Angst voor geesten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shillelagh

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:40

het is gewoon : the year of ghosts:P ofzo

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:41

milo schreef:
Nicky__ schreef:
Pfff, denk 3 maanden geleden White Noise gezien, Nou voor mij nooit meer zoon film
Was zelfs bang dat waneer ik op de Ps2 ging dat ik dan langs 0 moest voor het goede net, en dat ik dan geruis zag Clown

ja die was eng he.. ik ben nu ook een beetje bang voor ruis, hihi Clown

maare, er is hier een topic over in de huiskamer.

Pff, en mijn vriendin nog : Deze is het minst eng van allemaal, nou, vond House Of wax toch een stuk minder eng! Ja

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:42

Nee ... Dat is gewoon met vlagen dat mensen dingen denken te zien terwijl veel dinen te verklaren zijn .... Niet alles natuurlijk en dat is dan het deel veroorzaakt door geesten maar een storing bij je tv en dat soort oliebol kan altijd gebeuren

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:42

Dat is balen dat je er zo slecht door slaapt. Ik ken het wel een beetje.. het gevoel alsof je niet alleen bent ofzo, je hoort niks, ziet niks, en ik voel ook eigenlijk niks, maar toch is het alsof er iets is. Ik zou proberen nuchter te blijven, als je, je er druk om gaat maken word je angst alleen maar groter. Misschien is het een idee om hulp te vragen van iemand die hier meer verstand van heeft. Als je zoiets verteld bij een huisarts of dergelijke word je toch meteen voor gek verklaart...zo van daar heb je de nieuwe Char. Tong uitsteken (paranormaal gedoe is beetje uitgekauwd, met anme door de media)

Ojah en niet naar horror films kijken als White Nois, House of Wax, The ring, The Grudge etcetera. Daar word het niet beter op. Ik ben zelf verslaafd aan (goede) psychologische trhillers en horrorfilms maar als je er niet zo goed tegenkan dan kun je dergelijke films beter vermijden..

En inderdaad het hoeft niet altijd direct iets met ''geesten'' te maken te hebben. Veel dingen zijn inderdaad te verklaren. Zo dacht een vriendin van mij ook dat er een geest in haar kamer zat, ze had een houten (dun hout) spiegel op de verwarming staan, door de regen was die nat geworden. Deed ze de kachel aan. En s,avonds kwam er elke keer geluid van die spiegel af, maar dat kwam dus omdat het vochtig was geweest (zet uit) en door de kachel (warmte) krimpte het weer een beetje en trok het hout krom... Haha!
Laatst bijgewerkt door SONY op 17-12-06 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:44

ik was hier vroeger ook heel erg bang voor, tegenwoordig niet meer zo..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:54

Ons huis kraakte altijd al Tong uitsteken we woonde vroeger in een houten huis.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:57

Ik ben er altijd al bang voor geweest, heb ze gelukkig nog nooit gezien en wil dat graag zo houden.
Ik voel me ook een stuk veiliger als er een dekbed op me ligt, zelfs als het zomers hartstikke warm is slaap ik nog onder een laken (de laatste jaren niet meer zo, maar vroeger)

En inderdaad veel topics over geesten, denk de tijd van het jaar (vroeg donker enzo)
Als je bang bent kan je die topics het beste ook niet lezen (of juist wel)
Ik niet in ieder geval, want dan kan ik echt niet slapen Bloos

Erg he, ik ben echt een bangerd op dat gebied, haha, wat misschien helemaal niet nodig is!
En ik hou ook niet van horrorfilms.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:59

Ik doe zelf heel erg veel met geesten !! maar ik weet wel wanneer me eigen gedachten het zijn of echt geesten ik heb 1 tip voor je laat je gedachten niet met je spelen want die laten je meer zien dan dat er is !! veel succes.

Natuurlijk heb je slechte geesten maar die doen het meestal met geluiden en dingen weglaten. ik wil je veel sterkte wensen en misschien is het een idee om het er met een paragnost over te hebben.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:05

Ze zijn zo eng ! ! *teminste vind ik*

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:05

Ulfeino schreef:
Zien jullie niet teveel horrorfilms?
Ik geloof wel dat er meer tussen hemel en aarde is, maar ik geloof niet in geesten.
Ik heb vroeger ook wel wat van dit soort angsten gehad, maar heb me er altijd tegen verzet en tegen mezelf gezegd: Er is niets in mijn kamer dus ogen dicht en slapen.
Op een gegeven moment verdween mijn angst.

Jullie zullen het me wel niet in dank afnemen, maar ik ben er van overtuigd dat het in 9 van de 10 gevallen tussen de oren zit en wordt het veroorzaakt omdat je je alleen voelt in het donker, zodra er iemand bij je is is je angst ook weg.

Mijn advies: jaag het uit je hoofd, zeg het hardop dat je niet bang meer bent, schaf een klein nachtlampje aan en laat het branden als je het donker vervelend vindt, maar verdiep je niet in je angst want dan zie je steeds meer geesten en spoken.

