Keel amandelen eruit laten halen op je 20e! Iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleenn

Re: Keel amandelen eruit laten halen op je 20e! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:46

Nou ik heb ze in Oktober er uit laten halen. Gelukkig is het maar 1 keer, want ik heb er echt last van gehad. Als je bij komt dacht ik 'nou dit valt wel mee, horen dat het zo blijft'. Nou toen de morfine en de rest was uitgewerkt had ik echt heel veel pijn. Ik dacht ook ik neem echt geen zetpillen, maar toen ik die pijn had was ik juist blij dat ik het toch heb gedaan. Ik heb 2 weken aan de dyclovinac gezeten. En als je pijn hebt moet je echt daarom vragen want dat helpt wel. En als je uit het ziekenhuis bent kan je ze altijd bij de apotheek halen. Je moet echt goed drinken en veel ijs eten. Drinken vond ik echt heel vervelend en dronk in begin niet veel. Daarna heb ik op een dag 1.5 L weggedronken en dat hielp wel tegen de pijn. Ook moet je echt geen dingen in het gegin eten met kruiden want dat gaat echt als waren erin bijten.

succes met de operatie en heel veel sterkte! Knipoog

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:26

Ik snap eigenlijk niet goed dat mensen zo met hun gezondheid sollen door maar door te blijven lopen met allemaal keelontstekingen... Wat is nou één weekje pijn? Een fikse keelontsteking voelt bijna hetzelfde.

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:20

Spannend, spannend, spannend....
Morgen moet ik heen... Ze verwachten me om 11.00 uur!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:49

In december en Januari ben ik ook flink ziek geweest.
Toen dreigde ze ook op mijn amandelen eruit te halen..
Nou echt niet he, wil geen week uit de running liggen en flink pijn lijden.

Gelukkig gaan nou eerst mijn verstandkiezen eruit, daar kon ik namelijk ook flink ziek van zijn geworden.
Daarna zien ze weer verder.

Sterkte voor iedereen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:52

MooiZow schreef:
Spannend, spannend, spannend....
Morgen moet ik heen... Ze verwachten me om 11.00 uur!

Òeh spannend zeg!! Heb je wel lekker en veel gegeten vanavond? Want dat gaat niet meer lukken de aankomende dagen...
Succes!! Ach gut

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:44

ikke afgelopen donderdag..
heb ontzettend veel pijn gehad.. maar gister en vandaag ging t prima!

Tot 18.00 vandaag.. zat lekker in bad en wilde eruit.. ik stond op en kreeg ineens een heftige bloeding.. heel het bad onder het bloed, de muur, de wastafels nou ja de badkamer zag eruit alsof we een beest geslacht hadden..
Dacht echt dat t niet meer op zou houden.. zoveel bloed verloren..
Meteen naar ziekenhuis, daar haalde ze een bloedprop van 5 cm doorsnee uit mijn keel..

inmiddels zit ik weer thuis.. maar ben owh zo bang dat ik vanacht weer een bloeding krijg.. wat als ik dan niet wakker word??

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:18

zelf heb ik na een keer een ontzettende keelontsteking gehad te hebben bijna iedere week keelpijn en dus heeft mijn H.A. mij doorverwezen naar de K.N.O die keek in mijn keel en vond mijn amandelen wel erg groot en opgezet (terwijl ik toen geen keelpijn had maar nu ondertussen wel) dus kwam hij meteen met het idee om ze eruit te halen en ik ben op het punt dat ik de keelpijn zo vervelend vind dat ik ze er maar uit laat halen dus hij direct een ziekenhuisbed voor me gereserveerd en ik ben de 27e aan de beurt kreeg een hele vragenlijst voor men kiezen en heb de 16e een 1,5 uur durend gesprek met de anesthesist en de verpleegkundige van de afdeling na deze verhalen ben ik toch wel heel benieuwd k denk dat ik het meeste ertegenop zie om nuchter naar het ziekenhuis te gaan:P ik ben gewend om direct na het opstaan te ontbijten dus:P haha heeft iemand nog tips wat je mee moet nemen naar het ziekenhuis en hoe kom je eigenlijk uit de narcose en is er iemand die langer dan 1 nacht is moeten blijven? ik ben trouwens 17

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:30

Nou ik ben er net weer... Ff een nachtje int ziekenhuis gebleven...
Operatie is gelukkig goed gegaan:) Dat viel me heel erg mee! Alleen praten gaan nu niet zo goed.
Het nuchter naar het ziekenhuis gaan was niet zn probleem, en de dag er voor idd alleen dingen gegeten die ik lekker vind,haha!!
En dat van die bloeding vink nou nie zo leuk om te lezen, haha! Hopen dat nie bij mij gebeurt!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:40

Sassieja gaat zometeen onder het mes, ze moet 2 nachtjes blijven. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

M'n zus is op haar 16e geopereerd en heeft zich een week niet zo best gevoeld. Dat ze op de uitslaapkamer lag, werd ze goed misselijk en moest overgeven. Verder alleen verrot gevoel gehad.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:31

