Gaatjes,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Re: Gaatjes,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 17:56

ingeuh? meen je niet ik ook een tijd penicilline gehad

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:13

lisiejhorse schreef:
ingeuh? meen je niet ik ook een tijd penicilline gehad

Meen ik wel. Nagelbijten / Gniffelen Jij nooit last van gehad?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:16

Ik heb dat ook gehad, toen zijn mijn kiezen ge*weetnaamnietmeer* , maar iig dat ze een soort van opgevuld worden. Ik kreeg gaatjes omdat ik diepe kiezen had om het zo maar te zeggen, nu heb ik nergens last meer van. Lachen

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:29

yep..nog 1 Haha!

Ik moet 5 januari Ach gut (wordt gezellig in januari Tong uitsteken).. wel voor controle..maar ik zal wel weer terug moeten voor een aantal gaatjes! Ik heb ook veel gaatjes! En de tandarts weet het...GEEN verdoving. Dus dan begint hij maar snel! Eerst alles boren en vervolgens vullen en klaar Haha! . Maarre... iel..ik zit ook al te stressen hoor Bloos

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:20

Heb nog niet 1 gaatje, ben 17. Maar waarom geen verdoving. Is de pijn van het prikje van de verdoving erger dan de pijn van het boren en vullen?!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:37

Kit_for_ever schreef:
Heb nog niet 1 gaatje, ben 17. Maar waarom geen verdoving. Is de pijn van het prikje van de verdoving erger dan de pijn van het boren en vullen?!

ik vind zonder verdoving veeeel meer pijn doen ! Sigaar
de prikjes van de verdoving voel je wel, alleen het boren zonder verdoving voel ik toch wel iets meer Clown

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:05

Sinds dat ik een beugel hbe gehad is mij gebit ook zak geworden.
Toen hij er uit ging had ik 4! gaatjes omdat ik niet over evengoed bij kon.
Ik poets nu ik floss en daarna spoel ik met mondwater en toch is het elke keer weer raak.
De tandarts zei dat alle zwakke plekjes waarschijnlijk nog gaatjes gaat worden en dat me gebit daarna zich zelf weer sterker op gaat bouwen.
Ik heb het we altijd zonder verdoving gedaan.
Maar dat ligtl net aan je pijngrens denk ik Knipoog

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 21:49

Ik had zo nu en gan een gaatje maar nou opeens wel veel idd en slikte ook medicijnen , nou ik heb 1 keer zonder vedoving gedaan toen raakte die me zenuw en goh wat had ik een pijn en in januari maar braaf met verdoving denk aub aan me als ik daar in die stoel lig Bloos Vork

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:08

lisiejhorse schreef:
Ik had zo nu en gan een gaatje maar nou opeens wel veel idd en slikte ook medicijnen , nou ik heb 1 keer zonder vedoving gedaan toen raakte die me zenuw en goh wat had ik een pijn en in januari maar braaf met verdoving denk aub aan me als ik daar in die stoel lig Bloos Vork

zal ik doen Ja

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:12

21 en nog geen gaatjes Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:18

De allergrootste boosdoener is suikergebruik in combinatie met het aantal momenten waarop je eet/drinkt.
Je mag gemiddeld maar 6 zoetmomenten per dag hebben. Omdat overal wel suiker in zit blijven er naast ontbijt, lunch en avondeten maar 3 momenten over waarop je wat mag eten. En ook 1 klein zielig dropje is een zoetmoment. Glas cola oid naast computer en af en toe een slokje is ook erg fout.

@ OemmiejO: je bedoelt gesealed. Er wordt dan een laagje aangebracht in de diepe groeven.

@ Splash_: Ik kreeg ook pas op mn 22e mn eerste gaatje Knipoog Je hebt nog even dus. Oorzaak bij mij was dat ik ontzettend diepe groeven HAD in mn kiezen, ze zijn nu allemaal gesealed en het gaatje in de andere is gevuld.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:24

tja er is waarsch. weinig aan te doen. Kan je nog 1(1/2) tip meegeven. Na alles wat je eet even je mond spoelen met gewoon kraanwater om even te neutraliseren en dan minstens een half uur wachten voor je poetst. Want door de zogenaamde zuuraanvallen van het eten wordt je glazuur zacht en dan is poetsen juist niet goed.
(sealen helpt idd ook erg goed)

maud_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:29

Bij mij kwamen de gaatje door mijn beugel! Dat is echt poedersuiker Huilen maar met verdoving voel je er niks van Knipoog

sorry, typfout. gaatjes

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:18

Ik had in mijn melkgebit een gaatje, ik ging toen ook erg slordig om met mijn gebit.
Maar die heb ik met verdoving laten vullen, weet dus niet hoe het is om zonder verdoving te boren. Schijnheilig

