Doen in mijn situatie of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: Doen in mijn situatie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:36

Doen, ik had ook redelijk wat bloedverlies, en sinds pil helemaal niet veel meer.
Vind het verder sowieso wel handig omdat ik nu precies weet wanneer ik ongesteld word.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:29

als jou was zal het gewoon doen meis Haha!
ik ben er ookal vroeg mee begonnen omdat onregelmatig of erg ongesteld was.
en het heb echt geholpen ben meestal maar 3 dagen ongesteld en veel minder.
tevens hoef je er geen bijwerkingen van te krijgen hoor , heb ok nergens last van gehad Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:26

Zou het gewoon doen!
Helpt echt een heel stuk.En bijwerkingen..Naja heb er eigenlijk geen last van gehad. En mocht je er last van hebben kan je een andere pil proberen.En je kan altijd nog stoppen als het je niet bevalt..Zou het zeker proberen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:29

Gewoon lekker aan de pil gaan. Is voor mij rond mijn zestiende echt een uitkomst geweest (niet heel zwaar bloedverlies, maar ik was altijd 8 dagen ongesteld en daarvan 3 dagen dusdanig ziek dat daar geen kruid, laat staan pijnstiller, tegen gewassen was). Toen ik aan de pil ben gegaan, werd dit een menstruatie van 5 dagen waarbij ik alleen de 1e dag niet helemaal lekker was. En ook minder zwaar.

Van een lichtere pil kom je echt niet heel erg aan. Misschien wordt het even zoeken naar een pil waarop jij het meest positief reageert, maar als je vertelt dat je bang bent voor de bijwerkingen, zal je huisarts misschien best in één keer raak kunnen hebben.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:32

ik ben om precies dezelfde reden met de pil begonnen,is al weer lang geleden hoor.
maar het hielp wel,en dat is dan toch erg fijn.
die 1 of 2 kilo meer,merk je echt niet hoor,meisje!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:32

Als ik jou was zou ik het gewoon doen. Ik was veel jonger toen ik aan de pil ging Ja
Je moet het gewon met je dokter over hebben dan schrijft hij waarschijnlijk een lichtere pil voor. Ik had Meliane maar je hebt bijvoorbeeld ook Diane 35 (die word heel vaak voorgeschreven aan mensen met acne die gaat dat echt tegen Ja )

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:39

Djuukiej schreef:
Hey!

Ik wist niet goed waar ik dit moest zetten..
Maar ik heb dus hele erge bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Iedere keer op school in iedere pauze omwisselen en dan lek ik nog door.. Dus dan weer naar huis enz. Tijdens het slapen wordt ik 's ochtends wakker en dan lijkt het net alsof er een moord is gepleegd.
We zijn al naar de dokter geweest toen ik 15 was en hebben bloed laten prikken enz. omdat de dokter het ook niet normaal vond. Maar daar was dus niks mee aan de hand. Uiteindelijk werd er door de dokter gezegd dat de pil een mogelijkheid was, maar hij en mn moeder vonden mij daar te jong voor. Uiteindelijk mocht ik de eerste 2 dagen van mijn ongesteldheid thuis blijven. Als ik 16 was moest ik maar eens goed gaan nadenken over de pil..

Oké, nu ben ik dus 16..
Ik weet niet of ik het wil, ik ben zo bang dat er bij mij negatieve bijwerkingen op gaan treden..
Wat moet ik doen?

p.s Ik weet niet of het hier goed staat.

EDIT: Nogmaals, De pil zal zeker helpen! Maar ik ben zo bang voor Negatieve bijwerkingen.. (Dikker worden, meer puistjes krijgen, sneller moe ect..)

als ik jou was zou ik wel aan de il beginnen

er staan meestal meer bijwerkingen op dan die je krijgt
bij de ene pil word je dikker en bij de andere niet etc

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:48

Ik zou het ook doen!

Ik ben al sinds mijn dertiende aan de pil (was 10 toen ik ongesteld werd) en ook de situatie bij mij was verre van prettige. Er zijn tegenwoordige hele lichte pillen waar je niet of nauwelijks de bijwerkingen van merkt. Toen ik dertien was ben ik begonnen met mercilon, maar met mijn 15 begon mijn cyclus af te wijken en bleek die pil te licht. Ben over gestapt naar mycrogynon 30 dat is ook een vrij lichte pil.

Ik heb geen last van overmatige pukkels en ben NIET aangekomen. Ga er ook niet vanuit wanneer je met de pil begint dat je een pukkelexplosie krijgt (gewoon gezicht goed blijven reinigen en bijhouden as usual) en je komt ook zeker geen 10 kg aan.................................Het is allemaal minder erg dan je denkt.

Liever twee pukkels en een kilo meer, dan een dag langer ellende toch! Succes:P

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:56

Zou het gewoon doen je kan het altijd proberen.

Ik heb m vanaf mijn 14e, maar ik kreeg om omdat ik van me puistjes af wilde en dat heeft zeker geholpen. Veel dikker ben ik ook niet geworden, je komt hoogstens een kilo aan werd er tegen mij gezegd. Dus gewoon proberen hoor!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 02:10

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt de pil juist tégen puistjes ipv ze in de hand te werken Bloos
En niet iedereen komt aan door pil gebruik hoor Knipoog

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 02:30

Tsja, als ik aan de pil ga.. Dan gaan we zowiezo nog een keer naar de huisarts natuurlijk Knipoog ..

