Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re: Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:25

Zijn de Belgische waarden Pling

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:41

kan je die "vertalen" naar nederlandse?

Heb zelf ook al jaren een lage bloeddruk, en inderdaad tijdens mijn zwangerschap was deze wat hoger (de piek was 120/60 (of moet dat nou net andersom???))

Ben hiermee al meerdere keren bij de HA geweest en het enige wat hij mij kon adviseren was zout, dus zoute dropjes e.d. Ik denk altijd maar zo als ik bij mensen ben die weet ik hoeveel medicijnen moeten nemen voor een te hoge bloeddrul, gelukkig dat hoef ik niet. Maar er zijn inderdaad verder geen medicijnen voor een te lage bloeddruk, dus zul je er mee moeten leren omgaan, dingen als niet te snel opstaan etc.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:18

Loop ook met een lage bloeddruk. Afgelopen Maart per toeval achter gekomen toen ik voor mijn operatie mijn bloeddruk moest laten meten. Het is erg vervelend en ben ook wel snel moe. Ik eet veel zoet en zout, maar merk dus wel dat ik juist meer zout moet eten. Ik houd dit topic in de gaten Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:06

russel schreef:
Ideale bloeddruk is 120/80 dus snap even niet wat je bedoelt, met jouw waardes ben je bijna dood.

Gewoon overal dus een 0 achter zetten. Bij ons is 120/80 dus 12/8.
Bij mij is die constant 90 à 100/80.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:15

mijn laagste bloeddruk was ong. 2 jaar terug. viel continu flauw dus naar de huisarts. de bloeddruk die ze hadden gemeten was 80 om 40. Logisch dat ik flauw viel zeiden ze. Moest ook zout drop eten en nu is mijn bloeddruk standaard 90 om 60. Ook veel te laag maar is nou eenmaal zo. De huisarts heeft me wel verteld dat ik dus nooit van mijn leven een te hoge bloeddruk kan krijgen. Maar een vraag voor de mensen met een te lage bloeddruk: hebben jullie het ook altijd koud? Met name je handen en voeten?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:20

Wendel schreef:
mijn laagste bloeddruk was ong. 2 jaar terug. viel continu flauw dus naar de huisarts. de bloeddruk die ze hadden gemeten was 80 om 40. Logisch dat ik flauw viel zeiden ze. Moest ook zout drop eten en nu is mijn bloeddruk standaard 90 om 60. Ook veel te laag maar is nou eenmaal zo. De huisarts heeft me wel verteld dat ik dus nooit van mijn leven een te hoge bloeddruk kan krijgen. Maar een vraag voor de mensen met een te lage bloeddruk: hebben jullie het ook altijd koud? Met name je handen en voeten?

Heb het ook vaak koud en idd voornamelijk handen en voeten. Ben altijd degene die het heeel koud heeft. Loop altijd met een trui meer dan een ander.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:22

heb nu op het moment termosokken aan en mijn voeten voelen aan als ijsklontjes. Het is echt niet normaal af en toe. Als ik bij mijn paard weg kom is altijd mijn grote teen wit weggetrokken van de kou, en dan vriest het nog niet eens!!!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:56

Mijn voeten, handen en neus voelen altijd wel koud aan.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:58

Heb ook last van lage bloeddruk, af en toe zit ik bij huisarts met 7/5 (belgische waarden). Hij raadt me aan om dan paar dagjes thuis te blijven en te rusten. Niets medisch tevinden, waarschijnlijk gewoon erfelijk. Moeder heeft ook steeds een heel lage bloeddruk.
Zijn jullie ook zo snel moe? Komt door te weinig zuurstof zegt mijn dokter. Ook zegt hij dat bloeddrukproblemen te maken hebben met luchtdruk. Mensen met probs lage en hoge, hebben vaak poeken (dalen) tegelijk, zou door de luchtdruk op lichaam komen. Ik mag geen pillen slikken, te veel hardkloppingen, dus eet maar regelmatig wat chips.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:51

Ik heb wel last van een langzame ademhaling ook, dus dan krijg je ook minder zuurstof in je bloed. Ik ga deze week even bij de dokter langs om te kijken hoe mijn bloeddruk is en een vriendin heeft me ook aangeraden te vragen of ik toevallig ook geen bloedarmoede heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:44

En, mensjes met lage bloeddruk, volgens mij zijn jullie relaxte types. Niet zo snel nerveus en zo.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:06

Kan ook wel kloppen, russel Ja

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:10

Nu door me zwangerschap heb ik ook veelste lage bloeddruk.
80/50.
Heb er ook vaak last van,als ik te snel wil opstaan etc.
Of als ik me te druk maak op werk dan val ik weer flauw.Het is goed oppassen.Voel me meestal ook om de 1,5 niet goed.En blijf ik weer paar dagjes thuis van werk.Dit om alles te voorkomen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:16

Meldt zich Doei!
Ik heb ook standaard een (te) lage bloeddruk en in tegenstelling tot wat mensen denken kan het wel degelijk gevaarlijk zijn.
Inderdaad het flauwvallen of wat ik hiervoor las zelfs helemaal wegvallen tot aan coma toe en verlies van lichaamsfuncties.

