[Probleem] Grote Voeten - Schoenen Kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grassie

Re: [Probleem] Grote Voeten - Schoenen Kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:55

susje schreef:
ikzelf koop mijn schoenen bij 2 winkels in amsterdam:
www.bigshoe.nl en www.stravers-shoes.com.

Grappig, ik heb precies dezelfde ervaringen met die winkels als jij. Big Shoe vond ik uber onvriendelijke mensen, enorm dure en niet eens erg leuke schoenen.

Stravers ben ik nu 1x geweest en vond ik echt leuk winkeltje, ook niet zo heel veel keus maar wel gewoon een paar echt leuke hippe modellen. Heb daar fantastische zilveren pumps met een sleehakje gekocht, waren alleen ook wel 120 euries Vriendjes zijn? .

Ascona daar was ik heel erg fan van maar begint nu een beetje af te nemen, ze hebben heel veel keuze maar vaak toch niet echt wat ik wil (hele gewone modellen) en die schoenen zitten mij nooit echt heel super. Wel vrij betaalbaar!

Verder plunder ik regelmatig en scapino en schoenenreus en heel soms pas ik wel eens wat (heb maat 43 maar weet mijn pootjes ook nog in een ruime 42 te wurmen). Bij die winkels loont het wel om heel vaak even te gaan kijken omdat ze zo vaak nieuwe schoenen binnen krijgen. En ALS het dan een keer past heb je cheape schoenen Haha!.

Dus ik heb wel leren omgaan met mijn rotmaat (waar ik overigens helemaal niet mee zit, ben ook 1.83m lang dus mijn voeten zijn gewoon in verhouding) maar het blijft fustrerend dat Invito ed gewoon maar tot 41 gaat. Terwijl er zoooo veel meiden met maat 42 (of groter) zijn! En ik vind het altijd verbazend dat in grote maten alleen van die suffe lompe modellen bestaan (in Scapino achtige winkels dan). Die moet ik niet Koe .

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:01

Meissie17 schreef:
Revanches schreef:
grote maat 42,ofwel eigenlijk 43!
En de meeste "leuke"schoenen lopen maar tot maat 41 of krappe maat 42!

Moet je eens bij de scapino gaan kijken daar loopt de maat op tot 43, ik heb nu al star schoenen maat 42 en die zitten mij harstikke ruim volgens mij gaan de all star schoenen tot 43 hebben ze mij gezegd.

Maat 43? Ja die zal waarschijnlijk wel zitten als een 42 want ik ga o zo vaak de hele scapino af, maar nog nooit een schoen gepast.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:02

LiSSy schreef:
als de schoenen die je gekocht hebt gewoon van leer zijn kunnen ze wat worden opgerekt in de lengte. kost een keer 5 euro bij de schoenmaker!

Leer kun je inderdaad wat oprekken maar de zool van de schoen wordt alsnog niet langer dus een te kleine schoen langer laten worden gaat niet. Het helpt alleen bij schoenen die wat te krap zijn niet voor schoenen die te kort zijn.

Als ik TS was zou ik niet op te kleine schoenen gaan lopen. Als je dit vaak doet kun je erge voetproblemen krijgen en op oudere leeftijd heb je dan helemaal last van je voeten. Voeten zijn wel de basis ga je verkeerd lopen dan kun je ook nog eens erg last krijgen van rugklachten.

Dus jammer maar helaas is veel verstandiger om ze alsnog proberen te ruilen.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:05

k weet er alles van Boos!
ben 12 heb maat 42/43
En heb doorgezakte enkels dus moet stevige schoenen hebben...
Ik moet op school lopen met bergschoenen aan / stalschoenen
dus sta bekend als het brugsmurfje met bergschoentjes aan Schijnheilig
daarnaast heb ik niet al te modieuze kleding :
( trui met mega shetlander Nagelbijten / Gniffelen , bergschoentjes Schijnheilig gewone saaie spijkerbroek.. (ben op zoek naar andere schoenen maar stevige zijn gewoon niet te vinden... Boos! ) dus ik heb er ook een hekel aan ....)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:20

heb zelf geen grote voeten (36/37) maar meerdere familieleden van mij wel (tot 45, manlief zelfs 47) maar zij kunnen de laatste tijd ook redelijk goed slagen bij schuurman schoenen, best betaalbaar en redelijke kwaliteit. Ik geloof dat zij dames schoenen tot maat 45 hebben, ook laatste mode, vooral nu erg handig, ze hebben opruiming tot 70% (zag ik gisteren toen ik weer eens niet langs kon lopen zonder naar binnen te gaan, resultaat: supergave pumps)

succes!!

