Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_fire

Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Friesland

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:30

er zijn dan veel bokkers die dat hebben dus.. het is zeker geen pretje om dat dagelijks te hebben.. ! gelukig ben ik niet de enigste..! Lachen

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:01

Ik heb het savonds heel vaak.. Of in vreemde omgeving..
En dan voornamelijk als ik me rot voel of me niet op m'n gemak voel.
Is echt niet tof Echt het gevoel alsof je doodgaat ofzo.. Scheve mond
Als ik alleen ben, kan ik trouwens eerder weer normaal ademhalen dan in gezelschap. Gewoon rust..
Gelukkig word t de laatste tijd wel minder Ja

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:46

Als jullie het echt zo vaak hebben dan zou ik daar toch eens serieus mee aan de slag gaan. Het emo-gedeelte aanpakken en er aan werken dat je jezelf onder controle kunt houden.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:18

Lisjuh87 schreef:
Ik heb het de laatste tijd ook vaak (vooral bij me vriend thuis in bed) dan maak ik me gigantisch druk om iets (ben gigantisch bang om hem kwijt te raken). En dan krijg ik het heel koud, ga trillen enz. Me vriend vraagt dan telkens of ik het koud heb maar dat krijg ik helemaal niet door. Als hij me dan vast houd krijg ik bijna geen lucht en ga huilen, komt alles eruit. Na een kwartier in zijn armen kom ik tot rust en is het over heel vreemd hoor.


herkenbaar Bloos, heb ik ook al voorgehad..

angel25
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: rhenen

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:20

Sjadron013 schreef:
Yoga? Is dat ook echt leuk eigenlijk? Lijkt me wel gaaf..


Ja, in het begin dacht ik: wat doe ik hier tussen die 'mutsen' ?? haha
Maar ik heb gewoon volgehouden, en na een paar keer vond ik het heerlijk!!
ging er moe heen en kwam vol energie er vandaan, en na een paar keer was de hyperventilatie al weg.
Wel opletten, de ene yoga is de andere niet.
Ik ben eraf gegaan omdat ik ging verhuizen en ook hier in de buurt een proefles genomen maar dat vond ik dus 10keer niks.
Dus als je het na een paar keer nog niks vind moet je gewoon een andere zoeken want het verschilt echt heel erg. succes

Ow ja, en wat mij ook geholpen heeft is NEI/integra www.valerianus.m2h.nl
Dat doe ik trouwens nog steeds regelmatig en dat stelt me altijd gerust.

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:28

*Ik meld me ook maar*

Ik heb geen hyperventilatie maar paniekaanvallen vooral in ruimtes waar veel mensen komen of waar ik nog nooit geweest ben. Als ik het heb, heb ik het gevoel of ik alles tegelijk krijg (zal de details niet noemen). Ik moet zeggen dat met name mijn sociale leven er wel onder lijd want ik ga nergens meer onbezorgd heen. Wel fijn (nou ja wat is fijn) dat hier meer mensen zijn met dit soort problemen.

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:32

ik heb het ook een keer gehad en waarschijnlijk zou ik het wel vaker krijgen als ik flauw val dan krijg ik namelijk last van paniekaanvallen en dan ga ik hyperventileren

angel25
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: rhenen

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:35

jeannaa schreef:
*Ik meld me ook maar*

Ik heb geen hyperventilatie maar paniekaanvallen vooral in ruimtes waar veel mensen komen of waar ik nog nooit geweest ben. Als ik het heb, heb ik het gevoel of ik alles tegelijk krijg (zal de details niet noemen). Ik moet zeggen dat met name mijn sociale leven er wel onder lijd want ik ga nergens meer onbezorgd heen. Wel fijn (nou ja wat is fijn) dat hier meer mensen zijn met dit soort problemen.


Dat had (heb) ik dus ook!! ben volgens mij een soort van claustrofobisch, ik moet zeggen dat het al een stuk minder is.
Ook op koopzondag ofzo, ga ik echt nooit winkelen, ik word helemaal gek van al die mensen om me heen, krijg het dan warm en tintelig en duizelig, en discotheken en drukke kroegen vind ik helemaal erg. of ik moet bij de uitgang in de buurt blijven dan gaat het wel.

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:43

Ik mijd ook het liefst situaties met veel mensen, maar ja dat kan niet altijd. Ik vind het heel vreemd dat je dit zomaar kan krijgen (al weet ik wel wat voor mij de druppel is geweest) ik vind het heel moeilijk om mee om te gaan, het wordt vaak niet begrepen.
Met mij gaat het wel iets beter en probeer ook wel mijn grenzen te verleggen al denk ik dat ik er nooit echt vanaf kom. Overigens lijkt het bij mij deels erfelijk te zijn, meerdere mensen in mijn familie hebben het gehad.

Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:56

jaja, hyperventilatie, vertel er mij wat van...

Ik heb claustrofobie, niet in de erge mate maar toch. Je zal me jamais in een lift krijgen, durf bijna nooit alleen naar het toilet te gaan als ik de toiletten niet ken, ga nooit op een overvolle bus/tram/trein, ...

Daardoor raak ik in paniek en begin te hyperventileren. Heb het al zo vaak voorgehad en toch denk ik nog altijd dat ik ga sterven als die aanval er is.