Zelf heb ik vooral last van duizeligheid, soms lang aanghoudende moeheid en weinig energie. Lage bloeddruk in combi met oververmoeidheid is ook leuk Clown Elke keer als je dan opstaat ga je bijna tegen de vlakte Boos! Ik ben er een maand door thuis geweest 2 winters geleden...

Zoutproducten eten is werkt wel wat maar is wel symptoombestrijding en is op lange termijn wel weer schadelijk voor de nieren. Maar ja, je moet toch wat!

Ik heb ook nog eens mijn postuur niet mee (ben erg slank) en dat samen zorgt ervoor dat ik echt een koukleum ben Scheve mond

Russel, wat jij zegt klopt ook wel. Als we ons wel druk zouden maken zou die bloeddruk tenminste een beetje stijgen Tong uitsteken

Hebben jullie ook in de winter dat je zo wit bent en snel ziekelijk toont? Als ik moe word of moe en koud krijg ik ook al snel blauwe kringen onder de ogen. Doe mij daarom de zomer maar Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:27

Djilan schreef:
Ik heb ook nog eens mijn postuur niet mee (ben erg slank) en dat samen zorgt ervoor dat ik echt een koukleum ben Scheve mond

Same here!

Het is idd moeilijk om ons soort van op te winden dat we een hogere bloeddruk krijgen. In elk geval bij mij wel. Merk wel dat het me in de weg zit momenteel. Nu ook weer moe, terwijl ik een goede nachtrust heb gehad. Maar ben al blij dat ik weet waar het weg komt.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:28

Nog eentje hier. 90/60 is niet ongebruikelijk voor mij maar dan heb ik er echt ook last van. Veel dropjes eten (wat een straf Tong uitsteken ) en lekker zout door het eten. Maar inderdaad, altijd koude handen en voeten!
Hebben jullie ook een lage hartslag? Ik word altijd drie keer opgemeten omdat "ze niet goed hebben geteld". Als er dan iedere keer hetzelfde uitkomt, word ik een beetje ongelovig aangekeken maar wel met rust gelasten Clown

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:37

Ik had het met buisjes bloed prikken voor onderzoek naar Pfeiffer Clown Ze moesten ik geloof 5 buisjes prikken en de eerste 3 gingen heel vlot, maar daarna wilde het niet meer *LOL* Toen moest ze echt tegen het buisje gaan tikken om nog bloed uit mijn arm te krijgen. Ik moest er wel om lachen.

Ik vind trouwens wel dat een lage bloeddruk erg wordt onderschat. Toen ik met de arbo arts in gesprek was na die maand ziekzijn over weer beginnen met werk en hij vroeg wat mijn klachten waren zei ik dus lage bloeddruk en oververmoeidheid. Zei hij: Die lage bloeddruk zal wel meevallen, als ik in je prik komt er echt wel bloed uit.
Nou vráág ik je Rolleyes Ik was echt ontzettend pissig Boos!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:45

Heb ook een lage hartslag jah. Was laatst aan het fitnessen geweest en even fietsen met een conditietraining. Kwam een TE lage hartslag uit. Dus ik voor de grap: 'Goh, ik doe ook niks meer, straks val ik hier dood neer' Niemand weet eigenlijk dat ik een lage bloeddruk heb, hield me er zelf ook niet heel erg mee bezig en nu de laatste dagen zie ik gewoon wel in dat ik er goed last van krijg/heb.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:49

Die vermoeidheid en het belabberde uiterlijk zijn zo de nadelen ervan. Wallen onder de ogen, niet vooruit te branden en het gevoel hebben dat je gewoon even je hoofd even neer wilt leggen, maakt niet uit waar.
Ik ben ook al talloze keren geprikt op bloedarmoede maar dat is het niet. Genoeg rode bloedlichaampjes maar ze willen niet zo vlot door het lijf heen Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:52

*LOL* Inderdaad, idem hier. Ben al onderzocht op bloedarmoede en Pfeiffer. Beide heb ik dus niet, maar soms had ik liever van wel (ook al ben je met Pfeiffer ook niet blij ). Dáár is tenminste wat aan te doen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:58

Ik moet mijn geliefde pringels laten staan, jullie mogen lekker drop blijven eten en pringels Huilen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:58

Ik laat me nog testen voor bloedarmoede... Geen zin in medicijnen, maar als het moet, moet het...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:03

Bij bloedarmoede hoef je volgens mij meestal alleen ijzertabletten te slikken, meer niet. Dus zo ernstig is dat niet Knipoog

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:09

vermoeidheid heb ik ook snel. Ik weet dat als ik op een zaterdag de hele dag heb gewerkt dat ik om tien uur kapot ben. En dus niet op stap ga. Blauwe kringen onder de ogen is standaard haha. Niet nerveus kan wel kloppen. Was totaal niet nerveus voor rijexamen. Heb nog een super tof gesprek gehad met mijn examinator. Super kerel!!
Alleen een nadeel vind ik dat als ik nerveus word op een of andere manier, dat ik vaak tegen de vlakte ga. Wie heeft hier nog meer last van?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:11

Ik ben, gelukkig, nog nooit flauw gevallen. *afkloppen*

Wel vaak het gevoel gehad of ik bijna flauw kon vallen, dat je echt suf word en voelt dat je snel moet zitten of je zakt door je benen. Maar zover is het nog nooit gekomen eigenlijk.