Waar word je nou dik van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Re: Waar word je nou dik van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:46

Karin schreef:
Het crashdieet is niet de boosdoener, maar het feit dat mensen na zo'n dieet weer 'normaal' gaan eten.
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Een crashdieet is m.i. nl wel een hele grote boosdoener, want die zet je lichaam in de zuinige stand. Wat betekent dat je daarna altijd met minder meer doet. Dus ook al ga je daarna verder met een goed uitgebalanceerde voeding, je stofwisseling heeft zich dan zo aangepast dat je toch zuiniger met de kalorieën zul omgaan.

Ik zou een crashdieet altijd afraden. Je kunt beter meteen overgaan op een verstandige voeding gecombineerd met meer beweging. Honger in een dieet betekent dat je op weg bent naar het jojogebeuren.

En putjes... tja. Dat is weer een heel ander verhaal en heeft met doorbloeding en afvoer te maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:51

niet helemaal putjes ontstaan omdat er teveel vet aanwezig is

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:52

Remy schreef:
Je kunt beter meteen overgaan op een verstandige voeding gecombineerd met meer beweging. Honger in een dieet betekent dat je op weg bent naar het jojogebeuren.

En dat ben ik dan weer met jou eens. Lachen

Ik vind het alleen niet terecht dat mensen SB afdoen als 'hongerdieet'. En uit de antwoorden in dit topic blijkt wel dat er nog veel onduidelijkheid is over wat nou precies 'gezonde voeding' is. Vaak wordt gedacht dat vetten de boosdoeners vormen 'dus die eten we dan maar niet meer' met alle gevolgen van dien.

Wil je het echt goed doen, ga dan naar een diëtist. Maar die moeite neemt men vaak niet, men gaat vaak zelf van alles uitproberen. Maar klaag dan ook niet als blijkt dat je het zelf niet kunt en toch een steuntje in de rug nodig hebt. Knipoog

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:53

tita schreef:
ja putjes in je armen over paar jaar krijg je daar hangend vel (waarschijnlijk met putjes)

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(rent rontjes door de kamer...)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:55

Karin schreef:
Remy schreef:
Je kunt beter meteen overgaan op een verstandige voeding gecombineerd met meer beweging. Honger in een dieet betekent dat je op weg bent naar het jojogebeuren.

Ik vind het alleen niet terecht dat mensen SB afdoen als 'hongerdieet'. En uit de antwoorden in dit topic blijkt wel dat er nog veel onduidelijkheid is over wat nou precies 'gezonde voeding' is. Vaak wordt gedacht dat vetten de boosdoeners vormen 'dus die eten we dan maar niet meer' met alle gevolgen van dien.

Wil je het echt goed doen, ga dan naar een diëtist. Maar die moeite neemt men vaak niet, men gaat vaak zelf van alles uitproberen. Maar klaag dan ook niet als blijkt dat je het zelf niet kunt en toch een steuntje in de rug nodig hebt. Knipoog

Maar zoveel eet ik niet, in de ochtend vaak een boterham, in de middag 4 boterhammen met worst of kaas, en dan savonds een bord warm eten.
Soms een koekje of een snoepje, maar echt niet veel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:55

Karin schreef:
Remy schreef:

Sonja Bakker vind 1500 caloriën een normale daginname voor een volwassene. In "dieetstand" zet zij je op 1100 calorien.

Dat is imo een crashdieet hoor Verward

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:56

beweeg je armen van boven naar beneden achter je rug...... met een haltertje (nu in de aanbieding bij Perry sport)
Train je die arm mee........

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:56

Citaat:
Sonja Bakker vind 1500 caloriën een normale daginname voor een volwassene. In "dieetstand" zet zij je op 1100 calorien.

Zo kan ik ook wel een bestseller afvallen schrijven.....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:57

tita schreef:
beweeg je armen van boven naar beneden achter je rug...... met een haltertje (nu in de aanbieding bij Perry sport)
Train je die arm mee........

OK dan! Dankje voor de tip!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:57

Ik zal het tabelletje bij mij op de sportschool nog eens goed bekijken. Voor zover ik me kan herinneren staat daar voor vrouwen van 30 een inname van 1600-1700 calorieën als 'normaal'. Wil je afvallen, dan zul je daar onder moeten gaan zitten.

En zoals ik zei: SB is (althans voor mij) niet heilig, het is een leidraad. Net als iedere andere methode of dieet. Merk ik dat ik er niet op kan leven, dan neem ik meer (van iets wat 'veilig' is). Dan maar wat minder snel afvallen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:58

Arrabel schreef:
Citaat:

Zo kan ik ook wel een bestseller afvallen schrijven.....

had dat dan ook gedaan muts Bloos

dan had je nu een personal trainer annex een kok in dienst kunnen nemen en werd je mooi slank Duivel

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:59

Tja, ik ken in mijn omgeving toch redelijk wat mensen die met SB als startpunt blijvend gewicht zijn kwijtgeraakt. Misschien kijk ik er daarom niet zo negatief tegenaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:59

nee hoor een vrouw kan 2000 calorietjes verbruiken per dag en een man 2500 als je als vrouw zijnde 1950 verbruikt, dan val je al af

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:00

ik dacht dat we zo ongeveer 2000 calorieen moesten eten per dag?