Ik kom net terug van de tandarts en heb geen gaatjes, zo goed poets ik nou ook weer niet.
Wel erg apart inderdaad.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:51

nou ik ben normaal niet zoon drijnbalk,,maar als het om de tandarts gaat,,,,
ik heb nu 5 gaatjes,, en ben uit me penty gesprongen toen ik der achter kwam dat hij me een roze vulling had gegeven,, hij zegt zo,, ja brengt wat kleur in je leven
ik heb 2 witte en 2 grijze,, nou wat je lekkr noemt

ik ga liever elke dag naar de tandarts zodat hij kan zien dat ik gaatjes 'ga' krijgen,, en ik al een tegenmiddel krijg,, fluor ofzo,,
naja,,

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:48

mariekie schreef:
Lijkt me sterk dat een tandarts je oplicht Schijnheilig

Gebeurt vaak genoeg hoor Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:17

dootjee schreef:
nou ik ben normaal niet zoon drijnbalk,,maar als het om de tandarts gaat,,,,
ik heb nu 5 gaatjes,, en ben uit me penty gesprongen toen ik der achter kwam dat hij me een roze vulling had gegeven,, hij zegt zo,, ja brengt wat kleur in je leven
ik heb 2 witte en 2 grijze,, nou wat je lekkr noemt

ik ga liever elke dag naar de tandarts zodat hij kan zien dat ik gaatjes 'ga' krijgen,, en ik al een tegenmiddel krijg,, fluor ofzo,,
naja,,

Bestaat daar een tegenmiddel voor?
ik had nl. vorige keer veel beginnende gaatjes en hij heeft dat zo gelaten Boos!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:22

Ik heb ook zo'n ontzettende hekel aan de tandarts!
Eergisteren ben ik geweest om te boren. Het doet geen pijn ofzo (Prikkie!), maar ben toch blij dat ik dat weer achter de rug heb.. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:53

Medicijnen misschien?

Of misschien is poetsen voor jou alleen niet goed genoeg, ga eens in overleg met de tandarts of de assistente Lachen
Die kan je misschien een instructie geven en vertellen of het goed is voor jou om te rageren, stokeren of flossen (is altijd wel goed maar je moet ze absoluut op de goeie manier gebruiken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:54

Blitzelover schreef:
[
Bestaat daar een tegenmiddel voor?
ik had nl. vorige keer veel beginnende gaatjes en hij heeft dat zo gelaten Boos!

Dat kan ook niet anders, een beginnend gaatje mag je als tandarts niks aan doen, omdat het dan nog goed kan komen zeg maar. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:55

maud_23 schreef:
Bij mij kwamen de gaatje door mijn beugel! Dat is echt poedersuiker Huilen maar met verdoving voel je er niks van Knipoog

sorry, typfout. gaatjes

Dan ligt het niet aan de beugel maar op de manier waarop jij je tanden hebt gepoets tijdens de periode dat jij je beugel had.
Je kan wel zeggen net als anders, maar met een beugel is het toch erg lastig poetsen en andere hulpmiddelen als stokers zijn wel handig.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:58

Nee nooit last van. Ik poets iedere dag 2x goed mijn tanden.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:32

Ik ben ook na de vakantie aan de beurt..nog voor een half jaarlijkse controle.Maar weer dat ik meteen een afspraak kan maken om te worden geboord.
Ik had in me hele leven nog maar 1 gaatje gehad. Tot vorigjaar, me tandarts had een andere tandarts aangenomen omdat hij het zelf allemaal niet redde. Nou ik in die stoel en ik krijg te horen dat ik 4 gaatjes had! Had nérgens last van maarja ik ben geen tandarts.
Nou een maand of wat later was het zo ver. Ik om verdoving vragen. Maar nog deed het soms goed zeer, zo diep ging ze. Tot op de dag van vandaag heb ik nooit meer zonder pijn kunnen eten...

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:35

ik heb een twee gaatjes.
maar als ik goed poets gaan ze volgens de tandarts weer dicht!!!!!

ik snap hier niets van