Ziekte van Crohn en paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Ziekte van Crohn en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:39

Stybba schreef:
Ik moet nu denk ik maar langzaam gaan kijken wat ik wel en niet kan eten. Toen ik gister tomaat hed gegeten had ik na een tijdje ontzettende buikpijn... maar ik weet niet of het komt omdat ik zoveel had gegeten of dat het echt door de tomaatjes kwam.

Ik kan ook niet goed rauwe groenten eten... En vlees dus niet (maar dat gaat nu beter).
Mijn darmen redden dat gewoon niet, maar als ik me daar aan hou is er eigenlijk niets aan de hand.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 23:03

@ Noby: succes met rijden!
Ik heb nu het geluk dat ik mijn zutje heb die mijn bijrijpaard zolang voor mij bijrijd. tegen de tijd dat ik denk dat ik het weer aankan dan probeer ik het en ga ik het langzam oppakken (desnoods rij ik n half uur en mn zusje een halfuur ofzo). Maar ik begin nu echt te twijfelen om echt door te gaan met het bijrijden, omdat het een soort van 'verplichting' is. Het paard moet beweging hebben en ik kan niet gewoon maar afzeggen (zoals op een manege) want het paard moet toch beweging hebben. Ik rij trouwens gewoon op een manege, het paard is daar een pension paard waarmee ik ook in een manege les meerijd op 1 van de 3 dagen dat ik rij.

@ Saffier: Ik denk dat rauwe groenten idd een probleem zijn(heb volgens mij ook ergens gelezen dat je het beste gekookte groenten kan eten omdat die makkelijker verteerbaar zijn?) maar vlees heb ik voor zover ik weet geen last.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:34

Het paardrijden moet je aankijken. En het ligt eraan hoe flexibel de eigenaresse is. Een bijrijdpaardje kan ook een voordeel zijn. Ik rij en mest en dat gaat goed, alleen tijdens een opvlamming ging dat niet. Ik ben altijd wat meer moe dan een ander, maar daar leer ke ook mee omgaan.
Eten ligt ook aan de structuur. Sommige mensen kunnen erg last hebben bijv van doperwtjes, vanwege de velletjes. Maar andere juidt van koolsoorten vanwege de gassen etc schijnt, maar daar moet je idd achter komen en uitproberen. Als je maar van alles genoeg binnen krijgt!

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:20

paardrijden ging supergoed!
heb het hele uur volgemaakt heb alleen wel veel gestapt maar dat vond ik niet erg.
het was heerlijk om weer eens te doen.
gelukkig voel ik me sinds de afgelopen paar dagen een heel stuk beter.........Lachen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 20:51

Ik ben gister bij de appaloosa hengstenkeuring geweest en het ging best goed. Ondanks dat ik me de laatste dagen wat minder voel (vooral heel erg moe en snachts kramp enzo).
Flexibiliteit ligt niet bij de eigenaar. Ik rij het paard 3 dagen in de week en een ander meisje rijd de andere 3 dagen (1 dag heeft ie rust) daarnaast betaal ik ervoor en is het een beetje weggegooid geld of n week of wat niet te komen (is 57 euro per maand, dus zo'n 4 euro per keer...) De reden dat de eigenaresse er zelden op rijd, is dat ze (door werk etc.) geen tijd heeft om hem te rijden omdat ze nog een ander paard heeft. Maargoed... ik kan mn zusje nu zolang erop laten rijden tot het weer goed genog gaat. Hoewel ik me steeds meer afvraag hoe erg ik het paardrijden eigenlijk mis... voel me elke keer eigenlijk wel schuldig als ik er aan denk, want ik heb altijd wel veel plezier gehad met paardrijden (vooral met dit paard) ondanks dat het soms meer voelde als een verplichting om het paard te rijden dan dat ik het voor mn plezier deed. Ik weet niet of het komt dat ik het een beetje van me af heb gezet omdat mn hoofd er nu niet naar staat of dat ik het gewoon niet mis (het rijden dan... paarden vind ik nog steeds geweldig Tong uitsteken ) Maar nu ik er zo over na denk heb ik wel weer heel veel zin om te beginnen met springen, ondanks dat het niet meer is dan ongecontroleerd over hindernissen te vliegen Tong uitsteken Ik zit er eigenlijk best wel mee... ben ook sinds ik niet meer heb gereden 2× naar de manege geweest (t is hier een halve minuut vandaan met de fiets) en dat alleen om mn zusje te begeleiden met t paard. Ik neem er gewoon de tijd niet voor omdat ik er toch niks kan doen dan toekijken en ff kroelen met het paard.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:37

ier.. zaterdag een therapeutisch rondje naar de manege op beauty?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:15

Haha als het wat warmer is... *hint naar degene die het weer controleert*