Karin

Ik zal dat tabelletje nog eens goed bekijken.

Yinari

oh, je was me voor Tita Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:01

ja ik zit bovenop de pc Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:03

Marigold schreef:
volgens mij van vetten en suiker.
ik eet zo weinig mogelijk vetten en suiker, dus zwarte koffie, geen vla, roerbakken zonder vet, geen boter op brood, ect.

verder let ik nergens op, en eet ik gewoon normaal.
het heeft echt geholpen, niet dat ik overgewicht had, maar wel wat vet en dat wou ik kwijt, en dat is nu ook echt al heel lang weg! Lachen

Weet je dat dat héél erg ongezond is? Dat is nml 1 van de weinige producten met vitamine D, zonder die vitamines groeien je botten krom, ik weet niet of je al bent uitgegroeit (weet niet hoe oud je bent) maar als je al bent uitgegroeid kunnen je botten hier veel en veel slapper van worden. Je moet idd geen dikke laag doen maar geen boter is echt héél erg slecht, dan zou je nog beter een dikke laag op je brood kunnen smeren!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:04

Arrabel schreef:
Maar zoveel eet ik niet, in de ochtend vaak een boterham, in de middag 4 boterhammen met worst of kaas, en dan savonds een bord warm eten.

Blijkbaar kan er dus toch iets beter. Knipoog

Je kunt je erbij neerleggen, je kunt wat diëten en methodes proberen (en afwachten of je blijvend gewicht verliest) of je kunt een diëtist om advies vragen. Het is maar net wat je wilt. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:05

elk pondje gaat door het mondje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:08

Ik ben op 1 November 2006 gestopt met snoepen en brood eten, ik eet nu 2 x per dag een bakje cornflackes en savonds eet ik gewoon met de pot mee (ook patat enz). Ik ben nu al 4,5 kilo kwijt Lachen

Gewoon iets minder eten dan normaal werkt dus ook prima Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:54

kinuh schreef:
Marigold schreef:
volgens mij van vetten en suiker.
ik eet zo weinig mogelijk vetten en suiker, dus zwarte koffie, geen vla, roerbakken zonder vet, geen boter op brood, ect.

verder let ik nergens op, en eet ik gewoon normaal.
het heeft echt geholpen, niet dat ik overgewicht had, maar wel wat vet en dat wou ik kwijt, en dat is nu ook echt al heel lang weg! Lachen

Weet je dat dat héél erg ongezond is? Dat is nml 1 van de weinige producten met vitamine D, zonder die vitamines groeien je botten krom, ik weet niet of je al bent uitgegroeit (weet niet hoe oud je bent) maar als je al bent uitgegroeid kunnen je botten hier veel en veel slapper van worden. Je moet idd geen dikke laag doen maar geen boter is echt héél erg slecht, dan zou je nog beter een dikke laag op je brood kunnen smeren!

ow, oke, goed dat je het zegt!
ik doe ook maar wat hoor, en ben van mezelf dun genoeg maar wil gewoon geen buikje enzo Knipoog
ik ben al uitgegroeid hoor, maar melezers hier misschien niet allemaal, dus daarom sowiezo goed dat je me even corrigeert!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:36

Daar heb ik een simpel rekensommetje voor ontwikkeld, in mijn geval is dit:

Lekker + veel van het lekkers eten : makkelijk bereikbaar = aankomen Clown

Werkelijk, alles wat ik echt lekker vind is dikmakend... Fruit vind ik ook lekker, maar fruit is weer duurder dan zo'n sappige Mars. Nou lukt het afvallen me wel, maar als ik in de Ah to go sta, en ik heb 60 cent op zak, kan ik wel een mars kopen, maar geen zakje snoepappeltjes (schijfjes appel in een zakje, erg lekker). Dat vind ik best een kwalijke zaak, maar er is weinig aan te doen...

Volgens mijn ex-dieetiste mag je 1000 cal. per dag als je flink af wilt vallen, veel water drinken en gevarieerd, mager eten.

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:12

geen vlees eten!! ik eet het niet en kan verder alles eten wat ik wil, ik kom geen kilo aan, het schijnt dat vlees (vooral rund en varken) je stoelgang vertraagt. Bijvoorbeeld alleen kip en vis eten ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:14

Arrabel schreef:

Misschien moet je het niet zoeken in minder eten, maar in een betere verbranding! Hoeveel sport je?