Ik was al 37 toen ik m'n amandelen er uit kreeg, was 12 uur na de operatie al weer thuis. Na de operatie de hele nacht wakker gebleven om lekker water te drinken en de volgende ochtend een kopje soep en ik mocht naar huis. Viel me allemaal erg mee ging de volgende dag weer een beetje aan het werk, maar toen kwam ik tegelijk thuis met de huisarts en die zei me dat dat beslist niet mocht Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:36

Truf schreef:
Sassieja gaat zometeen onder het mes, ze moet 2 nachtjes blijven. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

M'n zus is op haar 16e geopereerd en heeft zich een week niet zo best gevoeld. Dat ze op de uitslaapkamer lag, werd ze goed misselijk en moest overgeven. Verder alleen verrot gevoel gehad.

Zus spreekt: Het is bijna 4 jaar geleden, op m'n 18e dus Knipoog. Op de uitslaap kamer ging het nog prima, bekertje water naar binnen gehoost (voelde toen nog niets Vork ) en naar de kamer. Maar overeind komen met bloed in je maag is niet zo'n goed idee. En overgeven als je amandelen er net uit zijn doet ECHT heel erg zeer.

Maar ik ben blij dat ze er uit zijn, nooit meer ergens last van gehad. Daarvoor had ik 5x in 2 maanden echt een hele goeie keelontsteking (de eerste keer zag ik echt groen, de keren daarna toch iets sneller naar de dokter gegaan Knipoog ).

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:26

Soda schreef:
Ik snap eigenlijk niet goed dat mensen zo met hun gezondheid sollen door maar door te blijven lopen met allemaal keelontstekingen... Wat is nou één weekje pijn? Een fikse keelontsteking voelt bijna hetzelfde.

was het maar zo dat je één week pijn hebt.. En de keuze kan je niet altijd zelf maken.
Ik heb heel wat jaar vaak keel ontsteking gehad. Maar de dokter wilde nooit mee werken.
Nu hebben we een andere dokter en die schrok zich kappot net zoals de mensen in het ziekenhuis..
maarja nu ben ik er vanaf Haha!

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:00

Soda schreef:

Dit is idd wel erg makkelijk gezegt...
Ik ben nu een week verder, en het gaat idd opzich heel goed! Heb mn stem weer trug en ook de pijn is al heel veel minder (helaas nog niet weg, ma dat zou ook wel heel snel zijn)!
Maar denk niet dat het zo makkelijk bij iedereen gaat!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:34

MooiZow schreef:
Dit is idd wel erg makkelijk gezegt...
Ik ben nu een week verder, en het gaat idd opzich heel goed! Heb mn stem weer trug en ook de pijn is al heel veel minder (helaas nog niet weg, ma dat zou ook wel heel snel zijn)!
Maar denk niet dat het zo makkelijk bij iedereen gaat!

Volgens mij is één tot twee weken herstel wel vrij normaal na het verwijderen van amandelen hoor. Ik begrijp niet zo goed waarom het makkelijk gezegd is eigenlijk. Sommige dingen zijn niet leuk, maar moeten wel gebeuren. Ik vond de pijn na de operatie (twee weken, waarvan één week echt erg, het deed zo'n zeer dat ik zat te janken omdat ik een kopje thee moest drinken) echt 10x minder vervelend dan het máánden na elkaar ziek, zwak en moe zijn en continu keelpijn hebben. Even doorbijten en ik kon alles weer. Maar goed, zo heb ik het beleefd, voor een ander zal dat weer anders zijn.

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:17

Ik vind het zelf ook! Ik heb ook liever 1 tot 2 week pijn, dan maanden aanzudderen!!
Maar voor sommige mensen kan dat best anders zijn...

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:23

en toch als ik geweten had dat het zo pijnlijk was.. en dat die bloedingen zo hevig kunnen zijn...(ben daar echt van geschrokken!)..
dan had ik het niet gedaan!!

Doe mij dan maar maandelijks keelpijn met antibiotica!!
Heb inmiddels geen pijn meer.. kan alleen niet gapen en t eten is nog gevoelig.. dus mag nu niet meer klagen..
maar gelukkig 1 x en nooit meer!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:42

Ik ben ook blij dat ze er uit zijn Lachen.

Ik stond de dag nadat ze er uit gingen al weer uit te mesten Schijnheilig. Eind van de middag gingen ze er uit, 's avonds ff goed beroerd omdat ik redelijk wat bloed binnen gekregen had, volgende ochtend naar huis en 's middags rustig aan weer paardjes doen.

Heb nog wel een hele tijd met veel pijn gepraat, gegeten en gedronken, maar ach, dat is vanzelf weer over gegaan Knipoog. Dat weekje was het dubbel en dwars waard. Vond ik veel minder erg dan 5x in 2 maanden echt groen zien van de keel ontsteking (incl gewoon zo slap en beroerd zijn dat ik m'n bed niet meer uit kon komen).

