijgt ze wel weer hele erge jeuk van). Ook krijgt ze nu op haar armen witte vlekken door de hormaaonzalf. Vind t zo rot voor haar. Hoop dat ze er ooit nog overheen groeit( dat schijnt nog te kunnen). Haar broer heeft t ook gehad en is nu eczeem vrij gelukkig. Nu mijn meisje nog......

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:50

Ja absoluut Haha! was heel gezellig. maar moest me wel dubbel zoveel insmeren ja, met al dat chloor. maar dat heb ik er dan wel voor over Lachen

is wel vervelend dat jij er niet eens in kunt..

Wat voor bodylotion zeg maar, gebruiken jullie. ik dus Cetomacrogol creme. is best fijn. maar wel als ik sochtends mijn gezicht insmeer het knalrood wordt, en alle plekken in mijn gezicht beginnen te branden..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:58

ik ben er vroeger ook overheen gegroeid, heb namelijk op de kleuter/basisschool nergens last van gehad. maar een paar jaar geleden is het opeens explosief terug gekomen. hoop echt dat het meisje het snel kwijtraakt, sandr0!

@ moniqueedgar en sandr0: mn moeder kookte altijd zemelen en dat deed ze dan bij me in bad, vroeger toen ik nog heel erg klein was. tegenwoordig is dit ook in een fles te verkrijgen (volgens mij gewoon bij de kruitvat/etos). dit doe ik tegenwoordig altijd in het bad als ik eindelijk weer een keertje voor een half uurtje in bad mag van de dermatoloog als het er eindelijk weer een keer goed uitziet en het werkt echt! heerlijk spul! ik zweer erbij! het helpt goed tegen een droge huid.

leuk om te horen dat je het zo naar je zin heb gehad laar! leuk! Haha! ik heb heel veel verschillende crèmes gehad, maar zou echt niet meer weten welke. maar die van jou ken ik verder niet echt, tenminste nog nooit in huis gehad. bijna alles brand zo erg tegenwoordig, vreselijk! maar die wil ik wel een keer proberen!