rare huisarts:S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: rare huisarts:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:17

susie_anne schreef:
Nou dat herken ik! Ik loop al jaren te hannessen met mn oren. Vaak oorpijn, vaak verstopt. Ik zal de vieze verhalen besparen Knipoog. Toch wordt ik elke keer weer weg gestuurd met de boodschap dat ik maar moet druppelen en dat ik als het erger wordt maar weer moet terug komen. Ik heb dit een poosje volgehouden tot ik het zat was. Heb nu dus een paar jaar zelf lope rotzooien, maar het is nu weer zo erg geworden dat ik voor morge ochtend toch weer een afspraak heb gemaakt. Ik ben benieuwd..

Heb dit trouwens ook gehad met een ernstige allergie dat volgens heb een onschuldige exeem was Boos!

Ik hoop voor je dat je snel opknapt, maar aan de huisarts heb je tegenwoordig ook niet veel meer.

Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht eigenlijk Knipoog
Zijn genoeg huisartsen die zeer goed werk verrichten en ik kan het weten. Ik heb tijdens mijn stage bij meerdere huisartsen gezeten en ze zijn echt niet allemaal hetzelfde.

Veel (let op niet alle) huisartsen zijn communicatief niet zo sterk zijn wat terug getrokken mensen. Je moet als arts natuurlijk ook een bepaalde afstand houden, je kunt niet overal te dicht bij betrokken zijn. Een huisarts zal luisteren wat jou klachten zijn, ondertussen zit hij/zij al te bedenken wat het zijn kan.

Ik heb zelf ook keelklachten, begon met keelpijn en flink hoesten. Ik ben een paar dagen mijn stem kwijt geweest deze is terug maar klink nog steeds schor. Het hoort erbij het is een kwestie van uitzieken hoe lastig het ook is. Als je overal maar een ABkuur voor krijgt, is ook niet bevordelijk voor je lichaam als je het dan een keer echt nodig hebt heb je kans dat geen kuur meer aanslaat door het vele gebruik hiervan. Veel artsen zijn dan ook voorzichtig met het uitschrijven van een recept.
Het is erg vervelend maar bedenk wel met een goede griep (en het merendeel van de mensen kent dit niet eens) lig je 4 week plat. Griep is gewoon een kwestie van uitzieken, hoe lastig dat ook zijn kan.

Beterschap Knipoog

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:14

Waterijs !!!! Bij mij hielp dat als enige.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:18

Ik heb voorheen ook een hele slechte arts gehad.. Ik kwam bijna maandelijks bij deze man omdat ik blaasonsteking had.. Ik vond het zo'n vervelende vent dat ik op zoek ging naar een ander en kwam bij een hele lieve vrouw terecht.. Toen zij zag hoe vaak ik blaasonsteking had heeft ze me doorverwezen naar een uroloog met als gevolg dat ik geopereerd moet worden aan mijn blaas..

Als ik nu nog bij die andere vent gezeten had, had hij me gewoon weer elke maand met een antibiotica naar huis gestuurd..

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:49

MISTRAL94 schreef:
susie_anne schreef:
Nou dat herken ik! Ik loop al jaren te hannessen met mn oren. Vaak oorpijn, vaak verstopt. Ik zal de vieze verhalen besparen Knipoog. Toch wordt ik elke keer weer weg gestuurd met de boodschap dat ik maar moet druppelen en dat ik als het erger wordt maar weer moet terug komen. Ik heb dit een poosje volgehouden tot ik het zat was. Heb nu dus een paar jaar zelf lope rotzooien, maar het is nu weer zo erg geworden dat ik voor morge ochtend toch weer een afspraak heb gemaakt. Ik ben benieuwd..

Heb dit trouwens ook gehad met een ernstige allergie dat volgens heb een onschuldige exeem was Boos!

Ik hoop voor je dat je snel opknapt, maar aan de huisarts heb je tegenwoordig ook niet veel meer.

Zijn genoeg huisartsen die zeer goed werk verrichten en ik kan het weten. Ik heb tijdens mijn stage bij meerdere huisartsen gezeten en ze zijn echt niet allemaal hetzelfde.

Veel (let op niet alle) huisartsen zijn communicatief niet zo sterk zijn wat terug getrokken mensen. Je moet als arts natuurlijk ook een bepaalde afstand houden, je kunt niet overal te dicht bij betrokken zijn. Een huisarts zal luisteren wat jou klachten zijn, ondertussen zit hij/zij al te bedenken wat het zijn kan.

Ik heb zelf ook keelklachten, begon met keelpijn en flink hoesten. Ik ben een paar dagen mijn stem kwijt geweest deze is terug maar klink nog steeds schor. Het hoort erbij het is een kwestie van uitzieken hoe lastig het ook is. Als je overal maar een ABkuur voor krijgt, is ook niet bevordelijk voor je lichaam als je het dan een keer echt nodig hebt heb je kans dat geen kuur meer aanslaat door het vele gebruik hiervan. Veel artsen zijn dan ook voorzichtig met het uitschrijven van een recept.
Het is erg vervelend maar bedenk wel met een goede griep (en het merendeel van de mensen kent dit niet eens) lig je 4 week plat. Griep is gewoon een kwestie van uitzieken, hoe lastig dat ook zijn kan.

Beterschap Knipoog

Ben het hier helemaal mee eens, wat wil je dan dat je huisarts voorschrijft, een antibioticakuur? En dan vervolgens dat als je echt iets hebt het minder goed aanslaat. Hij heeft je nagekeken, vind vervolgens niks en geeft je pijnstillers mee. Wat wil je dan nog? Haha! Ik zou het eerst even met de pijnstiller proberen. Ik snap dat het vervelend is, maar uitzieken is idd toch het beste. En ja dat ie naar het beeldscherm kijkt.. hij zal wel aan het kijken zijn wat je in het verleden hebt gehad Haha!

Iig beterschap! Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:28

MISTRAL94 schreef:
susie_anne schreef:

Beterschap Knipoog

Mee eens Lachen Is inderdaad erg kort door de bocht. Je bedoelt misschien dat ze niet zoveel kunnen uitrichten? Dat klopt deels, maar daar kunnen ze zelf weinig aan doen. Dat wordt zo voor ze besloten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:33

Ik wil nog even terug komen hierop. Mensen komen vaak met vage klachten. Vraagt een arts waar heeft u pijn, ja hier ergens (wijzen mensen de over de hele romp). Wat voor pijn is het ja dat weet ik niet dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Met zulke klachten kom je als arts zijnde ook niet verder. Je moet duidelijk zijn, hier heb ik pijn het is een stekende of zeurende pijn noem maar op. Dan kan een arts vandaar uit concreet verder. Misschien vinden jullie dit onzin maar ik heb bij een consult gezeten en ook over de telefoon kreeg ik zulk soort mensen waar je helemaal niks aan hebt. Dan moet een arts in die 10 minuten die hij/zij voor je heeft maar even vertellen wat jij hebt. Petje af voor de arts die dat lukt Vork