Calendula creme, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: Calendula creme, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:16

hallo, hier mijn ervaring:

Ik had een tumor in me buik toen ik 12 was. Nou ik dacht nu kan ik natuurlijk nooit geen bikinie meer aan toen ik dat liteken voor het eerst zag. Helemaal over streek maar de dokter adviseerde mijn om met calendula creme te smeren. En tja HET WERKT ECHT! ik loop nu gewoon lekker in me bikinie over het strand en je ziet er bijna niks meer van. toen ik 14 was (2 jaar na de operatie) kon je echt al goed verschil zien met na de operatie. We zijn nu 6 jaar verder maar me litteken zie je niet meer. het is heel mooi hersteld. het enige wat je nog een beetje ziet zijn die kuiltjes. daar zou je eigenlijk wat vet bij moeten spuiten, haha. Maar dat komt gewoon omdat ik dun ben. Als je wilt kan ik je wel een foto sturen van hoe het er nu uitziet? Ik heb trouwens echt alleen calendula creme gebruikt niks anders! 3 weken terug zei een vriend nog van me: huh heb jij een liteken. Terwijl ik hem echt al 3 jaar ken en hij ook weleens in bikinie heeft gezien is het hem nog nooit opgevallen.

edit: ik heb de creme ongeveer tot 5 maanden na me operatie gebruikt. Of als ik last had van me litteken. Het leek wel alsof het de pijn verminderde en herstelde erg snel.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:23

ik heb geen ervaring met de situatie maar wel met de creme. ik heb het altijd bij de hand. gebruik het al jaren voor verschillende dingen. ik Zweer bij die creme!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:47

Ik als klein kindje kreeg overal wat ook maar iets raar was calendulan op, wondjes brandwondjes ga maar door en het werkt echt! Ook bij mn paard.. Het is echt heel fijn spul, en het doet ook in n open wondje geen pijn(bijv. betadine jodium ofzo doet dat wel). Wij hebben eigenlijk alleen calendulan in huis voor wondjes ed en het wordt er altijd mooier en beter van!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:37

Calendulan is ook mijn wondermiddel. Eczeem, jeuk, bultjes etc. Ik smeer het erop hoor Lachen

Open wonden is het niet geschikt voor, wel schaafwonden/ jeukende plekken etc.

Sowieso als ik jouw was zal ik het proberen, dat kan geen kwaad! Het is geen streng medicijn dat kwaad kan ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:10

Wat een mooie verhalen kan me er alleem maar bij aansluiten, het werkt écht.
Masseren is wel een must, dan houd je het soepeler.
Callendula werd al in de oorlog gebruikt!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:25

Bienotje schreef:
Open wonden is het niet geschikt voor, wel schaafwonden/ jeukende plekken etc.

daar is toch Arnica voor? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:26

Arnica is toch voor kneuzingen?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:28

blauwe bulten, bloeduitstortingen, verrekingen, kneuzingen. ik pakte de tube erbij Vork

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:29

Mijn paard doet het ook super met calendula!
Hij was 4 weken (of meer) geleden door het draad gerend en het ging na 2 weken weer ontsteking, van de ene op de andere dag een dik been. Toen kwam de dierenarts weer en die zei dat ik de wond elke dag met calendula moest insmeren.
Het werkt heel erg goed! de wond is bijna weg

Calenudula is idd niet geschikt voor open wonden, alleen als de wond droog is, want anders blijft het er niet op zitten (spreekt uit ervaring)

En arnica is iets heel anders en ik weet ook niet of je dat wel op wonden kan smeren. Arnica zweer ik bij wanneer ik (grote) blauwe plekken heb en het schijnt ook tegen spierpijn enzo te helpen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:49

Volgens mij moet je geen enkele zalf op open wonden smeren Lachen

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:02

heerlijk spul, genruik het altijd bij grotere schaafwonden(die al wel dicht zitten) brandwonden, brandnetelplekken, kwallenbeten enz.
Het verzacht en verkoeld, en het helpt de genezing!

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:04

viefdepief schreef:

behalve betadine zalf Knipoog

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:06

Ik heb vorig jaar mijn knie open gehad, op het litteken vaak Calendula gesmeerd om je huid ook soepel te houden enzo, werkt super Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:47

Bedankt allemaal voor de goede reacties, ik merk nu al een klein verschil dus bij mij werkt het ook Haha!

KeetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:36

caledulan is echt super. Gebruik zelf de zalf bij "open" wondjes (krassen van de poes e.d.) de gelei bij dichte/schaafwonden en de emulsie bij zonnebrand. Het is echt wondermiddel

arnica is inderdaad bij kneuzingen en blauwe plekken (je moet dan ook eens de arnica druppels proberen en de zalf, gaat het nog sneller)

zeker doen, en ook regelmatig blijven smeren, wordt het steeds mooier

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:14

viefdepief schreef:

De wond is al lang dicht Verward

Ik heb ook Calendula creme gebruikt voor mijn litteken van de operatie. Ik ben alleen gestopt met smeren niet omdat het niet beter werd maar omdat het zo raar aanvoelde dat ik er misselijk van werd Bloos Het voelde niet als eigen aan terwijl je wel zag dat je eraan kwam. Weet eigenlijk niet goed hoe ik dat uit moet leggen Haha!

Dermatix schijnt ook erg goed voor littekens te zijn, is via de huisarts te krijgen. Is een vrij nieuw middel nog Knipoog