Ouders laten kind niet meer groeien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ouders laten kind niet meer groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:48

Tjee wat een verschrikkelijke situatie is dit zeg. Ik snap het op zich wel maar het arme kind heeft op deze manier ook absoluut geen leven. Dat ze haar klein houden is dan ook nog mss de meest humane optie in dit geval...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:50

Vreselijk situatie, maar ik kan de gedachtengang van de ouders zeker wel begrijpen.

eympjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:03

Je zou natuurlijk iemand uit de zeer nabije omgeving van dit meisje (ze is nu nog maar 9, toch?) moeten zijn om er iets verstandigs over te kunnen zeggen, maar ik denk dat die ouders een goede keuze hebben gemaakt. Zeker als ik het stukje van Utopian lees. Waar ik echt tegen ben, is euthanasie/abortus. Misschien zijn er een paar gevallen waarin het eventueel zou mogen (bijv. bij groot levensgevaar van de moeder, o.i.d.), maar hier zeker niet. Het klinkt heel hard, maar het leven is niet zonder risico. Begrijp me niet verkeerd: ik heb ontzettend met dat meisje & haar omgeving te doen! Zoals Daf al zei: "zoals ik het zie kan een zwaar gehandicapt kind best een goed leven lijden, alleen is het een ander leven dan wij kennen......" En zoals iemand anders al zei: hoe langer je er over na gaat denken, hoe moeilijker het wordt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:57

http://www.ad.nl/buitenland/article962697.ece
als je dan dat toetje ziet van dat meisje, gaan er een hoop dingen door je heen. Maar de reacties eronder Stoom uit je oren Ik weet wel dat ik in het begin erg bevooroordeelt was, zeker met mijn eerste post. Maar nu zou zeggen ga ervoor Bloos

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:12

in mijn eerste reactie vind ik het echt een goed initiatief. Wij hebben ook 1,5 jaar een zwaar gehandicapte vrouw/meisje in huis gehad. Ze was toen 18, nu 28, en begreep echt niet wat er allemaal met haar lichaam gebeurde. Ze wilde graag ook volwassen zijn omdat haar lichaam dat werd en dat zo hoort. Ze voelde en voelt zich nogsteeds diep ongelukkig omdat ze door haar lichaam op de feiten wordt gedrukt dat ze écht "anders" is.

Ik twijfel echter hoelang je het uithoud om iemand kind te houden. Kan nooit goed zijn voor het lichaam zou je denken...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:24

Dat lichaam weet het niet. Het maakt niet zoveel uit of de hormonen natuurlijk zijn of niet, volgens mij in zo´n geval.
Er worden ook hormonen gebruikt in het omgekeerde geval en bv voor mensen die met dubbele geslachtsorganen (manlijk en vtouwelijk) zijn geboren of die een sexe verandering willen ondergaan.
Er zullen nadelen aan zitten en bijwerkingen, maar dat zal wel afwegen tegen het moeten verzorgen van een kind dat te groot en te zwaar wordt om thuis te houden. Dan moet je dus echt met takels in de weer enzo.

Overigens denk ik dat zo´n bericht vanzelf meer negatieve dan positieve reacties krijgt als er boven staat Ashley MAG NIET meer groeien.
Als er had gestaan "volwassenheid wordt tegen gehouden" ofzo, was het misschien andere geweest. De woorden "mag niet" werken gegarandeerd als rode lap. Verder is he ook nog in Amerika dat toch al niet veel sympathie kan verwachten. Was het in Denemarken, dan was het ook weer anders voor het grote publiek, raar, maar waar.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 02:57

Ik vind het eigenlijk best een goede beslissing. Maar té laat. Als ik zwanger was, en ik kreeg te horen dat mijn kind echt zwaargehandicapt (lichamelijk én geestelijk.. lichamelijk zou me niet zo veel uitmaken. Niemand is perfect! Geestelijk, ook nog niet zo veel..) zou zijn, en als een kasplantje zou moeten leven (sorry dat ik het zo noem...) dan denk ik dat ik zou overwegen om een abortus te laten plegen. In andere gevallen niet, maar in zo'n geval vind ik dat het moet kunnen. Want wat heeft zo'n kind nou voor leven ?? Maar laat dat kind dan haar leven helemaal niet lijden. Ik vind het aan de andere kant ook best egoistisch... Je wilt wel je kind houden, maar je wilt haar wél makkelijk laten houden om te behandelen. Nou jaaa...

en nog even iets anders. Ik heb ook meegemaakt hoe het is om dement te zijn. Dat wil je ook niet meemaken.

Misschien klinkt het hard, maar het lijkt me gewoon niks om totaal afhakelijk te zijn van andere mensen, je niks zelf kunt beslissen, geen eigen wil hebt, en niks snapt.

En dan snap ik Amerika ook weer niet. Ze zijn zo preuts met alles, maar in welk land zie je de meeste tienerzwangerschappen en rappers met ronddartelende vrouwen in beeld?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:17

Het probleem is dat lang niet alle dingen vroeg ontdekt worden , en dit kind leeft niet echt als een kasplantje. Ze wordt niet in leven gehouden door machines...

Bovendien komt het makkelijke kunnen behandelen JAAR ten goede. anders moety ze naar een tehyus e in d etakels genomen enzo. Nu kunnen de ouders lekker knuffelen en haar overal mee naar toe nemen in de wagen. Er staat in en artikel dat ik las dat ze te vergelijken is met een driejarige. Dat is al een heel mensje, hoor.