Paard heeft me gebeten ! HEEELP !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Re: Paard heeft me gebeten ! HEEELP !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 04:18

Als je echt bloed ziet zou ik even langs de dokter gaan voor een evt. antibioticacuur en ik hoop ook dat je tetanus prik nog up-to-date is?
Verder zal het echt nog wel ff duren, meid. Zoiets gaat niet zo snel. Ik had een kleine beet en dat duurde ook wel een paar weken...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 04:27

Guys aub denk er even aan dat je Arnica en dus ook Arnifor of SRL gelei niet op open wonden mag smeren. In dit geval dus TS NIET doen. Het werkt geweldig echt waar, als ik een blauwe plek heb smeer ik het er ook op. Maar dus niet bij wondjes en als je je verhaal goed lees heb je daar een open wondje zitten. Ik zou traumeel erop doen. Dat schijnt ook geweldig te werken en mag wel op open wonden. Traumeel heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd, heb meestal blauwe plekken Knipoog maar vriendin van mij zweert erbij. Maar ik denk niet dat je dat voor vrijdag helemaal weg zult hebben.

Oja goede tip nog van supertygertje denk ook even aan je tetanus, als die niet up to date is effe langs de HA.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:59

Betadine?
En tetanusprik halen.

En hopelijk heb je je paard een goeie rotschop verkocht zeg. Grapjes (!) Sigaar

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:53

even naar de huisarts gaan en zon tetanus prik halen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:23

eerst ff bellen naar de huisarts.. tot je 19-20 hoef je meestal nog geen tetanusprik te halen..

Of de fotoshoot afbellen.. of foundation oid kopen.. camoufleren..

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:32

Inderdaad te allen tijde TETANUS prik halen of laten vernieuwen zeker omdat het ook een beetje open/bloederig is zoals je schrijft.

Zoals al meer gezegd geen arnica op open wond of flinke schaafplek, kan een heftige reactie teweeg brengen en dat is juist niet de bedoeling, wordt de plek niet mooier van.

Mijn ervaring traumeel gel smeren en traumeel tabletjes inwendig. Dan is het het snelste weg, hoewel vrijdag wel heel snel is, dan zal het nog wel te zien zijn vrees ik.

Succes ermee en FOEI voor je paard!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:39

Tetanusprik.

En er zullen gerust wel oplossingen te vinden zijn voor de fotoshoot. Desnoods kan er op de foto wat weggemoffelt worden. Ze kunnen veel tegenwoordig.