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:31

lindsey schreef:
LiSSy schreef:

Als ik TS was zou ik niet op te kleine schoenen gaan lopen. Als je dit vaak doet kun je erge voetproblemen krijgen en op oudere leeftijd heb je dan helemaal last van je voeten. Voeten zijn wel de basis ga je verkeerd lopen dan kun je ook nog eens erg last krijgen van rugklachten.

doordat ik vroeger altijd te kleine schoenen aanhad heb ik 5 hamertenen gekregen...die zijn een jaar geleden alle 5 rechtgezet, en geloof me, dat is geen pretje, 5 gebroken tenen met pinnen er in.. gelukkig is alles nu goedgekomen, maar dat is ná een hele pijnlijke periode geweest.

Dus gewoon schoenen kopen die groot genoeg zijn hoor Knipoog

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:16

Hee nog meer grote voeten! Ik heb zelf maat 43 en vaak zelfs maat 44. Ik ga tegenwoordig naar Aschendorf in Duitsland. Schuhalle Klahsen. Bij Bellingwolde (GR) de grens over en dan nog zo'n 15 km. Daar hebben ze ook voor normale maten heeel heeel veel schoenen. Je kijkt je ogen uit! Ze hebben daar een afdeling damenubergrosen met grote maten. Veel keus en leuke schoenen. Meest van Gabor of Mustang. Heb nu ook leuke sportieve hoge schoenen, heb al laarzen, mooie sandalen, van alles heb ik er al weg. En echt heel groot, wel 5 scapinoo's bij elkaar.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:18

scapino gaat tegenwoordig regelmatig tot en met maat 44... heb er nog niets leuks gevonden, maar toch...

ik koop mn schoenen vrijwel altijd bij van wonderen in hilversum, wel duur, maar nette kwaliteit en veel 'hippe' modellen.

alstars en kswiss en al dat soort schoenen koop ik altijd in herenmaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:55

Scapino heeft helemaal geen leuke schoenen en het is meestal nog bagger ook, plastic, slechte kwaliteit.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 22:14

faye schreef:
Scapino heeft helemaal geen leuke schoenen en het is meestal nog bagger ook, plastic, slechte kwaliteit.

Precies!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:51

Ik heb maat 43 en ga altijd naar Ascona in Zwolle, is voor mij anderhalf uur reizen, maar ik slaag er altijd. Lachen

@Spetter: Aschendorf ben ik deze week nog geweest maar er is beduidend minder keuze dan bij Ascona en bovendien vind ik het meeste ouderwets, duitsland loopt nu eenmaal 80 jaar achter met mode....

Maargoed, sinds ik m'n schoenen altijd bij Ascona koop maak ik helemaal geen probleem meer van het feit een grote maat schoenen nodig te hebben...

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:12

Ik leef ook best op grote voet (maatje 40-41) hangt wat af bij mij qua schoenen.
Als ik hakken draag lijken mijn voeten veel kleiner.
Probeer geen sportschoenen te dragen onder een broek met smalle pijpen dan lijken je voeten gigantisch!
Een rokje combineer ik meestal met platte open schoenen of kleine hakjes.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:17

lindsey schreef:
LiSSy schreef:
als de schoenen die je gekocht hebt gewoon van leer zijn kunnen ze wat worden opgerekt in de lengte. kost een keer 5 euro bij de schoenmaker!

Leer kun je inderdaad wat oprekken maar de zool van de schoen wordt alsnog niet langer dus een te kleine schoen langer laten worden gaat niet. Het helpt alleen bij schoenen die wat te krap zijn niet voor schoenen die te kort zijn.

mijn vriend is toch echt schoenmaker en die zou dat niet zeggen als het niet waar zou zijn... het is ook niet om hele maten op te rekken, maar als je schoenen hebt gekocht die je toch net wat te klein zijn kan oprekken heel goed helpen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:16

Duitsland, Klahsen. In Aschendorf http://www.klahsen.nl/schoenen.php

Ze hebben hier ook grote maten damesschoenen (ik denk wel tot maat 45). Alle grote merken aanwezig. Geen Scapinokwaliteit.
En goedkoper dan in Nederland. Hele grote winkel.

(ik lijk zo wel een verkoper, maar dat ben ik niet hoor, ik haal alleen hier ook mijn schoenen, maat 41/42)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:36

Mijn moeder heeft ook redelijk grote voeten, toch wel maat 42. Slaagt meestal wel bij Scapino of Bristol Ja

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:02

Ik heb ook maat 42. Ben laatst wezen shoppen in Zwolle, baal wel dat ik dit topic nu pas vind. Kan nooit leuke schoenen vinden, heb nu Puma's. Lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:43

Ik heb maat 42, en een brede voet.
Vind ik een leuk model kom ik er niet in.
Ik heb nu een paar enkel laarsjes met een klein hakje, na veel moeite.

voor de mensen in groningen:

Schuurmans schoenen in Winschoten. Leuke modellen tot maat 45.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:12

roossie22 schreef:
scapino gaat tegenwoordig regelmatig tot en met maat 44... heb er nog niets leuks gevonden, maar toch...