Je moet heel geconcentreerd beginnen ademen en niet nog erger in paniek schieten. Als er mensen van de EHBO ofzo bij zijn, laat ze je NOOIT extra zuurstof geven. Als je hyperventileerd heb je een teveel aan zuurstof en als ze je dan nog eens axtra zuurstof gaan geven, ik kan het met zekerheid zeggen: daar ben je 3 dagen ziek van!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:58

Ik stap juist gerust in een stampvolle trein en heb geen moeite met drukke en benauwde kroegen...
Bij mij zorgt 'iets' (maar wat Boos! ) ervoor dat ik verkeerd ga ademhalen en als dat dan een paar dagen zo doorgaat, voel ik me daarna dus heel erg beroerd. Zoals nu, m'n spieren voelen aan alsof ik net een marathon gelopen heb.

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:04

Moet je naar het ziekenhuis gaan, dat deed ik tenminste ik kreeg daar ontspanningsoefeningen (maar die had ik eigenlijk niet nodig) en, jaja, ademles.. Dan leer je zeg maar hoe je moet ademen, na een tijdje staat dat op de automatisch piloot Ja

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:21

Heb ik gehad idd, bij mensendiecktherapie, maar soms gaat het toch weer even fout.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:45

jeannaa schreef:
Ik mijd ook het liefst situaties met veel mensen, maar ja dat kan niet altijd. Ik vind het heel vreemd dat je dit zomaar kan krijgen (al weet ik wel wat voor mij de druppel is geweest) ik vind het heel moeilijk om mee om te gaan, het wordt vaak niet begrepen.
Met mij gaat het wel iets beter en probeer ook wel mijn grenzen te verleggen al denk ik dat ik er nooit echt vanaf kom. Overigens lijkt het bij mij deels erfelijk te zijn, meerdere mensen in mijn familie hebben het gehad.


Hyperventilatie is geen ziekte..
Hyperventilatie is juist een gevolg van een panieksituatie, hyperventilatie is een reactie van je lichaam op angst.. Je gaat verkeerd ademen, oftewel je gaat alleen nog inademen en niet meer uitademen. Flauwvallen is daar weer een reactie op, doordat je teveel zuurstof dan krijgt val je flauw, in die tijd dat je bewusteloos bent is je angst weg en kan je lichaam je ademhaling weer regelen. Het ergste wat er kan gebeuren als je hyperventileerd is dat je flauwvalt

Ik heb er zelf ook veel last van gehad, dat omdat ik bang was voor mijn allergische reactie, nu ik weet wat ik aan die allergische reacties kan doen heb ik ook geen last van hyperventilatie meer. Dus het belangrijkste is om de oorzaak van hyperventilatie te zoeken! Ademhalingtherapie helpt je alleen maar om je ademhaling weer zelf onder controle te krijgen als je hyperventileerd.

Dus als ik zo eens leest hoeveel mensen er last van hebben zou ik zeggen zoek de oorzaak eens uit! En de oorzaak is altijd een angst/paniek voor iets, of bijvoorbeeld stress..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:50

ik heb zelf astma en om die reden als kind heel vaak aanvallen gehad. dat je spontaan geen lucht krijgt zet in je hersens een stofje om waardoor je in paniek raakt...maar ja best is eigenlijk om op je zij op een koele plaats te gaan liggen en kalm te blijven en vooral ook niet praten, dat is verspilling van lucht Lachen

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:56

Woogy schreef:
ik heb zelf astma en om die reden als kind heel vaak aanvallen gehad. dat je spontaan geen lucht krijgt zet in je hersens een stofje om waardoor je in paniek raakt...maar ja best is eigenlijk om op je zij op een koele plaats te gaan liggen en kalm te blijven en vooral ook niet praten, dat is verspilling van lucht Lachen


Heb je asma aanvallen of hyperventilatie aanvallen? Beiden namelijk heel erg verschillende..
Ik heb een inhalatieallergie, dus als ik stoffen ben krijg waar ik allergisch voor ben, krijg ik ook een soort van astma aanval, een verkramping van de longblaasjes, dan krijg je dus ook minder zuurstof!
Bij hyperventilatie krijg je echter juist teveel zuurstof..

Heb er beiden last van en ik kan zeggen dat ik na dik een jaar ook heel goed het verschil ertussen kan voelen.. Bij hyperventilatie krijg je echt een druk op je borst, voelt kleding te strak, wordt je duizelig, kramp naar je arm, en na een tijdje gaat zelfs je hart pijn doen. Echter kan hier niks gebeuren het ergste is flauwvallen, en dan komt je ademhaling vanzelf weer goed. Bij een astma aanval is het meer een gevoel als iemand je longen samenknijpt, wordt je kortademig terwijl je gewoon goed doorademt. Hierbij kan je als het echt te erg wordt wel een zuurstoftekort krijgen daarom krijg je dan ook meestal een pompje voorgeschreven die de " kramp " in die blaasjes weer doet opheffen..

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Re: Hyperventilatie zucht.. iemand nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:44

jup ik heb er ook regelmatig last van.. krijg het als ik mijzelf heel erg druk maak om iets.. heb het bijv. een keer gehad toen ik op vakantie was... alleen maar omdat ik heel erg heimwee had.. en ook een keertje tijdens een springles