Wat te doen tegen ongesteldheids pijn? :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat te doen tegen ongesteldheids pijn? :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:14

Heb ook altijd last van mijn bovenbenen en mijn onderbuik als ik ongestelt ben. Aleve feminax werkt echt heel goed, er moet alleen wel persé zoveel uur tussen twee pilletjes zitten en het duurt even voor ze gaan werken. Maar als ze eenmaal werken heb ik nergens meer last van.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:48

De eerste aantal keren toen ik ongesteld was, had ik er nooit last van. Later kreeg ik meer pijn, met name een 'lam' gevoel in mijn benen en steken (niet in de buik, meer beneden zegmaar Clown ).

Ik ben nu wel aan de pil maar dat helpt niet echt, tot nu toe slik ik hem altijd door en wacht tot ik vanzelf ongesteld wordt, niet echt slim van mij, maar ik haat die pijn Bloos

Wat bij mij nog een beetje helpt is vooral veel lopen, fietsen of gaan paardrijden. Gewoon een beetje afleiding zoeken en zorgen dat je bezig bent, i.p.v in bed te gaan liggen. Aleve heeft ook een goede pijnstiller vooral voor menstruatiepijn, deze helpt vooral bij mij voordat ik ongesteld wordt, tijdens mijn menstruatie gebruik ik gewone pijnstiller.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:04

Bedankt allemaal!
Mijn moeder gaat morgen bij de drogist even kijken voor die Aleve Feminax Lachen Gaat nu [na nog een aspirine en die pittenzak erop Sigaar ] wel weer goed Lachen

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:10

Perdofemina is ook een nieuw geneesmiddel speciaal voor pijnlijke menstruatie .

Zelf heb ik er ook erge last van aan buik en rug .
Vooral als ik stilzit .
Ik ga dan meestal ook wandelen ofzo , er niet aan denken ( pak wel altijd een aspirientje 's ochtends).

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:23

pff, ik heb hetzelfde probleem.. Echt vreselijk.. Soms kan ik gewoon echt niet naar school door de pijn.. Zit dus al een tijdje te denken aan de pil, maar ik ben niet zo georganiseerd, dus zal hem geheid steeds gaan vergeten..
Ik hou dit topic dus even in de gaten Lachen

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:21

Heb ook altijd heel erg last gehad van ongesteldheidspijn..soms zo erg dat ik flauwviel of me zo rot voelde dat ik moest overgeven..ik ben toen aan de prikpil gegaan..elke 3 maanden..binnenkort ga ik zelf prikken dan hoef ik niet steeds naar de doktor..
Ik heb nergens meer last van..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:35

ja je kan aan de pil gaan maar je hebt ook een soort van pijnstillers die er voor zorgen dat je geen last van buikpijnen hebt en zo

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:12

Neurofen Female werkt ook erg goed, is een wat hogere dosering ibuprofen speciaal tegen menstruatiepijn. En veel blijven bewegen helpt ook echt. Als ik met veel pijn en moeite eindelijk op mijn paard zit ( Clown) is het binnen een kwartiertje over en heb ik de rest van de dag bijna geen last meer.
Waar ik heel slecht tegen kan als ik ongesteld ben is de hele dag op school zitten, op die harde houten stoelen en bijna niet bewegen..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:49

Als je een bad hebt, lekker een poosje in bad gaan liggen, helpt bij mij ook altijd.
En verder, verwen je zelf maar lekker als je ongesteld bent! Haal wat chocola in huis,
wat leuke tijdschriften, en maak het jezelf lekker gemakkelijk! Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:19

ik heb dat ook altijd heel erg dat mijn buik pijn doet, dus heb ik van die speciale pilletjes die kan je kopen bij de DA ofzo of een andere drogist

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:30

Hierook Ibuprofen, verder dikke trui, fleecedekentje, kersenpitten kussen, lekkere reep chocola, lekker koppie thee.

Hadt vroeger ook vreselijke buikpijn maar sinds ik de pil heb is het en heel stuk beter,

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:27

gister had ik voor het eerst warme melk met anijs blokjes, pijn werd stukken minder en toen eventjes geslapen..

en ibuprofen, anders kom ik de dagen ook niet door.. Nors opkijken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:32

Vroeger was ik ook flink ziek van de menstruatiepijn.Ik kwam zelfs ziek uit school.
Toen ben ik aan de pil gegaan en nu is de pijn al stukken minder. Vooral in combinatie met Aleve feminax wat inderdaad super werkt, overleef ik mijn 'maandelijkse feestweek' met gemak. Knipoog

