Ogen laten laseren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:19

Sorriso schreef:
Dit zou ik dus ook supergraag willen. Ik heb-4.25 en -4,5 en eigenlijk al rijwel stabiel laatste 2 á 3 jaar! Maar ik moet sowieso nog even wachten, ben nog geen 18, en wil even wachten tot die technologie iets meer uitgediept is... Ga miss nog kijken voor nachtlenzen, lijkt me ook een super optie aangezien ik vaatingroei heb.

Moet je dan per se 18 zijn?

Over die nachtlenzen.. nooit doen! De vader van een vriendin van mij (van mijn oma haar buurvrouw haar nicht.. haha nee hoor) heeft ze gehad, en die heeft zoon tijd geen lenzen meer kunnen verdragen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:25

Uthrick schreef:
Hay

Ik heb mijn ogen eind juli 2006 laten laseren en ik heb er werkelijk waar geen moment spijt van gehad!
Ik heb het bij Vision Clinics laten doen en die kan ik iedereen echt van harte aanraden. Ze zijn ECHT proffesioneel, heel erg met je begaan en komen ook als beste uit verschillende

ons mam heeft daar ook haar ogen laten laseren. nu denk ik ongeveer een jaar geleden.

ze had dezelfde methode als Uthrick. idd de meest pijnlijke methode. wel de meest betrouwbare methode op langer termijn.
bij die andere methode groeit het vliesje nooit meer vast en er zijn gevallen bekend waar het dus ook weer openklapte (bijvoorbeeld door klap van air back in auto ofzo)

ze heeft er ook echt last van gehad. maar vind het zeker de moeite waard.

1 oog moest opnieuw, daar waren ze bij vision clinics niet tevreden over. (kost ook niks dan)
de 2e keer heeft ze er echt helemaal geen last van gehad.

vision clincs in duur, maar wel goed en betrouwbaar Ja
ze heeft er dan ook zeker geen spijt van.

als je een beetje rondgoogled dan vind je hele dagboeken van mensen die de ogen laten laseren. misschien iets om die op te zoeken, dan weet je precies wat je te wachten staat na de behandeling.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:27

Princess_ schreef:
ik wil dit ook heel graag. Soms vergeet ik mijn lenzen uit te doen, het gevoel wat je krijgt als je wakker word en alles ziet is niet te beschrijven...
Helaas is het onbetaalbaar voor me.

Och, je ogen zijn hélémaal onbetaalbaar....en niet te vervangen!

Wat mij verteld is door een oogarts in België (in het Middelheim in Antwerpen) is dat ze daar pas vanaf -2,5 gaan laseren. Een commercieel oogarts in Nederland daarentegen, gaat al bij een mindere afwijking laseren. Volgens de uitleg van de oogarts in België moet er zeker niet bij een minimale (dus -2,5 en minder) gelaserd worden omdat de meeste ogen in de loop van de tijd van - naar + gaan. Ik zou (met afwijking rond -1,25, maar kan geen lenzen verdragen) dus tezijnertijd zonder bril kunnen. Zou ik naar een commerciële kliniek in Nederland gaan (en ik wil ze niet allemaal over één kam scheren), dan zouden ze laseren, en zou ik over een aantal jaar verziend, dus +, zijn.
Er stond dacht ik in de Quest of Triv' van vorige maand een interessant artikel over...
Laatst bijgewerkt door dorothea op 03-01-07 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:30

t klinkt allemaal zo pijnlijk hè Wow!
Lijkt me ideaal geen lenzen of bril meer, maar voordat ik de "laten laseren" stap zet ben ik wel weer een hele poos verder denk ik....