Sterkte allemaal, want angst is iets heel vervelends, wordt het de baas voordat het jou de baas wordt.

Ik weet zeker dat je hier helemaal gelijk in hebt want je gedachten doet veel met je !!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:16

Ik weet wat je moet meemaken.. Zie dit topic: viewtopic.php?f=34&t=695019&hilit=

Ik wens je heel veel sterkte! Je kunt me altijd PBen want ik heb zelf een heleboel tips gekregen, misschien heb jij daar ook wat aan?

Van sommige is het gewoon verbeelding, dat dacht ik zelf ook heel lang. Ik voelde ook vanalles en ik durf zelf bv. niet op mijn buik te slapen, maar dat is puur angst. Ik heb dat gekregen van een film die ik ooit eens stiekem heb gekeken. Daar heb ik een trouma aan over gehouden en daardoor vind ik dat eng.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:24

Ik ben zelf ook bang voor geesten, geloof er dan ook écht in.
Ik heb zelf gelukkig nog nooit iets meegemaakt, mijn oma een tijdje terug wel (en ze is echt heel nuchter dus ze heeft het zich absoluut niet verbeeld ; ze ging naar bed, en ze lag net en ze was over d'r been aan het wrijven (omdat ze er pijn in had, geloof ik) en toen zag ze iemand bij het bed staan. Hij stond met de deken in z'n handen, alsof ie er in wilde stappen (het is misschien niet helemaal zo gebeurd, maar ze heeft wel iemand gezien) het was wel toevallig, maar de dag erna hoorde we dat m'n moeder's nicht doodziek in het ziekenhuis lag.... (zwangerschapsvergiftiging)...

M'n oma heeft daarna niks meer gezien....

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:40

Veel sterkte.. Angst is zoiets vervelends.. Ik denk ook dat je in ieder geval echt actie moet ondernemen (psycholoog paragnost..)

Zelf, ben ik echt DOODSbang voor geesten. Ik kijk en heb nog NOOIT naar een griezelfilm gekeken. Daar licht het dus echt niet aan. Ik slaap nooit met m'n gezicht naar de muur, ik heb de deur WIJD open en dan het licht op de gang aan.. Ramen dicht.. Ik hoor niks, ik zie niks.. Ik voel alleen af en toe alsof er iemand aanwezig is. Dit kan ik natuurlijk (!) verbeelden.. (Gedachte) Maar een ding; het is echt akelig. Dan durf ik me niet meer te bewegen, ik versteen, ik kan niks meer zeggen.. Ik krijg dan ook van die koude vloeden door me lichaam..

Verder hoef je met mij alleen al maar een woord te zeggen in de trant van geesten en ik krijg een akelig gevoel. Een écht akelig gevoel, koud rillingen.. Echt niet normaal.
Ik zou dan ook NEVER nooit iets doen met contact zoeken!

Sterkte!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:03

Meissie17 schreef:
Ulfeino schreef:
Zien jullie niet teveel horrorfilms?
Ik geloof wel dat er meer tussen hemel en aarde is, maar ik geloof niet in geesten.
Ik heb vroeger ook wel wat van dit soort angsten gehad, maar heb me er altijd tegen verzet en tegen mezelf gezegd: Er is niets in mijn kamer dus ogen dicht en slapen.
Op een gegeven moment verdween mijn angst.

Jullie zullen het me wel niet in dank afnemen, maar ik ben er van overtuigd dat het in 9 van de 10 gevallen tussen de oren zit en wordt het veroorzaakt omdat je je alleen voelt in het donker, zodra er iemand bij je is is je angst ook weg.

Mijn advies: jaag het uit je hoofd, zeg het hardop dat je niet bang meer bent, schaf een klein nachtlampje aan en laat het branden als je het donker vervelend vindt, maar verdiep je niet in je angst want dan zie je steeds meer geesten en spoken.

Sterkte allemaal, want angst is iets heel vervelends, wordt het de baas voordat het jou de baas wordt.

Klopt inderdaad ook!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:42

Ik ben ook bang voor geesten, al heb ik niets heftigs meegemaakt. Ik heb alleen het gevoel dat er iemand anders in de kamer is, niet altijd, en als het heel erg is dan slaap ik met mijn licht aan. Ik werd laatst wel midden in de nacht wakker en toen hing er een schim in de kamer.. Ik was bang dus ik heb de rest van de nacht met mijn lamp aan geslapen. Ook ben ik laatst in een energieveld gestapt (volgens mij). Ik probeer ook altijd zo nuchter mogelijk te blijven, maar dat lukt niet altijd. Ik probeer het zo min mogelijk te ontwikkelen omdat ik superbang ben om echte geesten te gaan zien.

