angst voor spiegels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tam_

Re: angst voor spiegels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:12

Blitzelover schreef:
Ik heb geen angst van spiegels..
Ik hoop ook dat ik nooit iets zie want ik denk dat ik dan gewoon de hele buurt bij elkaar gil Sigaar

idd Ja

ik zou zo hard gillen dat me longen knappen Nagelbijten / Gniffelen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:19

[quote="russel]
Dan heb je een plaaggeest, gewoon om lachen. Ik ken iemand die heeft ook een plaaggeest in huis, maar die heeft er dikke lol om en als er iets is, dan wordt ze juist heel erg vrolijk, volgens haar lachen ze samen veel.
[/quote]

oooh.. zie je wel.. ja ik werd bang omdat ik dat best een angstaanjagend teken zie om op je bolletje te hebben staan. mar ik heb er lang eentje gedragen, misschien vandaar.

k heb ook een keer gehad dat mijn deur niet meer open wilde, echt werd tegengehouden, maar iedereen zat beneden op de bank. toen zei ik wel: boefjes!!!
dat vatte ik minder erg op, gek eigenlijk, terwijl ik heel erg angst heb om dingen te zien.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:49

appart zeg
ik zou echt niks willen zien
ik zou gek worden

een vriendin van me vertelde me op de basisschool ooit dat een geest een meisje haar nek had doorgeknipt met n schaar
lijkt me zeer sterk natuurlijk
maar ik kan nog steeds niet slapen als me schaar niet in de kast ligt Lachen

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:43

Zo wat raar zeg.
gelukkig heb ik de geen last van

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:53

Ik heb, zoals meerdere zeggen, 's avonds ook een angst voor spiegels. Nooit wat gezien gelukkig, lijkt me echt doodeng!

Esprie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:53

Ik ga maar niet verder lezen vind het heel eng.
Maar afkloppen dat het niet gebeurd bij mij!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:54

Ik herken het niet maar het klinkt wel eng Gaaaap

SatisJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:56

Kan iemand ons er wat meer over vertellen dan? Wat is het, en hoe kan dit gebeuren??

Ben wel geintresseerd.. Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:02

russel schreef:
Je zult nooit die horror dingen zien die je in films ziet. Zie je een oude man, kan het een famililid zijn of idd iemand die bij jouw is, maar dat hoeft niet negatief te zijn. Waarschijnlijk laat hij zich nooit meer zien, omdat je toen zo geschrokken bent. Zowiezo is het zeldzaam iets te zien in een spiegel. Heus niet dat er steeds hele volksstammen achter je staan.

Mij is ooit gezegd, maar weet niet of het waar is, maar je gids staat altijd achter je, alles wat links van je staat is niet goed.

links van jezelf, of links in de spiegel?

wat al vaker is gezegd, ik vind het allemaal ontzettend interessant, maar ik vind het ook eng.. ik weet dat er ''meer'' is maar ik durf me er niet open voor te stellen.

ontopic: Bij mijn vriend thuis hangt een spiegel boven het toilet.. ik durf daar alleen s ochtends in te kijken om mn haar te doen, maar over het algemeen zorg ik dat ik de spiegel daar vermijd.. waarom? geen idee.. voor mn gevoel is dat fijner..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:16

Loesje88 schreef:
russel schreef:
Je zult nooit die horror dingen zien die je in films ziet. Zie je een oude man, kan het een famililid zijn of idd iemand die bij jouw is, maar dat hoeft niet negatief te zijn. Waarschijnlijk laat hij zich nooit meer zien, omdat je toen zo geschrokken bent. Zowiezo is het zeldzaam iets te zien in een spiegel. Heus niet dat er steeds hele volksstammen achter je staan.

Mij is ooit gezegd, maar weet niet of het waar is, maar je gids staat altijd achter je, alles wat links van je staat is niet goed.

links van jezelf, of links in de spiegel?

wat al vaker is gezegd, ik vind het allemaal ontzettend interessant, maar ik vind het ook eng.. ik weet dat er ''meer'' is maar ik durf me er niet open voor te stellen.

ontopic: Bij mijn vriend thuis hangt een spiegel boven het toilet.. ik durf daar alleen s ochtends in te kijken om mn haar te doen, maar over het algemeen zorg ik dat ik de spiegel daar vermijd.. waarom? geen idee.. voor mn gevoel is dat fijner..

Hier ben ik het wel mee eens.
Natuurlijk ist wel schrikken, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn hoor.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:14

Ik herken het wel, ja. Nagelbijten / Gniffelen Ik durf ook nooit in de spiegel te kijken zonder licht aan. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:17

ik denk altijd dat er iemand achter me staat 's avonds als ik in de spiegel kijk

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:19

Ik heb het ook een keer gehad. Bij een donkere spiegel in een hotel in Antwerpen, in de lift. Ik keek in de spiegel en zag m'n gezicht heel langzaam veranderen in die van een oude vrouw. Ontzettend eng, ik kijk wel in spiegels. Maar niet als het niet hoeft..