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:32

Ik heb ook lensen en zit er ook over na te denken, lensen kun je ook niet je hele leven dragen dacht iets van 15 jaar, dus ikw acht nog 12 jaar... en kijk dan wat alle ervaringen zijn. Op dit moment hoor ik nog te veel negatieve verhalen.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:40

Ik zie dit topic toevallig staan.
Ik heb ca. 9 jaar geleden mijn ogen laten laseren. En achteraf zeg ik dat ik dat eigenlijk nog veel eerder had moeten laten doen. Ze deden toen nog 1 oog tegelijk en 2 maanden later het andere oog. Het deed naderhand inderdaad een beetje pijn, maar dat was met druppeltjes vrij snel verholpen.
Ik had -6 aan beiden ogen en ik heb nu (dus 9 jaar later) nog steeds prima zicht en geen bril nodig.
Ik heb het destijds bij Retina in Driebergen laten doen. Een hele vooruitstrevende opticien die de laserbehandelingen laat uitvoeren door een hele goede oogarts.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:37

irene85 schreef:
Ik heb ook lensen en zit er ook over na te denken, lensen kun je ook niet je hele leven dragen dacht iets van 15 jaar, dus ikw acht nog 12 jaar... en kijk dan wat alle ervaringen zijn. Op dit moment hoor ik nog te veel negatieve verhalen.

er zit geen limiet aan het aantal jaren dat je lenzen kan dragen hoor, alleen worden ogen soms na een aantal jaar gevoeliger en verdraag je ze minder.

overigens, lensdragenden moeten een aantal weken zonder lenzen zijn voordat ze gelaserd worden.
ik denk dat de techniek over een aantal jaar een stuk goedkoper is en je voor een relatief laag bedrag je ogen kan laten behandelen en dat het in het verzekeringspakket zit. Je ziet dat de prijzen al erg aan het dalen zijn, van 2000 euro per oog tot nu rond de 1250 euro per oog bij goede klinieken.

let wel, tijdens het vooronderzoek bleek dat zo'n 30 (!)% van de mensen afvalt omdat hun ogen niet geschikt zijn om te laseren. niet iedereen is dus geschikt voor een dergelijke behandeling.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:57

Ik wilde vroeger ook altijd laseren, maar sinds mijn opleiding (4de jaars optometrie ) sta ik er ondertussen heel wat minder positief tegen over. De kans dat het niet goed gaat is opzich niet zo heel groot, maar vaak als het fout gaat ben je veel verder van huis, en het is niet omkeerbaar.

Ik heb een sterkte waarbij nachtlenzen mogelijk is, dat is echt de uitvinding van de eeuw, overdga lekker zonder lenzen en 's nachts mijn lenzen in. Sinds mijn nachtlenzen kan ik me ook weer voorstellen dat mensen zich willen laten laseren, want het is idd heel wat waard om 's morgens wakker te worden en scherp te zien (hoewel alle nadelen van laseren voor mij nog steeds niet opwegen tegen de voordelen)!

Ik heb overigens in mijn eerste jaar een dagje meegekeken bij Vision clinics, de operatie opzich stelt echt helemaal niets voor!
Laatst bijgewerkt door marina op 04-01-07 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:59

Mariannedeb schreef:
Sorriso schreef:
Dit zou ik dus ook supergraag willen. Ik heb-4.25 en -4,5 en eigenlijk al rijwel stabiel laatste 2 á 3 jaar! Maar ik moet sowieso nog even wachten, ben nog geen 18, en wil even wachten tot die technologie iets meer uitgediept is... Ga miss nog kijken voor nachtlenzen, lijkt me ook een super optie aangezien ik vaatingroei heb.

Moet je dan per se 18 zijn?

Over die nachtlenzen.. nooit doen! De vader van een vriendin van mij (van mijn oma haar buurvrouw haar nicht.. haha nee hoor) heeft ze gehad, en die heeft zoon tijd geen lenzen meer kunnen verdragen!

Bij nachtlenzen is een zeer strenge controle zeer noodzakelijk. Bij on komen de mensen na 1 dag, 3 dagen, 1 week, 2 wkn, een maand, en dan blijvend elke 3 maanden op controle. Goede hygiene is natuurlijk strikt noodzakelijk (maar ik hou op over nachtlenzen, dit topic gaat over laseren )