Altijd maar wit zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Re: Altijd maar wit zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:41

mijn tip , ik ben net de eerste keer zonnebank gaan doen :p hellpt wel wat na een keer of 2

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:01

Ja maar zodra je 2 weken niet gaat is t weer weg.

Zonnebankt/zon is gewoon erg slecht voor je huid.
Dokters zeggen ook altijd, bruin tintje krijgen is eigenlijk al een
reactie van je huid, eigenlijk al een soort van verbranden.
Dan maar "maagdelijk" wit!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:09

Hier nog zo'n spook van de opera. De hele herfst / winter zie ik eruit alsof ik elk moment kan instorten en dat terwijl ik toch aardig gezond leef. Ik gebruik dit jaar voor het eerst zo'n zelfbruinende dagcreme en ik moet zeggen dat me dat erg goed bevalt. Ik ben op die manier net wat minder spook, zonder dat het er echt nep uitziet. Niet te bruin dus.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:51

Lia_ schreef:
Hier nog een bleke Bep.....
Jaren geleden opende hier een zonnestudio die adverteerde met "Bij Ons GEGARANDEERD in 5X BRUIN", ik kreeg na 5x gewoon mijn geld terug Rolleyes
Of ik verbrand vreselijk (echt met vellen en blaren) of ik smeer goed en wordt hoogstens lichtroze.....

smeren betekend niet niet bruin worden. Veel mensen denken dat als ze smeren met een hoge factor je dan ook minder bruin word maar dat is niet zo het gaat alleen iets minder snel.

waarschijnlijk ben je dan ook met je lichte huid onder een te zware zonnenbank gegaan en heb je het niet opgebouwd. (gokje ivm de blaren en vellen)

Bij ons mensen die voor het eerst komen zonnen en een hele blanke huid hebben gaan onder onze lichtste zonnen bank en dan niet gelijk de volle tijd, echt super bleke mensen beginnen met 12 min dan 15 en dan 20 min nooit in 1 keer 20 min want dat is de huid niet gewend.
als mensen een tijdje komen en het idee hebben dat het niet veel meer doet gaan ze 1 bankje hoger en dan eerst 15 min en dan 20 min. Zo word het steeds opgebouwd zodat het verschil niet zo groot is.

Ook is het belangrijk als je onder de zonnebank gaat dat je je huid goed verzorgt met een product wat daar speciaal voor bedoeld is! En dat het schadelijk is voor de huid licht er aan welke zonnebank je ondergaat wij hebben zonnenbanken van ergoline die hebben de UVa en de UVb stralen maar niet de schadelijke UVC stralen
UVb is voor de aanmaak van vitamine D3 en zorgt voor de eerste fase van de pigmentaanmaak.
Ook kan er huidverdikking mee opgebouwd worden (dat je niet snel meer verbrand) verder heeft UVb een positieve werking op de stofwisseling, verlaging van de bloeddruk en op sportprestaties.

UVA zorgt voor een goede diepere pigmentatie(bruining) van de pigmentkorrels die al aanwezig zijn (dus de al wat donkere huidtypes) lichte huidtypes kunnen met alleen UVa niet goed bruinen (wel met een combinatie van UVa en UVb)

UVa word mede verandwoordelijk gehouden voor huidveroudering en kan in de ogen leiden tot grijze staar daarom is het belangrijk je huid te verzorgen met een product speciaal voor onder de zonnen bank en een bodylotion na het zonnen en het brilletje op je ogen te zetten! Dus niet zozeer een product om alleen bruiner te worden maar om je huid de verzorging te geven die het nodig heeft!

Als je een hele blanke huid heb bruin je zoiezo al minder snel als iemand met al een getinte huid en duurt er dus ook iets langer als 5 x. Je word wel bruin maar je hebt iets meer tijd nodig.

je zou dus kunnnen overwegen naar een zonne studio te gaan, je kan ook de gezichtsbruiner kiezen maar dan moet je ook met een korte tijd beginnen want die zijn ook vrij heftig

hopelijk hebben jullie hier wat aan! Mocht je er voor kiezen te gaan zonnen laat je goed adviseren!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:54

Hannanas schreef:
Ja maar zodra je 2 weken niet gaat is t weer weg.

Zonnebankt/zon is gewoon erg slecht voor je huid.
Dokters zeggen ook altijd, bruin tintje krijgen is eigenlijk al een
reactie van je huid, eigenlijk al een soort van verbranden.
Dan maar "maagdelijk" wit!

Als je bruin wilt worden moet je minimaal 3 keer in de week en er moet altijd 1 dag tussen zitten dat je niet gaat. Als je met een goed product smeert word je mooier bruin en blijf je langer bruin. Wil je het bij houden zul je idd 1 keer in de week moeten maar dat is met de gewone zon ook zo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:56

ik ben ook altijd zo wit Haha!
goh ben je ziek? neeeeee, mijn kleur vervaagd gewoon Tong uitsteken

enige wat echt helpt is toch 2x per week onder die zonnebank gaan en niet vergeten.

getinte dagcreme wil ook nog wel goed helpen,maar dan moet je wel een goed product hebben,anders ben je weer zo onnatuurlijk geel vind ik

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:52

Ik ben ook best wel bleekjes van mezelf.
Ik gebruik nu van die nivea dagcreme summerbeauty, en heb wel het gevoel dat het iets werkt. Lachen
Verder zit ik er niet echt mee.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 02:06

haha, klinkt zeer bekend allemaal.
Soms wel frustrerend, dat iedereen altijd maar vraagt of je ziek bent, of wanneer je gaat beseffen dat je de pijp uit bent omdat je er zo al uit ziet, van welke grafdelversconventie je komt en of je ook oplicht in blacklight.