Hm ik heb bij de scapino al nooit een 43 kunnen ontdekken (ze claimen wel dat ze ze hebben, maar dat zijn dan 3 modellen die klein vallen dus waar net zo goed 42 op had kunnen staan), laat staan 44. Dus ben benieuwd waar jij dat hebt gezien Haha!.

Maarja, het is altijd beter dan t/m 41 zoals de meeste schoenenwinkels Koe . Alleen beetje jammer dat scapino allemaal plastic troep is, enige reden dat ik er soms wat koop is omdat het zo cheap is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:28

Precies, Scapino is ook niet mijn zaak. Ik koop wel eens wat omdat maat 41 vaak prima is. Maar dat is dan vooral vanwege de prijs.
De grotere maten (maat 42, groter heb ik nog nooit gezien) hebben ze meestal vreselijke modellen (de ouderwetse modellen van Ecco) of ze valle ngewoon klein.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je met maat 42 of groter gewoon lastig schoenen kunt kopen.

Maar mocht je ooit eens in Vietnam komen (in Hoi An), daar kun je ze op maat laten maken, afhankelijk van de hoeveelheid leer die nodig is voor 10-30 euro. Die 30 euro was voor een paar laarzen met rits. Neem een goed plaatje mee of een oude schoen als voorbeeld. ZE maken het dan na.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:30

grassie schreef:
roossie22 schreef:

Dus ben benieuwd waar jij dat hebt gezien Haha!.

.

zowel in utrecht als in bilthoven. vond er 2 modellen bij zitten die wel modern waren en volgens mij zo op het eerste gezicht redelijke kwaliteit, alleen waren ze voor mij een eind te smal...
het is idd niet heel veel bijzonders, maar vergeleken een aantal jaar geleden war in elke winkel alles tot hooguit 41 ging en bij zéér hoge uitzondering een 42, vind ik dit toch een behoorlijke vooruitgang...zeker ook de prijs, als je dat vergelijkt met een speciaal zaak.
ik ben gemiddeld tussen de 150 en 300 euro kwijt ( bij bv www.van-wonderen.nl)als ik een net paar schoenen of laarzen wil, dan is 39.95 ook weleens lekker voor tussendoor Haha!

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:59

Je woont in de achterhoek he??

Ga eens naar Schuurman, de 'modieuze' schoenen lopen meestal inderdaad t/m maat 42, maar je hebt nog meerdere schoenen die tot maat 44 voor dames gaan (Tip: In Borculo hebben ze de meeste keus) . Ook in Vreden (duitsland) zit een speciale winkel, ik geloof dat het Wessels heet, en daar is een enorme keuze Knipoog !

Sportschoenen gaan altijd wel door naar de 'grotere' maten, maar ik kan begrijpen dat je het ook wel leuk vind om eens laarsjes o.i.d te nemen.

Succes!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:03

Revanches schreef:
grote maat 42,ofwel eigenlijk 43!
En de meeste "leuke"schoenen lopen maar tot maat 41 of krappe maat 42!

Ik weet wat je doormaakt Haha! En leuke schoenen lijken (imo, of in mijn verbeelding) ook weer zo lomp als ze zo groot zijn.. Scheve mond Heb dan ook nog eens steunzolen dus dat maakt het ook niet echt makkelijker

Ik heb al bijn mijn winterschoenen gevonden.. Echt een ramp. Kan nu al weer door voor de zomer anders ben ik lang niet op tijd ..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:32

Ik heb schoenmaat 46.. Kan alleen maar leuke schoenen vinden die €200+ kosten als ik eens iets niet-sneakerigs wil Nagelbijten / Gniffelen Misschien toch maar eens bij Big Shoe gaan kijken als ik daar in de buurt ben Lachen Voor de mensen omgeving Eindhoven; Nicky's Schoenen & Lingerie heeft leuk spul staan, maar duuhuuuur.. http://www.nickyschoenmode.nl/

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:51

myrtheJ schreef:
ach, andersom kan het ook hoor; maatje 36 is ook een drama! Verdrietig

Nogal ja, en het wordt alleen maar erger omdat er steeds meer mensen met grote voeten komen.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:57

Heb ook van die grote voeten, als ik geluk heb past maat 42!! MEestal als je er heel vroeg bij bent in een seizoen dan zijn de leuke schoenen er nog in maat 42 en als je maar iets aan de late kant bent...zijn alle leuke shoes al weg!!