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:33

In tegenstelling tot volgens mij de meesten hier heb ik totaal geen angst voor spiegels.
Het interesseert me trouwens wel heel erg, dat je je gids zou kunnen zien?
En marleen_usar; zou je misschien wat meer kunnen uitleggen over dat spiegelstaren ofzo? Het lijkt me eerlijk gezegd wel leuk om te doen, en ben ook niet bang voor dingen die je normaal niet ziet, dus zou het eigenlijk ook wel willen. Knipoog
Heb zelf dus nog nooit wat gezien maar sta er wel voor open, ben in ieder geval helemaal nergens bang voor, tenzij het uit de hand zou lopen natuurlijk. Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:07

Ik heb zelf een spiegel gemaakt en versierd, en het is de bedoeling dat hij geen daglicht te zien krijgt. Bij volle maan is het het beste om het te doen, want dan zijn de energieèn het sterkst.Wat je kan doen is een boek er over kopen,er zijn verschillende goedkope boekjes die alles er over vertellen.Als je je spiegel klaarzet dan zet je aan bijde kanten een kaars, en dan ga je er voor zitten.Je kan ook proberen iets te zien wat je graag wil zien, bv hoe je toekomstige huis eruit ziet.Vaak zie je in het begin helemaal niks, maar het komt vanzelf.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 23:11

wat betreft de oude man die ik heb gezien was inderdaad een bekende.
toen ik de man beschreef bleek het de opa van mijn vriend te zijn. hij heeft hem nooit gekend want hij was al overleden voordat hij geboren was.
hij had inderdaad een boodschap die ik later ook heb doorgegeven. op die manier ben ik niet bang,
de laatste tijd moet ik zeggen dat ik helemaal geen contact meer heb, terwijl een poos geleden zich om de haverklap een eniteit aan deed.vraag me af hoe dat kan zal ik me onbewust afgesloten hebben?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:35

vroeger als kind zijnde had ik dat heel vaak dat mn gezicht veranderde als ik in de spiegel zat te kijken... (ik wist/weet alleen nog niet hoe er mee om te gaan)
ik was er wel bang voor maar toch bleef het me aantrekken tenminste het was iets wat ik niet tegen kon houden ondanks dat ik het wel een beetje eng vond.

ik heb het soms ook nog wel eens maar dat is echt maar heel zelden vergeleken met vroeger...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 08:55

LiNdA1986 schreef:

Het lijkt me overigens wel apart om een keer iemand te zien! maar tegelijkertijd zou ik ook doodsbang zijn!

Ik wil het wel gaan proberen,,, maar het kan niet net als glaasje draaien op iets verkeerds uit komen? Nagelbijten / Gniffelen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 08:57

marleen_usar schreef:
Ik heb zelf een spiegel gemaakt en versierd, en het is de bedoeling dat hij geen daglicht te zien krijgt. Bij volle maan is het het beste om het te doen, want dan zijn de energieèn het sterkst.Wat je kan doen is een boek er over kopen,er zijn verschillende goedkope boekjes die alles er over vertellen.Als je je spiegel klaarzet dan zet je aan bijde kanten een kaars, en dan ga je er voor zitten.Je kan ook proberen iets te zien wat je graag wil zien, bv hoe je toekomstige huis eruit ziet.Vaak zie je in het begin helemaal niks, maar het komt vanzelf.

net als bij harrypotter die ze gezin zag? Nagelbijten / Gniffelen

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:09

Ik had t idee toen ik de titel las, een topic te vinden met "meiden die zich schamen in de spiegel", maar dit bleek dus niet echt de bedoeling... toen ik dit las had ik wel zoiets van OK? Ik had hier namelijk nog nooit eerder van gehoord... Zelf heb ik nu ook wel gemengde gevoelens over het spiegelstaren zoals vele hier in het topic... ben dus wel benieuwd maar tegelijkertijd ook terughoudend....

Nou ja, wie weet ooit........

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:32

Ja inderdaad net als bij harry Potter, je ziet wat graag wil zien of iets waar je wat van kan leren.Zo zie ik mezelf vaak veranderen en ik zie me zelf dan met een oud gezicht, ik weet dus dat ik vaak gas terug moet nemen.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:16

marleen_usar schreef:
Ja inderdaad net als bij harry Potter, je ziet wat graag wil zien of iets waar je wat van kan leren.Zo zie ik mezelf vaak veranderen en ik zie me zelf dan met een oud gezicht, ik weet dus dat ik vaak gas terug moet nemen.

ik zie dat ook vaker een oud gezicht, ken alleen niet zien wie hoe of wat!..

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:19

[/quote]

[/quote]

mee eens Ja

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:31

Ik kan absoluut niet langs een spiegel lopen als het donker is. Ook heb ik het niet zo op de spiegel die in de kamer van mijn ouders hangt. Scheve mond
Ik kan me wel een periode herinneren een paar jaar geleden dat ik iedere spiegel zowat vermeed, of bang was dat er opeens iemand achter me zou staan.
Wedden dat ik dat dadelijk weer ga hebben. Clown

Ik heb wel al het gevoel dat er iemand hier is, ik hoorde een keer mijn naam, ik zag een blaadje vallen dat er niet was, en toen ik gister in bed lag (ik was al wakker) voelde ik een druppel water oid. op mijn hoofd vallen .. ?
Heel vaag allemaal ..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:09

noby schreef:
wat betreft de oude man die ik heb gezien was inderdaad een bekende.
toen ik de man beschreef bleek het de opa van mijn vriend te zijn. hij heeft hem nooit gekend want hij was al overleden voordat hij geboren was.
hij had inderdaad een boodschap die ik later ook heb doorgegeven. op die manier ben ik niet bang,
de laatste tijd moet ik zeggen dat ik helemaal geen contact meer heb, terwijl een poos geleden zich om de haverklap een eniteit aan deed.vraag me af hoe dat kan zal ik me onbewust afgesloten hebben?

dat is wel heel mooi.
dan ben je er wel gevoelig voor denk ik.

voor de rest vind ik het maar eng Lachen