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:35

Nou, al die verhalen die ik hierboven heb gelezen stellen me nou niet echt gerust....:S (thanks Ka voor het doorgeven van de link van dit topic Knipoog Boos! ....)

Ik ben woensdag de 21 feb aan de beurt...
Vroeger ook altijd wel last gehad van keelontstekingen, maar mijn dokter vond het destijds niet nodig dat ze eruit gingen...
Dus altijd doorgelopen met 2 a 3 keelontstekingen per jaar.

Sinds 2 jaar heb ik er steeds vaker last van. Heb sinds de zomervakantie al 3 keer weer een flinke keelontsteking gehad en toen ben ik uiteindelijk toch maar doorgestuurd naar de KNO-arts. Ik heb ook altijd last van een verstopte neus, dus daarvoor ging ik in eerste instantie ook naar de KNO-arts. Maar toen ik vertelde van mijn keelontstekingen en bijna geen stem meer hebben (iets wat toch niet handig is als je voor de klas staat...), vroeg ie of ik even mijn mond open wilde doen....
En toen zei hij: Die neus, daar kijken we later wel naar. Eerst deze dingen er maar uit!
Dus het was inderdaad wel nodig!

Woensdag gaat het dus gebeuren. Ik zie niet echt op tegen de operatie, maar inderdaad ook meer na de tijd die erna komt. Dat verhaal over die bloedproppen vind ik nou niet bepaald een geruststelling...
Maar ja...even een week (of misschien langer) doorbikkelen en wie weet ben ik dan hopelijk niet meer altijd vermoeid, slap, verkouden en zwakjes....

Voor de rest die ook nog moeten: Ik leef met jullie mee en heeeeeeeeel erg veel sterkte!

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:59

Heel veel succes Lautje!!
Ik vind het echt reuze meevallen!!
Zat er ook echt tegenop, ma je moet het gewoon over je heen laten komen... En die bloeding is niet gezegt dat je ze krijgt! Ik heb er geen last van gehad (gelukkig)!!
Suc6 en je kunt ut!

(ik heb een week niet kunnen praten, sinds woensdag praat ik weer, tot spijt van mn broer,haha!)

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:47

ik lees even mee..
Ik moet eigenlijk ook, maar ik ben absoluut geen dokterstype!
Misschien dat ik door julle gerustgestelde verhalen (uhum) ook de stap ga nemen Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 03:20

Ik vond het achteraf gezien absoluut de moeite waard Lachen
Heb een week behoorlijk pijn gehad omdat mijn lichaam niet reageert op diclofenac (pijnstiller) maar daarna heb ik nooit meer last van keelonsteking en bijbehorende klachten gehad !

Ik zag er ook redelijk tegenop, maar het ergste vond ik dat ik in het ziekenhuis moest blijven slapen..daar hou ik nl. niet van. Om je niet voor de gek te houden: de operatie is pijnlijk (erna dan) maar je zal er vast profijt van hebben, even een weekje flink doorbijten en dan ben je ervan af, Vooral veel ijs in huis halen!

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:23

Gelukkig nog meer mensen die het niet durven. Ben net een week van me antibiotica af. Als ik nu weer een keelontsteking krijg moeten ze er bij mij ook uit. En dat het pijn doet moet ik maar aannemen. Heb er daarna nooit geen last meer van. Iedere keer keelonteking, verstopte neus en moe zijn isook niet alles. En dat al 2 jaar lang...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:51

Ik ben vandaag voor het eerst mijn bed uit, ik ben vorige week donderdag geholpen.

Tja, wat kan ik ervan zeggen, het doet idd nogal pijn, hoewel ik de eerste 2 dagen niet heel veel last had, de dagen erna wat meer.
Het is nu dik een week terug, en ik voel me al heel wat beter, broodjes zonder korstjes gaan er in, praten lukt wel, maar niet te lang anders gaat het weer zeer doen.
Maar, ik ben nu al blij dat ik het gedaan heb, ben al heel wat minder benauwd!
En: Dat weekje pijn heb je er echt wel voor over, als je daarna knap van al je ellende af bent!

Goede tip voor de mensen die nog moeten: zetpillen! Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:51

Haha, zetpillen is idd een idee.
Maar bij mij werken asperientjes en paracetemol niet(ook niet bij hoofdpijn enz), en zetpillen ook niet...

Maar ik 'leefde' de dag daarna al weer aardig. Zei geen woord, maar kon wel rustig aan m'n dingen weer doen (pony's uitmesten, water brengen, en wat rond scharrelen, was bij mij hoog zomer dat ze er uit gingen dus liep lekker buiten).

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:28

Iemand had het hier over een bloeding, nadat ze in bad had gezeten.
Ik mocht 2 weken niet in een (heet) bad en ook niet heet douchen. Jeweetwel, dat heel de badkamer mistig is.
Dit juist om bloeding te voorkomen, zei KNO arts...

Iedereen die nog moet voor de operatie: heel veel sterkte!
Even bikkelen en daarna alleen maar plezier! Bij mij is het nu 3 jaar geleden, nooit meer keelontsteking gehad!