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:55

Precies een topic voor mij: Zelf had ik ook vreselijke pijnen bij mijn menstruatie: rugpijn, hele erge buikpijn, spierpijn, hoofdpijn eigenlijk overal Tong uitsteken Ik moest ook vaak 2 dagen thuisblijven omdat ik echt krom liep en ben toen op advies van de dokter ana de pil gegaan. Het is nu stukken verbeterd, alhoewel ik nog steeds aleve feminax slik.
Ik heb nog wel een tip voor je: Gebruik nooit pilletjes die je menstruatie uitstellen!! (oke, de pil doorslikken is daarvan uitgezonderd) Ik heb ze ooit een keer genomen voordat ik aan de pil was (ik wilde niet 3 dagen op bed tijdens ponykamp Tong uitsteken ) en daarna heb ik 5! dagen lang extreme buikpijn gehad. Echt een afrader dus Tong uitsteken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:03

jetjuh schreef:
Precies een topic voor mij: Zelf had ik ook vreselijke pijnen bij mijn menstruatie: rugpijn, hele erge buikpijn, spierpijn, hoofdpijn eigenlijk overal Tong uitsteken Ik moest ook vaak 2 dagen thuisblijven omdat ik echt krom liep en ben toen op advies van de dokter ana de pil gegaan. Het is nu stukken verbeterd, alhoewel ik nog steeds aleve feminax slik.
Ik heb nog wel een tip voor je: Gebruik nooit pilletjes die je menstruatie uitstellen!! (oke, de pil doorslikken is daarvan uitgezonderd) Ik heb ze ooit een keer genomen voordat ik aan de pil was (ik wilde niet 3 dagen op bed tijdens ponykamp Tong uitsteken ) en daarna heb ik 5! dagen lang extreme buikpijn gehad. Echt een afrader dus Tong uitsteken

Mijn zusje heeft dat in het verleden ook gedaan, omdat ze ook op vakantie zou gaan.
Die heeft toen ook inderdaad 5 dagen gigantische buikpijn gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:16

Tot vorig jaar bleef ik inderdaad ook regelmatig thuis omdat ik er gewoon ziek van werd. Dat is nu wel minder geworden gelukkig.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:16

Ik heb er ook altijd last van Schijnheilig. Ik neem dan paracetamol in met codaienesofaat zoiets Verward en een warme kruik er tegen aan houden helpt meestal een beetje de pijn weg en als je er last van heb is warme thee ook goed voor je. En mocht je nog niet aan de pil zijn is dat meestal ook een oplossing niet altijd maar bij de meeste mensen helpt dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:23

veeeeeeeeel ibuprofen nemen, want ik zak door de grond van de pijn anders Knipoog Verder schijnt dat nieuwe spul, Perdofemina, ook wel goed te helpen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:26

Ja paracetamol met codeinefosfaat helpt ook goed.
Maar dit is alleen verkrijgbaar op recept van de huisarts en je wordt er een beetje suf van waardoor het het reactievermogen beinvloed.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:28

Gewoon door gaan wat je anders ook zou doen, en goed bewegen. Je kan moeilijk elke maand een week niks doen enzo.
Toen ik uitstelpiletjes had gehad voor op vakantie, had ik de eerste nacht datik weel ongesteld werd buikpijn!!! Normaal heb ik het al extreem, maar hier van kon ik gewoon niet slapen. Ibrufen(zwaarste, die je alleen bij de kaakchirurg kan halnen) hielp amper! Hier hadden ze mij al voorgewaarschuwt... Maja, paar maandjes later weer genomen en toen had ik weer nergens last van.
Maar soms is er gewoon niet aan te doen, en moet je maar gewoon zo goed mogelijk pijn lijden! Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:34

de pil schijnt te helpen bij dat soort pijnen...

verder denk ik meer richting ibuprofen of een hete douche/bad Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:38

Sinds ik aan de pil ben gegaan heb ik een stuk minder last van die pijnen. Voor mij is t een super oplossing Ja

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:36

Jellie schreef:
Sinds ik aan de pil ben gegaan heb ik een stuk minder last van die pijnen. Voor mij is t een super oplossing Ja

Ik heb dit idd ook, ik heb nog steeds veel last van buikkrampen en pijn in mn onderrug en hoofd maar het is iig wel een stuk minder geworden.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:56

Pff zoo erg he Boos!
Meestal neem ik 2 asprines en ga ik op bed liggen, en dan met mn handen heel hard op mn onderbuik drukken, daar word het wel minder van meestal Lachen
En als het even kan een rondje buiten stappen op je paard werkt bij mij altijd geweldig!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:58

Ik zou het niet weten, als aspirientjes neit helpe. Ik heb zelf niet echt super veel pijn..