Ik hoor gewoon veel rare verhalen van mensen die ik ken die echt erge en rare bijwerkingen hebben gekregen.. Daarom ben ik daar een beetje bang voor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 02:44

Ik ben destijds om dezelfde reden als jij de pil gaan slikken. Die heette stediryl 30 en dit was een lichte pil. Ik heb er nooit bijwerkingen van gehad. Dus misschien kun je je huisarts vragen om een lichte pil als ie dat al zelf niet voorstelt...Gewoon doen, het scheelt je zoveel ongemak!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 03:08

Laat je niet bang maken, straks heb je alleen maar spijt dat je niet eerder bent begonnen.
Er zijn meer mensen met geen of weinig bijwerkingen dan wel vervelende bijwerkingen en dan kun je altijd nog stoppen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 04:03

Djuukiej schreef:
Ja dat de pil zal werken ben ik overtuigd van.
Maar ik ben gewoon zo bang voor negatieve bijwerkingen.. (Dikker, meer puistjes, moeheid ect.)

Geloof mij die bijwerken vallen in het NIET vergeleken met hoe je menstruatie nu is!

Ik had precies het zelfde probleem.. (mega veel bloedverlies, duizelingen en flauwvallen)

Bijwerkingen??
Uuhh.. daar heb je zelf ook heeel veel invloed in.
Je moet je gewoon netjes aan patroon houden.
dus 3 x daags gezond en goed eten, niet gaan minderen omdat je bang bent om dikker te worden.
maar gewoon gezond en normale portie's, eet op dezelfde tijdstippen!

Ik ben er geen gram van aangekomen en heb geen puistje gehad.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 04:08

de bijwerkingen van de Nuvaring zijn veel minder en toch zegt mijn dokter dat deze dezelfde effecten heeft als de pil. Misschien om te overwegen?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 08:20

Mag ik je aanraden om naar een homeopaat te gaan
voor een èchte oplossing?

De pil geven vanwege extreem bloedverlies vind ik helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:11

De lange termijn bijwerkingen van de pil zitten hem niet in een paar kilo aankomen oid, maar in bijv een verhoogde kans op trombose. Je dokter heeft gelijk dat hij vindt dat je niet te vroeg aan de pil moet beginnen.

Anderzijds, als je zo vreselijk last hebt van je menstruatie is dat ook niet gezond voor je.

Wat ik me afvraag is waarom hij je niet heeft doorverwezen naar bijv een gyneacoloog om verder te onderzoeken waarom je bloedverlies zo abnormaal hevig zou kunnen zijn.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:17

Als ik jou was zou ik aan de pil gaan. Wat heb je liever die paar extra kilo's eraf moeten trainen??Of nog een lange tijd last hebben van je erge bloedverlies?? En het valt best mee hoor die bijwerkingen., Ik ken eigenlijk weinig die erg groeide van de pil .Ach wel wat meer vrouwelijke vormen....En puistjes heb ik nog nooit van gehoord. Een kennis van mij is juist aan de pil gegaan ivm acne, maar dan wel een speciale pil...Succes er verder mee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:18

Gewoon proberen, heb je veel last van bijwerkingen dan kun je altijd stoppen. Er zijn ook enorm veel mensen die geen bijwerkingen hebben van de pil en als je bang bent voor puistjes dan neem je toch de Diane 35? (dat is een pil tegen puistjes met als bijwerking dat je niet zwanger kan raken Knipoog )

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:26

Ik zou het doen! Ik had vroeger vet last van buikkrampen, nu alleen nog een beetje op de eerste dag. De rest van de dagen merk ik niet eens dat ik in me feestweek zit.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:03

ik herken je verhaal helemaal, zo'n feest was het bij mij ook. Toen aan de microgynon30 gegaan, maar dat hielp niet, ik had nog tussenbloedingen, en bij mij was het wel als anticonceptiemiddel en hij bleek dus ook niet 'veilig' te zijn in mijn situatie, niet sterk genoeg. Nu de modicon.

Ik zou het gewoon doen... Ja

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:14

Ik was ook bang voor de bijwerkingen hield mij ook een beetje tegen maar guess what ben nog steeds super slank heb geen puistjes gekregen geen grotere boobs ( al zou dat wel mogen gebeuren )
En ben wel van me zware menstruatie kwalen af en ben dus blij dat ik het heb gedaan

Meis je moet het gewoon doen stap over dat kleine angstje heen je moet maar zo denken je hoeft niet om de seconde je pamper te verschonen om het maar groot te zeggen en je hoeft je ook niet zorgen meer te maken dat je door lekt en je dus beter in je vel zit..

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:21

Lynn_Nikita schreef:
ik ben met 15 ook met pil begonnen, geen krampen meer ( veel minder in elk geval) veel minder bloedverlie sen regelmatiger.
Gewoon doen dus!!!

Ik zou het ook gewoon doen
toen ik 11 jaar was slikte ik ook de pil ik hield het niet meer van de pijn.

Groetjes

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:59

Ik zou het gewoon doen als ik jou was hoor! Het is echt een stuk makkelijker de pil. En ik vind btw dat 15 helemaal niet zo jong is om aan de pil te gaan. Als het helpt na dan gewoon doen. Ik was zelf 14 en wou minder vaak ongesteld worden en is echt makkelijk. Veel succes!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:49

Ik had exact diezelfde klachten en bleek hevige endometriose te hebben....Ik zou niet zomaar de pil gaan slikken maar uit laten zoeken door een gyn waarom je zo enorm bloedt.
Ik gebruikte overigens altijd een tampon en een nachtmaandverband om de boel min of meer onder controle te houden, maar lekte dan vaak nog door.