Moet zeggen dat het bij mij een hele zooi minder is geworden sinds ik mijn haar rood verf en af en toe een zonnebankje pak.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:58

Ja ook een vraagje nog, mede doordat delerium zegt dat ze met rood haar toch een stuk minder bleek lijkt.

Wat voor kleur haar hebben de "witjes"hier?

Ik blond, al heel mijn leven, zomers erg lichtblond, nu wat midden/donkerblond. Ze zeggen dat je met donker haar witter lijkt.... maar is dat nou wel zo? Stel je neemt een hele warme kleur, bruinrood of een diepe chocobruin etc..... misschien staat dat juist warmer....!?

Ik durf het al jaren niet... stel je voor dat het idd nog spookachtiger eruit ziet... maar anderzijds zie je ook bijv veel in bladen dat met metamorfoses ze toch een warme kleur geverfd worden, terwijl ze zelf blond zijn, zoals koper erbij, bruin , rood etc...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:02

Ik heb gewoon blond haar en als het zomer is dan krijg ik mega veel sproeten in mijn gezicht, maar in de winter ben ik zeker een lijk. Gister weer eens te horen gekregen in de bus. Maar dingen zoals poeder en dergelijke dat zoek ik allemaal niet omdat ik daar niet zo geweldig mee overweg kan. Ook ik heb er al een tijd over nagedacht om mijn haren bruin te verven, maar ook ik durf eigenlijk niet zo goed.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:33

winter lijk meld zich Vork
In de zomer ben ik heel snel heel bruin,
En na een paar dagen niet in de zon ben ik ook weer heel snel heel wit Nagelbijten / Gniffelen
En dan ook in en in wit Vork
een laagje foundation, met een klein beetje zelfbruiner er over heen (heel klein beetje) en ik ben weer hip Rock-on, dudes!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:33

sjaslique schreef:
Ik heb gewoon blond haar en als het zomer is dan krijg ik mega veel sproeten in mijn gezicht, maar in de winter ben ik zeker een lijk. Gister weer eens te horen gekregen in de bus. Maar dingen zoals poeder en dergelijke dat zoek ik allemaal niet omdat ik daar niet zo geweldig mee overweg kan. Ook ik heb er al een tijd over nagedacht om mijn haren bruin te verven, maar ook ik durf eigenlijk niet zo goed.

dan lijk je toch juist nog witter of niet Nagelbijten / Gniffelen ?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:46

Ja of juist niet omdat je huid dan weer 'warmer' aan doet. Nou ja ik ben toch te wattig om mijn haar te verven, ben echt bang dat ik dan nog erger voor schud loop.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:11

precies. Mensen er nog ervaring mee?

Citaat:
dan lijk je toch juist nog witter of niet ?

Lees mijn post voor jou, dat is juist mijn vraag.

Kappers zeggen wel dat je er bleek van wordt, maar je hoort juist ook
als advies een warme kleur te nemen... zoals bij metamorfoses, of in boeken zie je
dat bruin haar toch wel warm staat. Dan heb ik het wel over bruin met een tint rood, aubergine, paars etc er doorheen bijvoorbeeld.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:29

Hmm, ik heb toch altijd gehoord dat een bleek persoon met zwart haar er veel bleker uitziet dan iemand met blond haar. Zwart contrasteert veel harder met wit dan blond, logisch gezien. Het straatbeeld toont ook dat mensen/culturen met donker haar meestal een donkere huid hebben.

Als ik iemand als voorbeeld moet nemen, Kelly Osborne heeft zowat alle kleuren van de regenboog gehad en met blond haar leek zij mij toch gezonder dan met zwart haar. Haar andere haarkleuren zoals roze, groen, blauw, paars etc. leiden gewoon de aandacht af van haar witte gelaat.

Ik zelf trouwens had vroeger donkerbruin haar. De laatste jaren is mijn haar verkleurd naar lichtbruin haar met blonde mesjes (puur natuur) Clown .

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:38

ja maar zwart of choco is natuurlijk een heel verschil!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:18

Iris_ schreef:
winter lijk meld zich Vork
In de zomer ben ik heel snel heel bruin,
En na een paar dagen niet in de zon ben ik ook weer heel snel heel wit Nagelbijten / Gniffelen

Zo ben ik ook.

Ik heb van mezelf een vrij donkere huidstint, zodat ik 's zomers snel en gemakkelijk bruin wordt zonder te verbranden, maar de kleur is zo weg en 's winters krijg ik zo'n geelgrauwe kleur, echt lijkentintje.

Ik gebruik bronzing powder om er minder 'lijk' uit te zien.

Ik heb mijn haren in verschillende kleuren gehad en donkerbruin met iets rood erin is 's winters wel erg mooi omdat het de warmte in mijn huid weer ophaalt. 's Zomers ben ik blond.
En momenteel heb ik mijn eigen kleur, gewoon saai donkerblond.

Ik zag de vergelijking met Jenny Garth staan maar die heeft dus dat bleke type, wat roze wangen krijgt. Dat is dan nog mooier dan zoals bij mij, ik ben gewoon grauwgeel Koe

O ja, het is Oil of Olaz Clown