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 16:30

Jeetje wat herken ik veel van jullie verhalen in mezelf hee... ik durf bijvoorbeeld ook niet 's nachts naar de wc, en lig dan een half uur moed bij elkaar te rapen voor ik echt durf. Als ik alleen thuis ben voelt het ook vaak niet als 'alleen'..
Inderdaad, je moet jezelf niet gek gaan maken, want dan zie/voel/hoor je echt veel meer dan er is.
Over die griezelfilms, ja die kijk ik wel eens, de nacht daarna durf ik dan vaak niet alleen te slapen doe het soms wel), maar daarna is het ook wel over, en dan weet ik ook wel dat mijn angst dan van die film komt. Maar na 1 dag is dat wel over...

Ik heb nu 3 nachten bij m'n ouders op de kamer geslapen en gisternacht heeft m'n moeder bij me op m'n kamer geslapen... ik schaam me dood..! Maar ben echt zo bang... maar moet nu wel er overheen komen een keer..

Ik denk dat het ook aan het huis ligt of je geesten voelt of ziet. Ik heb het bijvoorbeeld bij sommige vriendinnen niet.

Heeft iemand misschien nog tips, voor hoe ik de geesten weg kan 'jagen' of dat ik ze niet zie ofzo? misschien met geluid, licht?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:01

Ze zeggen inderdaad dat het helpt als er veel licht is, het liefst kaarslicht.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:29

Kartouche schreef:
Eigenlijk hoef je niet bang te zijn.
maar als je het toch bent kun je dat ook gewoon zeggen tegen die geesten.
en vragen om niet meer te komen omdat ze je bang maken.
Je hoeft het niet eens hardop te zeggen maar in je hoofd.
dat wil nog wel eens baten.
Je mag me altijd pben .
Ik ben er niet meer bang voor

ik heb er ook last van en ik vroeg aan een vriendin van mij of ik er ook gewoon iets over kon zeggen.
Zij heeft er veel vertsand van en ze zei dat geesten je niet kunnen horen....
Ik kom heel slecht in slaap nu en ben bang..maar omdat ik zo bang ben, ben ik waarscheinlijk gaan hallicuneren want mijn deurkruk (zo heet dat toch?) ging omhoog en naar beneden dus net alsof iemand de deur open en dicht deed maat de deur was gewoon open..heel raar dus

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:32

ze zeggen dat geesten wel op de foto te zien zijn maar niet met het blote oog zeg maar.. ik ga maar eens een foto maken.(denk ik). ik hoop dat ik niet nog banger word als er iets opstaat......

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:32

Is het niet een idee, dat je moeder bij jou op de kamer slaapt (op een matras),dan jij bij haar...

Zo ga je jezelf misschien ook rustiger voelen....

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 21:10

@ nairtje: Wat bedoel je precies? Mijn moeder heeft 1 nacht bij mij op m'n kamer geslapen.. dat ging goed, ik was niet bang ofzo..

Vannacht op m'n oude kamer geslapen (omdat de mijne geverfd wordt).. ging heel goed! Heb echt heel goed geslapen, was niet bang ofzo. Had wel het gevoel dat ik niet 'alleen' was, maar het voelde wel fijn..
Ga vannacht weer op m'n oude kamer slapen, morgen nacht waarschijnlijk weer in mn eigen kamer.. ben benieuwd hoe het dan gaat. Misschien vraag ik wel een vriendin om te komen slapen, dat is altijd minder eng Knipoog

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:13

Ik slaap nu ook bij haar op de kamer Tong uitsteken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:59

Het lijkt inderdaad wel een hype Knipoog

TS: een psycholoog zal je hier echt niet mee helpen.
Psychologen worden er voor opgeleid rationeel te denken en geloven niet in paranormale gebeurtenissen omdat je hersenen daartoe niet in staat kunnen zijn Verward

Denk eerder eens aan een parapsycholoog. Die kan je er wél mee helpen. Ik ben zelf ook bij een parapsycholoog geweest omdat ik soortgelijke dingen zag, voelde, enz.
Hij heeft me hiermee om leren gaan door veel gesprekken en oefeningen te doen.
Ik heb bij hem ook 2 cursussen gevolgd en daar zoveel van geleerd.
Bang ben ik niet meer, omdat ik weet dat er niks kan gebeuren als ik dat niet wil.

Als je meer wilt weten dan pb je me maar Lachen

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 13:14

@ Amanda: jammer dat een psycholoog me niet kan helpen . Maar ik ga er sowieso naar toe, voor andere dingen ook. Misschien kan hij me dan doorverwijzen naar iemand die me met dit probleem kan helpen.

Ik heb trouwens vannacht weer op m'n eigen kamer geslapen, en ik was helemaal niet meer bang! Ik had m'n deur open gelaten en het licht op de gang aangelaten, dat hielp wel heel erg! Hoop dat het gevoel nu weg blijft...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:36

Ik wen sje heel veel sterkte.

Al heb ik zelf nog geen geesten gezien, maar er wel over gehoord en gelezen. Ik vraag me alleen af waar die nagst uit opgebouwd wordt?

Wat zou een geest voor kwaad willen doen, vraag ik me af.